مقالات

box

بهترین نمونه بسته بندی با هارد باکس {هارد باکس برای محصولات لوکس}

Rate this post

جعبه هاردباکس یکی از انواع جعبه‌ها برای بسته بندی سخت و محکم می باشد. این جعبه سخت به تازگی محبوبیت زیادی در بین انواع جعبه‌ ها و بسته بندی‌ ها پیدا کرده از نظر ظاهر، مواد، کیفیت ساخت و … بسیار متفاوت از نمونه ‌های دیگر به ظاهر مشابه است. از‌ هاردباکس برای قرار دادن انواع کالاها مثل کالاهای گران قیمت، طلا، موبایل، ساعت، جواهرات با ارزش و … استفاده می ‌نمایند.

ساختار این جعبه به شیوه ‌ای است که در مقابل ضربه و فشار و حتی باران آب و … مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می ‌دهد و هیچ گونه خرابی در آن مشاهده نمی ‌شود. تأثیر این جعبه بر روی بسته بندی محصول و برندینگ بسیار بالا می باشد، به همین خاطر امروزه بسیاری از کسب و کارها به منظور تبلیغات خود از‌ هاردباکس تحت عنوان جعبه محصول استفاده می‌ نمایند.

هاردباکس

هاردباکس چیست؟

جعبه هارد باکس یا همان جعبه سخت، یکی از انواع جعبه‌ های محکم و با دوام می باشد که توسط شرکت های کارتن سازی تولید می شود. که از یک لایه ام دی اف و چوب یا مقوا ساخته شده است. از این جعبه به منظور بسته بندی انواع محصولات مانند پوشاک، مواد خوراکی، هدیه، ساعت، طلا، موبایل، زیورآلات و… می ‌توان استفاده نمود. برش‌ های‌ هاردباکس تنوع زیادی دارند و ضخامت‌ های مختلفی را در بر می‌ گیرند. در دنیای مدرن امروز صنعت بسته بندی و توجه به جعبه کالا بسیار رونق گرفته و می‌ توان گفت همه ی‌ برندها و فروشگاه‌ ها و مجموعه ‌ها محصولات خود را در جعبه ‌های شکیل به مخاطب ارائه می ‌کنند. تفاوتی نمی ‌کند که شما فروشگاه کوچک دارید یا در اداره و شرکت بزرگی مشغول فعالیت هستید، با انتخاب‌ هاردباکس به عنوان جعبه محصول مورد نظر خود، می ‌توانید نظر مخاطب را به خود جلب نموده و در کنار آن تبلیغات مثمر به ثمری داشته باشید. همچنین این‌ هاردباکس‌ ها در انواع جنس های مختلف چرم، مخمل، سلفونی و … نیز در بازار وجود دارند.

مطلب پیشنهادی:   هزینه تنظیمات اولیه در تولید بسته بندی

جنس‌ هاردباکس چیست؟

همان طور که در بخش آغازین این متن اشاره کردیم این محصول در انواع جنس‌ های مختلف مقوایی و ام دی اف به تولید می رسد. در ادامه توضیحات بیشتری در این رابطه خدمت شما ارائه خواهیم کرد:

اول، هاردباکس مقوایی:

هارد باکسی که با مقوا ساخته می‌ شود حاوی مقوای کرجی است که در نتیجه ی فرایند بازیافت کاغذ باطله تولید خواهد شد. جنس این مقواها بسیار محکم و مقاوم بوده و چندین لایه دارند. مقوای کرجی را برای شروع با آب و دیگر مواد شیمیایی به حالت خمیری در می آورند و سپس به واسطه ی دستگاه ‌های مخصوص، در ضخامت مورد نظر فشرده می‌ نمایند. این جنس سه لایه دارد و ضمن استفاده در ساخت‌ هاردباکس، برای بسته بندی شیرینی و کفش و … نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

 

جنس‌ هاردباکس چیست؟

دوم، هاردباکس MDF:

اما نمونه‌ هایی که با ام دی اف ساخته می ‌شوند ضخامت سه میلی ‌متری دارند و هزینه ی ساخت آن‌ ها طبیعتا بیشتر است. در مقابل ظاهری شکیل ‌تر و البته مقاومتی بالاتر دارند. به طور معمول از این نمونه برای بسته بندی کالاهای لوکس و گران قیمت مثل ساعت، طلا، تلفن همراه و … استفاده می‌ کنند.

مراحل تولید و چاپ طرح بر روی جعبه سخت:

مراحل تولید و چاپ طرح در مجموعه ی آرباکس بدین شکل است که به صورت ماشینی آن ها را تولید می ‌کنند، بدین صورت که به کمک دستگاه‌ های اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک و یا نیروی انسانی، خمیر چوب یا مقوا را به فرم مورد نظر در می آورند و در دستگاه به ضخامت مختلف فشرده می ‌نمایند. در ادامه به وسیله ی دستگاه ‌های برش در ابعاد مورد نظر مقوا یا ام دی اف را برش داده و سپس وارد دستگاه چاپ خواهند کرد. در دستگاه چاپ طرح و رنگ و نقش مشخص شده بر روی دیواره و بدنه‌ هاردباکس ثبت شده و در آخر با برگرداندن لبه جعبه و اتصال قسمت ‌های مختلف آن،‌ محصول مورد نظر به طور کامل آماده می ‌گردد. به منظور چاپ بر روی این جعبه در آغاز باید طرح مورد نظر را بر روی یک کاغذ یا مقوای نازک اعمال و در ادامه به کمک دستگاه‌ های خاص، طرح را بر روی بدنه‌ جعبه سخت چاپ نمود. سپس مقوای نازک را به مقوای مورد نظر وصل کرده که استحکام بیشتر جعبه را به همراه خواهد ‌آورد. جنس بدنه جعبه سخت به شیوه‌ ای می باشد که امکان چاپ دستی بر روی آن وجود نداشته، در نهایت چاپ حتماً باید به کمک دستگاه‌های مخصوص صورت پذیرد.

