مقالات

بسته بندی شکلات

۱۵ طرح شگفت انگیز بسته بندی شکلات – قسمت دوم

5/5 - (1 امتیاز)

در قسمت اول 15 طرح بسته بندی شکلات ما 7 برند شکلات سازی را با بسته بندی های حیرت آور معرفی کردیم و حالا در قسمت دوم …  با سپیدارکارتن همراه باشید :

٨. Filter Chocolate

شركت Alok Nando & Company مأمور شد تا با الهام گرفتن از مفاهيم هندي براي شكلات هاي شركت Filter بسته بندي هايي كاملاً متفاوت طراحي كند. در شرايطي كه بسته بندي هاي مدرن و خوش آب و رنگ دنياي شكلات را زير سلطه گرفته، استفاده از اين بسته بندي هاي تك رنگ كاملاً خلاف انتظار همگان بود و نظرها را به سوي خود جلب كرد. طراح مي گويد؛ تصميم گرفتيم از ابتذال و رنگ هاي پر زرق و برق فاصله بگيريم و بيشتر بر روي درون مايه هاي هند تمركز كنيم.

کارتن سازی سپیدار کارتن

٩. Mast Sea Salt Collection

نمي توان از بسته بندی شکلات هاي تخته اي سخن گفت و  به Mast Brother اشاره اي نكرد، شركتي پيشگام در صنعت شكلات سازي كه در سال ٢٠٠٧ وارد عرصه توليد شكلات هاي شراب دار شد.

شركت Mast Brother خود دستي در طراحي دارد. حاصل همكاري اخير آنها با شركت توليد كاغذ ديواري Calico، طرح هايي الهام گرفته شده از بافت هاي ساختمانيست كه امضاي منحصر به فرد Mast در مركز آن خودنمايي مي كند. براي خلق اين طرح ها پيش از خشك شدن آبرنگ دانه هاي نمك بر روي آن پاشيده اند، نتيجه كار طرحيست كه گويي از دنيايي ديگر آمده است.

نمونه کارتن های کارتن سازی سپیدار کارتن

١٠. Alice Chocolate

بعضي وقت ها خوراكي هاي معركه و بي نظير در قالب بسته هايي كوچك و جمع و جور ارائه مي شوند. زماني كه شركت مشاوره برند سازي Micheal Felber and Steven Mark Klein خلأ حضور شكلات هاي سوئيسي را در بازار حس كرد، با الهام گرفتن از قوطي كبريت، اقدام به طراحي و خلق شكلات هاي Alice با بسته بندي كشويي نمود. بسته بندي این محصول متشكل از يك نيم رخ كاملاً كلاسيك به سبك قرن هجدهم و حروف مدرن Sans Serif (بدون دندانه) مي باشد كه در قلب پيش زمينه اي سفيد رنگ خودنمايي كرده و نگاه ها را به سوي خود جلب مي كنند. مؤسسين اين شركت به نمادين بودن شكلات هاي خود مي بالند. در معرفي اين برند چنين آمده است؛ اگر روزي بخواهيم ليستي از ١٠٠ برند كلاسيك و نمادين تهيه كنيم بدون شك نام شكلات هاي Alice در اين ليست افسانه اي و در كنار نام هايي همچون Chanel No 5 و Patek Philippe Calatrava و Hermes Kelly Bag ديده مي شود.

