مقالات

هارد باکس

علت استفاده از هارد باکس در بسته بندی ?

Rate this post

هارد باکس در بسته بندی یک انتخاب متفاوت:

بسته بندی با هارد باکس یک انتخاب محبوب برای انواع خاصی از محصولات است. عمدتا به دلیل القای حس کیفیت و لوکس بودنی که ارائه می دهد، هارد باکس به دلیل وزن و هزینه های آن، به عنوان بسته بندی رده بالا و با کیفیت شناخته شده است.

این مقاله نگاهی به بسته بندی با استفاده از جعبه هارد باکس خواهد انداخت؛ چگونگی ساخت آن، اشکالات و مزایا و همچنین بررسی برخی از نمونه های موفقیت آمیز کاربست هارد باکس برای شما در نظر گرفته شده است.

جعبه هارد باکس چیست؟

جعبه های هارد باکس یک جعبه مبتنی بر کاغذ محکم هستند که متشکل از تخته های با ضخامت بالا (اغلب 2-3 میلی متر) بوده که توسط کاغذ مخصوص تزیین پیچیده شده اند. آن ها همچنین معمولا به عنوان جعبه های نیمه آماده، جعبه کادو و بسته بندی درجه یک شناخته می شوند. جعبه های هارد باکس به عنوان یک گزینه بسته بندی رده بالا در موارد زیر معمولا مورد استفاده قرار می گیرند؛ محصولات لوکس، به عنوان مثال جواهرات، هدایا، عطر، ساعت، وسائل الکترونیکی و…

علاوه بر این، بسته بندی هارد باکس، احساس با کیفیت تری را ارائه می دهد که باعث افزایش رضایت و تجربه جعبه گشایی منحصر به فردی برای مشتریان شما خواهد شد که امکان فرصت های بیشتری را برای ایجاد یک برند قوی ‌تر را فراهم می کند.

بسته بندی خوب

به عنوان نمونه: اپل از نسخه ی سفارشی این سبک کارتن های هارد باکس تلسکوپی در بسته بندی آیفون ها استفاده می کند تا تجربه کاربری منحصر به فردی برای مشتری های خود رقم بزند. جعبه های هارد باکس، بسیاری از قابلیت ها را برای درج نام تجاری شما از طریق چاپ و شخصی سازی هایی مانند؛ استمپ ها، طرح برجسته یا حکاکی شده، پوشش های چرمی پارچه و…، عناصر تزئینی خاص دارد.

هارد باکس در بسته بندی انعطاف پذیر است:

شما احتمالا  فقط با نگاه کردن به نام آن ها می توانید حدس بزنید که بسته بندی انعطاف پذیر و هارد باکس چقدر با یکدیگر متفاوت هستند. بسته بندی هارد باکس یک بخش بسته بندی در حال رشد، متشکل از کاغذ ضخیم بوده و به بسته بندی سخت و جامد بر خلاف نوع انعطاف پذیر آن اشاره می کند.

بسته بندی با هارد باکس، همانطور که از نامش پیداست، شکل خود را تغییر نخواهد داد. یک چارچوب قوی و حمایت کننده را ارائه می دهد و در مقایسه با سایر گزینه های بسته ‌بندی، احساس نسبتا لوکس تری را به مخاطب منتقل می ‌کند.

مطلب پیشنهادی:   پیش فاکتور استعلام قیمت بسته بندی – 9 عنصر کلیدی و مهم

با این حال، هارد باکس دوام و یا محافظتی که انواع دیگر بسته بندی مانند مجعد ارائه می دهند، نخواهد داشت؛ اما باز هم سازه ای محکم برای محافظت از محصولات ارائه می دهد. بسته بندی انعطاف پذیر، از سوی دیگر، می تواند به راحتی خم شود، بنابراین می تواند هر شکلی که دلخواه شما باشد را بگیرد.

علت استفاده از هاردباکس

تمایز اصلی آن ها در این زمینه است که بسته بندی منعطف نسبت به هارد باکس کاربرد های متنوع تری دارد. بسته بندی انعطاف پذیر در اصل، هر نوع بسته بندی را که به راحتی قابل انعطاف باشد، مانند کارتن تاشو، در برگرفته و در بسیاری از اندازه ها قابل استفاده است.

