مقالات

هزینه تنظیمات اولیه در تولید بسته بندی

5/5 - (1 امتیاز)

تنظیمات اولیه دستگاه های تولید بسته بندی را می‌توان به دو بخش تقسیم کرد:

۱. هزینه نیروی متخصص و ماهر
۲. زمانی که دستگاه باید کار کند

برای کالیبره کردن دستگاه های تولید بسته بندی و تطبیق دادن رنگ‌ها به نیروی ماهر و متخصص نیاز است. آن‌ها باید همه چیز را تست کنند تا مطمئن شوند همه بخش‌ها درست کار می‌کنند و حاصل کار دقیقاً به همان شکلی در می‌آید که مشتری انتظار دارد. تطبیق دادن رنگ‌ها مقوله پیچیده و دشواری است، در این مرحله متخصصین باید مطمئن شوند رنگ‌ها دقیقاً به همان صورتی است که مشتری در نظر دارد و مشتری بر روی سند دیجیتالی یا نمونه اولیه رنگ مورد نظرش را تأیید و امضا کرده است. این فرآیند در حدود 1 تا 3 ساعت یا بیشتر طول می‌کشد، این مدت زمان بستگی به این دارد که طرح بسته بندی شما چقدر شلوغ و پر کار است؛ هر چه بخش‌های برجسته و ساختارهای پیچیده بسته بندی بیشتر باشد، زمان لازم برای انجام دادن تنظیمات اولیه و متعاقباً، هزینه آن بیشتر خواهد بود.

می‌توان گفت تولیدکننده اکثر مواقع هزینه تنظیمات اولیه را در بهای هر بسته بندی لحاظ می‌کند. به عبارت دیگر در پیش‌فاکتور اعلام بهای بسته بندی، هزینه تنظیمات اولیه به مانند هزینه ابزار مورد نیاز برای تولید بسته بندی یک آیتم به طور مجزا محاسبه نمی‌شود؛ گرچه این ابزارها ارتباط مستقیم با هزینه تنظیمات اولیه دارند. به عنوان مثال، قالب برش باید بر روی دستگاه نصب و تست شود. همین کار باید برای کلیشه های چاپ، قالب مهر فویلی و ابزار برجسته سازی نیز صورت گیرد. تمامی ‌این ابزارها باید نصب و تست شوند. این یعنی هزینه تنظیمات اولیه!

مطلب پیشنهادی:   9 نکته که کمک می‌کنند هزینه‌های بسته بندی‌تان را کاهش دهید

باید توجه داشت بدین گونه نیست که شما یک دکمه شروع را بزنید و در پایان کار دکمه توقف را فشار دهید؛ متأسفانه این دستگاه‌ها می‌توانند بدقلق و چالش‌برانگیز باشند. در تولید بسته بندی های سفارشی و اختصاصی متغیرهای فراوانی وجود دارند.

شرکتی را در نظر بگیرید که یک محصول را بارها و بارها تولید می‌کند. به عنوان مثال گوش پاک کن. تمامی‌ دستگاه های این شرکت باید کالیبره باشند تا هر روز میلیون‌ها میلیون گوش پاک کن یک شکل و هم‌اندازه تولید شوند. ضریب خطای این محصولات بسیار کمتر از شرکتی است که هر روز محصول متفاوتی را تولید می‌کند. در کارخانه تولید بسته بندی های اختصاصی و سفارشی هم وضع به همین منوال است. شاید در جایگاه خریدار بسته بندی می‌گویید این بهایی است که تولیدکننده باید در عرصه تجارت بپردازد. حق با شما است؛ اما برخی اوقات در پیش‌فاکتور اعلام بهای بسته بندی آیتمی ‌به نام هزینه تنظیمات اولیه وجود دارد که امیدوارم با خواندن این مقاله به یک ایده کلی از معنا و مفهوم این هزینه‌ها دست یافته باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آدرس کارخانه: تهران، شهرک خوارزمی، فاز۲، بلوار گلستان، ابتدای خیابان بگونیا، پلاک۱۳۶
Call Now Buttonمدیر عامل 09122457636