کارتن فلکسو

سفارش کارتن فلکسو

چاپ مستقیم طرح به روی کارتن، فلکسو و نتیجه کار را کارتن فلکسو (یا کارتن فلکسویی یا جعبه فلکسو) گویند. در این روش به دلیل جنس کارتن مقدار کمی پخش جوهر وجود دارد و دقت چاپ مثل کارتن لمینت بالا نیست.

اما قیمت بسیار پایین تر آن به نسبت کارتن های لمینت ، موجب استفاده گسترده و محبوبیت بالای این کارتن ها است. برای ارتباط با بخش فروش کارتن فلکسو می‌توانید فرم سفارش را پر فرمایید یا از روشهای زیر استفاده کنید:

تماس با بخش فروش۷۷۲۸۹۳۹۰-۰۲۱

تماس با مدیرعامل: ۰۹۱۲۲۴۵۷۶۳۶

(با کلیک به روی شماره موبایل به پیام رسان مربوطه منتقل خواهید شد)

فرم سفارش آنلاین کارتن فلکسو

همکاران بخش فروش در ساعات کاری، حداکثر ۲ ساعت پس از تکمیل فرم، برای پیگیری با شما تماس خواهند گرفت.

  • انواع فایل های مجاز : jpg, png., حداکثر اندازه فایل: 2 MB.

فرم سفارش آنلاین کارتن فلکسو

همکاران بخش فروش در ساعات کاری، حداکثر ۲ ساعت پس از تکمیل فرم، برای پیگیری با شما تماس خواهند گرفت.
چاپ فلکسو یکی از انواع فرایند چاپ است که از صفحات یا کلیشه های چاپی قابل انعطاف استفاده می کند و همچنین یکی از انواع چاپ هایی است که در آن حروف و تصاویر به صورت برجسته چاپ می شوند. کلیشه‌های قابل انعطاف در این روش از جنس ژلاتین هستند. استفاده از این روش چاپ به طور روزانه در حال افزایش و پیشرفت می باشد و استفاده از آن در صنایع گوناگون، آن را به یکی از پرطرفدارترین فرایند های چاپ تبدیل کرده است. با این روش چاپ می‌توان بسیاری از کارتن‌های بسته‌بندی را آماده نمود.
 

چاپ فلکسویی چیست؟ 

 

فلکسوگرافی روش چاپی است با یک لوح چاپ برجسته (کلیشه) و منعطف. این لوح به سیلندر لوح دستگاه چاپ فلکسو چسبانده می شود. کیفیت کلیشه و سیلندر در نتیجه چاپ تاثیر چشم گیری خواهد داشت. روش فلکسو در واقع نوع امروزی چاپ لترپرس است (چاپ با استفاده از حرف و تصاویر برجسته فلزی). البته این نوع چاپ پر کاربردتر از روش لترپرس است چرا که با استفاده از آن می توان عملیات چاپ را تقریباً روی انواع سطوح همچون پلاستیک، فویل، سلفون، پارچه و کاغذ انجام داد.

این روش به طور وسیعی جهت چاپ سطوح به کار رفته در بسته بندی ها مختلف کاربرد دارد. همچنین از آن می توان برای چاپ سطح وسیعی با یک رنگ یکنواخت و یکدست استفاده کرد. دستگاه چاپ فلکسو از روش های چاپی است که همواره گسترش و پیشرفت سریعی داشته است. در همین راستا، چاپ فلكسو‌ چند رنگ به‌ يك‌ رقيب‌ جدي‌ براي‌ چاپ افست‌ تبديل‌ شده است.

چاپ فلکسو روی بسترهای غیرمتخلخل و ناهموار در بسته‌بندی مواد غذایی کاربرد زیادی دارد. در چاپ کاغذ دیواری، چاپ تقویم، چاپ کتاب و بسته‌بندی‌های تتراپک هم از روش چاپ فلکسو استفاده می‌شود. طرز کار این چاپ به این است که ابتدا تصویر به صورت طرح برجسته و سه بعدی روی یک ماده به جنس پلاستیک یا پلیمر چاپ می‌شود. در این روش چاپ سطح مقوا کارتن با صفحه چاپ در تماس است و همانطور که گفته شد به عنوان یک روش برای چاپ روی هر نوع سطحی که ناصاف است قابل اجرا است.

