مقالات

بسته بندی شیشه ای

مزایای بسته بندی شیشه ای قابل بازیافت

5/5 - (1 امتیاز)

در حالی که ظروف شیشه ای برای حمل و نقل مناسب نیستند، سنگینند، فضای زیادی را در کامیون ها اشغال می‌کنند و در معرض شکستن هستند، مزایای بسته بندی شیشه ای به مراتب بیشتر از معایب آن است. با ما سپیدارکارتن همراه باشید تا برخی از مزایای قابل توجه شیشه را به عنوان مواد بسته بندی خدمتتان عرض کنیم:

بازیافت شیشه راحت است و موجب صرفه جویی در مقدار زیادی از  مواد خام، کاهش تقاضا برای مصرف انرژی و کاهش انتشار CO2 می‌شود.

بزرگترین مزیت شیشه توانایی بازیافت بی وقفه آن بدون هیچ گونه افت کیفیت است. برآورد شده است که 80٪ از ظروف شیشه ای بازیافت شده باعث ساخت بطری های شیشه ای جدیدی می‌شوند که آن را به یکی از مواد بسته بندی سازگار با محیط زیست مبدل می‌کند.

بسته بندی مایعات 

مزایای استفاده از بسته بندی شیشه ای

  • شیشه باعث کاهش قابل توجه CO2 می‌شود: مصرف ٦ تن شيشه بازيافتي باعث می‌شود ١ تن دي اكسيد كربن كمتر توليد شود.
  • شیشه می‌تواند تحت خلاء و یا فشار بالا قرار داده شود و همین امر باعث حفظ بهتر مواد غذایی و نوشابه ها نسبت به بسته بندی معمول (پلاستیک) می‌شود.
  • شیشه از مواد خام غیر سمی و قابل دسترس مانند سیلیس، شن و ماسه، بی کربنات سدیم، خاکستر، سنگ آهک و تا 70 درصد شیشه بازیافت شده، ساخته می‌شود و از این رو کاملا برای استفاده در صنایع غذایی مناسب می‌باشد. علاوه بر این، شیشه غیر قابل نفوذ است، بنابراین همیشه طعم محصول در یک ظرف شیشه ای حفظ می‌شود.
  • بیش از یک تن از منابع طبیعی برای هر تن شیشه بازیافت شده ذخیره می‌شود.
  • شیشه بازیافت شده تا 95 درصد جایگزین مواد خام می‌شود.
  • بازیافت 1،000 تن شیشه باعث ایجاد بیش از 8 شغل می‌شود.
مطلب پیشنهادی:   بسته بندی با خاطره ای شیرین و فراموش نشدنی، بخش دوم

معایب شیشه

این حقیقت که شیشه ها و بطری های شیشه ای فضای بسیار زیادی را اشغال می‌کنند و باید بعد از استفاده دوباره به کارخانه بازیافت منتقل شوند از مشکلات استفاده از شیشه است. با این حال شیشه موجب صرفه جویی در مواد خام و مصرف انرژی 2-3 درصد کاهش می‌یابد.

در حقیقت، پیشرفت های تکنولوژی در سال های اخیر موجب کاهش قابل توجه وزن شده است، امروزه ظروف شیشه ای بیش از 40 درصد سبک تر از 20 سال پیش هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آدرس کارخانه: تهران، شهرک خوارزمی، فاز۲، بلوار گلستان، ابتدای خیابان بگونیا، پلاک۱۳۶
Call Now Buttonمدیر عامل 09122457636