مقالات

بیایید خلاقانه فکر کنیم: راه هایی برای جلوگیری از آسیب دیدن بسته بندی

5/5 - (1 امتیاز)

تولیدکنندگان و فروشندگان تمام تلاش خود را می کنند تا رضایت مشتریان را به دست آورند و کسب و کار خود را رونق دهند. مبحث تازه ای نیست و همه می دانیم بسته بندی های آسیب دیده به آوازه و شهرت یک برند لطمه می زنند و اثر نامطلوبی بر روی سود و درآمد شرکت می گذارند. گاهی اوقات کمی هزینه می کنید و میلیون دلار برای شرکت خود ارزش افزوده به ارمغان می آورید.

اگر تعداد بسته بندی های آسیب دیده شما از حد مجاز بیشتر شده است، باید خط بسته بندی و توزیع خود را بازنگری کنید تا بفهمید این آسیب ها چه زمانی رخ می دهند. به عبارت دیگر باید ببینید بسته بندی شما در کدام نقطه از زنجیره توزیع کالا آسیب می بیند و عامل اصلی این آسیب را پیدا کنید. متخصصین بسته بندی ما در سپیدار کارتن همواره در خدمت شما هستند تا مشکلات را شناسایی کرده و برای رفع آن ها توصیه هایی کاملاً اختصاصی ارائه دهند.

اگر تا به حال نرخ آسیب بسته بندی هایتان را برآورد نکرده اید یا تا کنون با چنین مشکلی مواجه نبوده اید، باید اقداماتی پیشگیرانه صورت دهید. پژوهش‌ها نشان می‌ دهند شرکت ها 80 درصد زمان خود را صرف واکنش نشان دادن به مشکلات می کنند تا این که بخواهند خودشان را برای این مسکلات آماده کرده، به درستی برنامه ریزی کنند و اقدامات پیشگیرانه صورت دهند. اگر نمی خواهید بسته بندی هایتان آسیب ببینند به این 6 توصیه عمل کنید.

1- نگه داشتن موجودی کالا در انبار

پیش از آن که محصولات به میز بسته بندی برسند، باید اطمینان یابید که مواد بسته بندی مناسب را در انبار خود دارید. جعبه، نوار چسب و هر نوع بسته بندی محافظتی مورد نیازتان باید به حد کافی در انبار موجود باشد تا مطمئن شوید برای درست بسته بندی کردن محصولات خود آماده اید و می توانید سفارش هایتان را به موقع ارسال کنید.

سوال هایی که باید در این مرحله از خودتان بپرسید:

  • چه موادی را در انبار موجود دارم؟
  • چگونه می توانم متناسب با نیازها و الزامات حمل مواد بسته بندی را بهبود بخشم؟
  • معمولاً هر چند وقت یک بار موجودی مواد بسته بندی در انبار تمام می شود؟
  • تا به حال پیش آمده که به خاطر موجود نبودن این مواد در انبار، کار ارسال سفارش من به تأخیر بیفتد؟
مطلب پیشنهادی:   مزایای چاپ به روش لیتوگرافی روی جعبه‌های لمینتی

 2- بدانید محصولاتتان را چگونه باید بسته بندی کنید

باید از یک متخصص بسته بندی بخواهید تا دستورالعمل های مناسبی برای بسته بندی محصولات شما تهیه کرده و آن را در اختیار کارکنان قرار دهد. مدل ارسال از فروشگاه به یک سناریوی رایج در کسب و کار الکترونیک تبدیل شده و در آن کارکنان سفارش ها را در فروشگاه آماده و ارسال می کنند. فرقی نمی کند که شما محصولات خود را از یک مرکز توزیع مجزا ارسال می کنید یا فروشگاهتان، با آماده کردن دستورالعمل های مناسب برای کارکنان می توانید از آسیب های احتمالی حمل و نقل پیش گیری کنید.

سوال هایی که باید در این مرحله از خودتان بپرسید:

  • محصولات شما آسیب می بینند چون به درستی بسته بندی نشده اند؟
  • کارکنان شما به دستورالعمل های لازم برای بسته بندی محصولاتتان دسترسی دارند؟
  • این دستورالعمل ها در یک محل مناسب و در معرض دید نصب شده است؟

3- پرکننده های بسته بندی

زمانی که صحبت از محافظت و ایمنی و سلامت محصولات به میان است، گزینه های بیشماری پیش رویتان قرار می گیرد. وظیفه ما این است که میان سایز جعبه و مواد بسته بنددی محافظ داخل جعبه تعادل و توازن خوبی برقرار کنیم. کیسه هوا، نایلون حبابدار، فوم بسته بندی و کاغذ از جمله محصولاتی هستند که با این منظور عرضه می کنیم. نمی توان دو سناریوی مشابه هم پیدا کرد و شما باید برای بسته بندی محصولات خود بهترین، مؤثرترین و کارآمدترین راهکار را انتخاب کنید اما پیش از هر کاری باید سایز، انعطاف پذیری و سایر شرایط بسته بندی را بررسی و ارزیابی کنید.

