مقالات

کارتن های دسته دار

طرح جدیدی از کارتن دسته دار | ابتکاری از یک شرکت آبمیوه سازی

3/5 - (2 امتیاز)

بسته بندی محصولات مختلف نقش بسزایی در جذب مخاطبین و بالا رفتن فروش آن ها دارد. این بسته بندی ها باید در راستای راحتی هر چه بیشتر خریداران در زمان استفاده و حمل و نقل کالا طراحی شوند. یکی از بسته بندی هایی که در بازار بسیار مورد استقبال مشتریان قرار گرفته ، کارتن دسته دار است. کارتن های دسته دار همان طور که از نامشان بر می آید با داشتن یک المان اضافی که همان دسته ها هستند، جا به جایی کالا را برای افراد بسیار آسان می کند. این بسته بندی ها از چند جهت می توانند به افراد کمک کنند. در این جا کاربرد کارتن دسته دار را برمی شمریم:

  • طراحی کارتن دسته دار به گونه ایست که افراد کالا را به راحتی و بدون درگیری دو دست حمل کنند.
  • استفاده از این بسته بندی سبب می شود تا افراد نیازی به تهیه کیسه های دسته دار پلاستیکی به صورت جداگانه، برای حمل آسان محصولاتی که خریده اند، نداشته باشند. این امر در کشور هایی مانند ایران که استفاده از کیسه های پلاستیکی مرسوم است، می تواند، مصرف کیسه پلاستیکی را کاهش داده و در حفظ محیط زیست به جهت تولید زباله کمتر تاثیر گذار باشد.
  • جعبه وکارتن دسته دار دارای ثبات بیشتری است، که سبب می شود محصولاتی مانند مواد غذایی( آب میوه، نوشابه و…) کمتر تکان بخورند و آسیب نبینند.

سفارش کارتن دسته دار

این بسته بندی ها به اندازه ای مفید واقع شده اند که بسیاری از تولید کننده ها ترجیح می دهند که محصولات خود را در کارتن دسته دار روانه بازار کنند. طراحی سفارش و تولید کارتن دسته دار باید به شرکت های معتبر در این زمینه سپرده شود، چرا که تنها در این صورت است که می توان از کیفیت کارتن دسته دار تولیدی مطمئن بود. اگر کارتن های دسته دار با کیفیت مناسبی تولید نشوند، می توانند به جای مفید واقع شدن، به تولید کننده ها ضرر مالی نیز برسانند.

فرض کنید که یک شرکت تولید نوشیدنی، شیشه ها و قوطی های خود را در پک های 4 تایی در کارتن دسته دار به بازار ارائه کند. در صورتی که دسته ی این کارتن ها مقاومت لازم را نداشته باشد و پس از آن که مشتری آن را در دست گرفت پاره شود، چه اتفاقی می افتد؟

مطلب پیشنهادی:   میرباقری: کمبود کاغذ در کشور برطرف شد/ نوبت وفای به عهد بانک مرکزی است

پس خرید کارتن دسته دار تنها از شرکت های معتبر به صرفه خواهد بود. تولید کننده جعبه وکارتن دسته دار معتبر، محصولات خود را در نهایت زیبایی و دوام به خریداران ارائه می کند. هزینه تولید کارتن دسته دار با توجه به طراحی و متریال استفاده شده در آن متغیر خواهد بود.

کارتن دسته دار

طرح جدیدی از کارتن های دسته دار

همانطور که قبلا هم گفتیم آسان بودن حمل و نقل یکی از ویژگی‌های مهم بسته‌های امروزی است. زیرا مشتریان به دنبال بسته‌هایی با این ویژگی‌ها هستند. یکی از شرکت‌های تولید‌کننده نوشیدنی در کانادا از این ویژگی استفاده کرده است و دست به تولید کارتن های دسته دار با ظرفیت 6 آبمیوه در سایز بزرگ زده است. این طراحی در نوع خود منحصر به فرد است.

Anne Marie Mohan، مدیر اجرایی این شرکت تولیدی می‌گوید:

این ایده بسیار خلاقانه اجرا شده است زیرا برای طراحی آن از اجزاء و مواد اولیه متناسب با کارتن آبمیوه‌ها استفاده شده است و پلاستیک و دیگر مواد اولیه در آن به کار نبرده‌اند.

طراحی این کارتن های دسته دار به این صورت است که در واقع دو کارتن با ظرفیت 6 آبمیوه به هم متصل هستند و دسته کارتن هم به وسیله چسب به فضای داخلی جعبه متصل شده است. در داخل این کارتن های دسته دار از جایگاه‌های اختصاصی برای جایگذاری جعبه های آبمیوه‌ها استفاده شده است.

هنگام ساخت جعبه تمام مراحل به صورت اتوماتیک و با دستگاه انجام می‌شود؛ اما در مرحله آخر، دسته کارتن به صورت دستی متصل می‌شود. از آنجایی که این دسته قرار است وزن 12 نوشیدنی در اندازه‌های بزرگ را تحمل کند، می‌بایست به اندازه کافی تحمل داشته باشد؛ به همین دلیل هم برای طراحی آن از چندین لایه کارتن استفاده شده است تا مقاومت بیشتری داشته باشد.

کارتن های دسته دار

همچنین طراحی آن به گونه‌ای است که تا مرکز جعبه اولی پایین آمده و به جعبه پایه هم متصل می‌باشد. طراحی گرافیکی جعبه های دسته دار هم به گونه‌ای است که در 6 رنگ مختلف و با طرح‌های تبلیغاتی متنوعی تولید شده‌اند.

