مقالات

کارتن تخم مرغ

کارتن تخم مرغ

Rate this post

کارتن تخم مرغ یا همان کارتن تخم مرغی یکی از کارتن های پرمصرف در صنایع غذایی محسوب می شود. اغلب این نوع کارتن ها از ورق سه لایه ساخته می شوند. همچنین وزن کارتن یکی از آیتم های مهم برای مرغداران است. در ادامه به پروسه تولید و فروش کارتن تخم مرغی خواهیم پرداخت.

کارتن تخم مرغ:

کارتن تخم مرغ در حمل و نقل و نگهداری از تخم مرغ ها در انبار بسیار مهم است. به همین دلیل یکی از خدماتی که کارخانه کارتن سازی  به مشتریان ارائه می دهد، تولید انواع این کارتن ها با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت است.

روش توزیع تخم مرغ:

  • فله ای
  • بسته بندی

توزیع تخم مرغ به شیوه ی فله ای:

توضیع تخم مرغ به روش فله ای

این روش متداول ترین شیوه توزیع در کشور ما محسوب می شود. که در این روش تخم مرغ ها به صورت چند لایه ای در مقوا های مخصوصی قرار گرفته و در آخر در یک کارتن مقوایی بسته بندی می شود. به طور معمول در این کارتن ها ۱۸۰ عدد تخم مرغ قرار می گیرند. این شیوه بیشتر در فروشگاه های کشور مشاهده می شود.

توزیع تخم مرغ به روش بسته بندی:

در این روش به طور وکیومی انجام می شود که در این روش می توان از جعبه های پلاستیکی یا مقوایی استفاده کرد. این جعبه ها باید دارای ویژگی های مخصوصی باشد که یکی از این ویژگی ها دارا بودن درب جداگانه و محفظه نگهداری تخم مرغ و شناسه ی واحد تولیدی باشد. استفاده از جعبه های مقوایی به علت بازیافت و بازگشت آن به چرخه محیط زیست مورد تایید اکثریت مردم و حمایت سازمان محیط زیست است.

مزایا روش  بسته بندی نسبت به فله ای:

_توزیع تخم مرغ به روش فله ای دارای مشخصات تولید و انقضاء هستند ولی از مشخصات صنف واحد تولیدی اطلاعاتی در اختیار نمی باشد.

_ در صورت قرار گرفتن در رطوبت ، امکان پاک شدن این اطلاعات درج شده بر روی پوسته تخم مرغ می باشد.

مطلب پیشنهادی:   بسته بندی های رایج دنیا

_ توزیع به این روش  علاوه بر زیبایی و شکیل بودن نحوه ی بسته بندی ، دارای مشخصات واحد تولید تجاری می باشد که در صورت مشاهده کیفیت مورد نظر باعث تبلیغ برند تولیدی می شود.

متاسفانه در ایران به تخم مرغ اهمیت کمتری داده می شود و حتی میتوان با اطمینان بیان کرد که از مواد اولیه بی کیفیت و بی ارزش برای تولید کارتن های تخم مرغ استفاده می شود.  مانند نمونه اکثر تولید کنندگان فقط وزن کارتن و ارزان بودن کارتن برایشان مورد اهمیت است. فقط تعداد انگشت شماری از تولید کنندگان به کیفیت محصول مورد نظر توجه می کنند.

ویژگی مواد اولیه در تولید کارتن تخم مرغ:

ویژگی مواد اولیه در تولید کارتن تخم مرغ

_موادی که در تولید استفاده می شود نباید مانع ورود هوا باشد چرا که بر روی پوسته ی آهکی تخم مرغ ، روزنه های کوچکی وجود دارد که باعث تنفس تخم مرغ می شود پس تخم مرغ باید بتوانند نفس بکشند.

_تمیز و عاری از هرگونه آلودگی ها باشد ، چرا که باعث انتقال به مصرف کننده می شود .

_قابلیت بازیافت را داشته باشد .

_دارای استحکام و مقاوم در برابر رطوبت باشد .

_در برابر فشار زیاد از بالا مقاومت خوبی را در بر داشته باشد .

_در برابر حمل طولانی مدت در کامیون های یجچال دار دارای ضریب ایمنی باشد .

_اطلاعات کافی از تولید و روش جابه جایی و شرایط نگه داری بر روی کارتن درج شود.

انواع کارتن تخم مرغ:

انواع کارتن تخم مرغ

کارتن های تخم مرغ در انواع مختلفی تولید و روانه بازار می شوند. متاسفانه برخی از این کارتن ها از مواد بازیافتی ساخته می شوند که اصلا کار درستی نیست. طبق استاندارد، مواد غذایی باید در کارتن های درجه یک که از کیفیت مناسبی برخوردار هستند، قرار بگیرند و تخم مرغ ها نیز از این مسئله جدا نیستند. به همین دلیل برای انتخاب کارتن تخم مرغ مناسب باید دقت زیادی به خرج داد و از تولید کننده های معتبر خریداری کرد.