مطلب پیشنهادی:   ایده هایی برای بسته بندی وسایل قیمتی

کارتن شکلات

١١. Bennetto

اين طرح منحصر به فرد از ONE DESIGN به ما مي گويد كه هيچ تصويري وهم انگيزتر از پرنده اي نيست كه كت و شلوار به تن كرده است. زماني كه شركت شكلات سازي Bennetto به سراغ بچه هاي اين آژانس تبليغاتي رفت از آنها خواست طرحي دلفريب و مدرن براي نوشيدني هاي شكلاتي و ارگانيك اين شركت ارائه دهند، شكلات هايي كه اين بار به صورت قالبي عرضه مي شد، آنها نيز سنگ تمام گذاشته و اين بسته بندي هاي مصور و نامتعارف را خلق كردند. پرنده اي عجيب و غريب از كشور پرو در گوشه اي از اين طرح خيالي جا خوش كرده است، در واقع طراحان قصد داشتند اشاره اي كنند به آمريكاي شمالي كه زادگاه شكلات است. بدون شك اين بسته بندي به مذاق دوستداران محيط زيست خوش خواهد آمد؛ در وبسايت Bennetto مي خوانيد كه براي توليد بسته بندي خاكستري رنگ اين شكلات ها از سلولز و گياهان و منابع تجديدپذير استفاده شده و مي توان از آن به عنوان خوراك كرم و حلزون بهره برد.

بسته بندی شکلات

١٢. Dallmayr

شركت آلماني Factor Product با تلفيق كردن تجددگرايي و آداب و سنت كهن و الهام گرفتن از پاكت نامه براي شكلات هاي Dallmayr بسته هايي طراحي كرده كه ظرافت و لطافت يك برند اروپايي را به رخ مي كشند. مشتري از آنها خواسته بود طرحي ارائه دهند كه مصرف كنندگان با ديدن آن بي درنگ متوجه شوند كه با يك شكلات بسيار با كيفيت و با كلاس طرف هستند و از حق نگذريم اين شركت مونيخي در انجام رسالت خود كاملاً موفق عمل كرده است. هر يك از اين پاكت هاي كاغذي با برچسبي منقش به نام Dallmayr مهر و موم شده اند و براي مشخص كردن طعم خاص هر شكلات تصوير همان گياه بر روي پاكت آمده است.

مطلب پیشنهادی:   مزایا و معایب بسته بندی و ظروف پلاستیکی

پاکت بسته بندی

١٣. Melt

در پس اين طراحي يك ايده ديوانه وار نهفته است؛ چرا براي بسته بندی شکلات از خود شكلات استفاده نكنيم؟! شركت JJAAKK Design تصميم گرفت براي طراحي بسته بندی شکلات هاي شركت افسانه اي Melt همين ايده را پياده كند. تيم طراحان JJAAKK Design با استفاده از جوهر برجسته طرح هايي واقع گرايانه و هنرمندانه از شكلات آب شده را بر روي بسته شكلات ها به تصوير كشيده اند.

يك نگاه اجمالي و طنزآلود از محتويات شگفت انگيز داخل اين بسته ها!

انواع بسته بندی

١٤. Moonstruck

زماني كه Moonstruck Chocolate عزم خود را جزم كرد تا شكلات هاي تك منبعي خود را در سطح ملي توزيع كند، تنها با يك هدف به شركت طراحي برند Sandstrom Partners مراجعه كرد؛ مي خواست حساب خود را از ساير برندها جدا كند و سر در ميان سرها در آورد. او به دنبال يك بسته بندي خاص بود كه از يك سو قوه تخيل فرد را قلقلك دهد و از سوي ديگر احساسات و عواطف شكلات دوستان را تحريك كند. حاصل اين كار تصاويري بود كه با تكنيك هاي مدرن برجسته شده و رنگ آميزي سحرآميز آن حس هاي مختلفي در فرد القا مي كند.

کارتن های بسته بندی کارتن سازی سپیدار

کارتن های بسته بندی شکلات

 

١٥. Hipo Hydryd

اين ترافل هاي گياهي شيك و لوكس توليد شركت ولزي Hipo Hydryd، به لطف طراحي بي عيب و نقص Kutchibok ظاهري وسوسه انگيز و در عين حال تحسين برانگيز دارند. جعبه هاي نرم و مشكي رنگ اين شكلات ها با يك تصوير ساده و بي آلايش از كرگدن و لوگوي شركت تزئين شده، لوگويي كه گويا دست نوشته شده است.

مطلب پیشنهادی:   ایده های خاص برای بسته بندی پوشاک

کارتن های بسته بندی زیبا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آدرس کارخانه: تهران، شهرک خوارزمی، فاز۲، بلوار گلستان، ابتدای خیابان بگونیا، پلاک۱۳۶
Call Now Buttonمدیر عامل 09122457636