مراحل چاپ فلکسو

چاپ فلکسو  یک روش چاپی ساده است که در آن از سیستم‌های مرکب‌دان ساده استفاده می‌شود، در چاپ فلکسو سیستم تغذیه به شکل رول است. این نوع چاپ، کیفیت چاپ بهینه‌ای را بر روی تمامی لایه‌های چاپ شده ایجاد می‌کند. در این قسمت از مقاله قصد داریم مراحل انجام چاپ فلکسو را برای شما عزیزان شرح دهیم:

  • رول باز کن :

 در اولین مرحله از چاپ فلکسو، کاغذ، سلفون، مقوا یا لفافی که قرار است چاپ شود بر روی رول باز کن قرار می گیرد و به سمت قسمت چاپ هدایت می شود.

  • چاپ : 

در این مرحله فرایند چاپ بر روی کاغذ، لفاف یا هر ماده که در قسمت قبل مورد استفاده قرار گرفته است به وسیله سیلندر انجام می شود. سیلندری که در این مرحله برای انجام فرایند چاپ استفاده شده است دارای سوراخ های ریزی می باشد که جوهر از داخل این سوراخ ها عبور کرده و بر روی کاغذ یا لفاف مورد نظر قرار می گیرد.

مرحله چاپ معمولا از بخش مرکب رسانی، سیلندر پلیت و سیلندر چاپ تشکیل شده است. در چاپ فلکسو دونوع سیستم مرکب رسانی مشاهده می‌شود، سیستم نورد مخزنی و سیستم مرکب رسانی، که در ادامه به شرح آن‌ها می‌پردازیم:

  • سیستم نورد مخزنی :

 جایی که مرکب در نقطه تـماس نوردهای آنیلوکس و مخزن مرکب، توسط نورد مخزن از منبع دزدیده می‌شود.

  • سیستم مرکب رسانی دکتر بلید، با نورد آنیلوکس و تیغه:

پس از تهیه کلیشه و چسباندن آن روی سیلندر زینک، در مخزن مرکب ماشین چاپ، مرکب ریخته می‌شود. با شروع چاپ، بخشی از نورد مرکب که درون مخزن قرار دارد، آغشته به مرکب می‌شود و در تماس با سیلندر آنیلوکس، مرکب را به سوراخ‌های ترام مانند سیلندر آنیلوکس که معمولا از جنس کروم یا سرامیک است می‌رساند.

سیلندر آنیلوکس مقدار مشخص و یکنواختی از مرکب را به سیلندر زینک منتقل می‌کند. سپس کلیشه فتوپلیمری در تماس با سیلندر آنیلوکس مرکبی می‌شود و در مرحله بعد طرح را به لفاف منتقل می‌کند، به همین ترتیب رنگ‌های دیگر به ترتیب روی کار می‌نشینند و بعد از آن لفاف به طرف خشک کن هوایی هدایت می‌شود.

  • خشک کن :

 پس از انجام فرایند چاپ، نوبت به واحد خشک کن می‌رسد. در این مرحله لفاف یا کاغذی که در قسمت قبل عمل چاپ بر روی آن انجام شده، به سمت خشک کن هدایت می شود. در این مرحله، هوای گرم فشرده شده در تماس با لفاف قرار می‌گیرد و سبب خشک شدن رنگ‌ها می‌شود. هوای گرم خشک‌ کن با توجه به نوع جنس لفاف تنظیم می شود.

  • خنک کننده :

 بعد از آنکه لفاف خشک شد به قسمت خنک کننده هدایت می شود تا به دمای اولیه خود بازگردد.

  • رول جمع کن : 

آخرین مرحله از انجام این فرایند چاپ، رول جمع کن است. در این مرحله لفاف به شیوه های مختلف و با توجه به کاربردی که دارد رول می شود.

فلکسو گرافی چیست؟

فلکسو گرافی ( Flexography)  نوعی روش چاپ درون خطی است. فلکسو گرافی در سال 1990 آغاز و با توجه به نوآوری هایی که در صنعت چاپ ایجاد شد، این روش چاپ، روز به روز پیشرفته تر گردید به اینگونه که در حال حاضر از این تکنولوژی به عنوان مناسب‌ترین روش برای چاپ بسته بندی استفاده می‌شود. بدین صورت که امروزه 60 درصد صنایع بسته بندی از چاپ فلکسو بر روی محصولات خود استفاده می کنند.

