مقالات

باز کردن بسته بندی

آیا طراحی بسته بندی‌تان بدون ایراد است؟

5/5 - (1 امتیاز)

برای مصرف کنندگان سخت تر از تلاش برای تهیه غذا، عدم توانایی در باز کردن راحت یک بسته بندی را می‌توان نام برد چرا که طراحی بسته بندی ای که نتوان آن را به آسانی باز کرد کاربر پسند نیست. نکته جالب توجه این است که باز کردن با فشار و زور بسته بندی ها (عمل باز کردن بسته بندی با استفاده از یک ابزار تیز) یکی از دلایل عمده آسیب رسیدن جزئی در بین دو سوم از مصرف کنندگان است. آیا طراحی بسته بندیتان بدون مانع است؟ پس با ما، شرکت کارتن سازی سپیدار همراه باشید، بخوانید و متوجه خواهید شد!

طراحی بسته بندی برای عموم مصرف کنندگان

طبق مطالعات صورت گرفته، مصرف کنندگان بسته بندی هایی با سینی های پلاستیکی تخت (که غالباً برای بسته بندی پنیر و تکه های گوشت سرد مورد استفاده قرار می‌گیرد) و قوطی های بسته بندی موادغذایی بیشترین مشکل را با بسته بندی ها دارند چرا که نمی‌توان آن ها را به راحتی باز کرد.

نکته مهم دیگر اینکه، طراحان و تولید کنندگان بسته بندی در صورتی که نمی خواهند درآمدشان را از دست بدهند، با افزایش سن متوسط تعداد مصرف کنندگان ملزوم به رعایت و تطبیق بسته بندی محصولاتشان با افراد سالخورده و مسن هستند.

اصول بسته بندی بدون مانع

هرچه مصرف کنندگان بیشتر و بیشتر خودشان را با بسته بندی های موجود در بازار وفق می‌دهند بسته بندی ها نیز به سمت بسته بندی های بدون مشکل پیش می‌روند.

به عبارت دیگر اگر می‌خواهید در عرصه رقابت باقی بمانید باید طراحی بسته بندی محصولتان بدون مشکل باشد. برخلاف آنچه بسیاری از طراحان معتقدند، بسته بندی های بدون مانع و مشکل نباید گران باشند و همچنین نباید با طراحی بسته بندی های فوق العاده و بی نظیر تداخل داشته باشند.

مطلب پیشنهادی:   3 نوع رایج جعبه، در دنیای بسته بندی

چند نکته برای ایجاد یک طراحی بسته بندی بدون مشکل موفقیت آمیز:

  • از یک فونت بزرگ استفاده کنید.
  • از رنگ های روشن و متضاد استفاده کنید.
  • اطلاعات را به واحدهای منطقی تقسیم کنید.
  • برجسته کردن اطلاعات مهم (مانند توصیه های آلرژی).
  • ویژگی های باز (و بسته شدن) را برجسته کنید.
  • از یک قاعده کلی باز کردن استفاده کنید که مصرف کننده به طور بصری درک کند.
  • از یک گروه متمرکز بخواهید بسته بندی را امتحان کنند.

 Leerdammer برای پیروزی

این طراحی بسته بندی برای پنیر Leerdammer یک نمونه عالی از بسته بندی مناسب بدون مانع و مشکل است. لبه باز و بسته شدن به وضوح به علت نشانه های قرمز و سبز همراه با فلش قابل مشاهده است، و زبانه پارگی برای مصرف کننده به اندازه کافی بزرگ و محکم است به گونه ای که به راحتی می‌تواند آن را نگه داشته و بدون پارگی آن را باز کند.

بسته بندی پنیر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آدرس کارخانه: تهران، شهرک خوارزمی، فاز۲، بلوار گلستان، ابتدای خیابان بگونیا، پلاک۱۳۶
Call Now Buttonمدیر عامل 09122457636