مقالات

بازیافت کارتن

چرا باید کارتن ها را بازیافت کنیم؟

3/5 - (2 امتیاز)

بازیافت کارتن در جهان و در میان ملت‌های مختلف در حال گسترش است و هیچ‌گاه برای اجرای طرح بازیافت کارتن در جامعه دیر نیست. هم اکنون بیش از 58% از خانوارهای آمریکایی کارتن ها را بازیافت می‌کنند و هر روزه به این آمار اضافه می‌شود. تعداد کارتن‌های موجود در قفسه‌‌ فروشگاه‌های موادغذایی رو به افزایش‌اند و مصرف‌کنندگان خواستار آنند که بازیافت این کارتن‌ها در طرح بازیابی مواد پذیرفته شود. اما دلایل دیگری برای توجه بیشتر به بازیافت کارتن نیز وجود دارد.

کارتن‌ها عمدتا از کاغذی ساخته می‌شوند که از چوب جنگل‌های تجدیدپذیر و مدیریت شده بدست می‌آیند. به علاوه آن ها سبک و فشره اند، تعداد زیادی از آن ها در بسته بندی‌ها جای می‌گیرند و در طی چرخه‌ حیات خود، کربن کمی بجای می‌گذارند. و شما به عنوان یک فروشنده با استفاده بیشتر از کارتن، کار بازیافت کارتن را برای مشتریانتان راحت‌تر خواهید کرد، زیرا سردرگمی آن ها را کم کرده و حجم بیشتری کاغذ جمع آوری می‌کنید. اگر شما جزو آن دسته از افراد هستید که در مورد تولید کمتر زباله جدی هستید، می‌توانید اینکار را با بازیافت کارتن شروع کنید.

کارتن بسته بندی

بسته بندی با کارتن

این روزها به سختی می‌توان فروشگاه مواد غذایی‌ را پیدا کرد که محصول جدیدی در کارتن نداشته باشد. از نوشیدنی‌‌ها گرفته تا غذاهای رژیمی، کارتن ها انتخاب خوبی برای بسته‌بندی هستند. این کارتن‌ها در دو نوع ارائه می‌شوند و به راحتی قابل شناسایی هستند: شکل اول مربوط به بسته‌بندی‌های مستحکم که بعنوان بسته‌های ضد عفونی برای مواد خوراکی چون سوپ، شیر و انواع نوشیدنی‌ها کاربرد دارند و بسته‌‌های خنک نگه‌دارنده سه گوش که میتوان از آن ها برای نگهداری شیر، خامه و آبمیوه و … استفاده کرد. هر دو نوع بسته‌بندی به طور عمده از کاغذهای به شکل مقوا ساخته شده اند و دارای لایه‌های نازک پلی‌اتیلن (پلاستیک) هستند. کارتن‌های مستحکم از یک لایه‌ آلومینیوم ساخته شده‌اند و به‌طور میانگین 74 درصد کاغذ، 22 درصد پلی‌اتیلن و 4 درصد آلومینیوم دارند. کارتن‌‌های خنک نگه‌دارنده تقریبا از 80 % کاغذ و 20 % پلی اتیلن تشکیل شده‌اند.

مطلب پیشنهادی:   9 نکته که کمک می‌کنند هزینه‌های بسته بندی‌تان را کاهش دهید

کارتن فشرده شده

بازیافت کارتن

با توسعه استفاده از کارتن‌های بسته‌بندی برای مواد خوراکی باید به بازیافت آن ها نیز توجه نشان داد. ممکن است کارتن‌ها بخش کوچکی از جریان بازیافت را تشکیل دهند، اما انتخاب بسیار خوبی برای اکثر کالاها چون شیرسویا، سو‌پ‌های آماده و نوشیدنی‌ها هستند.

کارتن‌ها، خواهان دارند. شورای کارتن کمیته‌ای برای ارائه راه‌حل بازیافت کارتن‌ در آمریکای شمالی است و خبر خوب در این مورد این است که بسیاری از کارخانه‌های آمریکای شمالی بازیافت کارتن را در برنامه کاری خود قرار داده‌اند. کارتن‌ها از یک کاغذ مقوایی با کیفیت بالا ساخته شده‌اند و کارخانه‌هایی که به بازیابی فیبر مجهز هستند، می‌توانند مواد اولیه کارتن ها را به محصولات مصرفی قابل فروش، مثل دستمال کاغذی، کاغذها و حتی مواد اولیه ساختماتی تبدیل کنند. این بازار نهایی به معنای این است که کارتن‌ ها می‌توانند در طرح بازیافت و بازیابی محصولات قابل بازیافت مورد قبول باشند. به علاوه مقواها و کارتن‌ها، دارای لایه‌های نازک پلی اتیلن (پلاستیک) و کارتن‌های مستحکم نیز دارای لایه‌ی نازکی آلومینیوم هستند که این امکان را فراهم می‌سازد تا محصول بدون منجمدسازی بطور سالم نگهداری شود. این مواد می‌توانند قابل بازیافت و استفاده مجدد را داشته باشند.

استفاده از اطلاعات و کمک صنایع

شورای کارتن آمریکای شمالی با جدیت روی افزایش تعداد خانوارها با دسترسی به بازیابی کارتن کار می‌کند. شورای کارتن از 4 سازنده مطرح کارتن، اس‌آی‌جی کامبیکلاک (SIG Combibloc) ایلوپک ((Elopak ، تتراپک (Tetra Pak) و اوری گرین (Evergreen Packaging) و یک عضو وابسته Weyerhaeuser تشکیل شده است. این شرکت‌ها در کنار نیروهای بازیابی تجهیزات (MRFs) به استفاده پایدار بلند مدت تا بازار نهایی کارتن‌ها کمک می‌کنند. این تلاش‌ها به جهان این امکان را خواهد داد تا از بازیافت محله به محله کارتن‌ها در طرح بازیابی مطمئن شویم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آدرس کارخانه: تهران، شهرک خوارزمی، فاز۲، بلوار گلستان، ابتدای خیابان بگونیا، پلاک۱۳۶
Call Now Buttonمدیر عامل 09122457636