کاربرد چاپ فلکسو

روش چاپی فلکسو، یک روش گسترده و پرکاربرد است که می‌توان موارد زیر را به عنوان مهمترین کاربردهای این روش نام برد:

  • در انواع بسته بندی ها از جمله بسته بندی مواد غذایی از جنس لفاف پلاستیکی یا سایر متریال‌های غیر جاذب، از این نوع چاپ استفاده می کنند.
  • بر روی پاکت های خرید و بسته های انعطاف پذیر کاغذی از چاپ فلکسو استفاده می کنند.
  • بر روی روزنامه ها، کتاب ها، فرم‌های اداری و تقویم نیز این نوع چاپ بکار برده می شود.
  • بر روی پاکت نامه ها و پاکت های پستی نیز چاپ فلکسو مشاهده می شود.
  • چاپ روی فویل و سلفون از نوع چاپ فلکسو می باشد.
  • بر روی انواع کارتن های بسته بندی و مقواهای کنگره‌دار نیز از این چاپ استفاده می شود.
  • بر روی ساک های کاغذی و پلاستیکی نیز این نوع چاپ کاربرد دارد.
  • لیبل‌های رول پشت چسب‌دار
  • چاپ طرح روی کاغذهای دیواری
  • چاپ روی انواع نایلون و نایلکس

مزایای چاپ فلکسو

استفاده از چاپ فلکسو دارای مزایایی می باشد که در تمام بخش‌های بسته‌بندی مورد استفاده قرار می‌گیرد و آن را از سایر فرایند های چاپ متمایز می کند این مزایا عبارتند از :

  • سرعت:

از آنجایی که در فلکسو پس از انجام فرایند چاپ، لفاف یا کاغذ به سرعت وارد مرحله خشک شدن می شوند. این فرایند به سرعت انجام می شود و در یک واحد زمانی کوتاه می توان بر روی تعداد زیادی لفاف یا کاغذ، چاپ را انجام داد.

  • ظاهر جذاب:

یکی دیگر از مزایایی که چاپ فلکسو نسبت به انواع دیگر چاپ ها دارد، جذابیت ظاهری این چاپ بر روی محصولات است. با استفاده از این نوع چاپ می توان لوگو و نام برند تجاری مجموعه را بر روی محصولات به زیبایی طراحی کرد. امروزه مشتری در کنار کیفیت محصول به زیبایی آن نیز توجه می کند. بنابراین فلکسو این امکان را برای شما فراهم می کند که محصولی با ظاهر مناسب تولید کرده و به افزایش فروش خود کمک کنید. باتوجه به پیشرفت‌های روش فلکسو، این روش رقابتی تنگاتنگ با چاپ دیجیتال  دارد.

  • پایداری:

از دیگر مزایایی که چاپ فلکسو را از دیگر چاپ ها متمایز می کند، پایداری این چاپ است. این نوع چاپ هنگامی که بر روی کارتن یا هر محصول دیگری انجام می شود دارای پایداری بسیار بالایی بوده و به راحتی آسیب نمی بیند و برای مدت زمان طولانی بدون تغییر باقی می ماند.

  •  تنوع رنگ:

در چاپخانه چاپ فلکسو از چهار رنگ اصلی برای چاپ استفاده می کنند. علاوه بر چهار رنگ اصلی از انواع رنگ های خاص و ویژه دیگر نیز برای این نوع چاپ است که در شرکت چاپ فلکسو استفاده می شود.

  • هزینه کم مواد مصرفی در چاپ فلکسو:

متریال هایی که در چاپ فلکسو استفاده می شوند مانند جوهرهای فلکسو گرافی و مواد بسته بندی با هزینه کمی تهیه می شوند. درنتیجه حاصل کار با دستگاه چاپ فلکسو مقرون به صرفه است.

  • چاپ برجسته:

در روش فلکسو امکان چاپ برجسته وجود دارد و این فرایند جذابیت بسیار زیادی به کارتن، جعبه بسته بندی یا هر وسیله دیگری می‌بخشد. در عملیات چاپ کاغذ دیواری نیز از چاپ برجسته استفاده می‌شود.

  • خشک شدن سریع مرکب:

با توجه به اعمال هوای گرم روی قطعه چاپ شده، عملیات خشک شدن مرکب بسیار سریع انجام می‌شود.