کارتن های دسته دار

همانطور که در تصویر هم مشخص است، این جعبه قابلیت حمل آسان‌تری دارد و طوری طراحی شده تا مشتری بتواند همزمان تعداد آبمیوه‌های بیشتری را در جعبه‌ای با حجم یک بسته حمل نماید. دسته‌ای هم که برای آن طراحی شده است عملیات حمل را بسیار آسان‌تر می‌کند.

مطلب پیشنهادی:   صنعت بسته بندی و انواع رایج آن

متریال مورد استفاده در تولید کارتن دسته دار

متریالی که به صورت معمول برای تولید کارتن دسته دار استفاده می شود مقوا می باشد. اما این مقوا با توجه به این که بسته بندی ها قرار است برای چه محصولی و با چه وزنی استفاده شوند، متفاوت خواهد بود. مثلا برای محصولاتی مانند نوشیدنی های سنگین، باید از مقواهای مقاوم و چند لایه استفاده کرد تا در حین جا به جایی در اثر فشار و وزن وارده کارتن دسته دار پاره نشود و محصولات آسیب نبینند.

برای محصولات سبک تر نیاز به استفاده از مقوا های ضخیم نیست و تنها باید به استحکام دسته ها توجه داشت. از بهترین متریال هایی که برای ساخت این محصولات پیشنهاد می شود مقوا ایندر برد و کرافت است، اما طراح بنا به محصولی که برای آن طراحی می کند، ممکن است از مقواهای متفاوت دیگری نیز استفاده کند.

اگر دوست دارید که راجع به انواع متریال ها و بسته بندی ها مانند کارتن لمینتی، کارتن دایکاتی، کارتن بسته بندی صادراتی، کارتن بدون چاپ، جعبه کفش، کارتن 3 لایه، کارتن 5 لایه، کارتن بسته بندی اطلاعات بیشتری داشته باشید ، بر روی عبارت مورد نظر کلیک کنید.

کارتن دسته دار

عوامل موثر در قیمت کارتن دسته دار

قیمت جعبه دسته دار به عوامل مختلفی بستگی دارد که در این جا به برخی از آنها اشاره می کنیم:

  • اولین موردی که در خرید کارتن دسته دار باید به آن توجه داشت، متریالی است که بسته بندی ها با آن تولید می شوند. این متریال می تواند پلاستیک، مقوا و … باشد.
  • ضخامت مقوای استفاده شده نیز می تواند در قیمت تاثیر گذار باشد، مثلا کارتن 5 لایه گران تر از کارتن 3 لایه خواهد بود.
  • تیراژ سفارش نیز در بالا و پایین بردن هزینه موثر است. هر چه کارتن های دسته دار در تیراژ بالا تری سفارش داده شوند، قیمت آن به صرفه تر خواهد بود.
  • بزرگی و کوچکی یا به عبارتی اندازه کارتن های سفارشی در تعیین قیمت موثر است. کارتن هایی با ابعاد بزرگ تر قیمت بیشتری دارند. برای آشنایی بیشتر با کارتن سفید آماده سایز پنج، کارتن سفید آماده سایز چهار، کارتن قهوه ای آماده سایز سه، کارتن سفید آماده سایز دو، کارتن سفید آماده سایز یک، کارتن سفید آماده سایز نیم به صفحات مورد نظر مراجعه کنید.
  • طراحی جعبه مد نظر شما یکی از عوامل مهم در برچسب قیمتی جعبه دسته دار است. اگر شما از تولید کننده جعبه و کارتن دسته دار درخواست کنید که بسته بندی منحصر به فردی با فرم و شکل خاص برای شما طراحی کند، بدیهی است که قیمت بالاتری نیز باید برای آن بپردازید. هر چند که یک طراحی ویژه می تواند آنقدر بر فروش شما موثر باشد، که هزینه تولید جعبه دسته دار در آن گم شود.
  • اگر تمایل داشته باشید که نوشته یا شکل خاصی بر روی بسته بندی شما چاپ شود، سفارش شما با قیمت بالاتری ثبت می گردد. البته این هزینه به تعداد متن و یا شکل چاپی نیز بستگی دارد.
مطلب پیشنهادی:   کارتن در دار و ترفندهای جدید بسته‌بندی

جمع بندی

در این مطلب کاربرد جعبه های دسته دار را بررسی کردیم، اما علاوه بر تمام مطالبی که گفته شد برخی از جعبه های دسته دار برای عرضه محصولات تولید نمی شوند. بسیاری از این محصولات به عنوان بگ های هدیه در طرح و شکل های گوناگون در بازار موجود هستند.

امروزه در بسیاری از رستوران ها برای غذا های بیرون بر و یا اضافی غذا مشتریان از این محصولات استفاده می شود. علاوه بر کارتن دسته دار، در کارخانه کارتن سازی سپیدار کارتن می توانید با موضوعات بیشتری چون جعبه های کارتنی، هنر بازاریابی و برندینگ بسته بندی، اهمیت بسته بندی در رفتار مصرف کننده، بسته بندی مناسب برای فروشگاه آنلاین، چالش های بسته بندی مواد غذایی، انواع گوناگون جعبه های مقوایی، بسته بندی و برچسب زدن محصولات، انواع مختلف مقوا، ویژگی‌ها و کاربرد‌های آن‌، تاثیر جعبه و بسته بندی در افزایش فروش و تاریخچه صنعت مقوا آشنا شوید.

2 دیدگاه دربارهٔ «طرح جدیدی از کارتن دسته دار | ابتکاری از یک شرکت آبمیوه سازی»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آدرس کارخانه: تهران، شهرک خوارزمی، فاز۲، بلوار گلستان، ابتدای خیابان بگونیا، پلاک۱۳۶
Call Now Buttonمدیر عامل 09122457636