مقالات

کارتن 5 لایه

کارتن 5 لایه (کارتن پنج لایه)

5/5 - (1 امتیاز)

کارتن 5 لایه یکی از انواع کارتن های مناسب بسته بندی کالاهای مختلف است که دارای استحکام بالایی می باشد و در صنایع مختلف کاربردهای فراوانی دارد. صنعت کارتن سازی در حال حاضر از رونق بالایی برخوردار است زیرا اکثر تولیدکنندگان تمایل دارند کالاهای خود را در بسته بندی های کارتنی به مشتری عرضه کنند. بر همین اساس انواع کارتن های بسته بندی در اندازه ها و طرح های متنوع تولید و روانه بازار می شود تا افراد برای اهداف مختلف از کارتن های پنج لایه، کارتن سه لایه، کارتن بدون چاپ، کارتن دایکاتی و کارتن لمینتی استفاده کنند.

کارتن پنج لایه به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند و کار با آنها بسیار ساده است. تفاوت این کارتن با کارتن سه لایه در استحکام آن است. کارتن های سه لایه توانایی حمل بار از 4 کیلوگرم تا 20 کیلوگرم را دارند؛ در حالی که کارتن های 5 لایه از 20 کیلوگرم تا 45 کیلوگرم ظرفیت بار دارند. از کارتن 5 لایه به خاطر دوام بالا و فضادهی مناسب آن استفاده می شود. ویژگی کارتن 5 لایه عبارت است از:

  • انعطاف در نگهداری اجسام سنگین و بزرگ
  • قالب ها و اندازه های گوناگون
  • قیمت مناسب

کارتن 5 لایه

جنس کارتن پنج لایه

مقوای کارتن پنج لایه از سه لایه صاف و دو لایه موج دار در میانه ساخته شده است. دو لایه میانی موج دار در این نوع از کارتنها دارای ارتفاع متفاوتی هستند که بطور ترکیبی طبق قاعده خاص کنار هم قرار می گیرند مثل قرارگیری موج های  b + c ، b + e ، c + e و یا e + e . این کارتن ها استحکام زیادی دارند.

کاربرد کارتن پنج لایه

 

 

کارتن 5 لایه را می توان به صورت کارتن بدون چاپ نیز سفارش داد و سپس محتوا و طرح گرافیکی مدنظر را روی آن چاپ کرد. از جعبه های 5 لایه بیشتر برای جا به جایی و انبار کردن اجسام بزرگ استفاده می شود. این کارتن ها می توانند زمان بیشتری را در جا به جایی دوام بیاورند و در انبار هم نسبت به رطوبت مقاومت بیشتری دارند. این جعبه ها برای اسباب کشی بهترین گزینه هستند!

مطلب پیشنهادی:   نکاتی کلیدی برای طراحی بسته بندی کالاها

برای ساخت کارتن پنج لایه ای که روی آنها قابلیت چاپ وجود داشته باشد از میکرو فلوت N و F  استفاده می شود. برای بسته بندی محصولات با وزن بالا از کارتن پنج لایه ای که در ساخت آن از فلوت e که دارای استحکام خوبی است استفاده می شود. اما دقت کنید که برای چاپ افست مستقیم نمی توان از این کارتن های پنج لایه استفاده کرد و باید روی ورق جداگانه ای طرح محتوا چاپ شود و سپس روی کارتن چسبانده و کار لمینت انجام شود. معمولا خرید کارتن 5 لایه برای مقاصدی مانند بسته بندی ظروف شکستنی، قطعات صنعتی و بسته بندی میوه صادراتی استفاده می شود.

معرفی اصلی ترین ویژگی های کارتن پنج لایه

کارتن سازی سپیدار کارتن

وجود دو لایه بیشتر در کارتن پنج لایه در مقایسه با کارتن سه لایه سبب شده این کارتن مقاومت خوبی در برابر فشار و عوامل جوی داشته و قیمت کارتن 5 لایه بیشتر از قیمت کارتن سه لایه تعیین شود. ظرفیت تحمل بار در کارتن 5 لایه چیزی حدود 20 تا 45 کیلو گرم است و با توجه به میزان استحکام آنها برای بسته بندی انواع محصولات و کالاها مورد استفاده قرار می گیرند.

ورق کارتن 5 لایه در قالب ها و اندازه های مختلف تولید می شود و دارای انعطاف پذیری و دوام بالا است به همین دلیل برای نگهداری و بسته بندی اجسام سنگین و بزرگ بسیار مناسب می باشد.

ورق کارتن 5 لایه از مواد بازیافتی تهیه نمی شود به همین دلیل از کیفیت و دوام بالایی برخوردار است. این نوع کارتن در برابر رطوبت و تغییرات آب و هوا نیز مقاومت خوبی دارد و می تواند از محصول در برابر خطرات احتمالی در شرایط مختلف نگهداری کند. کارتن پنج لایه قابلیت تا شدن را دارد و در مواقعی که خالی هستند می توان آنها را تا زده و در جایی نگهداری کرد بدون اینکه فضای زیادی را اشغال کنند.