  • امکان استفاده از مرکب‌های نیمه فرار و فرار:

در سیستم مرکب رسانی چاپ فلکسو می‌توان از مرکب‌های نیمه فرار و فرار استفاده کرد که برای چاپ روی انواع متریال مناسب هستند و بدون صرف انرژی زیاد، بسیار سریع و راحت خشک می شوند.

همانطور که در قسمت های قبل اشاره کرده ایم چاپ فلکسو توسط گروه تولیدی سپیدار کارتن، بر روی کارتن های مختلف انجام می شود. جهت سفارش کارتن فلکسو می توانید به قسمت سفارش اختصاصی وبسایت ما مراجعه کنید و با تکمیل فرم سفارش آنلاین و ثبت سفارش خود در کوتاهترین زمان ممکن سفارش خود را دریافت کنید.

تفاوت چاپ فلکسو با چاپ افست

چاپ افست نیز یکی دیگر از انواع چاپ هایی است که بر روی کاغذ استفاده می شود. این روش چاپ یکی از روش‌های چاپ انبوه در صنعت بشمار می‌رود. در این بخش تفاوت چاپ فلکسو و چاپ افست را مطرح می کنیم تا راحت تر بتوانید یکی از انواع چاپ را انتخاب کنید.

  • یکی از تفاوت های چاپ فلکسو با چاپ افست، جوهر آن است. به این صورت که فلکسو قابلیت این را دارد که با انواع بیشتری از جوهرها کار کند اما در چاپ افست از جوهرهای کمتری استفاده می شود و همچنین جوهر هایی که در چاپ افست مورد استفاده قرار می گیرند باید دارای روغن باشند.
  • نگهداری از تجهیزات دستگاه چاپ افست نسبت به تجهیزات دستگاه چاپ فلکسو دشوار تر است زیرا چاپ افست مستعد اکسیداسیون است و در صورتی که به خوبی از آن مراقبت نشود این چاپ اکسیده می شود.
  • از نظر هزینه چاپ فلکسو نسبت به چاپ افست ارازن تر است.
  • چاپ فلکسو در مصارف گوناگون و بر روی وسایل مختلف قابل استفاده است اما از چاپ افست نمی توان بر روی وسایل مختلف استفاده کرد.
  • چاپ افست نسبت به چاپ فلکسو از کیفیت چاپی بسیار بالایی برخوردار است، اما چاپ افست را تنها روی سطوح صاف می‌توان اجرا کرد.
  • چاپ فلکسو با اینکه کیفیت پایین‌تری دارد روی تمام سطوح ناهموار با جنس‌های متفاوت قابل اجرا است.
  • در چاپ فلکسو به علت امکان ایجاد لایه‌بندی، سفارش‌های بزرگ بدون وقفه و در کمترین زمان چاپ می‌شوند.
  • چاپ فلکسو نسبت به چاپ افست هزینه کمتری دارد.

با توجه به تفاوت هایی که در قسمت فوق به آنها اشاره کرده ایم، شما باید مناسب ترین نوع فرایند چاپ را برای خود انتخاب کنید. توصیه می شود تا حد امکان از چاپ فلکسو بر روی وسایل خود استفاده کنید. جهت انجام این چاپ می توانید به شرکت های چاپ فلکسو مراجعه کنید. سپیدار کارتن یکی از شرکت هایی می باشد که آماده خدمت رسانی در زمینه چاپ فلکسو به شما عزیزان می باشد.

 

معایب چاپ فلکسو

هر عملیاتی در صنعت علاوه‌بر مزایا معایبی نیز دارد. درحقیقت باتوجه به مزایای بیشماری که این روش دارد معایب کم آن که شامل دو مورد زیر است قابل چشم‌پوشی است.

