مقالات

طرح بسته بندی شکلات

جعبه شکلات

5/5 - (1 امتیاز)

جعبه شکلات در شرکت های کارتن سازی و به منظور بسته بندی هر چه بهتر و شکیل تر انواع شکلات تولید می شود. یکی از شرکت های تولید کننده انواع جعبه شکلات، مجموعه سپیدار کارتن است که سال ها در حوزه ساخت و طراحی انواع کارتن دایکاتی، کارتن لمینتی و سایر بسته بندی ها و جعبه هایی با کاربردهای مختلف فعالیت داشته است.

آژانس های تبلیغاتی خیز بزرگی برای به دست آوردن دل توليد كنندگان شکلات برداشته اند و مي توان ردپاي آنها را بر روي طرح بسته بندی شکلات ها مشاهده كرد.

زماني بسته بندي شكلات ها ساده و بي آلايش بود اما اين روزها به بوم نقاشي طراحاني تبديل شده كه مي خواهند هنر خود را به رخ بكشند؛ جولانگاهي براي تبلور خلاقيت هايشان، عرصه اي براي تجربه كردن ايده هايي ناب و دور از انتظار. با توجه به اين كه بسته بندي يك محصول تأثير بسزايي در برداشت ما از طعم و مزه آن دارد،

مي خواهيم شما را با ١٥ نمونه از زيباترين طرح بسته بندی شکلات آشنا كنيم، شكلات هايي كه بي ترديد بسيار خوشمزه اند. با سپیدارکارتن همراه باشيد.

سپیدار کارتن تولید کننده انواع جعبه بسته بندی شکلات

کارخانه تولید کارتن سپیدار در زمینه تولید انواع ورق و کارتن 3 لایه، کارتن 5 لایه و کارتن لمینتی فعالیت می کند. یکی از مهمترین تولیدات این کارتن سازی تولید و فروش عمده جعبه شکلات در انواع مختلف است.

این شرکت دارای پرسنلی خبره و با مهارت و دانش بالا است همچنین ماشین آلات پیشرفته ای را در جهت تولید انواع کارتن بسته بندی با کیفیت استفاده می کند. در کنار کیفیت بالای محصولات، قیمت کارتن های تولیدی آن به خصوص قیمت جعبه شکلات عمده بسیار مناسب است.

اهمیت بسته بندی شکلات

تولید کنندگان انواع شکلات شامل ترافل و دراژه بسته بندی های خاصی را برای محصولات خود استفاده می کنند. زیرا مسئله برندینگ برای فروش این محصولات از اهمیت ویژه ای برخوردار است. رنگ و شکل کارتن شکلات آماده می تواند مشخص کننده طعم و محتویات بسته بندی باشد. بنابراین تولیدکنندگان شکلات به دنبال خرید نمونه جعبه شکلات دارای رنگ های جذاب و شکل های فانتزی هستند. هر چه بسته بندی جعبه شکلات زیباتر باشد و چاپ جعبه شکلات از ظرافت بیشتری برخوردار باشد؛ همچنین روی آن اطلاعات کامل تری از تولید کننده و محصول درج شده باشد، بهتر می تواند در مشتری تمایل به خرید را افزایش دهد.

انواع جعبه شکلات در سپیدار کارتن

در سپیدار کارتن برای بسته بندی شکلات های مختلف جعبه بسته بندی هایی در جنس های متنوع  تولید می شود که تا چندین برابر می تواند محصول را در چشم مشتری جذاب تر نشان دهد. در ادامه به معرفی انواع بسته بندی شکلات از لحاظ نوع طراحی می پردازیم.

1.جعبه شکلات:

برای بسته بندی انواع شکلات، جعبه شکلات مقوایی تکی و چند تایی تولید می شود که کاربردها و مصارف گوناگونی مانند جعبه شکلات کادویی، جعبه شکلات فانتزی، جعبه شکلات هدیه و جعبه ترافل دارد. از مقواهای بهداشتی برای بسته بندی شکلات هایی که در تماس مستقیم با جعبه هستند استفاده می شود.

