مقالات

مزیت کارتن لمینتی

مزیت کارتن لمینتی

Rate this post

کارتن لمینتی چیست؟

لمینت در واقع تکنیکی است که در آن یک لایه ی مقوای چاپ شده روی ورق کارتن را می پوشاند و مهمترین علت انتخاب کارتن لمینتی، زیبایی و چاپ با کیفیت آن است. برای داشتن چاپی زیبا و با کیفیت بالا و تمام رنگ روی کارتن ابتدا باید طرح مورد نظر خود را روی پوستر مورد نظر به وسیله دستگاه افست
چاپ شود و بعد پوستر های چاپ شده و آماده را بر روی کارتن خام به وسیله دستگاه لمینت چسباند و در نهایت عملیات تبدیل را بر روی کارتن انجام داد. به این گونه کارتن اصطلاحا کارتن لمینتی گفته می شود. با توجه به نوع محصولات بسته بندی می توان از کارتن سینگل فیس ( دولایه )، کارتن سه لایه و کارتن پنج لایه با فلوت های متفاوت برای این محصولات استفاده کرد.
لمينت یکی از مهمترین مراحل خدمات پس از چاپ است که نقش چشم گیری در بسته بندي یک جعبه و یا کارتن فانتزی دارد. نوع و كيفيت چسب لمينت در دوام و ماندگاری جعبه تأثير بسزایی دارد.

_لمينت سرد:
دستگاه لمينت سرد در صنعت کارتن سازی جهت سينگل ، كارتن سه لایه ،کارتن پنج لایه به وسیله چسب سيليكات تا عرض های متفاوت به صورت رول و شيت انجام می گيرد و در برخی از محصولات بسته بندی به جای چسب سیلیکات از چسب سلفون و يا صحافي نيز استفاده مي شود.
_لمينت گرم:
برای كارت ويزيت ،پوستر ها و منو غذاها و کارت هدیه و غيره از سايز کوچک تا ابعاد بزرگتر.

انواع کارتن لمینتی:

در صنعت کارتن سازی، چاپ کارتن لمینتی نقش بسزایی در بسته بندی با کیفیت برای انواع محصولات دارد.

انواع کارتن لمینتی

برای ساخت انواع کارتن ها و جعبه های لمینتی، سطحی از مقوا که بر روی آن عملیات چاپ انجام شده روی سطح کارتن چسبانده می شود. در داخل ورق کارتن لمینتی لایه هایی به نام فلوت برای شکل دادن به موج ورق کارتنی وجود دارند. این فلوت ها  بر اساس استاندار دهایی به صورت A,B,C,E,F  تقسیم بندی می شوند و دارای ارتفاع و فاصله های متفاوتی هستند. به دلیل قطر و تعداد لایه های کارتن های لمینتی که روی هم چسبانده می شوند، انواع بسته بندی کارتن لمینتی با یکدیگر متفاوت می باشند.

مطلب پیشنهادی:   هارد باکس مناسب جواهرات

اول، جعبه لمینت دو لایه:

این جعبه ها در سه کلاسE   فلوت، C  فلوت و B  فلوت تولید می شوند و مناسب برای لمینت بسته بندی اقلام سبک هستند. جنس زیره در جعبه لمینت دو لایه یا سینگل فیس دارای دو لایه فلوتینگ و فیس است و لایه ای که لمینت می شود به عنوان لایه سوم بر روی فلوتینگ چسبانده می شود.

دوم، جعبه لمینت سه لایه:

کارتن لمینتی سه لایه با سطح لمینت شامل چهار لایه بوده و جنس زیره آن دارای سه لایه فلوتینگ و دو فیس در دو طرف فلوتینگ می باشد. لایه ای که لمینت می شود به عنوان لایه چهارم بر روی یکی از دو سطح فیس قرار گرفته و چسبانده می شود.

سوم، جعبه لمینت پنج لایه:

کارتن پنج لایه لمینتی و صادراتی با یک سطح از لمینت پوشش داده می شود و ترکیب متفاوتی از فلوت در ساخت این نوع جعبه های لمینتی استفاده می شود .جنس زیره این جعبه پنج لایه شامل دو سطح از فلوتینگ و سه سطح از فیس است که اطراف فلوتینگ را می گیرد.

چاپ بر روی کارتن لمینتی به چه صورت است؟

بهترین راه برای فروش محصولات استفاده از کارتن های لمینتی است، چاپی که بر روی کارتن سازی لمینتی انجام می شود، بسیار با کیفیت است؛ چرا که به کمک ماشین آلات مخصوص به خود این کار صورت می گیرد آن هم به این شکل که ورق کارتن لمینتی چاپ شده را که به کمک دستگاه چاپ افست تولید شده را به چسب بر روی کارتن لمینت می چسبانند.

