مقالات

سازگار با محیط زیست

9 نمونه از بسته بندی های خلاقانه سازگار با محیط زیست

4.5/5 - (8 امتیاز)

در عصر حاضر اهميت محيطي كه در آن روزگار مي گذرانيم، بيش از هر زمان ديگري محرز شده، از اين رو شركت ها با شور و اشتياقي وافر قصد دارند به مشتريان نشان دهند كه نقش خود را در راستاي حفظ و حراست از زمين و منابع طبيعي آن به بهترين نحو ايفا كرده اند. در ادامه بسته بندي هايي را برايتان مثال زده ايم كه خلاقيت و نوآوري در آنها موج مي زند و در عين حال كوچك ترين زياني براي محيط زيست ندارند. با سپیدارکارتن همراه باشید:

فنجان هاي خوراكي KFC

فست فودهاي زنجيره اي KFC، شركت The Robin Collective را به خدمت گرفت تا فنجان هايي قابل خوردن طراحي كند. در تركيب اين فنجان هاي حيرت انگيز بيسكوئيت هايي با روكش  شكلات سفيد به كار رفته كه در ميان كاغذهاي شكري محصور شده اند. اين فنجان هاي خوشمزه و دوست داشتني اسپرسوي شما را گرم نگه مي دارند و پس از نوشيدن اسپرسويتان مي توانيد فنجان آن را هم نوش جان كنيد.

بسته بندی های خوراکی

 

ساك دستي هاي كوچك و زيركانه مخصوص كفش هاي پوما

حاصل همكاري آژانس سوئيسي Yeves Behar  و شركت نام آشناي پوما انقلابي در صنعت بسته بندي به راه انداخت؛ ساك دستي كوچك و زيبايي كه از يك قاب مقوايي متحرك و ساكي تشكيل شده كه مي توان مجدد آن را مورد استفاده قرار داد. با اين بسته بندي جديد مي توان تا ٦٥ درصد در مصرف مقوا صرفه جويي كرد، ولي از همه مهم تر  اين كه با وجود جعبه كفش هاي ساك مانند پوما ديگر نيازي به كيسه هاي پلاستيكي نخواهيد داشت و استفاده از پلاستيك تا ٢٧٥ تن در سال كاهش مي يابد.

مطلب پیشنهادی:   آموزش تخصصی طراحی و بسته بندی

بسته بندی کارتنی

نايك روي هواست

شركت خوش آوازه نايك با قرار دادن كفش هاي سري Nike Air Max در درون كيسه هاي هوا برتري و مزيت محصولات خود را به رخ رقبا كشيد. مشتريان با مشاهده اين بسته بندي بلادرنگ پيام توليدكننده را در مي يابند چرا كه اين بسته بندي به بهترين شكل ممكن ويژگي بارز كفش هاي نايك را فرياد زده و يك شيوه تبليغاتي مؤثر و كارآمد به شمار مي رود. با توجه به آن كه مواد اوليه كمتري در تركيب اين بسته بندي به كار رفته، مي توان آن را مبتكرانه و در عين حال دوستدار محيط زيست دانست.

بسته بندی کفش

ساك دستي هاي چوب لباسي مانند H+Bag

ساك هاي كاغذي H+Bag را مي توان به يك چوب لباسي ساده و كاربردي تبديل كرد. يك ايده بكر و بي نظير براي بخشيدن يك زندگي دوباره به ساك هاي كاغذي.

بسته بندی زیبا

سبزترين بطري دنيا؛ بطري هاي كاغذي ٣٦٠

بطري هاي كاغذي ٣٦٠ از مواد ١٠٠ درصد قابل بازيافت تشكيل شده اند. يك پوشش پلاستيكي سبك و بازيافت پذير بر روي اين بسته بندي ها كشيده شده تا از نفوذ مايعات ممانعت به عمل آيد.

بسته بندی مایعات

بسته بندي سازگار با محيط زيست Green Depot

شركت نيويوركي Green Depot اين بسته بندي هاي كاملاً سازگار با محيط زيست را براي خود برگزيد. هدف اين شركت توليد محصولاتي ست كه به محيط زيست آسيب نرسانده و از سوي ديگر سهل الوصول باشند. با حذف مواد پلاستيكي و به كار گرفتن مقواي موج دار و ١٠٠ درصد قابل بازيافت مي توان به جرأت گفت Green Depot در جامه عمل پوشاندن به اهداف خود موفق عمل كرده است.

مطلب پیشنهادی:   ۱۵ طرح شگفت انگیز بسته بندی شکلات – قسمت دوم

بسته بندی لامپ

بسته بندي هاي سازگار با محيط زيست Newton

شركت نيوتن با كمك آژانس تبليغاتي TDA، بسته بندي هاي نويني را براي كفش هاي كتاني خود طراحي كرد؛ اين بسته بندي ها تمام و كمال از مواد بازيافتي توليد شده اند. يك بسته بندي سازگار با محيط زيست سبك وزن كه انرژي مورد نياز براي توليد بسته بندي محصولات را به حداقل رسانده و بازيافت آن را سهل و راحت مي كند.

بسته بندی کفش

يك بسته بندي سازگار با محيط زيست براي محصولي كه نماد شهر نانت فرانسه است

شركت La Mache Nantaise براي يك محصول عادي و در عين حال سالم يك بسته بندي متفاوت و سازگار با محيط زيست برگزيد؛ سالاد. اين بسته بندي از يك ورق پلاستيكي تك لايه، سبك و قابل بازيافت ساخته شده كه يك برچسب كاغذي در بالاي آن جا خوش كرده است. در بستر اين بسته بندي از مقواي مومي (مقاوم در برابر نفوذ رطوبت) استفاده شده تا ساختار كلي بسته بندي ثابت و پايدار بماند و شما از خوردن سالاد درون آن لذت ببريد.

بسته بندی سالاد

يك صبحانه قابل بازيافت از Butter Better

يئونگ كئون جئونگ طراح خوش ذوقي ست كه دو محصول را در قالب يك بسته بندي گنجانده است؛ مقدار مشخصي كره كه چاقوي چوبي كوچكي در كنارش قرار گرفته كه قابل بازيافت و تجزيه پذير است. يك حركت ناب و ناجي محيط زيست براي كساني كه عاشق صبحانه خوردن هستند.

 

بسته بندی کره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آدرس کارخانه: تهران، شهرک خوارزمی، فاز۲، بلوار گلستان، ابتدای خیابان بگونیا، پلاک۱۳۶
Call Now Buttonمدیر عامل 09122457636