پاکت گاست دار

پاکت گاست دار

Rate this post

امروزه در زمینه‌های مختلف اقتصادی و تجاری مانند کشاورزی، صنعت، مواد غذایی، بهداشتی، دارویی و …، محصول پس از تولید، به بسته‌بندی خاص و چشمگیری نیاز دارد تا بتواند از میان انبوهی از کالاهای مشابه و رقیبان مختلف، نظر مصرف‌کنندگان را به خود جلب نمایند. در این راستا پاکت بسته‌بندی گاست دار با تکنولوژی تولید و دوختی پیشرفته و دقیق، به عنوان کیسه‌ای جذاب و مناسب، توانسته است جایگاه ویژه‌ای در صنعت بسته‌بندی به خود اختصاص دهد. این پاکت دارای استقامت بسیار بالایی بوده و انتهای پاکت طوری طراحی شده است که بتواند تعادل و وزن آن را حفظ نماید. معمولا پاکت گاست دار جهت ذخیره مواد غذایی، حبوبات، غذای حیوانات خانگی و… استفاده می‌شود. از ویژگی‌های این پاکت، جلوگیری از خروج عطر و بو و همچنین تحمل ۲۰ تا ۳۰ کیلوگرم وزن محصول است.

کاربرد پاکت های گاست دار

همان طور که می‌دانید، پاکت‌های بسته‌بندی گاست دار، کاربرد‌های زیادی دارند که می‌توانند برای استفاده در انواع مختلف صنایع به کار آیند. در ادامه به تعدادی از کاربردهای پاکت رنگی بغل گاست دار اشاره خواهیم کرد:

1. بسته‌بندی تنقلات

اگر شما خود را به جای فردی قرار دهید که تصمیم دارد یک خوراکی را خریداری کند، متوجه خواهید شد که آن دسته از محصولاتی که دارای بسته‌بندی رنگی و جذابی هستند، نسبت به محصولات دیگر، بیشتر نظر شما را جلب خواهد کرد. پاکت‌های گاست دار در بسته‌بندی انواع تنقلات استفاده شده و برای فروش بیشتر تنقلات به شما کمک خواهد ‌کرد.

2. بسته‌بندی قهوه

پاکت گاست دار به عنوان گزینه‌ای مناسب و ایده‌آل برای بسته‌بندی قهوه شناخته می‌شود. این پاکت به علت مزایای متعددی نظیر قابلیت چاپ پذیری و همچنین نصب سوپاپ بر روی خود، به یکی از پرفروش‌ترین پاکت‌های بسته‌بندی قهوه تبدیل شده است.

3. بسته‌بندی چای

شما می‌توانید از این پاکت‌ها برای بسته‌بندی چای و دمنوش‌های خاص از جمله چای‌های ارگانیک یا چای‌های گیاهی نیز استفاده کنید. این کار موجب می‌شود تا جذابیت و زیبایی محصول شما چندین برابر شده و مشتریان محصولات شما را نسبت به محصولات دیگر متمایز بدانند.

4. بسته‌بندی غذای حیوانات

پاکت بسته‌بندی گاست دار، علاوه بر زیبایی و جذابیتی که به محصولات شما می‌دهند، باعث آن خواهند شد که محصول بیشتری داخل پاکت‌ قرار بگیرد. شما می‌توانید از این پاکت‌ها جهت بسته‌بندی غذای حیوانات نیز استفاده نمایید.

5. بسته‌بندی مایعات

احتمالا تاکنون مشاهده کرده‌اید که بسته‌بندی انواع آبمیوه‌هایی که از سوپر مارکت‌ها خریداری می‌کنید، به چه شکل است. این نوع بسته‌بندی به علت استفاده آسان، برای مایعات بسیار محبوبیت دارد.

مطلب پیشنهادی:   آیا تولید کارتن در مقیاس جهانی رو به افزایش است؟

معرفی انواع پاکت گاست دار

پاکت بسته‌بندی گاست دار، در انواع مختلفی تولید می‌شود که در زیر به معرفی هر یک از آن‌ها می‌پردازیم:

پاکت ته گاست

پاکت‌های ته گاست که به نام‌های پاکت ساندیسی و پاکت ایستاده نیز شناخته می‌شوند، از زیباترین مدل‌های بسته‌بندی به شمار می‌آیند. پاکت‌های ته گاست دار به دلیل پهن بودن بخش زیرین، این قابلیت را دارد که به طور عمودی بر روی سطوح صاف قرار بگیرد. معمولا پاکت‌ ته گاست زیپ‌دار بوده و بخش‌های کناری آن، دوخته شده است. در واقع پاکت ایستاده زیپ‌دار، محبوب‌ترین نوع پاکت‌های ایستاده و بسیار مقرون به صرفه هستند‌

