انواع بسته بندی مقوایی و نکات هر کدام از آن ها:

انواع بسته بندی مقوایی

انواع بسته بندی مقوایی و نکات هر کدام از آن ها:

Rate this post

بسته بندی از جمله مهم ترین ارکان جهت عرضه و یا ارائه کالا های صنعتی و غیرصنعتی می باشد. ارزش کالا به صورت های متفاوتی انجام می پذیرد و بسته بندی های مقوایی از متداول‌ ترین بسته بندی ها جهت تولیدات مختلف در سطح واحد های صنعتی و غیرصنعتی به شمار می‌ روند. بسته بندی ها به شکل های متفاوتی طراحی شده و با استفاده از دستگاه های متفاوتی، برش و تولید می شوند. انواع بسته بندی مقوایی نازک تر و ظریف تر از بسته بندی های کارتونی بوده و در برخی مواقع جهت عرضه محصولاتی با وزن کمتر کاربرد دارند. شرکت های کارتن سازی با طراحی این جعبه ها و مقاوم سازی آن ها گام بسیار مهمی را در بالا بردن کیفیت بسته بندی برداشتند. این مدل بسته بندی برای کالا هایی که تنها در بخش واحد های صنعتی وجود دارند، اختصاص نداشته و بسیاری از تولیدات غذایی و غیر صنعتی را در بر می گیرد.

ضخامت جعبه های مقوایی:

جهت ساخت جعبه های مقوایی می‌توان از مقوا های مختلف و با گرماژ های متفاوت استفاده نمود. در دنیای امروز، استفاده از مقوا هایی که لایه طوسی رنگ دارند، متداول شده است. ضخامت جعبه ها با توجه به نوع محصولی که قرار است در آن ها قرار بگیرد، تعیین شده و  تأثیر بسیار زیادی بر قیمت جعبه مقوایی دارد.

بسته بندی مقوایی

از طرف سازمان استاندارد، ۲۳۰ گرم بر متر مربع از مقوا قابل ساخت جعبه مقوایی بوده که کمترین ضخامت ممکن را دارد و با ۵۵۰ گرم مقوا ضخیم ترین جعبه تولید می‌شود و مقوای کمتر از ۲۳۰ گرم قابلیت طراحی نداشته و در صورت بکارگیری بیش از ۵۵۰ گرم می توان گفت که اصطلاح جعبه کارتونی از روی آن ها برداشته می شود.

مطلب پیشنهادی:   بسته بندی با خاطره ای شیرین و فراموش نشدنی، بخش دوم

انواع بسته بندی مقوایی را بشناسید:

بسته بندی با توجه به طراحی جعبه و جنس آن مشخص می شود. جعبه های مقوایی شامل انواع متفاوتی از جعبه های مقوایی فانتزی و غیر فانتزی تشکیل می‌شوند. در دنیای امروز انواع مختلفی از روش های ارائه محصولات ابداع شده؛ برای مثال ارائه مواد غذایی و سایر موارد صنعتی، میوه و غیره در جعبه های مقوایی با بسته بندی های مقوایی امکان پذیر است.

به طور معمول بسته بندی های مقوایی با ضخامت کم، مانند یک کاور و پوشش دهنده استفاده شده و کمتر به عنوان یک نگهدارنده به کار می ‌روند. با این حال می ‌توان به آن ها عنوان هاردباکس ضخیم را نیز داد که قابلیت حفظ کالا در شرایط نامساعد را دارند.

اول، مواد غذایی:

هیچ کدام از صنایع مرتبط با بسته بندی مقوایی به اندازه عرضه مواد غذایی اهمیت ندارد. کیفیت مواد غذایی به کیفیت بسته بندی آن ها متکی بوده و عدم توجه به این مسئله می ‌تواند سطح رقابتی واحد تولیدی را کمتر کند. در نتیجه باید توسط یک تیم فوق العاده حرفه ای طراحی شده و مورد ارزیابی قرار بگیرد. در دنیای امروز، انواع پک های مقوایی و قوطی ها جهت عرضه مواد غذایی تولید شده که در نگاه اول بسیار محکم و حتی غیر مقوایی به نظر می آیند. طراحی های فانتزی و تولید انواع ظروف پذیرایی که از جنس مقوا هستند می‌تواند ایده های بهتری در عرصه بسته بندی مواد غذایی باشد.

