مقالات

سینی مقوایی و کارتنی

سینی مقوایی و کارتنی

Rate this post

جعبه یا پک غذا، یکی از حیاتی‌ ترین و حساس ‌ترین انواع بسته‌ بندی در صنایع غذایی است که برای رستوران‌ها بسیار اهمیت دارد. پک بسته ‌بندی محصولات غذایی، بهترین جایگزین برای کیسه‌های نایلونی است. برای ارسال مواد غذایی می توان از پک های مختلفی استفاده کرد، اما یکی از بهترین گزینه ها استفاده از سینی مقوایی و کارتنی است.

جنس سینی محصولات غذایی

امروزه استفاده از پک هایی که منشا آنها از مواد نفتی بوده و امکان بازیافتشان وجود ندارد، کمتر شده است. تقریبا اکثر رستوران ها از پک هایی استفاده می کنند که قابل بازیافت است و با حفظ کیفیت محصول غذایی و زیبایی ظاهری، سلامت مصرف کننده را به خطر نمی اندازد. گاهی اوقات استفاده از برخی بسته بندی های مواد غذایی باعث ایجاد نگرانی در مصرف کننده می شود. برخی از آن مانند انواع پلاستیک، پلی اتیلن و استایروفوم می توانند در هنگام گرم شدن، سموم آزاد کنند و زمینه را برای بروز انواع بیماری فراهم نمایند.جنس تشکیل دهنده آنها به علت آن که رابطه مستقیمی با محتویات درون بسته بندی دارد، باید طوری تولید و طراحی شود که ضمن مقاوم بودن، در شرایط تغییرات آب و هوایی و دما هم به راحتی واکنش نشان ندهد و بتواند غذا را برای مدتی طولانی گرم نگه دارد.

 اهمیت بسته بندی محصولات غذایی

بسته بندی محصولات غذایی در صنعت کارتن سازی نقش مهمی را در کیفیت و جلب نظر مخاطبان ایفا می کند. امروزه با توجه به رقابتی شدن بازار فروش، تولید کنندگان در تلاش اند که از بهترین، مرغوب ترین و با کیفیت ترین بسته بندی برای ارائه خدمات خود استفاده کنند تا مشتریان زیادی را به سمت محصولات خود جذب کنند.  یکی از این بسته بندی ها، سینی مقوایی و کارتنی است .

مطلب پیشنهادی:   آیا تولید کارتن در مقیاس جهانی رو به افزایش است؟

سینی مقوایی و کارتنی

سینی مقوایی و کارتنی

این محصولات به دلیل قابل بازیافت بودن بهترین نوع بسته‌بندی غذای بیرون‌بر محسوب می‌شوند. سینی مقوایی و کارتنی اغلب از جنس کارتن سه لایه است که هم به صورت بیرون بر و هم در کترینگ و رستوران برای بسته بندی انواع مواد غذایی و نوشیدنی کاربرد دارد.

سینی مقوایی و کارتنی رستوران بر اساس نوع فعالیتی که رستوران دارد در کارتن سازی طراحی و تولید می‌شود. کارتن سازی ها برای ظرف‌های آلومینیومی پیشنهاد می‌کنند که از جعبه‌های کارتنی استفاده شود. این جعبه‌ها تنوع چاپ پذیری از 1 تا 4 رنگ را دارند. تنوع ابعاد جعبه‌های رستوران براساس تعداد پرسی که داخل جعبه قرار می‌گیرد تقسیم می‌شود. ابعادی در اندازه‌های تک پرسی تا 10 یا 12 پرس یا حتی بیشتر هم شامل می‌شود.

جعبه‌های تولید شده متناسب با اندازه پیتزاها که شامل مینی، متوسط و خانواده عرضه می‌شوند در کارتنسازی تولید می گردد. برای پیتزاها از کارتن‌های سه لایه و یک لایه ورق مسطح به شکل کیبوردی استفاده می شود. برای سیب‌زمینی سرخ شده معمولاً از جعبه‌های مقوایی استفاده می‌کنند. برخی جعبه‌های فست فود و غذایی بیرون‌بر را به صورت دسته‌ دار تولید می‌کنند تا حمل و نقل آن‌ها آسان‌ تر شده و به راحتی جابه‌جا شوند.

