مقالات

بسته بندی کامل

5 ویژگی یک بسته بندی کامل و بدون نقص

5/5 - (2 امتیاز)

جعبه ها می‌توانند از سایز کوچک به بزرگ، دارای رنگ های متنوع و زیاد تا طراحی به طور مینیمالیست متفاوت باشند، اما همه آنها باید قابل استفاده و مفید باشند. مفید واقع شدن می‌تواند معانی مختلفی داشته باشد. برای نمونه داشتن یک بسته بندی با اندازه مناسب برای محصول به گونه ای که از نظر بصری به طور باور نکردنی زیبا و کامل به نظر برسد می‌تواند به معنای قابل استفاده و مفید بودن در نظر گرفته شود. با این حال، ما در گروه تولیدی سپیدار کارتن، اعتقاد داریم که هر جعبه باید بیش از نیاز و الزامات مشتریان  باشد. و به این دلیل است که با این موارد روبه رو شدیم:

آیا اصلاً جعبه ای با ویژگی های کامل و بدون نقص وجود دارد؟

ما با پرسیدن سوالاتی مشابه با این نمونه شروع کردیم. اگرچه بسیاری از بازاریابان ویژگی های سودمندی را ارائه می‌دهند، اما تنها چیزی که به دست مشتری شما می‌رسد بسته بندی است. اینجاست که سخن از قضاوت به میان می‌آید.  بنابراین به طور واضح هر بسته بندی یک راه برای برقرای ارتباط با مشتریان به حساب می‌آید. با این حال، برای اینکه به یک بسته بندی واقعی و کامل دست پیدا کنید، ما این لیست از مهم ترین ویژگی هایی که جعبه شما باید داشته باشد را آماده کرده ایم.

بسته بندی باید چشم نواز باشد

جعبه اولین تجربه فوق العاده مشتریان در برخورد با محصول است.

باز کردن یک بسته بندی می‌تواند اولین تجربه برخورد با محصول باشد. مشتری باید ترغیب بشود تا با جعبه ای که برای آن ارسال کرده اید عکس گرفته و آن را منتشر کند. با این حال، لزوما این بدان معنی نیست که جعبه باید بسیار رنگارنگ یا بی نظیر باشد.

مطلب پیشنهادی:   ترفندهایی زیرکانه و خلاقانه برای به کارگیری مجدد جعبه های مقوایی نوشیدنی و بسته بندی

بسته بندی چشم نواز

با دوام است

به ما اعتماد کنید، دوام بسته بندی یکی از بزرگترین چالش های پیش روست.

جعبه های مقوایی که ما در سپیدار کارتن تولید می‌کنیم، هم سبک و هم با دوام هستند. با این حال، همیشه مهم است که در مورد وزن و شکل محصول محتاط باشید. در حالی که جعبه های پستی برای محصولات کوچک تر مناسب هستند، اگر نیاز است که با محصول به طور خاصی برخورد شود یا قرار است به مناطق دور فرستاده شود، جعبه های حمل و نقلی که دارای علائم خاصی هستند می‌توانند انتخاب مناسبی باشند.

بنابراین، اینجا ما وارد عمل می‌شویم، قبل از سفارش، مطمئن شوید که جعبه با محصول شما مطابقت دارد.

بسته بندی با دوام

بسته بندی پیام برند شما را منتقل می‌کند

بسته بندی یک از بهترین وسیله ها برای ارائه توضیح درباره برندتان است.

بسته بندی را به عنوان یک نوع گفتگو با مشتری در نظر بگیرید. اگر یکی از مهمترین ویژگی های برند شما ارائه بسته بندی ای سازگار با محیط زیست است، یک جعبه سازگار با محیط زیست مطمئناً بهترین و کوتاه ترین راه برای رسیدن به این خواسته و تاکید بر آن خواهد بود.

فرض کنید شما یک تولید کننده لباس های شیک و با تنوع رنگی زیاد  هستید ، طراحی خلاقانه و شگفت آور بسته بندی قطعا می‌تواند پیام شما را به مشتریانتان انتقال دهد. پیشنهاد می‌کنیم مقاله “بسته بندی خلاقانه” را نیز مشاهده کنید.

