صفر تا صد جعبه مقوایی

صفر تا صد جعبه مقوایی

5/5 - (1 امتیاز)

در سال های اخیر پیشرفت چشمگیری را در صنعت حمل و نقل و بسته بندی شاهد بوده ایم. این روند در سلامت و حفظ و نگهداری کالاهای تولیدی تاثیر به سزایی داشته است. یکی از ارکان مهم بسته بندی، مقوا و جعبه مقوایی است. جعبه هایی که در این راستا تولید می شوند در حفظ کیفیت کالاها بسیار مهم و موثر هستند. جعبه های مقوایی از کوچک ترین اندازه تا بزرگ ترین آن ها که جهت بسته بندی ماشین آلات سنگین به کار گرفته می شوند در صنعت حمل و نقل کاربرد دارند. در ادامه با نحوه تولید جعبه مقوایی آشنا می شویم.

 

مقوا چگونه به دست می آید ؟

جعبه مقوایی به کمک انواع مقوا تولید می شود. مقوا اولین مرتبه در کشور سوئد توسط یک شیمیدان به نام F. Dahl  اختراع شد. این شیمیدان از ترکیب خمیر چوب که جهت کاغذ سازی استفاده می شد توانست مقوا را بسازد. فرآیند کرافت نیز در این روند تولید بسیار مهم و کاربردی است. اگر بخواهیم توضیحی کوتاه در باره فرآیند کرافت داشته باشیم می توانیم بگوییم که در عملیات کرافت خرده چوب ها به کاغذ تبدیل می شوند. مقواهایی که طی این مراحل تولید می شوند مستحکم و مقاوم هستند. از طریق این روش ها مقواهای تولید شده برای ساخت جعبه مقوایی وارد خط تولید می شود.

 

مقوا از چه موادی تشکیل شده است ؟

فیبرهای گیاهی که از درختان به دست می آید مواد اصلی تهیه مقوا هستند. جعبه مقوایی در حقیقت شکل تغییر یافته از گیاهان و درختان است. برای ایجاد مقوایی با کیفیت و استحکام بیشتر و یا کمتر نیاز است که از فیبرهای متفاوتی استفاده کرد. برخی از گیاهان و درختان مقواهای مستحکم تری را تولید می کنند و برخی دیگر مقواهایی که نازک تر و ظریف تر هستند را تولید می کنند تمامی این پارامتر ها به مواد اولیه به کار گرفته شده در ساخت مقوا دارد. خمیر کاغذ نیز یکی دیگر از مواد تشکیل دهنده مقوا است. خمیر کاغذ معمولا از یک سری مواد بازیافتی به همراه خرده چوب ساخته می شود. در حال حاضر بیشتر تولید کنندگان خمیر کاغذ می کوشند از روش هایی استفاده کنند که در سازگاری با محیط زیست نقش به سزایی داشته باشد. در نهایت مقوای به دست آمده متناسب با ویژگی هایی که دارد جهت جعبه مقوایی استفاده می شود.

مطلب پیشنهادی:   علت استفاده از هارد باکس در بسته بندی ?

 

جعبه مقوایی چگونه ساخته می شود ؟

همان طور که گفته شد کاغذ مقوا طی مراحلی از جمله کرافت از خمیر کاغذ تهیه و آماده می شود. پختن خرده چوب با سولفات نیز به دلیل این که فیبر مناسب از چوب به دست آید، انجام می شود. طی این مرحله پخت، کرافت از حالت قهوه ای سوخته و تیره رنگ به سفیدی روشن و یا کرمی رنگ تبدیل می شود. خرده کاغذ های به دست آمده از دستگاهی با دنده های بزرگ رد شده و در نهایت مقوا ساخته شده و برای تهیه جعبه مقوایی وارد مرحله کات یا برش می شود. البته قبل از این مرحله می بایست گفت که مقوا طبق ضخامت مورد نیاز تغییراتی می کند. مقواهای بسیار ضخیم به کمک لاینرها مستحکم تر می شوند. مقادیر قابل توجهی مواد بازیافتی همراه با مقوای اصلی ترکیب و لایه بندی شده و یک مقوای ضخیم تشکیل می شود. در نهایت برش های لازم خورده شده و مقوا به جعبه مقوایی تبدیل می شود. مقواها ضخامت و وزن های متفاوتی دارند که نسبت به کارایی جعبه ها انتخاب می شوند. هر چه میزان لاینر بیشتر باشد مقوای به دست آمده سنگین تر و البته مستحکم تر خواهد هرچه لاینر کمتر باشد مقوا خالص تر و درحقیقت به کاغذ نزدیک تر است و به همین دلیل برای جعبه های کوچک تر مناسب تر هستند. جعبه های مقوایی بر اساس کالایی که داخلشان قرار می گیرند ضخیم و مستحکم و یا نازک و ظریف ساخته می شوند.

 

در صورتی که تمایل دارید تا کارتن مقوایی خود را سفارش دهید به صفحه سفارش کارتن مراجعه کنید.

مطلب پیشنهادی:   انقلابی شگرف در دنیای واقعیت مجازی به سبک و سیاق گوگل

 

1 دیدگاه دربارهٔ «صفر تا صد جعبه مقوایی»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 info@sepidarcarton.com

دفتر فروش: ۷۷۲۸۹۳۹۰  |  ۷۷۲۸۹۳۹۱  |  ۷۷۸۲۳۱۷۲
خط تلگرام دفتر مرکزی: ۰۹۱۲۲۴۵۷۶۳۶

آدرس کارخانه: تهران، شهرک خوارزمی، فاز۲، بلوار گلستان، ابتدای خیابان بگونیا، پلاک۱۳۶
پیمایش به بالا
Call Now Buttonفروش مستقیم 09128495484