مقالات

بسته بندی کالاهای سنگین

١٠ مرحله ساده و مطمئن برای بسته بندی کالاهای سنگین

5/5 - (1 امتیاز)

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که به هنگام جابجایی کالاهای سنگین ناخودآگاه ترس و واهمه به دلتان راه می یابد و نگران این هستید که اسباب و اثاثیه‌تان را از دست بدهید. واقعیت امر این است که بسته بندی و جابجا کردن کالاهای سنگین می تواند کاری بس دشوار و طاقت فرسا باشد. زمانی که می خواهید کالاهای سنگین را بسته بندی و سپس جا به جا کنید، خطراتی وجود دارد که می بایست آن ها را مدنظر قرار داده و تمهیداتی بیاندیشید.

در وهله نخست، احتمال به خطر افتادن سلامت افرادی وجود دارد که قرار است کالاهای سنگین را بسته بندی و جابه جا کنند. در ثانی باید بکوشید بهترین و مناسب ترین مواد را برای بسته بندی کالاهای خود برگزینید تا حمل و نقل و جابه‌جایی آن ها به نحو احسنت انجام شود. و در نهایت توجه داشته باشید که بار زدن، جابه جایی و باز کردن بسته بندی کالاهای سنگین قوانین و قواعد مخصوص به خود را دارد. حال می خواهیم به این بپردازیم که چگونه کالاهای سنگین را بسته بندی کرده و برای جا به جا کردن آماده کنیم؟

بسته بندی کالا

نحوه بسته بندی کالاهای سنگین

زمانی که می خواهید اسباب و اثاثیه منزلتان را جابجا کنید، بسته بندی کالاهای سنگین امری است اجتناب ناپذیر، چرا که در میان لوازم هر خانه ای چنین اقلامی یافت می شود. اما سوال اینجاست که کالاهای سنگین را چگونه بسته بندی کنیم که در حین حمل و نقل آسیبی به آن ها وارد نشده و کاملا صحیح و سالم به مقصد برسند؟ اگر می خواهید خودتان آستین ها را بالا زده و کالاهای سنگین خانه تان را جابجا کنید، باید یک سری نکات را رعایت نمایید.

اما بهترین گزینه کمک گرفتن از یک شرکت حمل و نقل اسباب و اثاثیه است، با این کار در وقت و نیروی خود صرفه جویی کرده و سلامت خود را به خطر نخواهید انداخت. کار را به کاردان بسپارید! هرچه باشد، افرادی که در این زمینه تخصص و تبحر کافی دارند، بهتر از پس کارها بر می آیند، به علاوه ریسک کار کمتر از زمانی خواهد بود که یک فرد کم تجربه و ناوارد نسبت به جابجایی این اقلام اقدام می کند. اگر با این اوصاف، همچنان مصمم هستید و می خواهید کار بسته بندی و جابجا کردن کالاهای سنگین را خودتان بر عهده بگیرید، با ما همراه باشید تا نکات لازم را به شما گوشزد کنیم.

مطلب پیشنهادی:   RSC با کف چفت شونده (ته قفلی)؛ جعبه‌ای خارق‌العاده

تمامی اسباب و اثاثیه تان را در جعبه بگذارید و در جای خود محکم کنید تا در حین حمل و نقل آسیب نبینند. اگر اسباب و اثاثیه تان بیافتند، پرت شوند و با چیزی برخورد کنند، چه بر سرشان می آید؟ چگونه می توانند از این مهلکه جان سالم به در برند؟ کالاهای سنگین الزاماً نشکن نیستند.

برای بسته بندی کالاهای سنگین چه شیوه ای در پیش بگیریم که خطرات احتمالی مسیر حمل و نقل را به سلامت پشت سر بگذارد؟

قبل از هر چیز باید مواد مناسبی برای بسته بندی این اقلام بیابید. اگر اسباب و اثاثیه سنگین شما شکستنی یا با ارزشند می بایست در فکر راهکاری برای بسته بندی ایمن و بی خطر آن ها باشید. برای این منظور می توانید از روزنامه باطله یا کاغذهای بسته بندی بهره بگیرید. نایلون های حباب دار نیز به کارتان می آید- باید ببینید کدام یک از مواد بسته بندی برای شما مناسب تر و مقرون به صرفه تر خواهد بود. (توجه داشته باشید، نایلون های حباب دار گران تر از کاغذهای بسته بندی و روزنامه های باطله هستند.) برای پر کردن فضاهای خالی درون جعبه می توانید از تکه های مقوایی جعبه های خراب و غیرقابل استفاده کمک بگیرید و از آن ها به عنوان ضربه گیر بهره ببرید. به هنگام بسته بندی کالاهای سنگین راهی را پیش چشم خود مجسم کنید که قرار است این اقلام در حین حمل و نقل پشت سر گذارند، ببینید در طول این مسیر چه اتفاقی ممکن است برایشان بیافتد و چگونه می توان با یک بسته بندی درست و حساب شده از آن ها محافظت کرد؟ مسیر حمل و نقل را در ذهن خود مرور کنید و مطمئن شوید چیزی را از قلم نیانداخته اید. بهترین سناریو برای بسته بندی کالاهای سنگین از این قرار است:

