مقالات

طراحی بسته بندی محصولات

ایجاد تغییر در طراحی بسته بندی محصولات

5/5 - (1 امتیاز)

امروزه زیبایی و جذابیت بسته‌ بندی از اهمیت بیشتری نسبت به گذشته برخوردار است. از این رو اخیرا کارگاه‌های تولیدی کارتن به طراحی جعبه‌ های بسته‌ بندی برای محصولات خود پرداخته‌اند. در واقع با استفاده از طراحی بسته‌ بندی می‌توانید فروش خود را افزایش داده و در عین حال رضایت مشتریان را نیز جلب کنید. در این مقاله شما را با طراحی بسته ‌بندی محصولات آشنا خواهیم کرد. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

طراحی بسته بندی محصولات چه زمانی نیاز به تغییر دارند؟

آیا از طراحی بسته بندی محصولات خود راضی هستید؟ آیا فروش شما برای مدتی راکد مانده است؟ آیا لوگوی فروشگاه یا وبسایت خود را مجدد طراحی کرده‌اید؟ آیا در رسانه‌های اجتماعی حضور خود را افزایش داده‌اید اما هنوز چشم‌انداز مثبت در روند فروش‌تان نمی‌بینید؟ شاید زمان آن رسیده است که به این جمع‎بندی برسید که چیزی که شما را به عقب هل می‌دهد محصول نیست، بلکه بسته‌بندی شماست. اگر مدتی است که بسته‌بندی خود را ارزیابی مجدد نکرده‌اید، زمان مذاکره درباره مزایای طراحی مجدد چگونگی بسته‌بندی محصول شما است.

تفکرات زیادی در طراحی مجدد محصول وجود دارد. برای مثال اینکه چطور می‌دانید که چه وقت باید تغییر ایجاد کنید؟ اگر بسته‌بندی شما یکنواخت است آیا باید مطابق فصل‌ها، یا تعطیلات و مناسبت‌ها پیش روید؟ و یا رویدادهای فروشگاهی خاص و فروش‌ها را پر‌ رنگ‌تر کنید؟ بگذارید به زمان تغییر در طراحی بسته بندی محصولات نگاهی بیاندازیم.

چرا بسته‌بندی محصول مهم است؟

باور کنید یا نه تغییرات اساسی همیشه درباره تمایلات و زمان نیست. بلکه درباره بهترین پشتیبانی و حمل محصولات جدیدتر می‌باشد. چیزهایی که یک سال یا دو سال پیش تولید کردید ممکن است در بسته‌بندی قدیمی امن بنظر بیاید. اما با افزایش محصولات تکنولوژی، ممکن است دریابید در بسته‌بندی خود، زیرسازی بیشتری نیاز دارید. علاوه بر این، هیچ‌وقت اهمیت رسانه اجتماعی را فراموش نکنید.

طراحی بسته بندی محصولات
هشتگ‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین هرکسی از طریق هشتگ وارد صفحه کمپانی شما شود همان آخرین پست شما را نمی‌بیند. ابزاری غافلگیرکننده در طرح خود داشته باشید، گزینه‌های مختلف بسته‌بندی پیشنهاد کنید، به صورت متناوب جعبه‌های خود را به روز کنید و در بسته‌بندی جدید موارد غافلگیر کننده قرار دهید تا نه تنها فالوور جمع کنید بلکه وفاداری در خصوص برندتان ایجاد کنید.

فصل تعطیلات

از بازی با روح تعطیلات نترسید! نه تنها مشتران عاشق آن خواهند شد، بلکه آنها را برای خرید به وجد می‌آورد. برای مثال: تعطیلات روز عید نوروز یا شب یلدا. گاهی اوقات یک تغییر رنگ ساده (مثلا کل بسته بندی یا لوگوی خود را قرمز یا سبز کنید) می‌تواند یک قوت بزرگ ایجاد کند! مطمئن شوید که گزینه‌های بسته‌بندی متعددی برای تعطیلات مذهب‌های مختلف دارید که در طول سال وجود دارند.

مطلب پیشنهادی:   تعریفی کوتاه از کارتن سازی

طراحی بسته بندی محصولات
به مشتری که به طور نرمال قادر نیست محصول شما را بخرد، شانس خرید هدیه بدهید. با جمله ی “ارزان شد” بر روی بسته‌بندی با میزان اشتیاق مخاطبان برای خرید بازی کنید. با حفظ کیفیت و استفاده از مواد بادوام در برند خود برای مشتریان ارزش قائل ‌شوید.

