مزایای چاپ به روش لیتوگرافی روی جعبه‌های لمینتی

مزایای چاپ به روش لیتوگرافی روی جعبه‌های لمینتی

5/5 - (1 امتیاز)

تولید بسته‌بندی برای محصولات، آمیزه‌ای از طراحی ساختاری مناسب، متریال، روش چاپ و عناصر گرافیکی است. برای هر یک از این موارد، گزینه‌های متعددی وجود دارد و انتخاب شما در یک بخش می‌تواند بر گزینه‌تان در مرحله بعدی تاثیرگذار باشد یا حتی گزینه‌ای را اجباری کند. بسته به محصول و کالای شما و نتیجه نهایی که می‌خواهید به آن دست یابید، ممکن است هر یک از این گزینه‌ها را به عنوان نقطه شروعی برای طراحی موفقیت‌آمیز بسته‌بندی خود انتخاب کنید.

وقتی پای خرده‌فروشی کالا در میان است، کیفیت حرف اول را می‌زند. برندها درک کرده‌‎اند که مصرف‌کنندگان در دنیای خرده‌فروشی به صورت رو-در-رو با بسته‌بندی کالای آنها مواجه خواهند شد. در چنین دنیایی، کیفیت چاپ و عناصر گرافیکی از اهمیت خیلی زیادی برخوردارند.
به همین دلیل، راهکار مطمئن برای چنین موقعیت‌هایی به طور معمول لمینت لیتوگرافی بوده است چون این روش به برندها اجازه می‌دهد تا جزئیات ظریف با رنگ‌های واقعی را روی متریال متنوع اجرا کنند. لمینت لیتوگرافی وقتی با بسته‌بندی موج‌دار و بسته‌های نمایشی برای فروش تلفیق می‌شود، بیشتر می‌درخشد چون ظاهری باشکوه و زیبا برای کالا در محل فروش به ارمغان می‌آورد.

لمینت چیست؟

لمینت، تکنیک ساختن یک متریال با چندین لایه است تا محصول مرکب حاصل، از نظر مقاومت، ثبات، عایق‌بندی، ظاهر و سایر ویژگی‌ها نسبت به متریال دیگر برتری داشته باشد. در واقع لمینت پوششی است که به وسیله گرما، فشار، جوش‌کاری یا انواع چسب‌ها به صورت دائمی روی سطح دیگری سوار می‌شود.

چرا لمینت؟

پوشش لمینتی مزایای زیادی برای کاربران دارد. به طور مثال بادوام‌تر و در برابر پارگی و نفوذ آب مقاوم است. لمینت کردن سطوح همچنین اجازه می‌دهد تا بسته‌بندی‌ها و اشیای لمینت شده با اطمینان بیشتری دست به دست شده و به راحتی فرسوده نشوند. بیشترین کاربرد تکنیک لمنیت کردن، در صنایع بسته‌بندی، جلد کتاب‎ها، بروشورها، کارت‌های ویزیت و سایر اقلام چاپی قابل مشاده است.

مطلب پیشنهادی:   خرید مستقیم از کارتن سازی در تهران چگونه است؟

لمینت لیتوگرافی چیست؟

لمینت لیتوگرافی نوعی تکنولوژی چاپ است. از این تکنولوژِی برای چاپ روی کارتن‌های مقوایی، مقواهای موج‌دار و کارتن‌هایی استفاده می‌شود که به منظور بسته‌بندی انبوه کالاها تولید شده‌اند. صنعت بسته‌بندی مواد غذایی، صنعت کالاهای ماندگار و بسیاری از صنایع تولیدی دیگر وابستگی زیادی به استفاده از کارتن‌ها و جعبه‌های مقوایی برای بسته‌بندی محصولات خود دارند. چاپ سفارشی برای توسعه هرچه بیشتر برند و به منظور حفظ ظاهر زیبای بسته‌بندی، یکی از ارکان ضروری بازاریابی به حساب می‌آید.
برای لمینت لیتوگرافی از جوهر بر پایه روغن و صفحه‌های جاذب آب استفاده می‌شود. روغن و آب با هم ترکیب نمی‌شوند و این اصل علمی، اساس اجرای روش چاپ لمینت لیتوگرافی است. دو صفحه، یکی مثبت و دیگری منفی در فرایند چاپ مورد استفاده قرار می‌گیرند. صفحه منفی، بافتی زبر و خشن دارد و جاذب آب است. صفحه مثبت ، حاوی جوهر بر پایه روغن است. وقتی هر دو صفحه از رولرهای لاستیکی عبور می‌کنند، آب جذب و جوهر روغنی آزاد می‍شود و به سطح کاغذ چاپ حرکت می‌کند. سپس این صفحه روی مقوا یا مقوای موج‌دار پرس و لمینت می‌شود. در این روش نمی‌توان طرح مورد نظر را به طور مستقیم روی مقوا چاپ کرد چون جوهر به شکل مطلوب روی سطح مقوا پخش نمی‌شود. اما بافت کاغذ به راحتی چاپ لیتوگرافی را می‌پذیرد. و این بهترین تکنولوژی برای تولید جعبه‌های لمینتی سفارشی به روش لیتوگرافی است.

