مقالات

بسته بندی

تاثیر تکنولوژی در آینده صنعت بسته بندی – قسمت دوم

5/5 - (1 امتیاز)

در مقاله قبل “آينده صنعت بسته‌بندي- بخش نخست” ، از ماندگار کردن بسته‌‌بندی محصولاتتان و تأثیر متفاوت اندیشیدن در این عرصه سخن گفتیم. در این مقاله به بررسی تأثیر تکنولوژی در صنعت بسته‌ بندی اشاره خواهیم کرد، با سپیدارکارتن همراه باشید :

ابداعات تكنولوژی

اما در همين اثنا، با پيشرفت تكنولوژي و حرکت به سمت دنیای دیجیتال مارکتینگ و همچنین ظهور پديده اينترنت اشياء، فشاري مضاعف بر دوش فعالان اين صنعت وجود دارد كه ناگزير مي‌بايست بر پيچيدگي بسته‌ بندي‌ های خود بيفزايند تا بتوان محصولات را بهتر ردگيري، محافظت و رصد كرد.

ماريان رزنر كليچوك، مدير ارتباطات Fashion Institute of Technology، در مراسم اهداي جوايز DuPont براي يك بسته‌ بندی خلاقانه چنين اذعان داشت:

” من بر اين باورم كه اكنون در مرحله‌اي حساس و بحراني به سر مي‌بريم؛ نقطه تلاقي تجارت الكترونيك و ثبات و ماندگاري”

در اين برهه از زمان كه مردم در پي كاهش مصرف مواد اوليه مي‌باشند، دو مقوله تجارت الكترونيك و ثبات محصول مي‌بايست دست به دست هم دهند و در انديشه ارائه راهكارهايي هوشمندانه و خلاقانه باشند تا در تجارت الكترونيك و بازاریابی دیجیتال ريشه بدوانند و ماندگار شوند.

در حال حاضر شمار شركت‌هايي كه مي‌توانند از عهده هزينه‌هاي گزاف تكنولوژي پرينت سه بعدي برآيند بسيار محدود است و همين امر استفاده گسترده و فراگير از اين تكنولوژي را ناميسر مي‌سازد، با اين وجود بسياري معتقدند كه اين تكنولوژي آينده صنعت بسته‌ بندی را در سال‌هاي پيش‌رو متحول مي‌كند و به پديده هزاره سوم بدل مي‌شود.در همين راستا، شمار كالاهاي سفارشي و متعاقب با آن بسته‌ بندي‌ هاي خاص و سفارشي بيشتر و بيشتر خواهد شد.

مطلب پیشنهادی:   پیش بینی ما از آینده بسته بندی در سال 2020

نوتلا و كوكاكولا پيشتازان اين عرصه بوده و بسته بندي‌هاي خود را با نام مردم عجين كرده‌اند، اما ترديدي نيست كه در آينده‌اي نزديك اين روند توليد سفارشي محصولات به ساير برندها نيز سرايت مي‌كند و نقش بسته‌ بندي بيش از پيش پررنگ و حائز اهميت خواهد شد.

مبحث بسته‌بندي در خرده‌فروشي و عمده‌فروشي متفاوت از هم نخواهد بود و مي‌بايست پاسخگوي چالش‌هايي مشابه و يكسان باشد. با توجه به گرايش‌هاي عظيمي كه جوامع امروز را در بر‌گرفته است، گرايش‌هايي همچون بالا رفتن سن جمعيت جهان، تغيير متراژ خانه‌ها و توسعه شهر و شهرنشيني، بسته‌ بندي يك محصول بايد حرف‌هاي بسياري براي گفتن داشته باشد، چرا كه مصرف‌كنندگان به لطف رسانه‌هاي اجتماعي نسبت به محصولاتي كه مي‌خواهند بخرند، كنجكاوتر و دقيق‌تر شده‌اند.

بسته‌بندي‌هاي آتي اطلاعات بيشتري در اختيار مصرف‌كنندگان قرار خواهند داد. اين اطلاعات به مصرف‌كنندگان كمك مي‌كنند تا منشأ و تركيبات به كار رفته در محصولات را كشف كرده و با برندها تعامل داشته باشند. از سوي ديگر اطلاعات جاي گرفته در سنسورها و تكنولوژي اينترنت اشياء اطلاعات ارزشمندي را در مورد مصرف‌كنندگان براي خرده فروشان و عمده فروشان فاش مي‌سازند.

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آدرس کارخانه: تهران، شهرک خوارزمی، فاز۲، بلوار گلستان، ابتدای خیابان بگونیا، پلاک۱۳۶
Call Now Buttonمدیر عامل 09122457636