این پاکت‌ها برای بسته‌بندی محصولات سبک مناسب بوده و می‌توان آن را براساس نیاز مشتری، سفارشی سازی نمود. وجود گاست در پایین پاکت، موجب شده است تا این پاکت برخلاف دیگر فرم‌های بسته بندی انعطاف پذیر، بدون نیاز به پشتیبان، به صورت عمودی بایستد. از بسته‌بندی گاست دار در انواع صنایع زیر استفاده می‌شود:

  • شیرینی و شکلات
  • مواد غذایی خشک
  • بسته‌بندی قهوه
  • بسته‌بندی چای
  • آجیل و تخمه
  • غذای حیوانات خانگی
  • بسته‌بندی غذاهای منجمد
  • خشکبار و میوه خشک
  • غلات و حبوبات
  • بهداشتی و دارویی
  • غذای آماده و سبزیجات منجمد
  • بسته‌بندی ماهی و میگو

پاکت بغل گاست

پاکت‌های بغل گاست در مقایسه با پاکت‌های ته گاست، شباهت کمتری به جعبه دارند و به همین دلیل فضای کمتری را در قفسه فروشگاه‌ها اشغال می‌کنند. در واقع فضای اضافی این پاکت‌ها در کناره آن قرار دارد. پاکت بغل گاست از ظاهر جذاب و مقاومی برخوردار بوده و در بالا بردن میزان فروش بسیار موثر است. لازم به ذکر است که یک بسته‌بندی جذاب و زیبا، هزینه اضافه نبوده و کالایی که این ویژگی را داشته باشد، حجم فروش بیشتری دارد و اعتماد مشتری را بدست می‌آورد

یکی از ویژگی‌های طراحی پاکت بغل گاست آن است که در زمان پر شدن منبسط می‌شود. به عبارتی پاکت بغل گاست صاف و تخت به نظر می رسد، ولی هنگام پر شدن، کناره‌های پاکت باز شده و اینگونه برای ذخیره سازی محصولات، فضای بیشتری بدست آمده و به عبارتی این بسته‌بندی گاست دار، قابلیت تحمل وزن بالاتری را دارد. پاکت بغل گاست بعد از پر شدن، سطحی بزرگ را به نمایش می‌گذارد که برای توضیحات محصول، اطلاعات تغذیه‌ای، نمایش برند، لیست مواد تشکیل دهنده و هر آنچه از لحاظ برچسب گذاری نیاز دارید، بسیار ایده آل است.

مطلب پیشنهادی:   انقلابی شگرف در دنیای واقعیت مجازی به سبک و سیاق گوگل

این پاکت‌ها با آب و هوای مختلف سازگار بوده و در قفسه‌ها به زیبایی نمایش داده می‌شوند. پاکت چندلایه بغل گاست، به علت مقاومت بالای مواد اولیه، به محافظت از محصول و افزایش ماندگاری آن کمک می‌کند. انعطاف‌پذیری این پاکت فوق‌العاده بوده و طیف وسیعی از ویژگی‌ها را جهت سفارشی‌سازی محصولات گوناگون ارائه می‌دهد. این پاکت‌های بسته بندی در صنایع زیر استفاده می‌شوند:

  • غذای حیوانات
  • آرایشی و بهداشتی
  • غذای نیمه آماده و منجمد
  • غلات
  • کود شیمیایی
  • چای و قهوه
  • بذرهای گیاهی
  • خشکبار و حبوبات

پاکت باکس پوچ

پاکت باکس پوچ، از جذاب‌ترین نوع پاکت گاست دار محسوب می‌شود. این پاکت بسته‌بندی گاست دار، در بخش زیرین و کناره‌ها دارای گاست است که سبب به وجود آمدن ظاهری جعبه مانند و به دنبال آن، افزایش قابلیت ایستایی پاکت می‌گردد. ایستایی این پاکت‌های بسته‌بندی گاست دار موجب می‌شود که به آسانی در ویترین فروشگاه‌ها خودنمایی کند.

پاکت‌های باکس پوچ، از پرمصرف‌ترین و پرکاربردترین پاکت‌ها جهت بسته‌بندی انواع پودر و نیز قهوه به شمار می‌رود. تعداد زیادی از شرکت‌های معتبر تولید قهوه، برای بسته‌بندی تولیدات خود از این نوع پاکت‌ها استفاده می‌کنند. معمولا این محصول با یک زیپ باز شونده ارائه خواهد شد تا پس از استفاده باز هم بتوان از پاکت مذکور استفاده نمود. علاوه بر این، از پاکت باکس پوچ برای بسته‌بندی چای، دمنوش‌ها، انواع آجیل و خشکبار، میوه‌های خشک، غذای حیوانات، غلات و بسیاری از گزینه‌های دیگر نیز استفاده می‌شود.

