مقالات

اهمیت بسته بندی

اهمیت بسته بندی در سلامت کالا

5/5 - (1 امتیاز)

اهمیت بسته بندی در سلامت کالا

بسته بندی اهمیت به‌سزایی در مقوله حفاظت، انبار کردن و جابه‌جایی بهداشتی کالا دارد و نقشی مهم و کلیدی را در بازاریابی آن کالا ایفا می‌کند. یکی از مدیرعاملان پیشتاز در صنعت در خصوص اهمیت بسته بندی چنین می‌گوید: بسته بندی مهم‌ترین شکل تبلیغات است که در حساس‌ترین مرحله از خرید، مجال عرض‌اندام می‌یابد؛ درست لحظه‌ای که مشتری اقدام به خرید می‌کند.

نیاز مصرف‌کنندگان

جلب توجه کردن:

ظاهری زیبا، جذاب و چشم‌گیر که عاری از هرگونه نقص و ایرادی باشد، به مثابه تابلویی متمایز و برجسته است که درست در سر بزنگاه نظر مصرف‌کننده را به خود جلب کرده و آن‌ها را به تحسین وا می‌دارد. هر آنچه که درخشش و تمایز یک کالا را در میان انبوه کسالت‌بار و خسته‌کننده محصولات رقیب رقم زند سبب می‌شود مشتریان برای شما و محصولتان امتیاز ویژه‌ای قائل شوند و اینجاست که به اهمیت بسته بندی در رفتار مصرف‌کننده پی خواهید برد.

اهمیت بسته بندی

همه جوانب امر را بسنجید و با دقت فکر کنید تا ببینید محصول شما باید در کدام یک از مراحل فروش خودی نشان داده و در چشم مشتری بنشیند. به عنوان مثال اگر برای کودکان غله غنی شده صبحانه تولید می‌کنید، می‌بایست محصول خود را در قفسه‌های پایینی فروشگاه بچینید تا در دیدرس کودکان قرار گیرد و توجه آن‌ها را به خود جلب کند. همه ما به این امر واقفیم که کودکان توانایی فوق‌العاده‌ای در مجاب کردن والدین به خرید محصولات شما دارند.

جذابیت چند حسی:

یک بسته بندی جذاب و منحصر به فرد که بتواند بیش از یک حس مصرف‌کننده را تحریک کند، درک او را تقویت کرده و به هیجان وا می‌دارد تا نسبت به خرید محصول شما اقدام کند. به عنوان مثال اگر بسته بندی محصول شما بتواند حس بویایی، شنیداری و لامسه مصرف‌کننده را درگیر کند و ظاهری زیبا و باب سلیقه‌اش داشته باشد، معنایی نخواهد داشت جز آن‌که مشتری حاضر است تا بهای بیشتری برای کالایتان بپردازد. یک بسته بندی بکر و ناب می‌تواند گوی سبقت را از سایر رقبا ربوده و برتری یک محصول جدید و نوپا را نسبت به نمونه‌های نام آشنا و معتبر رقم زند.

مطلب پیشنهادی:   سینی بستنی مقوایی

کارآیی و مفید بودن:

محفوظ نگه داشتن کالا در برابر آسیب‌های بیرونی، بهداشتی و مستحکم بودن بسته‌بندی، سازگاری آن با محیط زیست و امکان جابه‌جایی آسان و بی‌دردسر اجناس از جمله مواردی ست که اهمیت بسته بندی را نشان می‌دهد و موجب احساس راحتی به هنگام کار با محصول همچون مکانیسم باز و بسته کردن جعبه می‌شود.

کارتن مقوایی

ارزش افزوده:

ارائه بسته‌های ترکیبی خرید و تبلیغات یکی بخر دو تا ببر، ارزش محصول شما را در چشم مشتری نسبت به پولی که می‌پردازد، دو چندان می‌کند. بسته‌بندی نقشی کلیدی و مهم را در فعالیت‌های بازاریابی، کمپین‌های تبلیغاتی، سیستم قیمت‌گذاری، به رخ کشیدن ویژگی‌های یک محصول جدید و تحت سلطه درآوردن قفسه فروشگاه‌ها ایفا می‌کند و می‌تواند سنگ محکی برای تعیین بهای کالای شما و ابزاری برای تحت تأثیر قرار دادن و جلب توجه کردن به شمار آید. صاحبان برند باید بر اهمیت بسته بندی واقف شوند و زمان کافی صرف کنند تا در نهایت به یک بسته بندی درخور توجه و ستایش دست یابند؛ یک بسته بندی بی‌نظیر و جذاب که تصمیم برای خرید یک محصول را تحت‌الشعاع قرار داده و سیر صعودی حجم فروش آن محصول را در پی خواهد داشت.

2 دیدگاه دربارهٔ «اهمیت بسته بندی در سلامت کالا»

  1. ابراهیمی

    بسته بندی واقعا خیلی مهمه البته بسته بندی درست و حسابی که مشتری دوست داشته باشه و خوشش بیاد نه خیلی از ما هزینه هم میکنیم اما بسته بندی درستی نداریم که مشتری بپسنده و بخره

    1. بله کاملا حق با شماست، بسته بندی درسته که برای نگه داری و جابه جایی راحت تر محصولات مورد استفاده قرار میگیره اما یک استفاده مهم تر هم داره که اون بازاریابی و تبلیغ محصول شما هست. بنابراین هر چقدر بسته بندی جذاب تر و مشتری پسند تر باشه بهتره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آدرس کارخانه: تهران، شهرک خوارزمی، فاز۲، بلوار گلستان، ابتدای خیابان بگونیا، پلاک۱۳۶
Call Now Buttonمدیر عامل 09122457636