مهم است که تمایز بین بسته بندی هارد و جعبه های هارد باکس را تشخیص دهیم. جعبه های هارد باکس از کاغذ ضخیم و محکم ساخته شده اند تا تجربه های بسته بندی لوکس را ایجاد کنند. در حالی که، صنعت بسته بندی سفت و سخت طیف گسترده ای از مواد از جمله فلزات و شیشه را در بر می‌گیرند تا محافظت زیادی ایجاد کنند. در اینجا، هدف ما تمرکز بر جعبه های کاغذی سفت و سخت هارد باکس خواهد بود.

جعبه های هارد باکس مسئول یک بخش کوچک اما در حال رشد از بازار عظیم بسته بندی هستند. بازار کاغذی سفت و سخت، در سال 2016 با ارزش 496.72 میلیارد دلار ارزش داشته و همچنان با نرخ سالانه بالای %5.8 رشد می کند!

ادوات بسته بندی جانبی:

مواد بسته بندی جانبی مانند جای دهند های درونی در هارد باکس بسیار محبوب هستند. استفاده از جای دهند های درونی در بسته بندی هارد باکس به شدت توصیه می شود. زمانی که شما به دنبال بهترین تجربه نهایی جعبه گشایی با یک جعبه هارد باکس هستید؛ این جای دهنده ها تمام بخش ها و قطعات بسته شما را سر جای خود نگه می دارند.

جای دهنده های سفارشی، به طور خاص برای محصول شما ساخته شده اند؛ به این صورت که با حفظ حالت اولیه به شما کمک می کنند تا با ارتقاء سطح ارائه محصول در هنگام جعبه گشایی تجربه خوبی را در ذهن مشتریان به جای بگذارید. علاوه بر تمام این مسائل، جای دهنده های درونی درجه بالایی از حفاظت در برابر شوک، حتی در برابر قطرات و جا به جایی ها و ناملایمات پستی را از خود نشان می دهند.

مطلب پیشنهادی:   بررسی ویژگی های فروشگاه کارتن

البته مواردی وجود دارد که محصولات خواه گرد یا مستطیل شکل هستند و می توانند به طور کامل در یک جعبه هارد باکس بدون کمک جای دهند قرار گیرند، اما این موارد نادر هستند.

جای دهنده های سفارشی اغلب به اشکال زیر مورد استفاده قرار می‌ گیرند:

  • اول، مقوا.
  • دوم، کارتن های موج دار.
  • سوم، پالپ های  قالبی.
  • چهارم، فوم پلاستیکی.

هزینه ی تولید و ساخت هارد باکس در بسته بندی:

ساخت جعبه های هارد باکس مشابه هیچ یک از انواع بسته بندی دیگر نیستند. شبیه به فرآیند کاغذ پیچ کردن هدیه، جعبه های هارد باکس نیز در واقع توسط کاغذ پیچی دقیق در اطراف تخته های سخت ساخته می شوند. این تخته ها معمولا در یک کرافت یا رنگ پایه خاکستری موجود هستند، که ساخته شده از الیاف بازیافتی بوده؛ اما همچنین می توانند در رنگ های سفید و دیگر رنگ ها نیز ساخته شوند. هر تخته به صورت جداگانه به هم چسبیده می شود تا جعبه هارد باکس را ایجاد کند.

تولید جعبه های هارد باکس شامل یک فرایند گسترده بوده که می تواند 2-1 هفته بیشتر از سایر انواع بسته بندی طول بکشد تا تولید شود. در حال حاضر اکثر فرایند های تولید جعبه هارد باکس شامل مقداری از مونتاژ دستی و چک های کیفیتی دقیق، تمام جزئیات جهت بازرسی نقایص احتمالی و اطمینان از رعایت استاندارد ها می شود.

هاردباکس چیست

این موضوع همچنین باعث می شود تا جعبه های هارد باکس نسبت به انواع ارزان تر بسته بندی، پر هزینه تر تمام شوند که در موارد ذیل به آن خواهیم پرداخت. به عنوان یکی از اشکال بسته بندی رده بالا، بسته بندی با جعبه هارد باکس طبیعتاً باید یکی از گزینه های گران تر نسبت به انواع دیگر بسته بندی محسوب شود.