سوال هایی که باید در این مرحله از خودتان بپرسید:

  • بیش از حد یا کمتر از حدنیاز از پرکننده های بسته بندی استفاده می کنم؟
  • برای قرار دادن پرکننده ها درون بسته بندی روش مؤثر و سریعی را به کار گرفته ام؟
  • برای پر کردن فضای خالی درون بسته بندی از گزینه های مقرون به صرفه بهره گرفته ام؟
مطلب پیشنهادی:   8 قانون طلایی در طراحی بسته بندی محصول

4- تجهیزات مخصوص پیچیدن شیرینک به دور محصولات با هدف آسیب ندیدن آن ها

شرکت های می توانند با درست بسته بندی کردن محصولات خود آسیب های ناشی از حمل و نقل را تا 50 درصد کاهش دهند. می توانید با استفاده از تجهیزان شیرینک یک لایه محافظ اضافی بر روی بسته بندی ها و محصولات خود بکشید تا در حین حمل و نقل آسیب نبینند. برخی از تجهیزاتی که در سپیدار کارتن ارائه می دهیم عبارتند از: آستر کش کناری، آستر کش L شکل، شیرینک، پر کننده های عمودی و سایر تجهیزات.

سوال هایی که باید در این مرحله از خودتان بپرسید:

  • برای پیچیدن لایه محافظتی مناسب به دور محصولات و بسته بندی هایشان تجهیزات مناسبی در اختیار دارم؟
  • پوشش شیرینک من برای محافظت از محصولاتم به اندازه کافی قوی و با دوام هست؟
  • محصولات من و بسته بندی هایشان به خاطر قرار گرفتن در شرایطی آسیب می بینند که با یک پوشش سبک و مناسب اجتناب پذیر هستند؟

5- پرکننده های فومی

برای محصولاتی که ممکن است در حین حمل و نقل در معرض تکان های شدید یا ضربه قرار بگیرند، استفاده از پرکننده های فومی بهترین گزینه است. افرادی که با بسته بندی های شما سر و کار دارند و آن ها را جابجا می کنند زمانی متوجه لیبل شکستنی می شوند که خیلی دیر شده است، پس خودتان باید به فکر باشید و قبل از این به محصول شما آسیبی برسد، از محصول خود محافظت کنید. پر کننده های فومی برای محافظت از لوازم الکترونیکی با کلی لوازم ریز و درشت، شکننده و حساس، و وسایل شکستنی، شیشه ای و فلزی ایده آل هستند. این فوم ها یک گزینه ایده آل و بسیار مؤثر هستند چرا که می توانید آن ها را به هر شکلی که می خواهید و متناسب با شکل محصولتان طراحی و تولید کنید.

مطلب پیشنهادی:   بهایی که بابت ترجیح دادن یک جعبه مقوایی بر جعبه مقوایی دیگر باید بپردازید

سوال هایی که باید در این مرحله از خودتان بپرسید:

  • محصولات من شکننده و حساس هستند؟
  • کالاهای من در حین حمل و نقل آسیب می بینند چون در فضای خالی جعبه ها مدام حرکت می کنند و جا به جا می شوند؟

6- یکپارچه سازی

یکی از متدهای رایج و محبوب برای حمل و نقل کالاها یکپارچه سازی است که در آن جعبه ها و بسته بندی ها در یک واحد بارگیری بزرگ تر همچون پالت قرار می گیرند تا جا بجا، انبار، شناسایی و حمل کردن آن ها ساده تر انجام شود. برخی از مزایای یکپارچه سازی کاهش یافتن هزینه نیروی انسانی، مدت زمان لازم برای بارگیری و افزایش یافتن ایمنی و سلامت محصولات در انبار و حمل و نقل است. ما در سپیدار کارتن برای حمل و نقل ایمن و راحت محصولات شما راهکارهایی فوق العاده تخصصی در زمینه بسته بندی و تسمه کشی دارند. کافی است با ما تماس بگیرید.

سوال هایی که باید در این مرحله از خودتان بپرسید:

  • کارکنان شما به خاطر شیوه های ناکارآمد یکپارچه سازی جعبه ها و بسته بندی هادچار تنش می شوند (شاید چون باید به صورت دستی این کار را انجام دهند)؟
  • می توانید مرکز بسته بندی و توزیع خود را با کمک تجهیزات یکپارچه سازی بهینه کنید؟
  • برای برآورده کردن نیازهای یکپارچه سازی جعبه ها و بسته بندی ها تجهیزات و محصولات مناسبی به کار می گیرید؟

در مرحله بعد چه باید کرد؟

پاسخی که به سوال های فوق دادید به شما انگیزه داده تا به فکر یک سیستم قدرتمند برای بسته بندی محصولاتتان و ممانعت از آسیب دیدن آن ها شوید؟

با متخصصین ما در سپیدار کارتن تماس بگیرید تا بیشتر از این بابت مشکلات قابل پیشگیری ضرر ندهید.

با یکی از متخصصین سپیدار کارتن صحبت کنید.

سپیدار کارتن یکی از شرکت های پیشرو در عرصه توزیع مواد بسته بندی است.

2 دیدگاه دربارهٔ «بیایید خلاقانه فکر کنیم: راه هایی برای جلوگیری از آسیب دیدن بسته بندی»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آدرس کارخانه: تهران، شهرک خوارزمی، فاز۲، بلوار گلستان، ابتدای خیابان بگونیا، پلاک۱۳۶
Call Now Buttonمدیر عامل 09122457636