طراحی هارد باکس

طراحی جعبه هاردباکس:

طراحی هارد باکس

1/5 - (1 امتیاز)

هاردباکس:

جعبه ی سخت که به اصطلاح انگلیسی آن به نام هارد باکس نیز گفته می شود، ترکیبی از مقوای سخت و روکشی از جنس کاغذ، چرم یا سایر تزئینات است که حس لوکس بودن و حفاظت تمام عیار را به محصول می دهد. جعبه های سخت یا هاردباکس، از نظر ظاهری بسیار جذاب بوده و از لحاظ ساختار، حسی از اعتبار، تجمل و ظرافت را به شما منتقل می کند.

استفاده از هارد باکس برای جواهرات، وسایل الکترونیکی و یا گران قیمت بسیار ایده آل است. بسیاری از مصرف کنندگان هارد باکس را حتی مدت ها بعد از خرید نگه می دارند و مجددا مورد استفاده قرار می دهند. به این ترتیب با سفارش هارد باکس برای محصولات خود، می توانید شناخت بلند مدتی از برند یا نام تجاری ایجاد کنید. یکی از شباهت های هارد باکس با هولوگرام نیز همین است؛ حفاظت تمام عیار محصول به همراه ایجاد اعتبار و ارزش برای آن.

سپیدار کارتون؛ بهترین کارخانه کارتن سازی

طراحی جعبه هاردباکس:

طراحی هارد باکس یا همان جعبه سخت یکی از اساسی ترین و مهم ترین صنایع ایران است که طیف وسیعی از کسب و کارها را تحت پوشش خود قرار داده است. ساخت هارد باکس توسط تولید کننده های مختلفی انجام می گیرد که هر یک کیفیت مختص به خود را ارائه می دهند. تولید هارد باکس با کیفیت پیرو عوامل و فاکتورهای فراوانی است که میزان کیفیت نهایی یک جعبه سخت را میزان تعهد تولید کننده به اصول تولید، مدیریت کیفیت و مشتری مداری تعیین می کند. هارد باکس یا همان جعبه سخت، بهترین، محکم ترین و با دوام ترین نوع بسته بندی است که یک محصول می تواند داشته باشد. امروز در سراسر جهان شاهد آن هستیم که برای خاص ترین و بهترین محصولات دنیا از جعبه هارد باکس استفاده می کنند که همین مسئله نشان دهنده اهمیت تولیدات این صنعت برای صنایع و کسب و کارهای مختلف در تمامی کشورهای دنیاست.

مطلب پیشنهادی:   معرفی انواع جعبه وکاربردهای آنان

طراحی هارد باکس باید با در نظر گرفتن اصول کیفی خاصی صورت گیرد و تولید هارد باکس با کیفیت در سایه رعایت مجموعه ای از استاندارد ها عملی می شود. با تاکید هر چه بیشتر تولید کنندگان بر کیفیت تولیدات خود، کیفیت تولید هارد باکس هم باید به موازات محصولات تولید شده بالا برود تا بتواند پاسخگوی نیازهای تولیدکنندگان باشد. می بینیم که بهترین و بزرگ ترین کارخانجات و تولیدکنندگان برای محصولات خود از جعبه سخت استفاده می کنند که همین مسئله نشان دهنده میزان اعتماد صنایع مختلف به این نوع بسته بندی است. برترین محصولات دنیای الکترونیک مانند انواع تلفن همراه و وسایل الکترونیک گران قیمت همگی در جعبه هارد باکس قرار داده می شوند تا علاوه بر حفاظت از محصول در حین جابجایی و حمل، جلوه ای مشتری پسند نیز به محصول بدهد تا بتواند از این طریق شانس فروش هر محصول در بازار هدف را افزایش دهد.

یکی از خصوصیات غیر قابل انکار یک جعبه سخت با کیفیت این است که همواره نزد مشتری می ماند. هیچ مشتری یک جعبه خوب را دور نمی اندازد و از آن برای مجموعه ای از مصارف استفاده می کند. از آنجایی که هر تولید کننده امکان طلاکوب یا چاپ برند مورد نظر خود روی یک هارد باکس را دارد، این نوع بسته می تواند به بهترین محل برای تبلیغ کسب و کار شما تبدیل شود. این مدل تبلیغ مزایای فراوانی دارد و اولین مزیت آن این است که علاوه بر ارتقا سطح و تصویر برند شما نزد مشتری، جعبه سخت محصول شما همواره در دیدرس مشتری خواهد بود که باعث تبلیغ کسب و کار شما به بهترین و نزدیک ترین حالت ممکن برای مشتری خواهد شد. تولید هارد باکس به عنوان بهترین نوع بسته بندی برای هر محصولی در نظر گرفته می شود و از آنجایی این نوع جعبه مقاومت بالایی دارد، از دوام بالایی هم برخوردار است. ساخت هارد باکس در این شرکت با رعایت تمامی موارد یاد شده صورت می پذیرد و محصولات این مجموعه جلوه خاصی به یک کالا می بخشند. همچنین طلاکوب برند مورد نظر شما روی جعبه سخت نیز امکان پذیر است. این طلاکوب می تواند به رنگ طلایی یا نقره ای باشد.