با داشتن هزینه ای تا 3 برابر بیشتر از سبک های بسته بندی کاغذی جایگزین مانند کارتن تاشو و بسته بندی با کارتن موجدار، جعبه هارد باکس در صنعت محصولات لوکس کاربرد دارند؛ قیمت بالاتر به راحتی قابل توجیه است. چرا که هارد باکس با ایجاد ارزش افزوده یک بسته بندی لوکس می تواند ارزش پیشنهادی زیادی را برای خود محصول و همچنین نام تجاری تولید کننده به همراه داشته باشد.

مزایای جعبه های هارد باکس:

غیر از این که می تواند سازه ای مستحکم و محافظتی، برای محصول ایجاد کند؛ با خلق تجربه ای خیره کننده یک جعبه گشایی لوکس و اثر گذار را ارائه می دهد که در اکثر انواع بسته بندی دیگر نظیر نخواهد داشت. اغلب با یک جای دهنده سفارشی، بسته بندی هارد باکس همه چیز را سر جای خودش نگه داشته و از محصولات به خوبی محافظت کرده و در برابر جا به جایی و تکان ها مقاوم است.

مطلب پیشنهادی:   کارتن بسته بندی زعفران

بسته بندی با جعبه هارد باکس این گونه طراحی شده است که قابل استفاده مجدد و نگهداری توسط خریداران باشد، به جای این که تنها پس از یک بار جعبه گشایی محصول دور ریخته شود. پس از جعبه گشایی، اغلب از آن ها برای ذخیره جواهرات، لوازم جانبی یا هر یک از اقلام خانگی دیگر استفاده می شود.

هاردباکس

با توجه به این مزایا، جعبه های هارد باکس می توانند با ایجاد المان های بصری به یاد ماندنی زمینه را برای ارتقا هرچه بیشتر ارزش برند و کسب و کار شما فراهم کنند.

زمانی که محصول شما در یک جعبه هارد باکس قرار می گیرد، اغلب مشتریان دیگر محصول را فقط به عنوان یک وسیله ی تنها مشاهده نمی کنند، بلکه بسته و محصول را به عنوان مجموعه یکپارچه در نظر خواهند گرفت. این طبیعت انسانی است که از هدایا لذت برده و جعبه های کادو هارد باکس در حال حاضر استاندارد طلایی جعبه های هدیه هستند.

اشکالات جعبه های سفت و سخت:

در حالی که جعبه های هارد باکس، یک گزینه عالی برای محصولات با اندازه های کوچک و متوسط هستند، آن ها می توانند به طور شگفت انگیزی در اندازه های فوق العاده بزرگ غیر قابل استفاده باشند. بسته بندی جعبه هارد باکس با اندازه های کوچک و متوسط بسیار مستحکم هستند؛ اما آن ها می توانند بیشتر مستعد لبه های پاره شده در اندازه های بزرگ تر باشند. به علت ایجاد فشار مضاعف بر لایه های بیرونی جعبه همیشه توصیه می شود از ورق ضخیم تر با یک روکش لمینت چند لایه برای افزایش دوام جعبه در اندازه های بزرگ تر استفاده گردد.

جایگزین جعبه سفت و سخت:

در حالی که جعبه های هارد باکس وقتی موضوع ارائه مد نظر باشد، غیر قابل جایگزینی محسوب می شوند، گزینه های محبوب دیگر انواع بسته بندی در صنعت کارتن سازی، شامل جعبه های کارتن تاشو و کارتن دو‌ لایه می شوند. دلیل این که این نوع بسته بندی یک جایگزین عالی برای جعبه های هارد باکس هستند، هزینه ی به صرفه، قابلیت انعطاف پذیری بالا و بی پایان و همچنین چاپ و طراحی آن ها است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آدرس کارخانه: تهران، شهرک خوارزمی، فاز۲، بلوار گلستان، ابتدای خیابان بگونیا، پلاک۱۳۶
Call Now Buttonمدیر عامل 09122457636