مقالات

جعبه شکلات – از محافظت و زیبایی

5/5 - (1 امتیاز)

به طور معمول شکلات یکی از محصولاتی است که توسط مصرف کننده اصلی خریداری می شود. در صنعت حمل و نقل و بسته بندی استفاده از روش های کاملا بهداشتی و مدرن برای مواد غذایی به کار گرفته می‌شود. از آن جایی که شکلات نیز یکی از آن دسته مواد غذایی است که به طور مستقیم مصرف می‌شود می‌بایست از یک بسته بندی کامل و بی عیب و نقص برای آن استفاده کرد. بسته بندی شکلات روش های بسیار متنوعی دارد که تا حدودی بسته به نوع شکلات دارد. محافظت از شکلات در برابر گرما و رطوبت یک مسئله بسیار مهم و حائز اهمیت است. به کارگیری کمی خلاقیت در صنعت بسته بندی شکلات می‌تواند تبلیغات بسیار موثری برای فروش این محصول باشد. انواع کارتن های مقوایی، کارتن های لمینتی، هارد باکس ها و . . . را می‌توان در این روش به کار برد و مورد استفاده قرار داد تا علاوه بر یک بسته بندی سالم و مطمئن، از جنبه زیبایی نیز برای جذب مصرف کننده استفاده شده باشد.

سپیدار کارتن فعال در زمینه کارتن سازی

لایه های بسته بندی شکلات

به طور رایج بسته بندی شکلات چندین لایه اشت. شکلات در لایه های کاغذی و یا فویلی و گاهی هم آلومینومی که بسیار بسیار نازک است، پیچیده می‌شود و این به عنوان نخستین لایه بسته بندی شکلات به شمار می‌رود. در لایه بعدی یک بسته پلاستیکی که طرحی از یک جعبه است شکلات را پوشش می‌دهد که بسته های زیرین شکلات که آلومینومی یا کاغذی هستند آسیبی نبینند. در این مرحله است که تولید کنندگان می‌توانند با استفاده از نام تجاری و نوع مقوا و کارتنی که برای این کار استفاده می‌کنند در برقراری ارتباط بین مصرف کننده و محصول تولیدی، نقش مهمی داشته باشند. به طور کلی شکلات ها یک محصول بسیار لوکس هستند که در روند بسته بندی شکلات می‌توان از راه های بسیار متنوع و جذابی استفاده کرد.

مطلب پیشنهادی:   اشتباهات رایج در بسته بندی کالاها برای حمل و نقل - بخش دوم

محافظت از شکلات

همان طور که می‌دانید صنعت بسته بندی علاوه بر این که برای مرحله حمل و نقل کمک بسیار بزرگی به شمار می‌رود در بخش محافظت از کالا نیز بسیار مهم می‌باشد. بسته بندی شکلات می‌تواند مراقبت های بهداشتی بسیاری را از این کالا انجام دهد. چند پارامتر بسیار مهم که در بسته بندی شکلات به عنوان نکات بهداشتی و مراقبتی از این محصول می‌باشد به این ترتیب است:

  • بسته بندی به عنوان حفاظت  از اکسیداسیون
  • بسته بندی به عنوان مراقبت در برابر رطوبت
  • بسته بندی به عنوان محافظت از هر گونه آفت های حیوانی مانند حشرات
  • بسته بندی به عنوان مراقبت از عوامل محیطی مانند نور و گرما.

از آن جایی که خواص ضد اکسیدانی در کاکائو وجود ندارد می‌بایست در برابر این واکنش از شکلات مراقبت صورت گیرد. در صورتی که شکلات در مدت زمان زیاد در برابر هوا قرار گیرد دچار تغییر در طعم و مزه می‌شود. بسته بندی شکلات می‌بایست به نحوی باشد که در برابر این حالت از شکلات محافظت کامل صورت گیرد. استفاده از کیسه های چند لایه آلومینیومی و یا کاغذی می‌تواند برای این حالت بسیار مفید باشد چرا که عمر مفید شکلات افزایش پیدا می‌کند. رطوبت نیز می‌تواند شکر محلول در شکلات را استخراج کند و آن را به صورت دانه‌های بزرگ بر روی بافت اصلی شکلات ظاهر سازد. بنابراین به این صورت یک شکلات با سطح چرب به وجود می‌آید که بسیار ناخوشایند خواهد بود. از عوامل محیطی، نور به ارگانیسم شکلات آسیب می‌رساند و می تواند رنگ آن را تیره و تار سازد. یکی از مواردی که در این مورد می‌توان برای بسته بندی شکلات به کار برد فویل یا ورقه های نازک آلومینوم است. اشعه ماورائ بنفش یا UV از آلومینیوم رد نمی شود و در شکلات نفوذ پیدا نمی کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آدرس کارخانه: تهران، شهرک خوارزمی، فاز۲، بلوار گلستان، ابتدای خیابان بگونیا، پلاک۱۳۶
Call Now Buttonمدیر عامل 09122457636