مطلب پیشنهادی:   تاثیر رنگ در بسته بندی محصول

جعبه شکلات

برای بسته بندی انواع دیگر شکلات نیز جعبه هایی از جنس های پشت طوسی، کرافت و ایندربورد کاربرد دارد. قبل از خرید کارتن شکلات اگر بخواهیم بدون باز شدن بسته بندی کیفیت و نوع محصول برای مشتری مشخص شود بهتر است از جعبه شکلات طلق دار استفاده کنیم.

2.استند شکلات:

معمولا این گونه بسته بندی شکلات به منظور فروش شکلات های تخته ای و کوچک کاربرد دارد. به دلیل استحکام و زیبایی که دارند می توانند از شکلات محافظت کنند و باعث جلب توجه مشتری شوند.

از استند شکلات برای برندینگ فروشگاهی و فروش عمده جعبه شکلات استفاده می گردد. چون این استند ها به عنوان یک ابزار تبلیغاتی نیز می توانند به کار روند. از این رو رنگ آنها با رنگ محصول، رنگ لوگو و برند تولید کننده باید متناسب باشد.

استفاده از استند شکلات برای بسته بندی انواع شکلات می تواند به چیدمان محصول نظم داده و آن را زیباتر نشان دهد. این استندها شکلات ها را از نفوذ رطوبت و نشستن گرد و غبار روی محصول محافظت می کنند.

3.پاکت شکلات:

پاکت شکلات برای بسته بندی و فروش تعداد بالای شکلات به کار می رود؛ که ظاهری شیک و خاص داشته و از شکلات ها محافظت می کند.

4.جعبه ترافل:

این نمونه جعبه شکلات برای بسته بندی شکلات ترافل کاربرد دارد و فروش آن ها به صورت جعبه هایی چندتایی می باشد.

5.جعبه شکلات هدیه:

این نوع بسته بندی شکلات مخصوص مناسبت های خاصی است که می خواهید به کسی، شکلات هدیه بدهید. بهترین نوع بسته بندی برای این کار استفاده از جعبه شکلات کادویی و جعبه شکلات فانتزی است. طراحی این جعبه ها با گرماژ بالا و طلاکوب یا یو وی است و بسیار شیک و خاص خودنمایی می کنند.

جنس جعبه شکلات بسته بندی

برای ساخت و طراحی انواع جعبه شکلات می توان مواد مختلفی مانند مقوا، چوب و حتی فلز استفاده کرد. استفاده از جعبه بسته بندی شکلات غیر از حالت مقوایی و کارتنی می تواند سبب تنوع در بسته بندی محصولات و ایجاد رغبت در مشتری برای خرید شود.

1.جعبه شکلات مقوایی:

از انواع کارتن شامل کارتن دایکاتی، کارتن مقوایی و کارتن لمینتی در کارتن سازی سپیدار کارتن برای تولید انواع جعبه شکلات آماده استفاده می شود. در این شرکت جعبه شکلات مقوایی با ویژگی های قابلیت حفاظتی بالا، مدرن و شیک، طراحی خلاقانه و سادگی تولید می گردد.

جعبه شکلات

2.جعبه شکلات از جنس چوبی:

استفاده از این نوع جعبه بسته بندی شکلات به مشتری حس طبیعی و اصیل بودن را می دهد. از جعبه شکلات چوبی می تواند بعد از مصرف شکلات ها به عنوان مکانی برای نگهداری اشیاء کوچک استفاده شود.

تولید جعبه شکلات از جنس چوب به سفارش دهنده این امکان را می دهد که طرح و نوشته خاصی را برای چاپ جعبه شکلات در نظر بگیرد. بر حسب نوع سفارش جعبه شکلات چوبی به صورت دستی و ماشینی و یا به وسیله برش توسط دستگاه لیزر تولید می شود. معمولا از دستگاه لیزر برای ساخت نمونه جعبه شکلات چوبی که روی آن طرح های ظریف ایجاد می شود، کاربرد دارد.

