مقالات

روند تاثیر گذار بر نحوه بسته بندی محصولات در جعبه های کارتونی

روند تاثیر گذار بر نحوه بسته بندی محصولات در جعبه های کارتنی

5/5 - (1 امتیاز)

بسته بندی محصولات در جعبه‌های کارتنی

در دنیایی زندگی می‌کنیم که هر روز در حال تغییر است و هر روز در هر زمینه و صنعتی روش‌ها و موضوعات جدیدی کشف و بررسی می‌شود. مدیران و صاحبان صنایع می‌بایست حتما اطلاعات خود را به روز نگه داشته و مطابق با آخرین متدهای ارائه شده در آن صنعت حرکت نمایند. صنعت بسته بندی هم قطعا از این قاعده مستثنی نیست و امروزه به عنوان یکی از روش‌های جذب مشتری و افزایش فروش به حساب می‌آید.

از این رو در این مطلب قصد داریم چهار روند جدید در صنعت بسته بندی کارتنی را بررسی نماییم  که تاثیر زیادی بر آن داشته است. این چهار مورد به صورت کلی شامل خریدهای اینترنتی، کاهش وزن جعبه‌های بسته بندی، صنعت چاپ و محیط زیست می‌شود. در ادامه هر کدام را جداگانه بررسی خواهیم کرد. امروزه تقاضا برای بسته بندی های کارتنی در حال افزایش است و پیش‌بینی می‌شود در طول سال‌های آینده 4% افزایش یابد.

  • مسائل زیست محیطی

توسعه طرح‌های ابتکاری و الزامات زیست محیطی باعث شده تا شرکت‌ها بیشتر بر روی این موضوع تمرکز داشته باشند. امروز شرکت‌ها مبالغ هنگفتی را در جهت کاهش مصارف انرژی و تولید محصولات دوستدار محیط زیست صرف می‌کنند. علاوه بر این امروزه بسته بندی‌های محصولات هم طوری انتخاب می‌شود که سازگار با محیط زیست باشد. جالب است بدانید به کار بردن این گونه روش‌ها باعث کاهش هزینه‌ها و افزایش کارایی شرکت‌ها هم خواهد شد.

  • کاهش یا افزایش وزن بسته‌ها

بسته بندی

به دلیل افزایش هزینه‌های حمل و نقل، امروزه شرکت‌ها به دنبال کاهش هزینه‌های حمل و نقل خود می‌باشند. یکی از مواردی که در هزینه‌های حمل و نقل تاثیر زیادی دارد، اندازه و وزن جعبه‌های کالاهاست. امروزه میانگین وزن بسته‌ها در حال کاهش است تا هزینه‌ها کاهش یابد و در نتیجه حمل محصول آسان‌تر انجام شود. در حال حاضر وزن استاندارد جعبه‌های کارتنی بین 70 تا 160 کیلوگرم می‌باشد.

مطلب پیشنهادی:   لوازم جانبی بسته بندی های اختصاصی و اصلاح ساختار آن‌ها

البته این بدین معنا نیست که تنها تقاضا برای کارتن‌های کم‌وزن وجود دارد؛ امروزه کارتن‌های بزرگ و حجیم هم بازار خاص خود را دارند. طی یک بررسی در اروپا مشخص شده است که در اروپای شرقی بیشتر بسته‌های کم وزن، ولی در اروپای غربی بیشتر بسته‌های با وزن بیشتر برای صنایع تولیدی ماشین و صنایع شیمیایی مورد نظر می‌‌باشد.

  • خریدهای اینترنتی

خرید اینترنتی به عنوان یک جهت‌گیری جدید امروز در تمامی صنایع مطرح است و بر تمامی جنبه‌های تجاری تاثیرات بسیار زیادی داشته است. حال در این میان برای صاحبان صنایع تجاری فرصتی فراهم می‌شود تا حتی در بسته بندی محصولاتشان هم تغییراتی را ایجاد کنند. این تغییر در طراحی محصولاتی که به صورت حضوری و یا محصولاتی که به صورت غیر حضوری خریداری می‌شوند می‌‌تواند متفاوت باشد.

موضوعی که در این زمینه مطرح می‌شود نحوه طراحی بسته‌بندی محصولات اینترنتی می‌باشد. در واقع باید توجه داشت که در این حوزه بسته‌بندی محصول تنها ظرفی برای حمل آن نیست؛ بلکه قالبی است برای شناساندن محصول به مشتریان. هنگامی که مشتری در نگاه اول بسته‌بندی آن محصول را مشاهده میکند، تصویری تمام عیار ازشرکت مذکور در ذهن مشتری نقش می‌بندد که می‌تواند بر رفتار خرید وی بسیارموثر باشد.

آمازون یکی از شرکت‌هایی است که از این ایده برای بسته بندی خلاقانه محصولاتش استفاده کرده است. آمازون با طراحی بسته‌های حمل ونقل زیبا و در عین حال جذاب و مناسب توانسته فروش اینترنتی خود را چند برابر کند. هم چنین با در نظر داشتن طراحی جعبه‌هایی که جای کمتری می‌گیرند هزینه‌های حمل و نقل خود را هم به میزان بسیار زیادی کاهش داده است.

  • چاپ

چاپ بسته بندی

امروزه صنعت چاپ بر بسته بندی خودروها بسیار تاثیرگذار بوده است. زیرا نیاز است تا بسته بندی محصول طوری باشد تا مشتری در نگاه اول، همان ابتدا جذب آن شود.  به طور مثال باید نام محصول هنگام چیدن محصولات در قفسه‌های فروشگاه‌ها مشخص و در معرض دید باشد. همین مورد فرصتی را برای صاحبان کسب وکار و چاپ فراهم نموده تا بر روی بسته‌های کارتنی محصولات مانور بیشتری دهند.

مطلب پیشنهادی:   همه چیز در مورد تولید کارتن پستی

 

1 دیدگاه دربارهٔ «روند تاثیر گذار بر نحوه بسته بندی محصولات در جعبه های کارتنی»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آدرس کارخانه: تهران، شهرک خوارزمی، فاز۲، بلوار گلستان، ابتدای خیابان بگونیا، پلاک۱۳۶
Call Now Buttonمدیر عامل 09122457636