مطلب پیشنهادی:   ترندهای بسته بندی سال 2016 کدام ها هستند؟

مراحل تولید و چاپ طرح بر روی جعبه سخت

هارد باکس آماده چه کاربرد هایی دارد؟

این جعبه را در نمونه‌ های آماده و از پیش تهیه شده می ‌توان خریداری و از آن به منظور بسته بندی رنج وسیعی از محصولات به کار گرفت. همچنین امکان سفارش جعبه سخت با لوگو یا طرح مورد نظر در ابعاد مختلف وجود خواهد داشت. به همین منظور در این قسمت از متن به معرفی چند نمونه از کاربردهای این محصول در صنایع و قسمت ‌های مختلف اشاره خواهیم کرد:

اول، صنعت الکترونیک:

یکی از بیشترین کاربردهای صنعتی جعبه سخت در قسمت الکترونیکی و لوازم جانبی آن می باشد. از آن جایی که این محصولات باید در برابر رطوبت و ضربه محافظت شوند، بسته بندی باید محکم باشد و آن‌ ها را از عوامل تخریب کننده در امان نگه دارد.

دوم، صنعت تلفن همراه:

بیشترین بازار تولید و استفاده‌ هاردباکس برای تلفن همراه می باشد. در دنیای امروز همه ی ‌تلفن ‌های همراه جدید را در بسته بندی ‌هایی به شکل‌ هاردباکس به دست مشتریان خواهند ‌رساند.

 

سوم، صنعت آرایشی:

لوازم آرایشی جزو کالاهای لوکس به شمار می رود‌ که امروز برای بسته بندی آن ‌ها، جعبه سخت بهترین انتخاب است. همچنین این جعبه محافظت محصول و جلوگیری از آسیب آن را نیز بر عهده گرفته است.

چهارم، صنعت صادرات:

می ‌توان به جرات گفت که بسته بندی برای صادرات کالا نقش بسیار اساسی دارد، به همین خاطر با استفاده از‌ هاردباکس برای بسته بندی محصولات صادراتی، ضمن جلوه‌ ای زیبا، سلامت و محافظت کالا نیز حفظ می گردد.

 

از جمله دیگر صنایع می ‌توان به صنعت زیورآلات، کادو، مواد غذایی، خوراکی و …اشاره کرد.

مطلب پیشنهادی:   مزایای طراحی و تولید جعبه مقوایی اختصاصی

هارد باکس آماده چه کاربرد هایی دارد

مزایای‌ هارد باکس:

استفاده از‌ هاردباکس مزایای بسیار زیادی را به همراه دارد. از جمله این مزایا می ‌توان به ظاهری زیبا و لوکس، مقاومت بالا، محافظت کامل از محصول، طول عمر و دوام بالا، تنوع در طرح و رنگ و نقش، قابلیت استفاده برای همه ی ‌انواع محصولات، امکان ثبت نام برند تجاری، لوگو و تبلیغات زیبایی چشمگیر و … اشاره کرد. ما، در مجموعه ی آرباکس مفتخریم که همواره بهترین بسته بندی ها را با بهترین کیفیت به دست مصرف کنندگان برسانیم.

هارد باکس دارای چه پوشش ‌هایی می باشد؟

این جعبه می‌تواند رنج وسیعی از پوشش‌ها را در خدمت خود بگیرد.

  • برای مثال کرافت، سلفون برجسته، مات، سلفون براق و … نمونه ‌ای از انواع پوشش ‌های جعبه سخت هستند.
  • نمونه ‌هایی که طلا کوبی و نقره ‌کوبی دارند، قیمت بسیار بالایی داشته و از آن‌ ها به ‌منظور بسته‌ بندی لوازم و محصولات لوکس مثل ساعت، طلا و … استفاده می ‌کنند.
  • پوشش کرافت از جمله رایج ترین انواع پوشش‌ های این جعبه سخت بوده که قابلیت رنگ ‌آمیزی دارد.
  • روکش سلفونی برای این جعبه جزو بهترین نمونه‌ ها به شمار می‌ روند که ضمن داشتت ظاهری مناسب، از قیمت متعادلی نیز برخوردار است. تنوع پوشش ‌های سلفونی بسیار بالا بوده و در هر طرح و رنگ می‌ توان به کار گرفت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آدرس کارخانه: تهران، شهرک خوارزمی، فاز۲، بلوار گلستان، ابتدای خیابان بگونیا، پلاک۱۳۶
Call Now Buttonمدیر عامل 09122457636