مقالات

بسته بندی کفش ها

نکاتی مهم در بسته بندی کفش ها برای اسباب کشی

5/5 - (1 امتیاز)

اسباب کشی کاری دشوار، طاقت فرسا و زمان بر است و می تواند هزینه های بسیاری را بر دوشتان بگذارد. در دل تمامی کارهایی که باید انجام دهید، بسته بندی اسباب و اثاثیه، نوشتن لیست لوازمتان و وسایلی که باید با خود بردارید، کارهای کوچک و مهمی وجود دارد که باید به آن ها رسیدگی کنید و از آن جمله می توان به بسته بندی کفش های دوست داشتنیتان اشاره داشت. اگر کفش های زیادی دارید و می خواهید به خانه ای جدید نقل مکان کنید، بی تردید این مقاله می تواند برایتان مفید باشد و در ادامه به نکاتی مهم اما بسیار ساده برای بسته بندی کفش ها اشاره خواهیم کرد.

 

نحوه بسته بندی کفش ها در اسباب کشی

ابتدا کفش هایی که می خواهید بسته بندی کنید را دسته بندی و از هم جدا کنید؛ صندل ها، کفش های پاشنه بلند، چکمه ها و امثال آن را در گروه های مختلفی قرار دهید. کفش هایی را که دیگر نمی پوشید را کنار گذاشته و تصمیم بگیرید با آن ها چه کنید- آن ها را در حراجی وسایل دست دوم بفروشید، به نیازمندان اهدا کنید و یا به دوستانتان ببخشید.

حال کفش هایی که می خواهید استفاده کنید را تمیز کرده و با دقت بررسی کنید تا ببینید نیاز به تعمیر دارند یا نه. کفش هایی که مناسب این فصل نیستند و نمی خواهید در چند هفته آینده از آن ها استفاده کنید را نیز از سایر کفش ها جدا کنید و قبل از همه بسته بندی کنید.

مطلب پیشنهادی:   با طراحی و شکل‌های مختلف کارتن‌ها آشنا شوید

پس از تمیز کردن کفش هایتان اجازه دهید تا خوب خشک شوند چرا که رطوبت باعث کپک زدن کفش می شود و بی شک چنین پیشامدی به مذاقتان خوش نخواهد آمد. پیش از بسته بندی کردن کفش ها، آن ها را تمیز و خشک کنید تا مبادا خراب شوند و قبل از بسته بندی حتما کفش ها را چند ساعت به حال خود رها کنید تا کامل خشک شوند.

برای بسته بندی کفش ها باید از جعبه های مقوایی محکم و با دوام استفاده کنید. اگر جعبه اصلی کفش را هنوز نگه داشته اید که عالی‌ست! آن ها را در جعبه خودشان قرار دهید. در غیر این صورت باید یک جعبه به همان اندازه پیدا کنید. اگر نمی خواهید برای تهیه جعبه های مورد نیاز برای بسته بندی کفش هایتان هزینه کنید، به سوپر مارکتی محلتان مراجعه نمایید، اما حواستان باشد که جعبه ها سالم و تمیز بوده و پاره نشده باشند، در غیر این صورت آلودگی ها و لکه های کارتن به کفش هایتان منتقل خواهد شد. اگر نمی توانید به حد کافی جعبه کوچک پیدا کنید، یک جعبه بزرگ تر بردارید و کفش ها را درون آن بچینید. علاوه بر جعبه به کاغذ بسته بندی، ماژیک، نوار چسب و قیچی نیاز خواید داشت. کفش هایتان را جفت جفت بسته بندی کنید تا به هنگام باز کردنشان به زحمت نیافتید.

بسته بندی کفش

چگونه باید کفش ها را بسته بندی کرد؟ داخل کفش ها را با کاغذ بسته بندی پر کنید، (از روزنامه استفاده نکنید، چرا که ممکن است بر روی کفش هایتان لکه و رد به جای گذارند) تا در حین جابجایی و اسباب کشی شکل خود را حفظ کنند. یک ورق کاغذ بسته بندی بردارید و یک لنگه از کفش هایتان را درون آن بپیچید تا کفشتان به طور کامل با کاغذ بسته بندی پوشانده شود. حال نوبت به لنگه دیگر کفشتان می رسد، آن را نیز به همین نحو با کاغذ بسته بندی بپوشانید تا در نهایت یک جفت کفش کاغذ پیچی شده منظم و مرتب به دست آید. همین روش را برای سایر کفش هایتان هم به کار بندید، البته به استثنای چکمه ها که هر لنگه از آن ها باید جداگانه کاغذ پیچی و بسته بندی شوند.

مطلب پیشنهادی:   اشتباهات رایج در بسته بندی کالاها برای حمل و نقل - بخش دوم

کفش های جعبه دار را در یک کارتن دیگر بگذارید. حال یک جعبه بزرگ تر بردارید و کفش های سنگین تر را کف آن بچینید و کفش های سبک تر را رویشان بگذارید. بعد از چیدن هر کفش یا جعبه کفش یک ورق کاغذ بسته بندی تمیز را میانشان قرار دهید و فضاهای خالی درون جعبه را با کاغذ بسته بندی مچاله شده پر کنید. در بالای جعبه باید کفش های فاقد جعبه قرار گیرند. یک مقوای محکم بردارید و با چسب در جعبه ها را محکم ببندید و در نهایت نام صاحب کفش را بر روی جعبه ها بنویسید. باید با بسته بندی کفش هایی شروع کنید که مخصوص فصل بعدی‌ست. (به عنوان مثال اگر در فصل زمستان مشغول اسباب کشی هستید، با بسته بندی کفش های تابستانی شروع کنید، یک ترفند زیرکانه و بی نظیر این است که، می توانید آن جعبه ها را علامت زده و باز کردنشان را به فصل تابستان موکول کنید، چرا که تا آن زمان نیازی به این کفش ها نخواهید داشت.) کفش هایی که بلافاصله بعد از نقل مکان به خانه جدید لازم دارید را در یک جعبه مجزا قرار دهید. در ماشین حمل اثاثیه ابتدا جعبه هایی را بچینید که به آن ها نیازی ندارید، آخرین جعبه هایی که در تریلی یا کامیون حمل اثاثیه قرار می گیرند، آن‌هایی هستند که بعد از رسیدن به مقصد به آن ها نیاز خواهید داشت.

به هنگام بار زدن اسباب و اثاثیه تان نباید اجسام سنگین را بر روی کفش ها بگذارید، چرا که ممکن است کج و معوج شوند و شکلشان تغییر کند. اگر همگام با اسباب کشی شما، برف و باران بارید، اطمینان یابید که رطوبت راهی برای نفوذ به جعبه هایتان نمی یابد، در غیز این صورت رطوبت به کفش هایتان آسیب خواهد رساند.

مطلب پیشنهادی:   جعبه های کارتنی

حال که تمام نکات فوق را رعایت کرده اید، می توانید با خیال راحت به منزل جدیدتان نقل مکان کنید. حتماً با خواندن این مقاله دریافتید که بسته بندی کفش ها کار چندان سخت و پر زحمتی نیست و با صرف کمی وقت و انرژی می توانید جابه‌جایی ساده ای داشته باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آدرس کارخانه: تهران، شهرک خوارزمی، فاز۲، بلوار گلستان، ابتدای خیابان بگونیا، پلاک۱۳۶
Call Now Buttonمدیر عامل 09122457636