الزامات چاپ سفارشی دقیق

به عنوان تولیدکننده یک محصول نمی‌توانید مدت‌ها منتظر بمانید تا بهترین و باکیفیت‌ترین بسته‌بندی مقوایی ساخته شود. شما باید کالای خود را به موقع تحویل دهید و لمینت لیتوگرافی دقیقاً همین امکان را برای شما فراهم می‌کند. باکیفیت‌ترین چاپ‌های سفارشی با رقابتی‌ترین و منطقی‌ترین نرخ‌ها را می‌توانید با استفاده از همین روش در مدت زمان بسیار کوتاهی به چشم ببینید.
پردازش سریع به همراه نرخ اقتصادی و تولید پرسرعت فقط چند نمونه از ویژگی‌های این روش هستند. طرح‌های چاپ شده به روش لمینت لیتوگرافی، با گذشت زمان رنگ خود را از دست نمی‌دهند. به همین خاطر در نهایت همه‌چیز به نفع چاپ لیمنت لیتوگرافی است. جعبه‌های سفارشی لمینت با چاپ لیتوگرافی یکی از اولویت‌های تولید انبوه برای غول‌های صنعت بسته‌بندی و تولیدکنندگان کالاهای مختلف به شمار می‌رود.

مطلب پیشنهادی:   جعبه های مقوایی چند لایه با قابلیت چاپ دیجیتالی

چرا باید تولید جعبه‌های لمینتی سفارشی با چاپ لیتوگرافی را انتخاب کنیم؟

بعضی از دلایلی که به بر اساس آن بهتر است چاپ روی جعبه‌های مقوایی موج‌دار خود را به روش لیتوگرافی انجام دهید، به شرح زیر است:
• وقتی چاپ به روش لیتوگرافی را انتخاب می‌کنید، آزادی عمل برای سفارشی‌سازی جعبه‌ها به حداکثر می‌رسد. شما می‌توانید هر چه می‌خواهید را چاپ کنید. با چاپ لیتوگرافی لمینت روی جعبه‌ها، می‌توانید عناصر گرافیکی دلخواه، تگ لاین، اطلاعات محصول، آمار و ارقام، لوگو و هر آنچه فکرش را بکنید، با کیفیت بسیار زیاد روی بسته‌بندی محصولاتتان چاپ کنید.
• وقتی بسته‌بندی‌هایتان را خودتان طراحی کنید، می‌توانید از هر رنگ درخشان و تصویری که دوست دارید استفاده کنید و بدین صورت گامی موثر در بازاریابی و برندینگ برای محصول خود بردارید و یک قدم بزرگ از رقبای خود با محصول مشابه جلو باشید.
• این راه یکی از اقتصادی‌ترین روش‌ها برای طراحی جعبه‌های محصولات مختلف است که در عین حال کیفیت بالا، دوام و ظاهری زیبا را نیز تضمین می‌کند.
کارتن‌های مقوایی ساده یا کارتن‌های مقوایی موج‌داری که با روش چاپ لیتوگرافی لمینت شدند، قابل بازیافت هستند و به همین خاطر انتخاب مناسبی برای محیط زیست محسوب می‌شوند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 info@sepidarcarton.com

دفتر فروش: ۷۷۲۸۹۳۹۰  |  ۷۷۲۸۹۳۹۱  |  ۷۷۸۲۳۱۷۲
خط تلگرام دفتر مرکزی: ۰۹۱۲۲۴۵۷۶۳۶

آدرس کارخانه: تهران، شهرک خوارزمی، فاز۲، بلوار گلستان، ابتدای خیابان بگونیا، پلاک۱۳۶
پیمایش به بالا
Call Now Buttonفروش مستقیم 09128495484