تجربه باز کردن بسته بندی: بسته بندی محصولات چه تأثیری بر روی مشتریان می گذارد؟

تجربه باز کردن بسته بندی: بسته بندی محصولات چه تأثیری بر روی مشتریان می گذارد؟

5/5 - (1 امتیاز)

برای شرکت های فعال در عرصه تجارت الکترونیک بسته بندی و ارسال یک ضرورت است. برای شرکت هایی که یک فروشگاه فیزیکی و واقعی ندارند، بسته بندی بندی تنها ابزاری است که محصولات را به دست مشتریان می رساند. در ابتدایی ترین مفهوم آن، بسته بندی محصولات را صحیح و سالم از نقطه الف به نقطه ب می رساند. اما برای فروشگاه های آنلاینی که می خواهند مشتریان را تحت تأثیر قرار داده و تجربه ای ماندگار را برایشان رقم زنند، بسته بندی مفهومی فراتر از محافظت از محصولات دارد. بسته بندی محصولات اولین نقطه تماس مشتریان با برند شما است و می تواند ارتباط محکمی میان شما و مشتریانتان برقرار کند. این ارتباط همان تجربه باز کردن بسته بندی است؛ یک ابزار بازاریابی که شرکت ها برای راضی و خشنود نگه داشتن مشتریان به آن تکیه می کنند. شرکت ها اگر بخواهند نام و آوازه برندشان بپیچد و در میان خیل عظیم رقبا خوش بدرخشند باید نسبت به این ابزار بازاریابی رویکرد ویژه ای داشته اشند.

بگذارید برایتان بگوییم چرا خلق کردن تجربه باز کردن بسته بندی تا این اندازه در رسیدن یک برند به یک جایگاه مطمئن تا این اندازه اهمیت دارد. اما پیش از هر چیز باید بگوییم تجربه باز کردن بسته بندی چیست. خیلی ساده است، دقیقاً همان گونه است که به نظر می رسد: باز کردن بسته بندی و بیرون آوردن محصول از درون جعبه.

اما خلق تجربه باز کردن بسته بندی فراتر از این حرف ها است. مشتریان به تجربه باز کردن بسته بندی اهمیت می دهند چرا که معمولاً اولین نقطه تماسی است که با شما و محصولاتتان دارند. مشتریان یک فروشگاه الکترونیک می توانند ساعت ها از وبسایت شما بازدید کنند، ویدئوهای مربوط به محصول شما را مشاهده کنند، در رسانه های اجتماعی گشتی بزنند و تصاویر محصولات شما را ببینند. اما نخستین باری که واقعاً با دستان خود برند شما را لمس می کنند، آن لحظه ای است که محصول بسته بندی شده به درب منزل آن ها می رسد.

مطلب پیشنهادی:   جعبه های هارد باکس چیست و درباره ی آن چه می دانید؟

واقعاً فاصله زمانی میان دریافت کردن جعبه و اولین باری که محصول مورد استفاده قرار می گیرد، تا این اندازه اهمیت دارد؟ این سوال را باید از میلیون ها کاربر یوتیوب پرسید. از نقطه نظر آن ها شکی نیست که تجربه باز کردن بسته بندی اگر ارزش به اشتراک گذاشته شدن را داشته باشد، چیزی فراتر از مهم است.

چرا باید یک تجربه باز کردن بسته بندی خلق کرد؟

بسته بندی برای آن دسته از فروشگاه های الکترونیکی که فروشگاه فیزیکی و واقعی ندارند، تنها فرصتی است که به واسطه آن می توانند با مشتریان ارتباط برقرار کرده و مشتریانی را به تعجب وادارند که فقط به صورت آنلاین با آن ها تعامل دارند. اما متأسفانه بسیاری از کسب و کارهای آنلاین این فرصت را دست کم می گیرند. مسئله بر سر ارزش آفرینی و ارزش افزایی است. بسته بندی یک محصول درست مثل هر بخش دیگری از برنامه بازاریابی می تواند یک نقطه فروش قدرتمند برای تکرار شدن خرید مشتریان باشد، بسته بندی آینه تمام قد تصویر برند شما است . مشتریان وقتی با یک بسته بندی خوب و با کیفیت مواجه می شوند و آن را باز می کنند، این پیام را دریافت می کنند؛ ارزشش را داشت، یک محصول فوق العاده خریده ام. نمی توانم منتظر بمانم تا این موضوع را با دوستانم در میان بگذارم. برای همین تجربه باز کردن بسته بندی را در رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارند، نظر خود را دربارهه آن محصول می نویسند و دوباره از آن برند خرید می کنند.

مطلب پیشنهادی:   کارتن 5 لایه

محصولی که با یک استراتژی مناسب بسته بندی شده باشد، می تواند نرخ بازگشت محصولات را کاهش دهد.

اولین نقطه تماس و تعامل خود را با مشتریان بهبود بخشید و یک تجربه باز کردن بسته بندی قدرتمند خلق  کنید.

در مورد بهتر شدن تجربه مشتریان از برندتان جدی هستید؟ تمامی عناصر به کار رفته در یک بسته بندی از سایز ابعاد آن گرفته تا طراحی، چیدمان، بسته بندی اختصاصی، پرکننده ها و حتی نوار چسبی که با آن درب جعبه را بسته اید، این قدرت را دارند که جایگاه فوق العاده به یک برند دهند، مشروط بر آن که درباره تمامی این موارد فکر کرده باشید و آن ها را به بهترین شکل طراحی کنید.

نمی دانید از کجا باید شروع کنید؟

حتی مدت ها پس از آن که تجهیزات یا بسته بندی هایی را به مشتریان خود فروختیم، خود را نسبت به آن ها متعهد می دانیم و آماده هر گونه خدمت رسانی هستیم. نه تنها در سرتاسر ایران تجهیزات و بسته بندی عرضه می کنیم بلکه به مشتریان کمک می کنیم تا نخستین نقطه تماس خود را با مشتریان بهبود بخشند: بسته بندی. شرکت سپیدار کارتن آوازه و شهرت بسیار خوبی در زمینه ارائه دادن خدمات با کیفیت و به موقع دارد و هیچ گاه از این رویکرد خود بر نمی گردد. همین امروز با متخصصین سپیدار کارتن با شماره ۷۷۲۸۹۳۹۰ تماس بگیرید.

سپیدار کارتن یکی از شرکت های پیشرو در عرصه توزیع مواد بسته بندی است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 info@sepidarcarton.com

دفتر فروش: ۷۷۲۸۹۳۹۰  |  ۷۷۲۸۹۳۹۱  |  ۷۷۸۲۳۱۷۲
خط تلگرام دفتر مرکزی: ۰۹۱۲۲۴۵۷۶۳۶

آدرس کارخانه: تهران، شهرک خوارزمی، فاز۲، بلوار گلستان، ابتدای خیابان بگونیا، پلاک۱۳۶
پیمایش به بالا
Call Now Buttonفروش مستقیم 09128495484