مطلب پیشنهادی:   ایجاد تغییر در طراحی بسته بندی محصولات

3.بسته بندی شکلات از جنس فلز:

این نمونه کارتن شکلات به صورت روکش دار و بدون روکش تولید می شود. که نوع روکش دار آن بسته به طرح انتخابی دارای روکشی از جنس مخملی، پارچه ای یا چرمی باشد. جعبه شکلات آماده فلزی برای مناسبت های رسمی و بزرگ کاربرد دارند و به دلیل استحکامی که دارد می تواند به عنوان کارتن شکلات کادویی مورد استفاده قرار گیرد.

4.جعبه شکلات‌ فانتزی:

این نوع جعبه شکلات آماده به عنوان کاردستی نیز شناخته می شود. بسته به اینکه چه نوع طرحی برای ساخت کارتن بسته بندی شکلات انتخاب شده است می توان از کاغذ، الیاف طبیعی، مقوا و یا هر جنس فانتزی دیگری برای ساخت جعبه شکلات کادویی استفاده کرد.

١٥ طرح جعبه بسته بندی شکلات

١. رنگ هايي با طعم شكلات

يك طراح خوش آوازه ژاپني به نام Nendo، با الهام گرفتن از دوران كودكي خود توانست اين تيوب هاي رنگ قابل خوردن را براي Seibu Department Store طراحي كند. درون هر يك از اين تيوب هاي شكلاتي شربتي با يك طعم منحصر به فرد جا خوش كرده و در نهايت تمامي اين تيوب ها در بسته اي به شكل جعبه رنگ روغن قرار مي گيرند. نگران كثيف شدن دست هايتان نباشيد، Nendo فكر اينجايش را هم كرده و با ليبل هاي كاغذي كوچكي كه روي اين شكلات ها طراحي كرده، به دادتان رسيده تا در حين لذت بردن از طعم فوق العاده شكلات اين قسمت را بگيريد!

شکلات

 

رنگ هايي با طعم شكلات

 

٢. شكلات Fat Pig

اين توليد كننده شكلات هاي ارگانيك، خود دستي بر آتش داشته و در زمينه طراحي سررشته دارد. اين كارخانه شكلات سازي متعلق به يك آژانس تبليغاتي به نام برادران بروكلين است كه مؤسسين آن تصميم گرفتند شانس تازه اي به تجارت شكلات بدهند تا دست اندركاران اين صنعت به درك بهتري از نياز مشتريان خود دست يابند. البته عشق و علاقه وافر آنها به شكلات نيز در اين زمينه بي تأثير نبوده است.

طرح روي بسته بندي Fat Pig دوستداران شكلات را وسوسه مي كند تا به دستورالعمل نوشته شده بر روي آن جامه عمل بپوشند؛ دهنت رو باز كن و تو يه چشم به هم زدن يه لقمه چپش كن و كاغذش رو خوب ليس بزن. دير بجنبي يه گامبوي ديگه مياد و شكلاتت رو مي قاپه!

 

شكلات Fat Pig

٣. LYRA

زماني كه اين شركت شكلات سازي اسلواكيايي تصميم گرفت محصولات جديدي به بازار عرضه كند، دست به دامن مايكل اسلواك طراح شد تا يك بسته بندي ساده و در عين حال تحسين برانگيز و متفاوت براي شكلات هاي LYRA ارائه دهد.

به منظور تأكيد بيشتر بر افسون و جادوي اين برند در زادگاه خود، در بسته بندي اين شكلات ها از كاغذي بسيار نفيس و مرغوب بهره گرفته شده و براي مشخص كردن طعم و مزه منحصر به فرد شكلات ها دست به دامن دو رنگ متفاوت شده اند؛ رنگ قهوه اي تيره براي شكلات تلخ و رنگ آبي روشن براي شكلات شيري. رنگ كرمي كه در هر دو بسته بندي به كار رفته به رنگ پوسته دانه كاكائو اشاره دارد. حروف كوچك و طلايي رنگ بر زيبايي اين طرح دلفريب مي افزايد.