درباره ی کارتن لمینتی چه می دانید

به مراحل نصب یک ورق مقوای توپر با چاپ افست بر روی سینگل فیس بسته بندی لمینتی یا لمینیشن گفته می شود. کارتن بسته بندی لمینتی کالا را در برابر ضربات و آسیب های احتمالی حفظ می کند و به محصول ارزش می دهد و باعث جلب توجه مشتری می شود. همچنین در کارتن بسته بندی لمینتی کیفیت چاپ اطلاعات و تصاویر بر روی کارتن بسیار بالا می رود. برای چاپ بر روی کارتن بسته بندی سفید به منظور بسته بندی مواد غذایی، کارتن بسته بندی میوه صادراتی مانند کارتن خرما، کارتن هندوانه ، بسته بندی میوه خشک و برای ایجاد چاپ و درج محتوا بر روی بسته بندی محصولاتی مثل بسته بندی چای، کارتن بسته بندی آجیل، بسته بندی خشکبار، کارتن بسته بندی پسته صادراتی و کارتن بسته بندی زرشک نیز از چاپ لمینت استفاده می شود.

مطلب پیشنهادی:   طراحی هارد باکس

چاپ لمینت چیست؟

در لمینت یک لایه مقوای چاپی روی ورق کارتن ‌ها را می‌پوشاند. زیبایی و چاپ با کیفیت آن از مهمترین دلایل انتخاب کارتن لمینتی می ‌باشد. در ابتدا باید طرح دلخواه روی پوستر با دستگاه افست چاپ شود. و سپس با دستگاه لمینت پوستر های چاپی را برروی کارتن‌ های خام چسباند. و در انتها عملیات تبدیل را بر روی کارتن انجام داد که استفاده از این روش باعث می‌شود چاپی زیبا و با کیفیت بالا و تمام رنگ، برروی کارتن ایجاد کنیم.

تفاوت کارتن لمینتی با کارتن معمولی:

تولید کننده کارتن‌ های لمینتی در ابتدا باید طرح دلخواه را توسط ماشین چاپ افست روی مقوا چاپ کند. و سپس اقدام به لمینت مقوای چاپی روی ورق کارتن‌ ها نماید. بعد از این مراحل ، تازه وارد مراحل ساخت کارتن می شویم. در صورتی که در پروسه تولید کارتن معمولی دستگاه چاپ فلکسو همزمان با مراحل کارتن سازی (دایکات و لب چسب) اقدام به چاپ طرح روی ورق کارتن می ‌نماید و ضمن عملیات لمینت پروسه تولید حذف می ‌شود. و چاپ مستقیما بر روی ورق کارتن صورت می گیرد که باعث می شود از چاپی با کیفیت پایین برخوردار شود.

مزایا کارتن لمینتی نسبت به کارتن های لمینتی:

تولید کارتن لمینتی در مقایسه با کارتن معمولی دارای مزیت های مهمی است. وجود چاپ لمینت در تولید کارتن لمینتی باعث ایجاد قابلیت های خاصی در این نوع کارتن می شود. برای کسانی که دنبال خرید کارتن با قیمت مناسب هستند به جای خرید کارتن لمینتی، کارتن معمولی پیشنهاد می شود چرا که این نوع کارتن دارای قیمت مناسب تری است.

  • اول، دوام و استحکام بیشتر بسته بندی.
  • دوم، کیفیت و دقت بالایچاپ روی کارتن.
  • سوم، شکیل تر بودن کار در مقایسه با کارتن های معمولی.
  • چهارم، دقت بالاتر و در نتیجه کار بی نقص تر.
  • پنجم، کاربرد در بسته بندی قطعات نیمه سنگین.
  • ششم، در بازاریابی و فروش تأثیر مثبت می گذارد.
  • هفتم، راحتی بیشتر در حمل و نقل کالا.
  • هشتم، روشی موثر و کارا در تبلیغات برند.
  • نهم، تنوع در جنس و کیفیت متناسب با نیاز.
  • دهم، قیمت های متفاوت با توجه به تنوع محصولات.
مطلب پیشنهادی:   هارد باکس مناسب جواهرات

تنها مزیت کارتن‌ های معمولی نسبت به کارتن ‌های لمینتی ارزان قیمت بودن این نوع کارتن ‌ها می ‌باشد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آدرس کارخانه: تهران، شهرک خوارزمی، فاز۲، بلوار گلستان، ابتدای خیابان بگونیا، پلاک۱۳۶
Call Now Buttonمدیر عامل 09122457636