  1. برای بسته بندی کالاهای خود مواد مناسبی تهیه کنید.
  2. تمامی کالاها را خیلی خوب و با دقت بپیچید. برای این منظور می توانید از نایلون های حباب‌دار یا سایر مواد بسته بندی بهره بگیرید. هر چه وزن کالایتان بیشتر شود، مواد مورد نیاز برای بسته بندی آن نیز ضخیم تر می شود. یادتان باشد که با چسب نواری پهن، روزنامه و مقوا و نایلون حباب‌دار را به دور کالایتان محکم کنید. چسب های نواری باریک، تاب تحمل وزن های زیاد را ندارند، پس بهتر است از آن ها استفاده نکنید.
  3. کالای خود را درون جعبه مقوایی محکمی قرار دهید، جعبه ای که می تواند وزن کالای شما را تحمل کند.
  4. برای پر کردن فضاهای خالی درون جعبه می توانید از مواد بسته بندی، نایلون های حباب دار یا تکه های مقوا استفاده کنید. اما هیچ گاه برای این منظور از روزنامه یا کاغذهای مچاله شده استفاده نکنید، چرا که با این کار هیچ کمکی به حفاظت از آن ها نمی کنید. هیچ یک از اقلام درون جعبه نباید تکان بخورد، باید محکم و ثابت در جای خود باقی بماند تا در حین حمل و نقل صدمه نبیند و به اقلام اطراف خود آسیبی وارد نکند. احتمال جابجا شدن کالاهای سنگین تر در داخل جعبه بیشتر است اما با وجود رعایت تمام این موارد می توانید برای آسودگی خیال، وسایل شخصی خود را بیمه کنید.
  5. جعبه حاوی کالای بسته بندی شده را داخل جعبه ای قرار دهید که یک یا دو اینچ پهن تر از جعبه قبلی ست و فضای خالی میان دو جعبه را با کمک ضربه گیرهایی محکم و با دوام پر کنید.
  6. جعبه های حاوی کالاهای شکستنی را علامت بزنید و با یک فلش یا نوشته نشان دهید که بخش بالایی جعبه کدام است تا در حین حمل و نقل آسیبی از این لحاظ به آن ها وارد نشود. هر کاری از دستتان بر می آید انجام دهید تا از وسایلتان حفاظت کنید.
  7. وزن کالاهایتان می بایست به مساوات میان جعبه ها توزیع شود تا در حین جابجایی لق نخورند و کج نشوند. کالای سنگین را در مرکز جعبه قرار دهید و اطراف آن را با مواد ضربه گیر پر کنید.
  8. نباید جعبه را بیش از حد سنگین کنید، چرا که ممکن است جعبه پاره شود و سلامت فردی که آن ها را بلند یا جابجا می کند، در معرض خطر قرار گیرد.
  9. برای بسته بندی کالاهای سنگین تر از ٢٢ کیلوگرم باید کاملاً حرفه ای عمل کنید. اگر کالاهایتان سنگین تر از ٣٥ کیلوگرم باشند، باید حتماً از یک شرکت حمل و نقل کمک بگیرید. در چنین مواقعی ممکن است ناچار شوید برای بسته بندی کالاهایتان دست به دامن پالت شوید. می توانید این پالت ها را خودتان بخرید یا از یک شرکت بسته بندی حرفه ای و کارآزموده بخواهید تا کالاهایتان را بسته بندی کند.
  10. در هر صورت اسباب و اثاثیه خود را بیمه کنید. داشتن اطلاعات کافی در مورد بسته بندی کالاهای سنگین خاطر شما را از بابت حمل و تقل اسباب و اثاثیه تان آسوده می کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آدرس کارخانه: تهران، شهرک خوارزمی، فاز۲، بلوار گلستان، ابتدای خیابان بگونیا، پلاک۱۳۶
Call Now Buttonمدیر عامل 09122457636