ویژگی‌ های جدید در بسته‌ بندی‌ مقوایی

بسته‌ بندی‌ مقوایی

ویژگی‌ های جدید در بسته‌ بندی‌ مقوایی

5/5 - (1 امتیاز)

با ویژگی‌های جدید در بسته‌ بندی‌ مقوایی آشنا هستید؟

امروزه از بسته‌ بندی‌ مقوایی برای حمل کالاها استفاده می‌شود. در واقع می‌توان گفت این‌گونه جعبه‌ها بین صاحبان صنایع طرفداران بیشتری دارد. این موضوع هم دلایل مختلفی دارد. از سال‌های گذشته تا به امروز تغییرات بسیاری در این جعبه‌ها به وجود آمده است و هر سال نسبت به سال قبل بهبود پیدا کرده‌اند. در این مطلب قصد داریم یک سری ویژگی‌های اصلی بسته‌ بندی‌ مقوایی را بررسی کنیم که می‌بایستی حتما توسط طراحان بسته‌ بندی‌ رعایت شود تا بسته‌بندی کالاها مطابق با استاندارد‌های بین‌المللی باشد.

  1. هر چه سبک‌تر، بهتر

امروزه تمامی شرکت‌هایی که به طراحی مقوایی مشغولند تا جای ممکن وزن بسته‌ها را کاهش می‌دهند. کاهش وزن بسته‌ها، یکی از ویژگی‌های اصلی کارتن‌هاست. برای حمل کالاها در حجم زیاد می‌بایست حتما این نکته رعایت شود تا هم هزینه‌های حمل‌و‌نقل کاهش یابد و هم در فضای اشغال شده توسط کارتن‌ها صرفه‌جویی شود. البته با پیشرفت تکنولوژی این مهم امروزه در حالی رعایت می‌شود که مقاومت بسته‌ها هم افزایش یابد. زیرا اگر با کاهش وزن بسته از مقاومت آن کاسته شود تاثیر منفی بر بازار و مشتری‌ها خواهد داشت.

  1. طرح‌های متفاوت برای فروش آنلاین

امروز کسب و کارهای اینترنتی و فروشگاه‌های آنلاین بیش از گذشته فعالیت دارند و مشتریان هم نسبت به خریدهای آنلاین علاقه بیشتری نشان می‌دهند. افزایش استفاده از اینترنت باعث تغییراتی بسیاری در حوزه کسب‌وکار‌ها شده است. در این میان حتی صنعت بسته‌بندی هم تغییراتی داشته و مطابق با استانداردهای جهانی حرکت می‌کند. به طوریکه در این باب نمایشگاه بسته‌بندی بسیاری نیز برپا می‌شود.

مطلب پیشنهادی:   نمونه بسته بندی های خاص

جعبه

کارشناسان کسب‌ و کار معتقدند برای کالاهایی که فروش آنلاین دارند، می‌بایست بسته‌های متفاوت و با طراحی‌های متفاوتی را در‌نظر گرفت. امروز این نکته جزء ضروریات صنعت بسته‌بندی است و باید توسط صاحبان کسب‌ و‌ کار رعایت گردد. به طور مثال از طرح‌ها و نمادهای خاصی روی بسته‌بندی‌ها برای روزهای تعطیل و یا کالاهایی که به صورت آنلاین خریداری می‌شوند، استفاده می‌شود. البته این موضوع برای صنایعی که به تولید کالای دیجیتال مشغول هستند، مهم‌تر است. زیرا امروزه می‌تواند گفت در کشور عزیزمان ایران مردم بیشتر خرید های اینترنتی خود را صرف کالاهای دیجیتال می‌کنند و کم‌تر پیش می‌آید که آنها به طور مثال مواد غذایی و یا لوازم بهداشتی یا هر کالای دیگری را به صورت آنلاین خریداری نمایند.

  1. جعبه‌های سازگار با محیط زیست

امروزه آگاهی مشتریان و مردم افزایش پیدا کرده است. به طوری که آنها به دنبال محصولاتی هستند که سازگاری بیشتری با محیط زیست داشته باشد. همین که آنها روی بسته‌بندی محصولات نماد سازگاری با محیط زیست را مشاهده نمایند، برای آنها کافی است تا با دیدی متفاوت به محصولات شما بنگرند. امروزه این نکته حتی در بسته‌بندی‌های محصولات هم مشاهده می‌شود. شرکت‌ها سعی می‌کنند از مواد‌اولیه ای استفاده نمایند که ضرر و زیان کم‌تری برای محیط زیست‌شان داشته باشد. بسته‌بندی‌ مقوایی یکی از مواد اولیه‌ای هستند که از کاغذهای بازیافتی تهیه می‌شوند و می‌توانند انتخاب مناسبی برای مواد اولیه سازگار با محیط زیست باشند.

پیشرفت در صنعت چاپ

امروزه علاوه بر پیشرفت‌هایی که در صنعت بسته‌بندی رخ داده، در حوزه چاپ و طراحی بسته‌بندی هم پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای دیده می‌شود. صاحبان کسب و کار می‌بایست آگاه باشند که طرح روی بسته‌های آنها نشان‌دهنده هویت و نام تجاری آنهاست. پس این موضوع را باید مد‌ِّ نظر قرار دهند و از طرح‌های جذاب و گیرا استفاده نمایند. خوشبختانه با پیشرفت‌هایی که در این حوزه رخ داده است این مهم به راحتی قابل دستیابی است و مشکل خاصی بر سر راه مدیران و صاحبان تولید وجود نخواهد داشت.

مطلب پیشنهادی:   روند تولید کارتن‌های تاشونده (چند لایه)

نتیجه‌گیری:

در این مطلب در مورد یک سری ویژگی‌های جدیدی که در بسته‌بندی‌های مقوایی دیده می‌شود صحبت کردیم. امروزه تمامی صنایع و تولید‌کنندگان باید گوش به زنگ باشند و با تمامی جهت‌گیری‌های جدید در همه زمینه‌ها آشنایی داشته و خود را با آنها تطبیق دهند.

2 دیدگاه دربارهٔ «ویژگی‌ های جدید در بسته‌ بندی‌ مقوایی»

  1. مریم سعادتی

    کارتن موجدار چند لایه هست ؟ کیفیتش خوبه ؟ برای بسته بندی محصولات صادراتی میشه ازش استفاده کرد ؟

    1. کارتن موجدار معمولا سه لایه هست و کارتن های سه لایه مقاومت خوبی دارند و می تونید برای صادرات نیز ازشون استفاده کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 info@sepidarcarton.com

دفتر فروش: ۷۷۲۸۹۳۹۰  |  ۷۷۲۸۹۳۹۱  |  ۷۷۸۲۳۱۷۲
خط تلگرام دفتر مرکزی: ۰۹۱۲۲۴۵۷۶۳۶

آدرس کارخانه: تهران، شهرک خوارزمی، فاز۲، بلوار گلستان، ابتدای خیابان بگونیا، پلاک۱۳۶
پیمایش به بالا
Call Now Buttonفروش مستقیم 09128495484