مقالات

بسته بندی خلاقانه

بسته بندی خلاقانه

5/5 - (1 امتیاز)

بسته بندی خلاقانه

جذابیت، نوآوری و خلاقیت سه ویژگی هستند که باید در طراحی بسته بندی خلاقانه به آنها توجه شود. البته علاوه بر این ویژگی‌ها می‌بایستی زیبایی هم در دستور کار تولید‌کنندگان قرار گیرد؛ ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد که چه طرح‌هایی می‌توانند جزء جذاب‌ترین انتخاب‌های شما باشند تا این سه ویژگی در آنها وجود داشته باشد.
در این مطلب ما قصد داریم، چند نمونه از طرح‌های منحصر به فرد و خاص را در بسته بندی خلاقانه به شما معرفی نماییم تا با ایده گرفتن از آنها آسان‌تر بتوانید کارتن‌ها و جعبه‌های ایده‌آل خود را طراحی نمایید.

1) طراحی با استفاده از حروف الفبا

بسته بندی خلاقانه

کارتن‌هایی که در این تصویر می‌بینید متعلق به کارخانه اسباب بازی Eames در ایالت متحده آمریکا می‌باشد. این کارخانه به منظور طراحی کارتن‌های اسباب‌بازی‌ها از یک تیم متخصص در زمینه بسته بندی خلاقانه کارتن کمک گرفته است. این تیم علاوه بر در نظر گرفتن حجم کارتن و جنس آن، طراحی بسیار جذابی را برای کارتن‌ها ارائه داده‌اند که می‌تواند مشتری را در همان نگاه اول جذب کند. برای طراحی این جعبه از رنگ‌های قرمز و مشکی و همچنین حروف الفبا استفاده شده است.
جالب است بدانید این طراحی کاملا زیرکانه در نظر گرفته شده است. زیرا از رنگ قرمز برای طراحی محصولات استفاده شده و همچنین از آنجایی که این کارتن برای اسباب‌بازی‌هاست از حروف الفبا که می‌تواند حتی برای کودکان هم جذاب باشد استفاده شده است.

2) جعبه تمساح شکل

بسته بندی خلاقانه

یکی دیگر از نمونه‌های بسته بندی خلاقانه کارتن‌های اسباب‌بازی مربوط به کارخانه‌ اسباب بازی سوئدی است که برای طراحی کارتن‌هایش از طرح یک سوسمار استفاده کرده است. درب این جعبه به شکل دهانه یک سوسمار طراحی شده است که به خریدار اجازه می‌دهد بتواند اسباب بازی را از داخل جعبه خارج کند و یا آن را به طور کامل ببنید.

مطلب پیشنهادی:   اشتباهات رایج در بسته بندی کالاها برای حمل و نقل - بخش دوم

3) طراحی متفاوت

یکی از کارخانه‌های تلویزیون‌سازی به نام AXN TVs از طراحی جالبی به منظور زیبا سازی کارتن‌های تلویزیون‌ها استفاده کرده است. این طرح شامل یک صحنه جنایی مربوط به یکی از فیلم‌های سینمایی مشهور است که توجه خریداران را می‌تواند جلب نماید.

4)طراحی جالب کارتن برای نوشیدنی‌ها

بسته بندی خلاقانه

در یک طراحی دیگر نمونه جالبی برای نوشیدنی‌ها را می‌بینیم. در این طراحی بطری نوشیدنی در جعبه‌ای به شکل هدیه جاسازی شده است و مشتری با باز کردن آن متوجه طراحی خلاقانه کارتن خواهد شد. این ایده هم می‌تواند برای طراحی برخی نوشیدنی‌های خاص جالب باشد.

5)طراحی کارتن‌های پوشاک

بسته بندی خلاقانه

شاید این مورد از تمام موردهای قبلی کمی عجیب‌تر و جدیدتر به نظر برسد. همانطور که می‌بیند برای بسته‌بندی و حمل و نقل پوشاک از نوعی کارتن شبیه به کارتن پیتزا استفاده شده است. از همه جالب‌تر این مورد است که برای روی کارتن از برخی شعارهای طرفداران محیط زیست استفاده شده است.
شعارهایی که کمتر شنیده شده است و مشتری ممکن است در نگاه اول با دیدن آن کمی متحیر شود. به طور مثال بر روی این جعبه از شعار استفاده از روغن‌های گیاهی به جای روغن موتور خودروها استفاده شده است تا آلودگی کمتری ایجاد شود!

6) جعبه‌های قابل حمل برای غذای سگ‌های خانگی

بسته بندی خلاقانه

شاید یکی از مشکلات دارندگان حیوانات خانگی حمل غذای آنها در مسافرت‌ها و یا هنگام بیرون رفتن از خانه باشد. در این طراحی فردی به نام Benjamin Yi که یک دانشجوی طراحی در دانشگاه هنر است، کارتن‌هایی را طراحی کرده تا دارندگان حیوانات خانگی بتوانند هر مقدار از غذای حیوانات خود را آسان و بدون هیچ دردسری حمل نمایند. همان طور که می‌بینید این کارتن دارای دسته است و درون آن طوری طراحی شده که غذای مورد استفاده از آن به میزان قابل تنظیمی بیرون می‌ریزد.

مطلب پیشنهادی:   هنر بازاریابی و برندینگ بسته بندی

7) طرح کفش کتانی برای جعبه‌های دستمال کاغذی

بسته بندی خلاقانه

در این طراحی هم تصویر یک کتانی را بر روی جعبه دستمال کاغذی می‌بینیم. این مورد هم می‌تواند ایده جالب باشد.

8)طراحی‌های جالب برای کیف

بسته بندی خلاقانه

در این نمونه هم طراحی جالب و شکیلی را برای کیف‌ها می‌بینیم. همانطور که در تصویر مشخص است برای بسته‌بندی کیف از جعبه‌های کارتنی به شکل کاملا خلاقانه و دیزاین شده بهره برده‌اند.

2 دیدگاه دربارهٔ «بسته بندی خلاقانه»

  1. ماهان احمدی

    سلام
    شما نمونه کاری برای بسته بندی لباس دارین که ارائه بدید ما ببینیم؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آدرس کارخانه: تهران، شهرک خوارزمی، فاز۲، بلوار گلستان، ابتدای خیابان بگونیا، پلاک۱۳۶
Call Now Buttonمدیر عامل 09122457636