مقالات

نکات مهم در اثاث کشی

5/5 - (1 امتیاز)

اصول اسباب کشی

اصول اسباب کشی کارتن های مورد نیاز برای اسباب کشی به حجم وسایل منزل شما و توانایی تان در استفاده بهینه از فضای هر کارتن بستگی دارد. برای آن که به یک رقم تقریبی در مورد تعداد کارتن های مورد نیازتان دست یابید، باید ابتدا لیستی تهیه کنید از وسایلی که قرار است با خود به خانه جدید ببرید. سپس یک برنامه جا به جایی منزل بر روی گوشی موبایل خود نصب کنید تا شمار کارتن هایی را به دست آورید که می توانند اسباب شما را در خود جا دهند؛ برای این کار کافی است تعداد و نوع لوازم منزل خود را درون برنامه وارد کنید تا برنامه محاسبات لازم را انجام دهد. حواستان باشد وسایلی که قرار نیست به خانه جدیدتان ببرید را در این لیست وارد نکنید. طبق قانون انگشت شصت، می توانید وسایل یک اتاق را درون10 کارتن کوچک، 7 یا 8 کارتن متوسط یا 5 کارتن بزرگ جا دهید. بهتر است چند کارتن مازاد بر نیازتان تهیه کنید تا مبادا به مشکل بر بخورید؛ شاید در آخرین لحظه تصمیم بگیرید چند آیتم دیگر را هم به خانه جدید ببرید یا این که یکی از کارتن ها آسیب دید یا پاره شد.

نحوه صحیح اسباب کشی

  1. کف و گوشه های هر کارتن را با کمک نوار چسب محکم کنید. از این طریق می توانید آسوده خاطر باشید که کارتن به راحتی پاره نمی شود و می تواند وزن محتویاتش را تحمل کند.
  2. کف هر کارتن را با کاغذ مچاله شده یا نایلون حباب دار بپوشانید تا یک لایه محافظ دیگر به بسته بندی تان اضافه کنید.
  3. هر یک از وسایل خود را درون کاغذ بسته بندی یا نایلون حباب دار بپیچیدو البته می توان برای این منظور از حوله یا لباس ها و ملحفه های کهنه هم بهره گرفت اما به هیچ وجه نباید برای این کار از روزنامه باصله استفاده کرد چون ممکن است جوهرش بر روی اشیا و لوازم شما لکه بیندازد.
  4. وسایل بزرگ و سنگین را در انتهای کارتن و لوازم سبک را بر رویشان بچینید.
  5. اگر جعبه را نصفه و نیمه پر کنید یا بخش هایی از آن را خالی بگذارید، این احتمال وجود دارد که به هنگام بار زدن اسباب و اثاثیه یا تخلیه کردن آن ها کارتن خم شود یا فرو برود. در عین حال نباید یک کارتن را بیش از اندازه پر کنید چون در این صورت زیادی سنگین می شود و ممکن است در حین جابجایی پاره شود و وسایلتان آسیب ببینند.
  6. در بین وسایلی که درون کارتن چیده اید باید ضربه گیر بگذارید، می توانید برای این منظور از کاغذ مچاله شده، نایلون حباب دار، فوم ضربه گیر یا حتی حوله و لباس استفاده کنید، درنتیجه وسایل شما آسیب نمی بینند.
  7. در نهایت کارتن را سفت و محکم ببندید و مهر و موم کنید تا مبادا هیچ یک از محتویات آن تصادفاً به بیرون پرت شود، مخصوصاً در حین حمل و نقل و جابجایی که ممکن است یک کارتن به پهلو قرار گرفته یا سر و ته شود. (نیازی به تذکر نیست که نباید کارتن را تا ته پر کنید و هیچ وسیله ای نباید به سطح کارتن بچسبد) با استفاده از یک نوار چسب خیلی خوب و با کیفیت هر سمت کارتن را ببندید و چسب را دور تا دور جعبه بچرخانید تا حسابی محکم شود.
  8. اصول اسباب کشی این است که بر روی هر کارتن برچسبی بزنید و محتویات آن کارتن و اتاق مقصدش را بر روی کارتن بنویسید تا به محض رسیدن به منزل نو کارگران بدانند هر کارتنی را در کدام اتاق بگذارند.
مطلب پیشنهادی:   روند تولید کارتن‌های تاشونده (چند لایه)

آخرین نصیحت

اگر در بسته بندی اصول اسباب کشی را رعایت نکنید کارگران هیچ مسئولیتی در قبال لوازمی که خودتان بسته بندی کرده اید، بر عهده نمی گیرند. به علاوه حاضر نمی شوند کارتن هایی را جابجا کنند که به نظر محکم و با دوام نمی رسند یا ممکن است سلامت آن ها را به خطر انداخته یا حاوی لوازم غیرمجاز باشند. در چنین حالتی چاره ای ندارید جز آن که وسایل درون آن کارتن را بار دیگر بسته بندی کنید که این مسئله می تواند بسیار هزینه بر و زمان بر باشد. پس اگر در زمینه بسته بندی لوازم منزل چندان سررشته ندارید یا لوازم لازم برای این کار را ندارید یا وقت کافی برای آن ندارید، بهتر است برای خرید کارتن اسباب کشی کارگرانی متخصص و کاربلد استخدام کنید تا این کار را برایتان انجام دهند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آدرس کارخانه: تهران، شهرک خوارزمی، فاز۲، بلوار گلستان، ابتدای خیابان بگونیا، پلاک۱۳۶
Call Now Buttonمدیر عامل 09122457636