مطلب پیشنهادی:   کارتن بسته بندی عینک

کارتن تخم مرغ صادراتی:

مهمترین نکته برای استفاده و فروش تخم مرغ ها مسئله حمل آن ها تا مرکز مورد نظر و در نهایت رسیدن به دست مشتری است. تخم مرغ ها را از لحظه ای که در مزرعه یا مرغداری ها جمع آوری می شود، به صورت منظم در سبدها یا سینی قرار می دهند تا دچار آسیب نشوند.

پس از آن و در هنگام حمل با ماشین یا هواپیما برای صادارت تخم مرغ به خارج از کشور، از کارتن تخم مرغ صادراتی برای بسته بندی های استاندارد و مخصوص استفاده می شود.

معمولا تخم مرغ ها را در شانه های مخصوص قرار می دهند، تا فاصله آن ها از یکدیگر حفظ شود. سپس آن ها را برروی یکدیگر در کارتن های مخصوص تخم مرغ قرار می دهند. با توجه به این که تخم مرغ در دسته مواد غذایی است و امکان فاسد شدن دارد، باید در بسته بندی آن ها به این نکته نیز توجه کرد. در حمل و نقل تخم مرغ ها باید دقت کرد و از کارتن های محکم و استاندارد استفاده نمود.

کارخانه تولید کننده کارتن تخم مرغ:

در حال حاضر کارخانه ها و مراکز بسیاری در خط تولید خود تولید کارتن تخم مرغ را نیز قرار داده اند. همان طور که توضیح داده شد، مواد اولیه در تولید کارتن های مواد غذایی بسیار حائز اهمیت است و حتما باید درجه یک باشند. کارخانه ما با استفاده از بهترین مواد اولیه و طبق استاندارد، انواع کارتن های مخصوص مواد غذایی و تخم مرغ را تولید می کند.

قیمت کارتن تخم مرغ:

عوامل تعیین کننده قیمت تخم مرغ اندازه و جنس آن است. از نظر اندازه کارتن تخم مرغ دارای اندازه های استاندارد و مشخصی است و با قالب های مخصوص تولید می شود. به همین دلیل، بیشتر جنس و کیفیت کارتن باعث تغییر قیمت آن می شود.

قیمت کارتن تخم مرغ

مسئله بعدی چاپ روی کارتن و نوع آن است که در قیمت کارتن اثر می گذارد. چاپگرها امکانات و توانایی های گوناگونی دارند و در نتیجه کار با آن ها نیز هزینه های متفاوتی دارد. میزان اهمیتی که به چاپ روی کارتن تخم مرغ می دهید، می تواند قیمت آن را افزایش دهد. البته میزان باز بودن درب کارتن نیز در قیمت آن تاثیر می گذارد.

مطلب پیشنهادی:   تولید کارتن | راه اندازی کارخانه کارتن سازی

فروش کارتن تخم مرغ سه لایه و کارتن تخم مرغ پنج لایه:

جنس کارتن تخم مرغ، بسته به سفارش مشتری می تواند از هر نوعی که مد نظر شما است، باشد. اما غالبا از کارتن های سه لایه برای تولید این نوع کارتن استفاده می شود. کارتن سه لایه از استحکام قابل قبولی برای حفاظت از تخم مرغ ها برخوردار هستند.

اما در صورتی که می خواهید کارتن از استحکام بیشتری برخوردار باشد، می توانید به کارخانه ، سفارش تولید کارتن پنج لایه تخم مرغی را بدهید. به خصوص اگر می خواهید برای صادرات تخم مرغ از این کارتن ها استفاده کنید، کارتن پنج لایه صادراتی انتخاب مناسب تری است.

بسته بندی خلاقانه برای تخم مرغ:

تخم مرغ یکی از پر کاربرد ترین محصولات غذایی است که از گذشته تا کنون نقش پر رنگی در مواد غذایی مردم سراسر جهان داشته است و مراکز زیادی به تولید و فروش آن مشغول هستند. همین امر باعث شده است که این مراکز در رقابت با یکدیگر برای فروش بیشتر و بهتر محصولات خود باشند. به خصوص که تخم مرغ ها پس از مدتی فاسد شده و دیگر قابل استفاده نیستند.

به همین دلیل، کارتن تخم مرغ اهمیت بسیاری در فروش آن دارد. چرا که در مرحله ی اول اگر بسته بندی مناسب نباشد، تخم مرغ ها سالم به مقصد نمی رسند. از طرف دیگر بسته بندی می تواند باعث جذب مشتری شود و تولید کنندگان و فروشندگان تخم مرغ، تلاش می کنند تا بسته بندی های جذابی برای محصولات خود انجام دهند تا نظر خریداران را به خود جلب کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آدرس کارخانه: تهران، شهرک خوارزمی، فاز۲، بلوار گلستان، ابتدای خیابان بگونیا، پلاک۱۳۶
Call Now Buttonمدیر عامل 09122457636