مقالات

قیمت بالای هارد باکس – یک گزینه جایگزین

5/5 - (1 امتیاز)

جعبه های سخت زیادی گران هستند؟ یک راهکار بی‌نظیر برایتان سراغ دارم!

به این نتیجه رسیده‌اید که جعبه های سخت بهترین گزینه برای به نمایش گذاشتن محصولات فوق‌العاده شما هستند. برای همین از شرکت‌های تولید کننده جعبه سخت درخواست کرده‌اید تا برایتان یک پیش‌فاکتور صادر کنند و با دیدن قیمت این جعبه ها شوکه شدید. بله همین‌طور است. کم نیستند کسانی که دوست دارند محصولات خود را در دل هارد باکس بسته بندی کنند. کسی هست که نخواهد؟ این جعبه ها ارزش محصولات شما را در نظر مشتریان دو چندان می‌کند اما از نقطه نظر بسیاری از افراد هزینه‌های بالای تولید جعبه سخت غیر منظقی و غیر قابل پرداخت است.

کاش می‌شد یک جایگزین ارزان قیمت پیدا کرد که همان نتایج را در پی داشت – ظاهری به زیبایی و شکوه جعبه سخت و قیمت کارتن های تاشو!

اگر در چنین موقعیتی گرفتار شده‌اید، برایتان یک راهکار بی‌نظیر سراغ دارم…

اما پیش از هر چیز اجازه دهید برایتان خیلی سریع توضیح دهم چرا بهای هارد باکس تا این اندازه زیاد است. دلایل زیادی وجود دارد؛

  • راه اندازی و تنظیم تجهیزات دخیل در هر مرحله از تولید جعبه سخت کم نیستند.
  • بخش‌های متفاوتی از فرآیند تولید جعبه های هارد باکس به صورت دستی انجام می‌شود.
  • اغلب در این جعبه ها از پوشش‌های کاغذی گران قیمت استفاده می‌شود.
  • برای ساخت این جعبه ها از ورقه‌های ضخیم خمیر چوب استفاده می‌شود که گران قیمت‌تر هستند.
  • هزینه حمل و ارسال جعبه سخت بیشتر از کارتن های تاشو است چرا که در مقایسه با کارتن های تاشو که به صورت تخت حمل می‌شوند، فضای بیشتری اشغال می‌کنند.
مطلب پیشنهادی:   بسته بندی را در تجارت الکترونیک بهبود ببخشید.

کارتن های تاشو در نقطه مقابل هارد باکس قرار دارند که تولید آن‌ها بیشتر با استفاده از تجهیزات اتوماتیک انجام می‌شود، در نتیجه نیروی انسانی کمتری در تولید آن‌ها دخیل بوده و نیاز کمتری به راه اندازی و تنظیم تجهیزات است. ورقه‌های تاشو ارزان قیمت‌تر بوده و در ساختار آن‌ها پوشش‌های کاغذی گران قیمت به کار نرفته است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تفاوت میان جعبه سخت و کارتن های تاشو، اینجا کلیک کنید.

خوب حالا نوبت به پیشنهاد من می‌رسد…

یک بسته بندی که ظاهری شبیه به جعبه سخت داشته باشد اما قیمتش شباهتی به آن نداشته باشد.

لابد می‌پرسید، مگر چنین چیزی ممکن است؟

خیلی ساده است. می‌توان با استفاده از یک کارتن مقوایی تاشویی که از چند لایه مقوای تاشو تشکیل شده، ظاهر هارد باکس را شبیه‌سازی کرد و جعبه ای ساخت که از حیث دوام و استحکام شبیه به یک هارد باکس باشد.

ضخامت یک جعبه سخت بین 60 و 100 pt ضخامت کارتن های تاشو 24pt است. بنابراین اگر کارتن تاشو را دو یا سه بار بر روی خودش تا کنیم، ضخامت آن شبیه به جعبه سخت می‌شود. بهترین راه برای توضیح این مطلب استفاده از نمونه‌های واقعی این قبیل جعبه ها است.

