مقالات

بسته بندی خشکبار

ایده هایی برای بسته بندی خشکبار

Rate this post

درباره بسته بندی خشکبار چه می دانید؟ + ایده هایی برای بسته بندی خشکبار

بسته بندی یک صنعت در کارتن سازی بوده که در سال‌ های اخیر مورد توجه تولید کنندگان، خریداران، فروشندگان و البته کسانی که در تبلیغات فعالیت می‌ کنند، قرار گرفته است. بسته ‌بندی کالا می ‌تواند در استقبال و خرید آن نقش بسیار مهمی داشته باشد. بسته بندی می تواند علت تمایز دو کالا با کیفیت و شکل ظاهری یکسان قرار بگیرد. به طور کلی می توان گفت که اگر هر فروشنده و سازنده ی کالایی بتواند تمرکز خود را بر روی زیباسازی ظاهر آن کالا بگذارد و بدون شک به فروش بسیار خوبی دست پیدا می‌ کند. بسته بندی در لغت به معنای جمع آوری و مرتب کردن کالا ها و محصولات بوده اما صنعت بسته ‌بندی تنها با ظاهر یک محصول در ارتباط بوده و تاثیری بر روی کیفیت آن ندارد. برای بسته بندی یک وسیله می توان اطلاعات مختلفی ب روی آن نوشت. در حالت عادی، اولین مسئله که توجه یک خریدار را جلب می ‌کند، بسته بندی آن می باشد.

بدون شک در نگاه اول مشتری جذب کیفیت کالا نخواهد شد. ابتدا به سراغ بهترین بسته بندی ها می رود و به همین دلیل است که در سال‌ های گذشته بیشتر تولیدکنندگان، تمرکز خود را بر روی زیباسازی ظاهری محصول خود گذاشته و به تبلیغات آن پرداختند. می‌ توان گفت که این فروشندگان در سال های اخیر با رشد بسیار خوبی مواجه بودند. هنگامی که از ایده بسته بندی و یا ایده هایی برای بسته بندی خشکبار سخن به میان می ‌آید، بسته بندی های نایلونی، مقوایی و پلاستیکی در ذهن افراد نقش بسته می شود. بسته‌ بندی، اولین رکن ارتباطی خریدار با کالای شما می باشد. به همین جهت است که دارای اهمیت بسیار زیادی در نزد تولیدکنندگان خواهد بود؛ چرا که بسته بندی خلاقانه موجب افزایش فروش یک محصول شده و به تبع باعث افزایش سطح رقابت تجاری خواهد شد.

مطلب پیشنهادی:   چگونه می توانید تشخیص دهید که کدام بسته بندی برای شما ایده آل خواهد بود؟

ایده هایی برای بسته بندی خشکبار و میوه خشک:

بسته بندی میوه، در سال های اخیر، مورد توجه عموم افراد قرار گرفته است؛ اما میوه های خشک از سالیان سال است که به عنوان خوراکی های ارزشمند و با بسته بندی های کاملا خلاقانه ارائه می گردند. طرح بسته بندی میوه های خشک نیازمند تفکر بوده که امروزه به صورت کاملاً متفاوتی، تغییر پیدا کرده است و پیشرفت قابل ملاحظه‌ای را پیش رو دارد.

در ادامه به طرح های محبوب و جذاب میوه های خشک خواهیم پرداخت.

بسته بندی خشکبار

اول، بسته بندی کشویی:

این طرح، از شکیل ترین و گران ترین طرح بسته بندی های میوه های خشک بوده که در آن با یک پک مربع و یا مستطیل شکل مواجه خواهید بود که در کشو های خلاقانه و بسیار جالب از هرکدام، نگهدارنده یکی از میوه‌ های خشک می باشد، به عنوان مثال می‌ توان یکی از کشوها را به کیوی و دیگری را به سیب یا پرتقال اختصاص داد.

