مقالات

جعبه کادویی ادکلنی

روش انتخاب بهترین نوع بسته بندی برای محصول: جعبه مقوایی تاشو یا هاردباکس؟

5/5 - (1 امتیاز)

بسته بندی مناسب در صنعت کارتن سازی، چیزی بیش از فقط یک جعبه برای نگه داشتن محصول است. در واقع می توان گفت که بسته بندی به راحتی می تواند موقعیت برند و محصول شما را در بازار تعیین کند. بسته بندی بیرونی محصول شما می توانند همان تفاوتی باشد که مشتریان بالقوه بر اساس آن محصولتان را از داخل قفسه بر می دارند و در نهایت خریداری می کنند. تحقیقات بسیاری در این زمینه انجام شده و نتایج حاصل از آن نشان می دهد که مشتریان در طول خرید خود به طور متوسط فقط هفت لغت را می خوانند و بیشتر به صورت غریزی، از روی رنگ، شکل و آشنایی با محل، اقدام به خرید کالای مورد نظر خود می‌کنند. این بدان معناست که بسته بندی واقعاً تاثیر و اهمیت عمده ای در افزایش یا کاهش میزان فروش یک کالای خاص دارد. بسته بندی باید به تنهایی عهده دار روایت داستان یک کالا شود، بدون آنکه کلمه ای در این میان رد و بدل شده باشد. ما در صنایع بسته بندی سینا، نه تنها تلاش می کنیم تا بسته بندی هایی تولید کنیم که مشتریانمان از آن راضی هستند، بلکه می کوشیم نام برند و محصول آنها را بیشتر بر سر زبانها بیاندازیم و باعث افزایش فروش آنها شویم.

تصمیم گیری درباره ساختار بسته بندی

پیش از اینکه جعبه ای برای بسته بندی تولید کنیم، باید درباره ساختار و جنس آن تصمیم گیری کنیم (متریال مورد استفاده در تهیه بسته بندی، مانند مقوا). چه نوع جعبه مقوایی یا هاردباکس برای بسته بندی محصول شما مناسب است؟ برای تصمیم‌ گیری درباره این موضوع، ما به عنوان تولید کننده بسته بندی های متنوع، سوالات زیادی را مطرح می کنیم. در ادامه فقط به بعضی از مواردی که باید حین انتخاب بسته بندی مناسب و ساختار و متریال متناسب با محصول دقت شود اشاره خواهیم کرد

  • چه چیزی قرار است در بسته بندی قرار بگیرد؟ وزن آن چقدر است؟ ابعاد محصول چقدر هستند؟ چه تعداد قطعه باید در بسته بندی قرار داده شود؟ آیا این قطعات باید در فضای محافظت شده ای قرار بگیرند؟
  • آیا جزئیاتی در زمینه کیفیت یا عملکرد این محصول حائز اهمیت است؟ خصوصیاتی مثل ضد آب بودن، داشتن پوشش ضد چربی، مخصوص استفاده در محیط خارجی، ایمنی کودک، مطابقت با مقررات سازمان غذا و دارو و غیره.
  • آیا بسته بندی شما باید پنجره دار باشد تا محصول داخل آن مشخص شود؟
  • بودجه شما چقدر است؟
  • عملکرد مورد انتظار از بسته بندی چیست؟ آیا به بسته بندی کادویی نیاز دارید؟ آیا بسته بندی باید به شکلی باشد که محصول به صورت بخش بخش از آن خارج شود؟ آیا قرار است که دوباره از بسته بندی استفاده شود؟
  • ترابری محصول و بسته بندی به چه صورت است؟
  • فروشگاهی که محصول شما در آن قرار می گیرد، چه معیارهایی برای بسته بندی دارد؟ آیا باید امکان روی هم قرار دادن جعبه های بسته بندی وجود داشته باشد؟
مطلب پیشنهادی:   سبک‌های متفاوت جعبه های ساخته شده از مقوای موج‌دار

قدم بعدی این است که تصمیم بگیرید چه نوع بسته بندی محصول و برند شما مناسب است.