در اینجا دو جعبه بسیار زیبا و جذاب داریم که ظاهر و کیفیتی شبیه به هم دارند. جعبه ای که در سمت چپ قرار گرفته، یک هارد باکس است و آن دیگری یک کارتن تاشو است. هر دو بسته بندی ظاهری شیک، باشکوه و مقاوم دارند و برای بسته بندی لوازم الکترونیکی مرغوب و با کیفیت مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

مطلب پیشنهادی:   بسته بندی چای

برای آن که بتوانید تفاوت میان ساختار این دو جعبه را بهتر درک کنید، در ادامه تصاویری از نمای نزدیک این دو بسته بندی آورده‌ایم.

داخل یک جعبه سخت

کارتن تاشویی که ظاهری شبیه به جعبه سخت دارد اما بهای آن با هارد باکس تفاوت دارد.

ضخامت یک جعبه سخت به خاطر نوع مقوایی است که در آن به کار رفته است (که به آن خمیر چوب گفته می‌شود). کارتن های تاشو دو یا سه بار بر روی خودشان تا می‌شوند تا بتوانند این ضخامت را شبیه‌سازی کنند. در نتیجه این حس به مشتری منتقل می‌شود که این جعبه دوام و استحکام بیشتری داشته و خیلی با ارزش‌تر و با اهمیت‌تر از یک کارتن تاشو است و ارزش محصولی که در دل آن جا گرفته در چشم مشتری دو چندان خواهد شد.

با این وجود باید حواستان به یک سری مسائل هم باشد. درست است که تولید کارتن مقوایی تاشو در مقایسه با جعبه سخت ارزان‌تر است اما باید نیروی کاری در اختیار داشته باشید که به محض رسیدن این کارتن ها به انبارتان، بتوانند آن‌ها را مونتاژ و سرهم‌بندی کنند. خاطرتان که هست، کارتن های تاشو به صورت تخت حمل و نقل می‌شوند و پیش از آن که محصول را درون آن قرار دهید، باید آن را مونتاژ و سرهم‌بندی کنید. اگر حجم بسته بندی هایتان اندک است، این مسئله مشکلی ایجاد نخواهد کرد. اما اگر حجم آن زیاد باشد، ممکن است مونتاژ کردن جعبه هایتان و قرار دادن محصولات درون آن برایتان به یک فرآیند زمان‌بر و پرهزینه تبدیل شود.

مطلب پیشنهادی:   پیشرفت یک برند با استفاده از بسته‌ بندی، بخش دوم

پرکننده‌های هارد باکس

اگر بخواهید محصولتان محکم در سر جای خود بایستند، ممکن است به پرکننده‌های اختصاصی نیاز پیدا کنید و این یکی دیگر از دلایلی است که هزینه خرید هارد باکس را برای بسیاری از افراد غیر منطقی و گزاف می‌کند. از نقطه نظر من قانون انگشت شصت برای این پرکننده ها بدین قرار است؛ در صورت امکان به جای به کارگیری پرکننده‌های پلاستیکی و فومی از پرکننده‌های کاغذی استفاده کنید.

در صورت امکان از پرکننده‌هایی هم جنس مواد به کار رفته در بسته بندی ها و جعبه هایتان استفاده کنید.

چنانچه سرهم‌بندی و پرکردن بسته بندی ها برایتان مشکلی ایجاد نمی‌کند، استفاده از این نوع از کارتن های تاشو، گزینه‌ای است که شما را به خواسته‌هایتان نزدیک می‌کند، بی‌آن که هزینه‌هایتان را افزایش دهد و مجبور باشید بهای سنگینی بابت خرید جعبه سخت بپردازید.

می‌خواهید در هزینه‌هایتان صرفه جویی کنید، بی‌آن که لازم باشد کیفیت یا هر چیز دیگری را قربانی کنید؟ بله با کمال میل!

1 دیدگاه دربارهٔ «قیمت بالای هارد باکس – یک گزینه جایگزین»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آدرس کارخانه: تهران، شهرک خوارزمی، فاز۲، بلوار گلستان، ابتدای خیابان بگونیا، پلاک۱۳۶
Call Now Buttonمدیر عامل 09122457636