مقالات

کارتن پستی

همه چیز در مورد تولید کارتن پستی

Rate this post

همه چیز در مورد تولید کارتن پستی

بسیاری از شرکت ها و سازمان ها برای ارسال کالای خود کارتن پستی می خواهند. این کارتون ها را می توان با توجه به ویژگی های مختلف طبقه بندی کرد. در این مقاله به ویژگی های یک کارتن ایده آل پرداخته شده و انواع کارتن های پستی برای کاربردهای مختلف با هم مقایسه می شوند.

از صفر تا صد کارتن پستی

بسته بندی محموله های پستی نقش مهمی در درک گیرندگان بسته مورد نظر دارد. با این حال، صنعت تولید کارتن پستی در سال های اخیر تغییر قابل توجهی نداشته است. با وجود تنوع بسته بندی محصولات پستی موجود در بازار، انتخاب کارتن پستی مناسب برای کالای مورد نظر شما می تواند دشوار باشد. در زمینه انتخاب محصولات پستی برای ارسال در بسته بندی، گزینه های متعددی با ویژگی های متفاوت وجود دارد. کارتن چاپ بزرگترین تولید کننده در حوزه کارتن سازی است که شما با خیالی آسوده می توانید انواع کارتن پستی را سفارش دهید.

انواع کارتن پستی

کارتن های پستی کوچک: در اندازه های 45*35 و با تحمل وزن حداکثر 2 کیلوگرم. اقلامی مانند کتاب های بزرگ، لوازم الکترونیکی یا سایر موارد مشابه را می توان در پست های کوچک ارسال کرد. با توجه به جنبه مراقبتی این دستگاه ها باید از پدهای محافظ در جعبه ها استفاده شود.
کارتن های پستی سایز متوسط: اندازه 61*46 سانتی متر و حداکثر وزن 20 کیلوگرم. بسته بندی مورد نظر باید با محصولی که انتخاب می کنید مطابقت داشته باشد و در این نوع بسته بندی بهتر است اقلام مختلف را به صورت جداگانه با نوار چسب بپیچید و در کارتن مورد نظر قرار دهید.
کارتن های پستی بزرگ: در اندازه های 1.5 متر(طبق سفارش شما) با وزن 30 کیلوگرم.. با چنین وزن و ابعادی، کارتن پستی مورد نظر شما باید دو جداره باشد تا از نظر حفاظتی و ضربه ای موثرتر باشد. لبه های مجزای ما بین اقلام کارتنی نیز به محکم نگه داشتن اقلام کمک می کند.
صرف نظر از اندازه این کارتن ها، باید به سایر ویژگی های بسته بندی مرسولات پستی توجه کنید. با توجه به اینکه این کارتن ها پیام شما را به عموم مردم ارائه می کنند، بهتر است در انتخاب آنها دقت بیشتری داشته باشید.

مطلب پیشنهادی:   روند تولید کارتن‌های تاشونده (چند لایه)

post packaging

ویژگی های یک کارتن پستی

یک کارتن پستی ایده آل باید دارای ظاهری جذاب و استفاده از مواد سازگار با محیط زیست در ساخت آن و همچنین حفاظت کافی از اقلام مورد نظر باشد. از آنجایی که هیچ کس دوست ندارد محصول آسیب ببیند، به همین دلیل، کارتن ها باید با توجه به اندازه و وزن مورد نیاز اندازه گیری شوند.
از طرف دیگر، هیچ کس نمی خواهد وقت خود را برای باز کردن جعبه هایی که اشکال غیرعادی دارند تلف کند. هنگام طراحی کارتن ها، گیرندگان باید از شکل و سهولت باز شدن آنها آگاه باشند. بنابراین قبل از سفارش کارتن پستی، باید از تمام این موارد ذکر شده آگاه باشید.