بسته بندی در سپیدار کارتن

 

جعبه های مقوایی تاشو

جعبه های تاشو عموماً جعبه هایی هستند که از انواع مقوا با گرماژ مختلف تهیه می شوند. طرح و عبارات انتخابی معمولاً به صورت مستقیم روی جعبه ‌های مقوایی تاشو چاپ می شوند. جعبه های مقوایی تاشو در اکثر موارد به صورت تخت و سر هم نشده جا به جا می شوند. وقتی قرار باشد محصولات داخل جعبه های مقوایی تاشو قرار بگیرند، این کارتنها را از حالت تخت خارج کرده و لبه های آن را چسب مخصوص می زنند تا ساختار خود را حفظ کند. جعبه های مقوایی تاشو، انواع مختلف دارند. (یادآور میشویم که جعبه مقوایی با کارتن متفاوت است )

مزایای استفاده از جعبه های مقوایی تاشو برای بسته بندی محصول

  • روند تولید جعبه های مقوایی تاشو به نسبت سریع و ساده است
  • جعبه های مقوایی می توانند از نظر اندازه، شکل و طرح بسیار متنوع باشند
  • امکان چاپ دیجیتال روی جعبه های مقوایی تاشو وجود دارد
  • انبار کردن تعداد انبوهی از جعبه های مقوایی روی هم، کار ساده ای است

هاردباکس سفارشی

هاردباکسهای سفارشی از متریال سنگین تر و مقاوم تری ساخته می شوند. پس از اینکه صفحه مورد نظر به اندازه دلخواه برش خورد و شکل جعبه را به خود گرفت، معمولاً یک لایه نازک‎ از جنس دیگری روی آن را پوشش می دهد تا انواع تصاویر و عبارات دلخواه روی آن چاپ شوند. هاردباکسهای سفارشی به صورت کاملاً سر هم شده حمل و نقل می شوند. یعنی حتی با در نظر گرفتن وزن قابل قبول آنها، به دلیل فضاگیرتر بودن هاردباکس، تعداد کمتری از این نوع بسته بندی در محفظه مخصوص ترابری جای خواهد گرفت

مطلب پیشنهادی:   گام آخر برای خلق تجربه ماندگار گشودن بسته بندی یک برند

مزایای استفاده از هاردباکس سفارشی برای بسته بندی محصول

  • بسته بندی محصول در هاردباکسهای سفارشی حس ارزشمندی کالا را به مشتری منتقل خواهد کرد
  • هاردباکس های سفارشی از متریال مقاوم تهیه شده و در نتیجه ایمنی محصول را بهتر حفظ خواهند کرد
  • هاردباکسهای سفارشی نیازی به سرهم کردن ندارند
  • پوشش بیرونی هاردباکس می تواند جنسهای مختلفی داشته باشد و با استفاده از متریال مختلف می توان هاردباکسهای سفارشی بسیار لوکسی تولید کرد
  • امکان فضاسازی های ویژه در محفظه داخلی هاردباکس وجود دارد و از این طریق می توان از قطعات بسیار ریز و حساس محصولات محافظت کرد
  • استفاده از هاردباکس سفارشی برای بسته بندی محصول، به افزایش آمار فروش آن کمک خواهد کرد

در نهایت به شما توصیه می کنیم که نیاز برند و محصول خود را به دقت بسنجید و بر اساس آن بسته بندی مورد نظرتان را انتخاب کنید. بدون شک، استفاده از هارد باکس های سفارشی برای بسته بندی محصول، اعتبار و اصالت بیشتری به کالای شما خواهند بخشید. اگر هنوز مطمئن نیستید که هاردباکس سفارشی شما باید چه ابعاد یا چه شکلی داشته باشد و همچنین می خواهید از همه گزینه های موجود برای متریال مورد استفاده در تولید هاردباکسهای سفارشی مطلع شوید، با کارشناسان ما در سپیدار کارتن تماس بگیرید. البته توجه داشته باشید که اگر می خواهید در مورد شکل و سایز هارد باکس تان تصمیم درستی بگیرید، باید پیش از هر چیز کاربرد آن ها را مشخص کنید. اگر در این زمینه به کمک نیاز دارید، می توانید با مشاروان حرفه ای ما در سپیدار کارتن تماس گرفته و کلیه اطلاعات و جزئیات مربوط به محصول خود را به آنها اعلام کنید تا این کارشناسان بتوانند با استفاده از اطلاعات تخصصی خود شما را راهنمایی کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آدرس کارخانه: تهران، شهرک خوارزمی، فاز۲، بلوار گلستان، ابتدای خیابان بگونیا، پلاک۱۳۶
Call Now Buttonمدیر عامل 09122457636