طراحی بسته بندی محصولات خود را به روز رسانی کنید.

وقتی شما عنوان کلی برند را پیاده‌سازی می‌کنید، مطمئن شوید بسته‌بندی خود را بطور مناسب به روز کرده‌اید. این یک روش عالی و ساده برای داشتن مشتریان در طولانی مدت است. خصوصا افرادی که مایلند همان چیز را مجددا سفارش دهند، متوجه می‌شوند که شما تغییر ایجاد کرده‌اید. می‌تواند آن‌ها را متقاعد کند که به فروشگاه شما بیایند تا ببینند چه طیف محصولات جدیدی اضافه کرده‌اید. بطور بالقوه آن‌ها را به افزایش سفارش تشویق کنید.

طراحی بسته بندی محصولات

اگر اخیرا برند جدید ایجاد کرده‌اید، بسته‌بندی جدید را فراموش نکنید، تازه و پایدار باشید. در فصل جدید یک بار دیگر به بسته‌بندی و جعبه‌های حمل خود نگاه کنید تا از رکود جلوگیری کنید. اگر فکر می‌کنید نیاز به تغییر در بسته‌بندی دارید امروز با ما تماس بگیرید و از بسته‌بندی‌های نوین آگاه شوید.

اصول طراحی بسته بندی

در این قسمت از مقاله چند اصل اساسی در طراحی بسته‌ بندی را بیان خواهیم کرد تا با استفاده از آنها بتوانید تاثیر بسزایی بر روی فروش محصولات خود داشته باشید.

جذاب و چشمگیر

طراحی روی کارتن بسته‌ بندی باید چشمگیر و جذاب باشد تا بتواند نظر مشتری را جلب کند. شما باید رنگ متناسب با محصول را برای طراحی روی بسته‌ بندی انتخاب کنید.

ارائه اطلاعات بر روی کارتن بسته بندی

درج اطلاعات محصول بر روی جعبه بسته‌ بندی از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا اکثر مشتریان، تمایل دارند در نگاه اول بتوانند اطلاعات محصول را از روی کارتن بسته بندی آن متوجه شوند. یک طراح بسته‌ بندی حرفه ای باید بتواند اطلاعات مربوط به کالا مانند تاریخ تولید، تاریخ انقضا، نام محصول، آدرس محل تولید محصول، شماره تماس و… را بر روی کارتن بسته‌ بندی طراحی کند.

مطلب پیشنهادی:   بهینه سازی هزینه بسته بندی

صداقت

متاسفانه امروزه کارگاه‌ها و شرکت‌هایی که به تازگی فعالیت خود را شروع کرده‌اند، برای جذب بیشتر مشتری از عکس محصولاتی بر روی جعبه بسته‌ بندی خود استفاده می‌کنند که با واقعیت فاصله دارد. این امر سبب بی اعتمادی مشتری به محصول می‌شود.

به عنوان مثال برای یک طراحی بسته‌ بندی حرفه ای بر روی جعبه شکلات می‌توانید از عکس‌های محصولات تولیدی خود را بر روی بسته‌ بندی چاپ کنید.

هر محصول یک طراحی

یکی دیگر از اصول طراحی بسته‌ بندی محصولات، خاص و یونیک بودن طراحی است. به عنوان مثال اگر شما کارخانه تولید چای دارید، باید روی  بسته‌ بندی چایی با توجه به نوع و طعم هر چایی طراحی منحصر بفردی انتخاب کنید.

نکات مهم در طراحی بسته بندی

با شناخت نکات طراحی بسته‌ بندی می‌توانید طراحی‌های بهتر و قابل پسند‌تری را بر روی بسته‌ بندی محصولات ایجاد کنید.

برخی از نکات مهم در طراحی بسته‌ بندی محصولات عبارتند از:

لوگو

در طراحی بسته‌ بندی محصولات از لوگو محصول بر روی کارتن بسته‌ بندی استفاده کنید. استفاده از لوگوهای ساده و جذاب تاثیر بسیاری بر میزان فروش محصول دارد. زیرا لوگو می‌تواند تا حدودی ویژگی‌ها و خصوصیات محصول را به صورت تصویری به مشتری نشان دهد.

