مقالات

ورق سازی – خرید ورق

ورق سازی – خرید ورق

4/5 - (3 امتیاز)

ورق سازی کارتن و تولید ورق یکی از مهم ترین مراحل حذف نشدنی برای ساخت کارتن است. عنصر اصلی کارتن ورق می باشد یعنی بدون ورق و صنعت آن کارتن نیز تولید نمی شود. ورق ها انواع متفاوتی دارند که از متداول ترین آن ها می توان به کرافت، تست و تاپ وایت اشاره کرد.

ورق کارتن:

ورق سازی طی فرایند خاصی انجام می شود و مراحل مختلفی دارد. برخی از افراد مراحل ورق سازی را با همان فرایند ساخت کاغذ اشتباه می گیرند و کاغذ و ورق را دو مورد یکسان می دانند. اما این یک تصور کاملا اشتباه می باشد و این دو با هم متفاوت است. انواع کاغذ کارتن بسته به کیفیت و قیمت آن مواد بازیافتی تولید می شوند. مهم ترین ماده اولیه استفاده شده برای ساخت و تولید ورق کارتن ، انواع کاغذ است؛ اما در هنگام فرایند ساخت ورق کارتن مواد دیگری هم به آن اضافه می گردد. مهم ترین عامل اثرگذار روی قیمت کارتن و قیمت ورق کارتن جنس کاغذ به کار رفته برای تولید آن است.

ورق سازی کارتن و ساخت ورق طی فرآیندی انجام می شود. کاغذ خود یک محصول می باشد یعنی نمی توان از کاغذ ورق تولید نمود اما مواد تشکیل دهنده هر دو تقریبا یکسان است که در ورق سازی یکسری موارد اضافه می شود.

کارخانه ورق سازی:

کارخانه ورق سازی باید فرایند تولید ورق و نحوه ترکیب مواد اولیه را به خوبی انجام دهند تا بتوانند به محصول با کیفیتی دست پیدا کنند. به همین دلیل شما باید سعی کنید در انتخاب کارخانه مورد نظر خود نهایت دقت را به کار ببرید. به طور مثال، برخی از کارخانه های کارتن سازی از خط تولید ورق سازی هم برخوردار بوده و ورق هایی بسیار با کیفیت برای انواع کاربرد های مختلف تولید می کند. این ورق ها را می توان علاوه بر اینکه توسط خود کارخانه برای ساخت کارتن استفاده می شوند، به سایر کارخانه های کارتن سازی دیگر هم ارسال خواهند شد.

تولید کننده ورق کارتن با انواع فلوت:

فلوت با توجه به رنج کنگره های آن به انواع مختلفی تقسیم می شود و هر کدام از آن ها برای کاربردهای خاصی در ورق سازی مورد استفاده قرار می گیرند. انواع مختلف فلوت به شرح زیر می باشد:

  • _ورق کارتن فلوت A

ورق سازی با فلوت A، این نوع فلوت در هر متر ورق حدود 105 الی 125 کنگره دارد. به همین علت معمولا برای بسته بندی محصولات شکستنی و حساس از کارتن های ساخته شده با این نوع فلوت استفاده می شود. ضخامت این نوع فلوت هم حدود 4.5 تا 5 میلی متر است.

  • _ورق کارتن فلوت B

ورق سازی با فلوت B این فلوت ها از حدود 125 الی 150 کنگره در هر متر ورق برخوردارند و ضخامت آن ها هم چیزی بین 2 الی 3 میلی متر می باشد. کاربرد این نوع فلوت ها هم در ساخت کارتن هایی است که برای بسته بندی وسایل شکستنی و حساس استفاده می شوند.

  • _ورق کارتن فلوت C

ورق سازی با فلوت  Cاین فلوت ها حدود 120 الی 140 کنگره یا دندانه در هر متر ورق دارند. ضخامت کلی این فلوت ها حدود 3.5 الی 4 میلی متر است و از استحکام خوب و قابل قبولی نیز برخوردارند. فلوت های نوع C به عنوان کاربردی ترین و پرمصرف ترین نوع فلوت شناخته می شوند و امکان استفاده از آن ها برای بسته بندی انواع محصولات مختلف وجود دارد.

  • _ورق کارتن فلوت E

ورق سازی با فلوت E، تعداد کنگره های این فلوت در هر متر ورق حدود 290 الی 320 کنگره می باشد و ضخامت آن بین 1 الی 2 میلی متر است. استحکام این فلوت ها کاملا مناسب و قابل قبول است و محافظت متوسطی از محصولات مورد نظر به عمل می آورد.

درباره ی ورق سازی چه می دانید؟

ورق های ساخته شده با این فلوت ها برای تولید جعبه کفش و مصارف مشابه مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع بیشترین کاربرد این نوع فلوت زمانی است که مشتری به ظرافت جعبه و کارتن اهمیت زیادی می دهد.

  • _ورق کارتن فلوت F

ورق سازی با فلوت F، این فلوت حدود 0.8 میلی متر ضخامت داشته و تعداد کنگره های آن در هر متر ورق به 420 عدد می رسد. به همین علت این فلوت را به عنوان کوچک ترین و ظریف ترین نوع فلوت می شناسند. مقاومت فلوت F بسیار کمتر از انواع دیگر بوده و کاربرد آن هم به مراتب کمتر است. یکی از کاربرد های این نوع فلوت در بسته بندی مواردی مانند ادکلن و لوازم آرایشی و بهداشتی می باشد. همانطور که تا اینجا متوجه شدید، هر کدام از این فلوت ها ویژگی های خاص خود را داشته و برای کاربرد های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. اما در اکثر مواقع برای افزایش استحکام و مقاومت کارتن، ترکیبی از این فلوت ها را در هنگام ورق سازی به کار می برند. به این ترتیب محافظت از محصولات مختلف، به ویژه محصولاتی که احتمال شکستن و آسیب دیدن آن ها بیشتر باشد به صورت مطلوب تری انجام خواهد شد.

تولید ورق کارتن پنج لایه:

تولید ورق کارتن پنج لایه، پروسه ورق سازی در ورق های پنج لایه به این صورت است که در ساخت آن ها از دو لایه فلوت به صورت ترکیبی استفاده می شود. به همین منظور مقاومت و استحکام این نوع ورق نسبت به نوع قبلی بیشتر است. از ورق های پنج لایه معمولا برای ساخت کارتن هایی که قرار است وظیفه بسته بندی و محافظت از وسایل شکستنی را انجام دهند استفاده می شود. لازم به توضیح است فلوت به کار رفته در ساخت این ورق ها ترکیبی از انواع B و C می باشد.

تولید ورق کارتن سه لایه:

تولید ورق کارتن سه لایه، همانطور که گفته شد، در ساخت این نوع ورق از یک لایه فلوت به همراه دو لایه مسطح برای قسمت داخلی و بیرونی ورق استفاده می شود. ورق های سه لایه پرکاربرد ترین انواع ورق ها برای کارتن سازی و بسته بندی محصولات مختلف به شمار می روند. کارتن های ساخته شده با این ورق ها از استحکام خوبی برخوردارند و به خوبی از محصولات مختلف محافظت می کنند. از سوی دیگر، به دلیل کمتر بودن مواد مصرفی برای تولید ورق کارتن سه لایه در ورق سازی، قیمت آن ها نسبت به انواع پنج لایه کمتر است.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آدرس کارخانه: تهران، شهرک خوارزمی، فاز۲، بلوار گلستان، ابتدای خیابان بگونیا، پلاک۱۳۶
Call Now Buttonمدیر عامل 09122457636