مقالات

چاپ دیجیتال

ترندهای بسته بندی سال 2016 کدام ها هستند؟

5/5 - (1 امتیاز)

بر اساس گزارش های انجام شده، صنعت بسته بندی با تحولات دنیای دیجیتال، چاپ دیجیتال و بسته بندی های سبز در حال تحول است، در این مقاله قصد داریم به معرفی 6 ترند اصلی در صنعت بسته‌بندی جهانی در سال 2016 اشاره کنیم و به بررسی آن ها بپردازیم.

انقلاب دیجیتالی و چاپ دیجیتال: چاپ دیجیتال به دلیل قابلیت‌های منحصر بفردی که دارد، توجه خرده فروشان، صاحبان برند، فعالان دیجیتال مارکتینگ و مبدل‌های بسته‌بندی در سراسر جهان را به خود جلب کرده است. چاپ دیجیتال شرایطی ایجاد می‌کند که در آن مصرف‌کنندگان در سطح محلی، شخصی و حتی احساسی شرکت داده می‌شوند. مینتل عقیده دارد که سال 2016 نقطه‌ی اوج صنعت چاپ دیجیتال خواهد بود. برندهای تجاری و مبدل‌ها شروع به سرمایه گذاری روی مزایای فروش سریع و اقتصادی چاپ دیجیتال و شکل ظاهری جریان اصلی بسته‌بندی‌هایشان کرده‌اند.

 

انعطاف‌پذیری فوق‌العاده: در حال حاضر، 32 درصد از مصرف کنندگان وابسته به بسته‌بندی مدرن هستند و برندها به آرامی به سوی ظاهری زیبا و استفاده از موقعیت های بازار پیش می‌روند. اما این انعطاف در چه جنبه‌ای قرار است دیده شود؟ مخصوصا در مورد کیسه‌های شق و محکم که فرقی در آن ها احساس نمی‌شود؟ مینتل بر این باور است که در سال 2016، درحالی‌که برندها هنوز به دنبال کیسه‌هایی هستند که نظر مشتریان را به خود جلب کند، خلاقیت برندهای برتر تلاش برای ایجاد نسل بعدی هیبریدی‌ها و روانه کردن آن ها به بازار است.

 

کالا را به من نشان بده: با رشد ادعای رقابت در مورد بسته‌بندی برای جلب نظر خریداران، مصرف‌کنندگان خواهان اطلاعات بیشتری در مورد کالاهایی هستند که خریداری می‌کنند، و بسته بندی‌های پیچیده و نامنظم را نمی‌پسندند. اطلاعات مختصر و مفید در مورد مواد تشکیل دهنده، مشخصات کاربردی محصول در روی بسته باشد. با نگاه به آینده، برچسب زدن درست و منظم، در یک راستا حرکت خواهند کرد.

مطلب پیشنهادی:   بهترین جنس برای جعبه بسته بندی پستی

 

چیزی بیش از فقط یک بسته‌بندی سبز: برندها به دنبال گزینه‌های بسته بندی‌ سازگار با محیط زیست هستند، مصرف کنندگان نسبت به برندهایی که زمین را کمتر آلوده می‌کنند، متعهد هستند. اما مشکل این است که مصرف کنندگان همه چیز را می‌خواهند، ولی حاضر نیستند بهای بیشتری بابت آن بپردازند و حتی بازیافت خانگی مواد نیز برای بسیاری از آن ها، مشکل است. اما دو ابتکار کلیدی بوجود آمده است: دقت در منابع جایگزین مواد اولیه بسته‌بندی‌ و تشکیل گروهی از 63 درصد مصرف‌کنندگان آمریکایی که گفته‌اند بسته‌بندی‌های قابل بازیافت و قابل استفاده مجدد معیار اصلی خریدشان است. برندها در حالی‌که به فکر توسعه و موقعیت‌شان و استراتژی‌های بازاریابی خود هستند، برای حرکت رو به جلو، نمی‌توانند جمله “دوستدار محیط زیست بودن” را نادیده بگیرند.

اندازه بسته بندی و چاپ

موضوعات مربوط به اندازه: در حالی که در سراسر جهان خانواده‌ها به دنبال اندازه بزرگتر بسته‌‌بندی بطری‌های شیر هستند، 39 درصد مصرف‌کنندگان آمریکایی بیشتر به دنبال بطری‌های کوچکتر نوشید‌نی‌اند و حدود 50 درصد از کسانی که غذای سبک مصرف می‌کنند، خواهان تلاش برای تولید غذا در بسته‌های کوچکتر هستند. در سال 2016، صاحبان برندها با فقدان مشتریان وفادار مواجه اند، آن ها باید بسته‌بندی‌هایی تولید کنند که مطابق با سلیقه مشتری، خانواده او و مناسب برای خرید او باشد.

 

بسته‌بندی مناسب برای موبایل‌ها: در بسته‌بندی موبایل، انقلابی در حال رخ دادن است. خرید و فروش موبایل تا پایان سال 2015، در فروشگاه‌های خرده‌فروشی از هر دلار، 64 سنت بود. اما بر خلاف نسل قبل بسته‌بندی تلفن‌های همراه، که در آن از کدهای QR استفاده شده بود، این بار صاحبان برندها به دنبال ارتباطاتی نزدیک‌تر از جمله BLE و NFC به عنوان اولین دغدغه وجود تکنولوژیکی هستند. با اداعاهای رقابتی برندها در یافتن راه های خلاقانه و ارتباط با خریداران، محیط های تلفن همراه در حال تغییرند تا بتوانند قلب و روح و همچنین پول مشتریان را در اختیار خود بگیرند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آدرس کارخانه: تهران، شهرک خوارزمی، فاز۲، بلوار گلستان، ابتدای خیابان بگونیا، پلاک۱۳۶
Call Now Buttonمدیر عامل 09122457636