انواع کارتن پستی بر اساس جنس

کارتن پستی کاغذی

این کارتن از مواد کاغذی ساخته شده و سبک و بادوام است. این نوع جعبه ها به راحتی برش داده شده و بنا به خواست مشتری تعویض می شوند. این ویژگی منجر به استفاده گسترده از مقوای پستی در تحویل بسته های پستی شد. این کارتن از کاغذ بازیافتی و الیاف چوب ساخته شده است. این کارتن بسته به هدف مشتری در کیفیت های مختلفی تولید می شود.
کارتن های مختلفی در این زمینه وجود دارد که از آن جمله می توان به کارتن SBS برای لوازم آرایشی و بهداشتی، دارویی، شیر، آب میوه و غذاهای منجمد اشاره کرد. کارتن های CUK به کارتن های تجزیه پذیر معروف هستند و مقاومت بسیار کمی در برابر رطوبت دارند. پاکت پستی نیز کابردهای فراوانی دارد.

جعبه های مقوایی موج دار

جعبه های مقوایی رنگی برای پست های طولانی، جعبه کفش و جعبه های گرد استفاده می شود. چیزی که بسیاری از مردم نمی دانند این است که این جعبه ها بر اساس استحکام و دوام در انواع مختلفی نیز تولید می شوند. این جعبه ها دارای سه لایه و لایه میانی موجدار هستند. این لایه راه راه استحکام مورد نظر را برای این نوع کارتن پستی فراهم می کند.
ماده اولیه اصلی مورد استفاده برای ساخت کارتن پستی موج دار کاغذ بازیافتی است. این نوع مقوا را می توان چندین بار استفاده کرد. این کارتن موج دار با جداره های تک، دو و سه جداره قابل سفارش است. این جعبه های پستی راه راه را می توان در شکل های مختلف و با استحکام های مختلف بنا به خواسته شما ساخت. از دیگر کاربردهای این کارتن ها به غیر از صنعت پست، کارتن پیتزا و بسته بندی کالا می باشد.

مطلب پیشنهادی:   به اوج رساندن یک برند با استفاده از بسته‌ بندی، بخش نخست

جعبه های پلاستیکی

جعبه های پلاستیکی برای طیف گسترده ای از محصولات استفاده می شود. بسیاری از مواد مانند چوب، چرم و شیشه با مواد پلاستیکی جایگزین شده اند. یکی از مزایای این جعبه های پلاستیکی این است که قابل بازیافت هستند و همچنین نسبت به جعبه های مقوایی انرژی کمتری دارند. جعبه های پلاستیکی می توانند کیفیت غذا را حفظ کنند و به راحتی نشکنند.

خرید کارتن پستی
جدای از این موارد، یکی دیگر از دلایل محبوبیت این ظروف پلاستیکی این است که به دلیل شفاف بودن، محتویات آن بدون باز کردن ظرف قابل مشاهده است. انعطاف پذیری و سبکی از دیگر ویژگی های این کارتن ها است و برخلاف تصور عموم، بازیافت این کارتن های پلاستیکی در مقایسه با تولید پلاستیک جدید بسیار مقرون به صرفه است. در مقایسه با موادی مانند شیشه، پلاستیک را می توان از نظر هزینه ارزانتر در نظر گرفت.

جعبه های سخت

ممکن است قاب گوشی‌های هوشمند را دیده باشید که بسیار محکم هستند. به این نوع جعبه، جعبه سخت می گویند. جعبه های سخت از کاغذ بسیار فشرده ساخته شده اند که ضخامت آن 4 برابر بیشتر از جعبه های معمولی است. در مقایسه با کارتن موج دار، این نوع جعبه ها گران تر و اغلب دست ساز هستند و به دلیل انعطاف پذیری، هزینه پستی بیشتری دارند. از این نوع صندوق پستی برای جواهرات، موبایل و اقلام پستی گران قیمت استفاده می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آدرس کارخانه: تهران، شهرک خوارزمی، فاز۲، بلوار گلستان، ابتدای خیابان بگونیا، پلاک۱۳۶
Call Now Buttonمدیر عامل 09122457636