یا بعنوان مثال دیگر محصول شما باکس های بطری آب است و شما می‌خواهید در عین طراحی مینیمالیسیتی، پیام واضحی در مورد مزیت محصولتان نسبت به سایر رقبا ارائه دهید.  نکته مهم و قابل ملاحظه این است که مشتری خود را در جریان روند کاری خود قرار دهید تا آن ها متوجه بشوند که شما چقدر از جان و دل برای هر مرحله و عنصر موجود در بسته بندی مایه گذاشته اید.

مطلب پیشنهادی:   بهترین نمونه بسته بندی با هارد باکس {هارد باکس برای محصولات لوکس}

تاثیر بسته بندی در برند سازی

محصول شما را ایمن می‌کند

جعبه باید محصول شما را امن کند – واضحه، درسته؟

بله، اما یکی از مهمترین ویژگی های بسته بندی است، علامتی که بر روی بسته بندی قرار می‌گیرد و نشان می‌دهد که چه چیزی داخل آن است. هیچ کس دلش نمی‌خواهد برای یک محصول هزینه ای پرداخت کند، برای حمل و نقل منتظر بماند و در نهایت آن محصول را شکسته دریافت کند.

از این رو مهم است که وزن و اندازه محصول را بدانید و آن را با یک جعبه مناسب بسته بندی کنید. برای مثال هنگام ارسال دونات به مشتری خود، مطمئن شوید که آنها به همان اندازه که دارای طعم و مزه خوبی هستند، خوشمزه به نظر برسند.

نگهداری از محصولات با استفاده از بسته بندی

باز کردن آن آسان است

جعبه هایی وجود دارند که به سبب خلاقیتشان شگفت انگیز هستند.

جعبه هایی با اشکال نامنظم و فرم های فوق العاده طراحی شده وجود دارد، اما از نظر عملکردی خیلی کارایی ندارند. و هیچ چیزی از این آزاردهنده تر نیست (در دنیای بسته بندی) که زمان زیادی برای باز کردن یک بسته بندی صرف شود. اگر بسته بندی به راحتی درک نشود احتمال خراب کردن بسته بندی در آخر بیشتر خواهد بود.

علاوه بر این، ممکن است بر روی درک مشتری از برند و محصول تاثیر بگذارد. هیچ کس دوس ندارد اتلاف وقت داشته باشد. یک نمونه جالب از طراحی بسته بندی هایی که براحتی باز شود می توان به طراحی ChenChen Hu اشاره کرد که جعبه های جدید گوشه دار را ایجاد کرد.

باز کردن اسان بسته بندی

همه این ویژگی ها به یک میزان مهم هستند.

جعبه می‌تواند از نظر بصری خلاقانه به نظر بیاید و پیام برندتان را به خوبی انتقال دهد، اما اگر ایمن نباشد به صورت 100 درصدی به خواسته تان نمی‌رسید. بنابراین، ما همیشه به مشتریان خود توصیه می‌کنیم تا قبل از سفارش دادن جعبه ها، تمامی این عناصر کلیدی را بررسی کنند. شايد نوشتن يك پيام غير رسمي به ما كمك كند تا بتوانيم به بهترين شكل اوضاع را سر و سامان دهيم.

مطلب پیشنهادی:   گام آخر برای خلق تجربه ماندگار گشودن بسته بندی یک برند

ما دوست داریم نظرات شما را بشنویم، چه ویژگی هایی از یک جعبه از نظر شما مهم ترین است؟ آیا با پیشنهادات ما موافقید؟

 

 

 

1 دیدگاه دربارهٔ «5 ویژگی یک بسته بندی کامل و بدون نقص»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آدرس کارخانه: تهران، شهرک خوارزمی، فاز۲، بلوار گلستان، ابتدای خیابان بگونیا، پلاک۱۳۶
Call Now Buttonمدیر عامل 09122457636