مطلب پیشنهادی:   هارد باکس مناسب جواهرات

ویژگی های هارد باکس چیست؟

  • اول: مقاومت و ماندگاری بسیار بالا نسبت به جعبه های مقوایی ساده هم از لحاظ مواد و هم ظاهر
  • دوم: محافظت و حفظ امنیت تمام عیار از محصول
  • سوم: امکان اضافه کردن طرح های مختلف، تصاویر و برجستگی های متعدد به جعبه سخت
  • چهارم: حفظ و افزایش ماندگاری اسم برند نزد مشتریان
  • پنجم: ایجاد تصور بهتر نسبت به محصول و کیفیت آن
  • ششم: جعبه ای با احساس لمس لذت بخش
  • هفتم: امکان وارد کردن خاصیت مغناطیسی به جعبه
  • هشتم: ظاهری ساده و در عین حال بسیار لوکس و جذاب

نحوه تولید هاردباکس:

هارد باکس نیز مانند سایر جعبه های مقوایی به تولید می رسند که در یک الی دو مرحله تفاوت جزئی دارد که در ادامه آن ها را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

مرحله اول: مرحله اول تهیه ورق کارتن می باشد که از خمیر به دست می آید این خمیر به دست آمده یا از تنه ی درختان گرفته شده که در این صورت از جنس درجه یک است و یا از کارتن بازیافتی تهیه می شود که مرغوبیت جنس درجه یک را ندارد.

مرحله دوم: بعد از تهیه خمیر توسط ماشین آلات اتوماتیک خمیر به دست آمده به ورق تبدیل خواهد شد و این ورق ها را برای جعبه های مقوایی و هادرباکس استفاده می کنند که ورق های هارد باکس از جعبه های مقوایی کمی محکم تر است که معمولا از جنس ورق های کرجی و مقراضیانی می باشند.

نحوه تولید هاردباکس

مرحله سوم: پس از مرحله تولید ورق، نوبت به تولید جعبه هاردباکس می رسد که پس از دریافت ابعاد مورد نظر، قالب برای آن ساخته شده و توسط قالب خاص تولید میشود که هزینه ی قالب توسط خود مشتری پرداخت خواهد شد.

مطلب پیشنهادی:   مزیت کارتن لمینتی

مرحله چهارم: برش جعبه در این مرحله انجام می گیرد یا به صورت خطی و یا به صورت منحنی صورت می گیرد. برش دایکاتی نیز در هاردباکس ها و جود دارد که جعبه ها به صورت منحنی نیز دیده می شوند.

نکته ای که هاردباکس را نسبت به جعبه های مقوایی جدا کرده است چسباندن لبه های کارتن می باشد که توسط چسب خاص با دست انجام می گیرد یعنی این مرحله به نیروی انسانی احتیاج دارد و هم چنین ورق آن نسبت به مقوای معمولی سخت تر است. چاپی که بر روی هاردباکس درج می شود زیبایی جعبه را دو چندان می کند که این جعبه به گونه ای طراحی می شود که خاصیت ضد آب داشته باشد و در فصول مختلف و در شرایط گرم و سرد به کیفیت آن آسیبی وارد نشود. درست است که هاردباکس ها از لحاظ قیمت نسبت به جعبه مقوایی معمولی کمی بالاتر است اما این اطمینان را به مشتری می دهد که در مدت زمان طولانی تری و با ماندگاری بالا از این نوع جعبه ها استفاده می کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 info@sepidarcarton.com

دفتر فروش: ۷۷۲۸۹۳۹۰  |  ۷۷۲۸۹۳۹۱  |  ۷۷۸۲۳۱۷۲
خط تلگرام دفتر مرکزی: ۰۹۱۲۲۴۵۷۶۳۶

آدرس کارخانه: تهران، شهرک خوارزمی، فاز۲، بلوار گلستان، ابتدای خیابان بگونیا، پلاک۱۳۶
پیمایش به بالا
Call Now Buttonفروش مستقیم 09128495484