مطلب پیشنهادی:   جعبه کفش

 

شکلات LYRA

 

٤. Fruene

گويا ساكنين شمالي ترين منطقه دنيا، Svalbard نروژ، روشي شيرين تر و دلچسب تر از شكلات براي تجليل از بانوان شجاع سرزمين خود پيدا نكرده اند. شركت طراحي گرافيك Tank Design Tromso براي طراحي بسته بندي منحصر به فرد و خاص شكلات هاي تخته اي، با Svalbard Museum و Longyearbyen (كه از قضا صاحب بزرگ ترين شركت شكلات سازي در سرزمين هاي شمالي ست) همكاري تنگاتنگي را آغاز كرد. اين بسته بندي ها با تلفيق تصاوير بانوان در حال ماهيگيري، شكار و كار گذاشتن تله (از ديرباز تا كنون تمامي اين ها در حيطه كاري مردان است) و حروف چيني درشت، روايت هايي شيرين از شجاعت و جسارت زنان شمالي نقل مي كنند. هر چه باشد معناي تحت لفظي اين برند -Fruene- بانوان است.
شکلات Fruene

٥.Chocolate with Attitude

جهان پهلوان، اغواگر و دلفريب، معصوم و بي گناه.. نه اشتباه نكنيد، آنچه در تصاوير زير مي بينيد، خصايل شخصيت هاي شاهنامه نيستند! اين ها شكلات هايي هستند كه توسط شركتي بسيار خلاق و مبتكر به نام Bessermachen طراحي شده اند. شركت شكلات سازي Chocolate with Attitude محصولات خود را در قالب شخصيت هاي اسطوره اي به معرض نمايش گذاشته است. هر يك از اين بسته هاي شكلات، رنگي متفاوت و منحصر به فرد دارد، اين تفاوت در رنگ و نوع نوشتار مي تواند گامي مؤثر در تعريف هويت يك برند باشد.

Chocolate with Attitude

٦. Lapp & Fao

چه لذتي بالاتر از لم دادن و خواندن يك كتاب خوب سراغ داريد؟ خوردن يك كتاب با طعم شكلات!

طراحان آلماني Studio Chapeaux با الهام گرفتن از ژورنال هاي مسافرتي به سبک قديمي و به منظور گراميداشت ياد و خاطر طرح هاي اسطوره اي چارلز داروين اقدام به طراحي بسته هاي شكلات Lapp & Fao كرده است. بر روي هر كدام از اين كتاب ها يك شماره درج شده و مقصود آن است كه شما با خوردن اين شكلات ها خاطره اي دلچسب و شيرين از سفرهاي Lapp & Fao در ذهن شما نقش بندد.

شکلات به شکل کتاب

 

شکلات کتابی

٧. Chocolate Research Facility

برخي آژانس هاي تبليغاتي از زير بار اين ايده شانه خالي مي كنند و حاضر نمي شوند براي شكلات هاي مختلف بيش از ١٠٠ مدل طرح ارائه كنند اما شركت سنگاپوري Asylum با آغوش باز از اين چالش استقبال كرد. پروژه اي كه يكسال به طول انجاميد و در نهايت به خلق مجموعه اي تحسين برانگيز براي Chocolate Research Facility منتهي شد، طرح هايي كه با سياست هاي جنجالي و غيرمتعارف اين شركت كاملا  هماهنگ است. از جمله عناصر به كار رفته در اين طرح ها مي توان به موارد زير اشاره داشت؛

  • تصاويري خاص و برجسته
  • الگوهاي روشن
  • استفاده بسيار محدود از متن
  • دو شكلات با طعم و مزه متفاوت بسته بندي يكساني ندارند.

طرح های مختلف شکلات

 

 شما می توانید ادامه این مقاله را در قسمت دوم 15 طرح بسته بندی شکلات، مشاهده کنید .

1 دیدگاه دربارهٔ «جعبه شکلات»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آدرس کارخانه: تهران، شهرک خوارزمی، فاز۲، بلوار گلستان، ابتدای خیابان بگونیا، پلاک۱۳۶
Call Now Buttonمدیر عامل 09122457636