طراحی-بسته-بندی-محصولات

 

استفاده از رنگ مناسب

استفاده از رنگ مناسب برای طراحی روی کارتن بسته‌ بندی یکی دیگر از نکات مهم در طراحی بسته‌ بندی محصولات است. اگر مجموعه شما دارای رنگ سازمانی مشخصی است می‌توانید از آن رنگ و یا ترکیبی از آن برای طراحی بسته‌ بندی محصولات خود استفاده کنید. در ادامه رنگ‌ها را از نظر روانشناسی بررسی می‌کنیم تا با تاثیر بیشتر آن در طراحی بسته‌ بندی محصولات آشنا شوید.

رنگ سفید در طراحی و بسته‌ بندی

در طراحی بسته‌ بندی مواد آرایشی و بهداشتی بیشتر از رنگ سفید استفاده می‌کنند زیرا این رنگ القا کننده‌ تمیزی و پاکی است.

رنگ مشکی در طراحی و بسته‌ بندی

استفاده از رنگ مشکی در طراحی بسته‌ بندی کالا، به معنای لوکس بودن آن است. از رنگ سیاه بیشتر برای طراحی بسته‌ بندی محصولاتی همچون عطرهای معروف استفاده می‌کنند.

رنگ قرمز در طراحی و بسته‌ بندی

رنگ قرمز در طراحی بسته‌ بندی محصولات، شور و هیجان محصول را نشان می‌دهد. در واقع استفاده از این رنگ اشتهای مخاطب را تحریک می‌کند.

مطلب پیشنهادی:   ترندهای بسته بندی سال 2016 کدام ها هستند؟

رنگ آبی در طراحی و بسته‌ بندی

در طراحی لوگو برندهای معروف بیشتر از رنگ آبی استفاده می‌کنند؛ زیرا این رنگ حس اعتماد به مشتری می‌دهد.

استفاده از فونت مناسب

اطلاعات روی بسته‌ بندی محصول باید کاملا واضح و خوانا باشد تا مشتری در نگاه اول بتواند بدون باز کردن محصول تا حد زیادی به ویژگی‌های آن پی ببرد. انتخاب فونت و سایز مناسب در طراحی بسته‌ بندی محصولات بسیار حائز اهمیت است.

استفاده از طرح هایی با چاشنی مزاح و طنز

استفاده از طرح‌هایی که چاشنی مزاح و طنز دارند این امکان را برای شما فراهم می‌کند که مشتری بیشتر به سمت خرید محصول شما ترغیب شده و فروش شما افزایش یابد.

به عنوان مثال بر روی کارتن‌هایی همچون کارتن اسباب بازی و یا جعبه کفش کودک می‌توانید از شخصیت‌های کارتونی برای طراحی جعبه بسته‌ بندی استفاده کنید.

طراحی بسته بندی محصولات

 تعرفه طراحی بسته بندی

هزینه طراحی بسته‌ بندی با توجه به عواملی همچون طرح گرافیکی انجام شده، اطلاعات درج شده، شعار تبلیغاتی طراحی شده، عکاسی و ترجمه متن‌های روی کارتن بسته‌ بندی وابسته است.

این نکته را مد نظر داشته باشید یک طراحی بسته‌ بندی حرفه ای، سرمایه گذاری است نه هزینه! جهت اطلاع از تعرفه طراحی بسته‌ بندی می‌توانید به قسمت استعلام قیمت وبسایت ما مراجعه کنید و یا با مشاوران ما در تماس باشید.

طراحی بسته‌ بندی محصولات یکی از مهم‌ترین شاخه‌های صنعت طراحی بشمار می رود؛ چراکه طراحی بسته‌ بندی آخرین پیامی است که شما در رابطه با محصول به مشتری می‌دهید و او را متقاعد می‌کنید که محصول شما را خریداری کند.

محصولاتی که می‌توانید در وبسایت ما خریداری کنید عبارتند از :

کارخانه کارتن سازی سپیدار کارتن توانسته با ارائه محصولات با کیفیت نظر مشتریان زیادی را به خود جلب نمایید که در اینجا به معرفی برخی از این تولیدات می پردازیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آدرس کارخانه: تهران، شهرک خوارزمی، فاز۲، بلوار گلستان، ابتدای خیابان بگونیا، پلاک۱۳۶
Call Now Buttonمدیر عامل 09122457636