دوم، بسته بندی کتابی:

یکی دیگر از بسته بندی های بسیار شیک و در عین حال مقرون به صرفه، بسته بندی های کتابی نام دارد که در آن میوه های خشک در درون بافت اصلی جعبه قرار گرفته و در جعبه همانند یک کتاب، باز خواهد شد. در این روش ممکن است قالب های درون جعبه تعبیه شده باشند تا از تماس میوه‌ ها و تداخل تمام آن ها به یکدیگر جلوگیری نماید.

سوم، بسته ‌بندی کیسه ‌ای:

در این روش، بسته بندی یک نوع میوه خشک و انواع مختلفی از میوه ها به صورت آجیل با یکدیگر ترکیب می شوند. انواع جعبه های کیسه ای به صورت مقوایی و پلاستیکی وجود داشته که به صورت پک های فانتزی شکل هستند.

مطلب پیشنهادی:   خرید مستقیم از کارتن سازی در تهران چگونه است؟

چهارم، بسته بندی تنقلاتی:

در این بسته بندی ها میوه های خشک همانند چیپس در پک ها قرار گرفته که بسیار مفید و سالم بوده و می تواند یک تشویق کننده بسیار عالی برای کودکان به مصرف میوه در کنار دیگر بسته های پلاستیکی مانند بسته و چیپس ارائه گردد.

پنجم، خشکبار:

منظور از خشکبار میوه های خشکی مانند برگه زردآلو، کشمش، مویز و انواع مغز ها می باشد. برخی از خشکبار ها بسیار گران قیمت بوده که در زمره محصولات خاص تجاری هستند و بنابراین نباید از بسته بندی های اصولی آن غافل گشت. اغلب محصولات در زمره خشکبار ها قرار می گیرند و به خصوص آن هایی که حامل دانه های ریز بوده و بسته بندی آن ها به صورتی می باشد که قابلیت برداشت پیمانه ای را داشته باشند؛ در نتیجه می‌ توان این گونه برداشت کرد که بسته بندی های کشوی و کتابی مناسب خشکبار ها نبوده و با توجه به لوکس بودن این محصولات، می توان ادعا کرد که بسته‌ بندی نباید فانتزی باشد.

ششمین ایده از ایده هایی برای بسته بندی خشکبار، بسته بندی های ساده:

شامل بسته بندی های شیشه ای، مقوایی، پلاستیکی و ترکیبی از آن ها بوده که می تواند گزینه مناسبی برای این محصولات باشد.

به عنوان مثال پفیلا:

پفیلا، از جمله تنقلات سالم بوده که در بین کودکان و بزرگسالان طرفداران زیادی دارد. بسته بندی این محصول اغلب فانتزی بوده و از کاراکتر های انیمیشنی جهت طراحی بسته بندی آن ها کمک گرفته می ‌شود:

سفارش بسته بندی خشکبار

اول، بسته بندی ساده:

ساده ترین نوع بسته بندی پفیلا جهت فروش در کنار محصولاتی مانند چیپس، پفک و غیره طراحی می شود. این مدل، قیمت بسیار کمتری داشته و شکل گسترده تری دارد.

مطلب پیشنهادی:   تاثیر رنگ در بسته بندی محصول

دوم، بسته بندی مقوایی:

این نوع بسته بندی به گونه ای طراحی شده که برای مصارف خانوادگی باشد. با این حال انواع بسته های مقوایی کوچک تری نیز وجود داشته که مصرف شخصی خواهد داشت.

سوم، بسته‌بندی استوانه‌ ای:

قیمت آن نسبتا بیشتر بوده؛ با این حال ارزش و اعتبار ویژه ای به نماد تجاری و برند یک محصول اعطا می نماید.

چهارم، بسته بندی قیفی:

این بسته بندی ها، فانتزی بوده و از گونه های کمتر توسعه یافته بسته بندی پفیلا می باشد که در بسیاری از فروشگاه ها مشاهده می شود و بسیاری از مردم از بسته بندی های قیفی استقبال خوبی داشتند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آدرس کارخانه: تهران، شهرک خوارزمی، فاز۲، بلوار گلستان، ابتدای خیابان بگونیا، پلاک۱۳۶
Call Now Buttonمدیر عامل 09122457636