مزایای سینی مقوایی و کارتنی

از مزایای سینی مقوایی، مقرون به صرفه بودن و ارسال ایمن غذا برای مشتری است، زیرا در سینی مقوایی تمام اجزا مانند ظرف غذا، ترشی، نوشیدنی و… داخل سینی غذا قرار می‌گیرد و توسط یک دستگاه روی آن‌ها سلفون کشیده می‌شود. به این ترتیب همه ظروف در جای خود ثابت می‌مانند و هیچ نگرانی برای ریختن یا جابه‌جا شدن غذا وجود ندارد. مهم‌ترین مزیت سینی مقوایی این است که مدل‌های مختلف ظروف غذا را می‌توان در آن قرار داد و به راحتی فیکس کرد در حالی که پک غذا این قابلیت را ندارد.

مطلب پیشنهادی:   آشنایی با کارخانه کارتن سازی

استفاده از سینی مقوایی و کارتنی، از آن جهت که سهولت در بسته بندی و جابه جایی کالا را برای مشتری فراهم می آورد، سبب خدمات رسانی بهتر به مشتریان می شود. انواع کالا ها همانند مواد غذایی، شامپو ها، حشره کش و غیره، با سینی کارتنی به بازار عرضه می شوند. اما بیشترین کارایی آن در محصولات غذایی است.

انواع سینی مقوایی و کارتنی

سینی مقوایی معمولی

این نوع سینی غذا بصورت 3  یا 5 لایه در کارتن سازی تولید می گردد و عمدتا به علت اشغال فضای کمتر و قیمت مناسب تر همانند جعبه پیتزا از ایفلوت 3 لایه تولید می شود. این سینی ها قابلیت چاپ تک رنگ و دو رنگ دارند و عمدتا از جنس کاغذ کرافت تولید می شوند ولی امکان تولید با کاغذ سفید نیز دارند که در صورت استفاده از کاغذ سفید برای لایه بیرونی عمدتا لایه داخلی از جنس کرافت قهوه ای رنگ خواهد بود.

چاپ بر روی سطح بیرونی انجام می شود و این فضای بیرونی شامل 4 لبه و کف می باشد. عمدتا به این دلیل که 4 لبه در معرض دید است، چاپ بر روی این قسمت انجام می شود.

سینی مقوایی

سینی مقوایی بهداشتی

این نوع سینی ها از مقوای بهداشتی 500 گرم  کرافت یا سفید تولید می شوند و امکان چاپ افست تا 4 رنگ را دارند. کیفیت چاپ بر روی این سینی ها بسیار بالاست و امکان چاپ هر نوع طرح و رنگی بر روی آن وجود دارد. این جنس نسبت به دو نوع دیگر قیمت پایین تری دارد و در هر تیراژی در کارتن سازی تولید می شود.

مطلب پیشنهادی:   تجربه باز کردن بسته بندی: بسته بندی محصولات چه تأثیری بر روی مشتریان می گذارد؟

سینی غذا لمینتی

این نوع سینی از یک لایه پوستر چاپ شده و یک کارتن سه یا پنج لایه تشکیل شده است. کیفیت چاپ سینی های لمینیتی بسیار بالا می باشد و در رستوران های لوکس از این نوع سینی استفاده می شود. چاپ هر گونه طرح و رنگی بر روی این سینی، امکان پذیر است. این پکهای کارتنی به هنگام ریخته شدن آب، چربی، ضربه گیری و دیگر عوامل، شکل ظاهری آنها تغییر نمی کند و کاملا سالم به دست مشتری خواهند رسید. این سینی ها به علت اینکه هزینه بالایی دارند، مقرون به صرفه نیستند و متقاضیان بسیار کمی دارند.

سینی لمینتی

قیمت سینی مقوایی و کارتنی

قیمت سینی مقوایی به عوامل مختلفی مانند تیراژ سفارش، جنس سینی، ابعاد سینی، نوع و تعداد رنگ چاپ بستگی دارد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آدرس کارخانه: تهران، شهرک خوارزمی، فاز۲، بلوار گلستان، ابتدای خیابان بگونیا، پلاک۱۳۶
Call Now Buttonمدیر عامل 09122457636