دوم، فانتزی:

از بسته بندی های فانتزی در صنایع مختلف استفاده می ‌شود. مانند اسباب بازی، وسایل فروش تزیینی، برخی از پوشاک کودکان، برخی از مواد غذایی، لباس های فانتزی بزرگسالان و غیره از جعبه های فانتزی مقوایی استفاده می کنند. این جعبه ها در کیفیت بسته بندی محصولات خود از نظر ظاهری، طرح های شگفت انگیزی را ایجاد کرده ‌اند. امروزه ایده های بسیار زیادی درباره ساخت جعبه های فانتزی مقوایی ارائه شده و در اختیار شرکت های کارتن سازی گذاشته می ‌شود. کیفیت طراحی فانتزی بسته به سطح رقابت تجاری واحد های مختلف در حوزه های یکسان دارد.

مطلب پیشنهادی:   روش انتخاب بهترین نوع بسته بندی برای محصول: جعبه مقوایی تاشو یا هاردباکس؟

سوم، زعفران:

یکی از محصولات تولیدی که در صنایع غذایی بسیار مورد توجه قرار گرفته است، زعفران نام دارد. استفاده از مقوا بهترین شیوه عرضه این محصول می باشد. استفاده از مقوا های ساده ‌ای که ضخامت کمتری دارند، جهت عرضه بسته بندی زعفران در داخل و مقوا های سخت در قالب هاردباکس برای صادرات بسیار رواج پیدا کرده است. زعفران یک محصول ارزشمند بوده که واحد های تولیدی اهمیت زیادی را برای عرضه و بسته ‌بندی آن قائل هستند و اغلب شرکت های کارتن سازی نیز بهترین طرح های خود را جهت یک طراحی ویژه در حوزه بسته‌ بندی زعفران به کار می‌ گیرند.

بسته بندی مقوایی

چهارم، استوانه ‌ای:

شکل هندسی استوانه جهت بسته بندی محصولات غیر صنعتی و صنعتی مناسب خواهد بود. بسته بندی های صنعتی با پره های قوطی شکل تفاوت داشته و نباید آن ها را با یکدیگر اشتباه گرفت. بسته ‌بندی ‌های استوانه ‌ای جهت عرضه شکلات ها و پاستیل ها متداول بوده و در فروشگاه های سطح شهر می توان نمونه هایی از آن را مشاهده کرد که این بسته بندی ها در قفسه فروشگاه ها، جلوه ی بسیار زیبایی را به وجود آورده که ظاهری دل چسب به قفسه‌ ها هدیه داده است.

قرارگیری این پک ها در کنار یکدیگر می تواند به خوبی واحد تولیدی را به مشتریان معرفی کند. در دنیای امروز استفاده از جعبه های استوانه ای در حال افزایش می باشد که از جنس های مختلفی مانند پلاستیک، مقوا، طلق و غیره می باشند.

قیمت انواع بسته بندی مقوایی :

قیمت ارائه ی محصولات با استفاده از بسته بندی های مقوایی مقرون به صرفه تر می باشد. هزینه مورد نظر با توجه به ضخامت و جنس مقوا مشخص می گردد. در این بین نباید از هزینه هارد باکس مقوایی نیز عبور کرد. با این حال بخش عمده ‌ای از فعالیت شرکت های کارتن سازی در زمینه تولید جعبه های مقوایی ساده با ضخامت مناسب بوده که شما نیز می توانید جهت بسته بندی محصولات واحد تولیدی خود از این شیوه استفاده نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 info@sepidarcarton.com

دفتر فروش: ۷۷۲۸۹۳۹۰  |  ۷۷۲۸۹۳۹۱  |  ۷۷۸۲۳۱۷۲
خط تلگرام دفتر مرکزی: ۰۹۱۲۲۴۵۷۶۳۶

آدرس کارخانه: تهران، شهرک خوارزمی، فاز۲، بلوار گلستان، ابتدای خیابان بگونیا، پلاک۱۳۶
پیمایش به بالا
Call Now Buttonفروش مستقیم 09128495484