مطلب پیشنهادی:   RSC با کف چفت شونده (ته قفلی)؛ جعبه‌ای خارق‌العاده

انواع لایه های کارتن 5 لایه

انواع کارتن 5 لایه

برای تولید انواع لایه های کارتن در کارخانه ها و کارگاه های کارتن سازی، در شروع کار اقدام به تولید کاغذهای رولی می کنند. در مرحله بعد از ورق کارتن به منظور  شکل دهی، مقاومت، محافظت و ایجاد شرایط چاپ بر روی این کاغذها استفاده می شود. کارتن پنج لایه بسیار پرکاربرد است و در ساخت آن انواع لایه های فلوت به کار می رود که هر یک موارد مصرف خاصی دارند.

از  فلوت های e برای تولید جعبه های کوچک تر که دارای زیبایی و ظرافت هستند به کار می رود. فلوت های b برای ساخت باکس های متوسط و فلوت های c  برای ساخت جعبه هایی در اندازه های بزرگ یا کارتن های مادر به کار می رود.

تست های کنترل کیفیت کارتن پنج لایه

  • این آزمون جهت بررسی مقاومت کارتن در برابر فشار صورت می گیرد تا بتوان بیشترین وزنی که کارتن می تواند حمل کند و بیشترین مقاومت لایه ها را محاسبه کرد. این تست برای تولید جعبه های مقوایی بسیار حیاتی است زیرا می توان با بهره گیری از آن کارتن هایی ساخت که با هزینه های کم تر تولید شوند
  • مقوای جعبه در بین دو صفحه قرار می گیرد و تا زمان خم شدن صفحات، فشار اعمال می شود. سپس این فشار بر حسب “کیلو پاسکال” محاسبه می شود. این تست بر روی کارتن های پنج لایه صورت نمی گیرد.

تولید کارتن پنج لایه

  • این آزمایش بر روی کارتن پنج لایه کامل شده انجام می شود و میزان مقاومت اتصال لبه ها به یکدیگر را می سنجد.
  • این فرآیند برای تعیین انواع فشارهای وارده بر سطوح مختلف جعبه مقوایی در حین حمل بار می باشد که از اهمیت بالایی برخوردار است و
  • این روش مقوا به مدت محدود بر روی آب قرار می گیرد. افزایش وزن نشان دهنده ی جذب آب توسط مقوا می باشد. میزان نفوذپذیری آب بسیار اهمیت دارد زیرا آب و هر نوع رطوبتی می تواند بر روی استحکام جعبه اثر منفی بگذارد.
مطلب پیشنهادی:   پیش فاکتور استعلام قیمت بسته بندی – 9 عنصر کلیدی و مهم

کارتن 5 لایه

خرید کارتن 5 لایه

خرید کارتن 5 لایه در حال حاضر برای مقاصد صادراتی بسیار کاربرد دارد. استفاده از کارتن 5 لایه صادراتی و کارتن هایی از قبیل کارتن دایکاتی 5 لایه در زمینه بسته بندی محصولات صادراتی بسیار مفید است. امروزه فروش کارتن پنج لایه به دلیل قیمت مناسب آن و قابلیت انعطاف پذیری آنها برای شکل دهی و قالب بندی بسیار پر رونق شده است.

در ساخت ورق های کارتن 5 لایه، فلوت بیشتری به کار رفته ولی در عین حال قیمت کارتن پنج لایه بسیار مناسب است. کارتن های پنج لایه دارای تنوع سایز و طرح هستند و در تولید آنها از مواد اولیه مرغوب و استاندارد استفاده شده است. به همین دلیل ورق های کارتن پنج لایه عمر و دوام بالایی دارند. کیفیت کارتن 5 لایه به جنس فلوت میانه و لاینرها بستگی دارد که روی تعیین قیمت کارتن و کارکرد آن تاثیر زیادی خواهد داشت.

فروش کارتن 5 لایه

شرکت های بزرگ کارتن سازی به صورت مستقیم و از طریق اینترنت و فضای مجازی اقدام به عرضه و فروش کارتن 5 لایه و سایر کارتن های متنوع کرده اند که سبب شده به صورت گسترده و سریع نیازهای روزمره مشتریان برآورده شود. برای استعلام قیمت کارتن 5 لایه می توان به سایت هایی که در حوزه فروش کارتن فعالیت می کنند مراجعه کرده و در اندک زمانی قیمت های شرکت های مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید. در این صورت می توانید بر اساس نیاز، محصول مورد نظر خود را با قیمت مناسب و از جایی مطمئن سفارش دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آدرس کارخانه: تهران، شهرک خوارزمی، فاز۲، بلوار گلستان، ابتدای خیابان بگونیا، پلاک۱۳۶
Call Now Buttonمدیر عامل 09122457636