مقالات

طراحی و بسته بندی

تاثیر طراحی و بسته بندی محصول بر رفتار مصرف کننده

5/5 - (1 امتیاز)

اینکه بگوییم رفتار مصرف‌کننده بر نحوه بسته‌بندی ما می‌تواند اثر‌گذار باشد، حرف بی‌ربطی نزده‌ایم. طراحی و بسته بندی محصول شما تاثیر بسیار زیادی بر درک مشتری از محصولتان می‌تواند داشته باشد. هنگامی که مشتریان برای اولین بار با محصولات شما روبرو می‌شوند و یا در قفسه‌ها طراحی و بسته بندی محصولات را می‌بینند و یا حتی هنگامی که بسته‌ای را که اینترنتی سفارش داده‌اند، دریافت می‌کنند همگی می‌تواند بر درک آنها از محصول شما تاثیر‌گذار باشد. از این رو با آگاهی از اهمیت بسته بندی در رفتار مصرف کننده لازم است تولید بسته بندی های خلاقانه را به طور جدی در دستور کار قرار دهید.

طراحی و بسته بندی, اهمیت بسته بندی در رفتار مصرف کننده

طراحی و بسته بندی محصولات شما هم بسیار مهم است. مکانی که لوگوی شرکت شما قرار گرفته و یا شعاری که بر روی جعبه نوشته شده است همگی بسیار مهم هستند. شاید برایتان جالب باشد اما این که حتی شما از چه مواد اولیه‌ای برای بسته بندی محصولاتتان استفاده می‌نمایید مهم است.

این مواد باید منطبق با آخرین تغییرات در بازار و رفتار مشتری‌های شما باشد. این موضوعات نقش هنر بازاریابی و برندینگ بسته بندی را بیش از همیشه پر رنگ  می کند. در اینجا یک سری از فاکتورهای مهم در رفتارهای مصرف‌کنندگان را به شما نشان می‌دهیم که می‌تواند در نحوه بسته‌بندی محصولاتتان تاثیر‌گذار باشد.

4 فاکتور مهم برای داشتن بسته بندی تاثیرگذار

1) راحتی

امروزه ما در دنیای پر‌مشغله‌ای زندگی می‌کنیم و اکثر مردم هم به همین دلیل به دنبال محصولاتی هستند که بسته‌بندی بهتر و از هر نظر سبک‌تری داشته باشند. این ویژگی بسیار مهم است و می‌تواند بر این که محصول شما در رقابت با محصول رقیب برنده شود تاثیر داشته باشد.

مطلب پیشنهادی:   5 کاری که طرح بسته بندی باید انجام دهد

از این رو کمک گرفتن از هنر بازاریابی و برندینگ بسته بندی به دلیل اهمیت بسته بندی در رفتار مشتری غیر قابل اجتناب است. برای اینکه بسته‌بندی محصول، مدرن و به روز باشد و همچنین مطابق با سلیقه و تمایلات مشتری، ناچاریم به روز‌ترین فن‌آوری‌ها را به کار بگیریم.

طراحی و بسته بندی, اهمیت بسته بندی در رفتار مشتری

2) طراحی

امروزه یک سری ویژگی‌های استانداردی در همه طراحی‌ها می‌بایستی وجود داشته باشد تا بسته‌بندی محصول مورد قبول مشتری واقع شود. یکی از ویژگی‌هایی که در همه طراحی‌ها به چشم می‌خورد، موجود بودن آرم محصول بر روی جعبه آن است. از طرفی باید یک سری ویژگی‌های جهانی را مد نظر داشته باشیم و آن ویژگی‌ها را در طراحی محصولات اعمال نماییم.

از طرف دیگر برای انتخاب طرح بسته‌بندی محصولات باید حتما مشتری‌های بازار هدفمان را مشخص کرده باشیم و رفتار آنها را به صورت موشکافانه بررسی کنیم. سپس به دلیل تاثیر جعبه و بسته بندی در افزایش فروش، طراحی هر محصول را متناسب با سلیقه هر مشتری انجام دهیم. به عبارت دیگر یعنی سفارشی‌سازی بسته‌بندی محصولات براساس درخواست‌های مشتریان، که این موضوع اهمیت بسته بندی در رفتار مصرف کننده را به ما یادآوری میکند.

3) سلامتی

واضح ‌ترین ویژگی در انتخاب طراحی بسته‌بندی‌های محصولات این مورد است که از موادی برای بسته‌بندی محصولات استفاده شود که هیچگونه ضرری برای مصرف‌کننده نداشته باشد؛ حتی اگر مصرف‌کننده یک درصد احتمال دهد که ممکن است موادی مضر در بسته‌بندی محصولات وجود داشته باشد، از خرید آن خودداری می‌کند.

این موضوع به روشنی اهمیت بسته بندی در رفتار مشتری را برای کلیه تولیدکننده ها و فعالان بازار اثبات می کند. از سوی دیگر به دلیل تاثیر جعبه و بسته بندی در افزایش فروش ، در سال های اخیر شاهد هستیم که تولید کننده ها، سرمایه گذاری در این حوزه را با جدیت بیشتری دنبال می کنند.

مطلب پیشنهادی:   اشتباهات رایج در بسته بندی کالاها برای حمل و نقل - بخش دوم

4) پایداری

به دلیل آگاهی‌های داده شده به مردم در رابطه با محیط‌ زیست، امروزه حتی مصرف‌کنندگان هم به دنبال محصولاتی هستند که سازگار با محیط زیست‌شان باشد. در صورتی که مشتری بداند که بسته بندی های خلاقانه شما سازگار با محیط است این احساس را دارد که خرید این تولیدات اقدام درستی می باشد.

در نتیجه بین انبوهی از محصولات مشابه و رقیب، بی تردید کالای شما را ترجیح خواهد داد. با توجه به موارد ذکر شده، مشاهده می کنید که امروزه اهمیت بسته بندی در رفتار مصرف کننده تا چه اندازه تاثیر گذار است.

کلیک کنید!!

1 دیدگاه دربارهٔ «تاثیر طراحی و بسته بندی محصول بر رفتار مصرف کننده»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آدرس کارخانه: تهران، شهرک خوارزمی، فاز۲، بلوار گلستان، ابتدای خیابان بگونیا، پلاک۱۳۶
Call Now Buttonمدیر عامل 09122457636