  • امکان تغییر رنگ به مرور زمان

نسبت به روش‌های دیگر یک روش فقیر به حساب می‌آید

مراحل تولید کارتن معمولی با چاپ فلکسو

چاپ فلکسو کارتن به علت قابلیت اجرا روی کارتن‌های معمولی و سادگی روش اجرا یک انتخاب ایده‌آل برای چاپ روی این نوع از کارتن‌های بسته بندی بشمار می‌رود. گروه تولیدی سپیدار کارتن، روند مشخصی برای تهیه و تولید کارتن‌های مقوایی با چاپ فلکسو دارد که به ترتیب شامل مراحل زیر می‌شود:

  • تهیه ورق سه لایه یا پنج لایه بنا به درخواست مشتری
  • برش ورق
  • تنظیم نمودن کلیشه برای چاپ
  • چاپ زدن کلیشه به روی ورق کارتن
  • چسباندن و بسته بندی مراحل تولید کارتن معمولی چاپ با فلکسو

سیر تحول چاپ فلکسو به روی کارتن مقوایی

با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی و به کار گیری دستگاه‌های مدرن، کیفیت این نوع چاپ نیز دچار تغییر و تحولات زیادی شده و چاپ‌ ساده‌ به‌ چاپ‌ با‌ كيفيت‌ و‌ استفاده از‌ سيستم‌هاي‌ مبتني‌ بر‌ نوردهاي‌ انتقال‌ مركب‌ به‌ سيستم‌هاي‌ آنيلوكس‌ ارتقاء پیدا کرده است. نوردهاي‌ آنيلوكس‌ باعث شده‌اند تا کیفیت و سرعت چاپ به شکل قابل ملاحظه‌ای بیشتر شود. سیلندر یا همان نورد آنیلوکس هسته اصلی مرکزی سیستم های چاپ فلکسو به شمار می‎رود و کار انتقال مرکب به کلیشه را انجام می‌دهد.

به عبارت ساده، در چرخه انتقال مرکب، ابتدا نورد غوطه‌ور در مرکب‌دان، مرکب را به نورد اندازه گیری یا همان نورد آنیلوکس منتقل می‌کند. بعد نوبت به پخش کردن مرکب روی سطح کلیشه می‎رسد. برای این کار، نورد آنیلوکس با شبکه سلولی شکل خود، لایه ای از مرکب با ضخامت یکنواخت و مشخص را به روی سطح برجسته کلیشه می رساند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جعبه مقوایی با چاپ فلکسو، به سایت سپیدار کارتن مراجعه کنید و در صورت نیاز به سفارش، با ما تماس بگیرید.

سیر تحول چاپ فلکسو به روی کارتن مقوایی

کارخانه سپیدار کارتن

در مجموعه کارتن سازی سپیدار کارتن انواع کارتن در ابعاد و اندازه های مختلف تولید می شود که در ادامه به چند نمونه از آنها اشاره می کنیم.

برای اینکه به قیمت کارتن به صورت صحیح برسیم باید به عوامل متفاوتی توجه کنیم. از آنجا که این روزها با نوسانات زیاد قیمت ارز روبه رو هستیم لذا برای استعلام قیمت کارتن بهتر است روزانه با شماره های مجموعه تماس بگیرید. مهمترین عاملی که در محاسبه قیمت کارتن تاثیر می گذارد قیمت کاغذ است. البته عوامل دیگری مانند نوع کاغذ، تعداد رنگ چاپ، نوع چاپ، تیراژ سفارش، هزینه کلیشه، هزینه قالب در قیمت کارتن تاثیر می گذارد. دقت کنید که تمامی این ها با یک از هزینه ارسال همراه می شوند.

با توجه به نوع کارتنی که انتخاب می کنید، یعنی کارتون سه لایه یا کارتن پنج لایه قیمت کارتن ها متفاوت خواهد بود. قیمت کارتن بر اساس نوع کاغذ انتخابی به شما ارائه می شود لذا در بیشتر شرایط امکان ارائه قیمت کلی وجود ندارد. ما در مجموعه هایی نظیر سپیدار کارتن ها کاملاً آماده هستند و بر اساس استاندارد ها ساخته می شوند.

سخن پایانی

همانطور که ذکر شد، در تکنولوژی چاپ فلکسو به دلیل استفاده از کلیشه‌های ژلاتینی برجسته امکان چاپ روی تمام سطوح فراهم شده است. این روش، فرایند چاپ کارتن را بسیار ساده، سریع و کم هزینه نموده است. سپیدار کارتن با استفاده از دستگاه‌های مدرن در زمینه طراحی، چاپ و تولید کارتن بسیار موفق عمل کرده است و با قیمتی مناسب به مشتریان عرضه می‌نماید.

Call Now Buttonمدیر عامل 09122457636