پاکت‌های زیپ دار و بدون زیپ گاست دار

انواع پاکت بسته‌بندی از جمله اقلامی هستند که مصرف آن‌ها با در نظر داشتن نیاز صنعت بسته‌بندی و نیز سلیقه مشتری رشد یافته است. پاکت‌های بسته‌بندی گاست دار، علاوه بر تقسیم‌بندی براساس محل قرارگیری گاست، از لحاظ کاربرد هم به دو دسته زیپ‌دار و بدون زیپ تقسیم می‌شوند که به صورت زیر است:

  • پاکت زیپ‌دار: در اکثر اوقات از پاکت سه طرف گاست جهت نگهداری مواد غذایی استفاده می‌گردد. این نوع پاکت‌ها با سفارش مصرف‌کننده به صورت زیپ‌دار تولید می‌شوند. بنابراین از ویژگی‌های مهم این نوع پاکت‌ها، مصرف چندین باره آن‌ها است که موجب کاربردی‌تر شدن آن‌ها در مقایسه با دیگر محصولات بسته‌بندی مشابه می‌شود.
  • پاکت بدون زیپ: از دیگر محصولات بسته‌بندی، پاکت‌های بدون زیپ هستند که این پاکت‌ها نیز مانند انواع دیگر از ویژگی‌های زیادی برخوردارند. تنها تفاوت میان آن‌ها، نداشتن زیپ بوده که این مسئله در کیفیت نهایی محصول تاثیری ندارد. این پاکت‌ها برای بسته‌بندی برخی از محصولات به خصوص آن دسته از مواد غذایی که در معرض هوا قرار گرفتن، آن‌ها را خراب می‌کند، مناسب نخواهد بود.
مطلب پیشنهادی:   انواع جعبه های لمینتی

جنس پاکت‌های گاست دار

جنس پاکت‌های گاست دار بسیار زیاد و متنوع است. معمولا جنس پاکت‌های گاست دار از چندین لایه فیلم‌های پلی‌استر، متالایز، کرافت، پلی‌اتیلن، پلی‌پروپیلن و مواردی مانند آن تشکیل شده است. این مواد با استفاده از فرآیند لمینیت کردن با همدیگر، به شکل دولایه، سه لایه و … تبدیل به یک فیلم لمینیت شده و پس از آن با استفاده از یک دستگاه دوخت، پاکت ساخته شده و مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

تفاوت پاکت‌ بغل گاست و ته گاست

همانطور که عنوان شد، گاست قسمتی است که برای ایجاد فضایی بیشتر و نیز تقویت ساختار بسته‌بندی به پاکت بسته‌بندی انعطاف‌پذیر اضافه می‌گردد. پاکت بغل گاست با نام دیگر ساید گاست و پاکت ته گاست نیز با نام باتم گاست شناخته می‌شوند. بسته‌بندی‌های بغل گاست و ته گاست، ویژگی‌ها و مزایای خاصی را برای مصرف‌کنندگان و برند‌ها فراهم می‌کند. تفاوت این دو نوع پاکت بسته‌بندی گاست دار به صورت زیر خواهد بود.

محل قرار گرفتن گاست

همانطور که از نام این پاکت‌ها مشخص است، بارزترین تفاوت این دو نوع پاکت، محل قرار گرفتن گاست در آن‌ها است. در بسته‌های ته گاست، محل قرار گرفتن گاست، در بخش پایین بسته‌بندی است، حال آن که در پاکت‌های ته گاست، این گاست در دیواره دو بخش کناری پاکت قرار دارد.

فضای اشغال شده

پاکت‌های بغل گاست نسبت به نوع ته گاست، فضای كمتری را اشغال کرده و به عنوان مثال در یخچال جای کمتری را می‌گیرد.

زیبایی شناسی

براساس تحقیقات و نظرسنجی‌های صورت گرفته از بسیاری افراد، پاکت‌های ته گاست زیبایی بیشتری نسبت به بغل گاست دارند. همچنین بسته‌بندی‌های ته گاست نیز در مقایسه با بسته‌بندی‌های بغل گاست از لحاظ تنوع، شکل و اندازه، قابلیت سفارشی سازی بالاتری دارند.

گنجایش بسته‌بندی

پاکت‌های بغل گاست نسبت به پایین گاست از گنجایش بیشتری برخوردار هستند. به عبارتی اگر شما یک میزان مشخصی از محصول را در این ۲ بسته‌بندی قرار دهید، بسته بغل گاست بزرگ‌تر خواهد بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 info@sepidarcarton.com

دفتر فروش: ۷۷۲۸۹۳۹۰  |  ۷۷۲۸۹۳۹۱  |  ۷۷۸۲۳۱۷۲
خط تلگرام دفتر مرکزی: ۰۹۱۲۲۴۵۷۶۳۶

آدرس کارخانه: تهران، شهرک خوارزمی، فاز۲، بلوار گلستان، ابتدای خیابان بگونیا، پلاک۱۳۶
Call Now Buttonمدیر عامل 09122457636