بسته بندی، تجربه ای ماندگار از یک محصول و برند

بسته بندی جذاب

بسته بندی، تجربه ای ماندگار از یک محصول و برند

5/5 - (1 امتیاز)

براي فعالين عرصه تجارت الكترونيك، بسته بندي كالا تنها نقطه تماس و برقراري ارتباط مستقيم با مشتريان به شمار مي‌‌رود، متأسفانه سوداگران آن گونه كه بايد و شايد از اين فرصت استثنايي و بي‌نظير براي پيشبرد اهداف بازاريابي خود بهره نمي‌گيرند.

آخرين باري كه به بسته بندي محصولاتتان و تجربه اي كه قرار است به هنگام باز كردن آن در ذهن مشتريان حك شود، انديشيديد، كي بود؟ هرگز، اين پاسخي است كه اكثر قريب به اتفاق خرده فروشان آنلاين به اين پرسش مي‌دهند.

مهم ترين و ضروري ترين كاربرد بسته بندي در تجارت الكترونيك حفاظت از كالايي است كه مشتري سفارش داده است. با رشد و گسترش تجارت الكترونيك و تغيير و تحول عادات و رفتار مشتريان، برداشت مصرف كنندگان از يك برند تنها به خود كالا منتهي نمي‌شد و ابعاد گسترده تري را در بر مي‌گیرد.

در اينجا قصد داريم به شما نشان دهيم كه تجربه گشودن بسته بندي كالا تا چه حد مي‌تواند براي يك برند حياتي و سرنوشت ساز باشد، شما بايد تمامي منابع و ابزارهاي خود را به خدمت بگيريد تا تجربه اي خاطره انگيز و دلنشين در ذهن مشتريان خود رقم زنيد تا آنها به وجد آمده و تجربه خوبشان را با دوستان و اعضاي خانواده خود در ميان گذارند. با سپیدارکارتن همراه باشيد.

منظور از تجربه ماندگار بسته بندي يك برند چيست؟

به زبان ساده مي‌توان تجربه بسته بندي را انتخاب هوشمندانه و زيركانه موادي دانست كه در بسته بندي يك كالا به كار مي‌رود، به نحوي كه بسته بندي نمايانگر و معرف محصولي باشد كه در دل خود جا داده است. هدف، خلق تجربه اي به يادماندني و زيبا در ذهن مشتري و ارزش قائل شدن براي كسي است كه محصول شما را انتخاب كرده است.

مطلب پیشنهادی:   روند تولید کارتن‌های تاشونده (چند لایه)

فعالان عرصه تجارت الكترونيك در مقايسه با صاحبان فروشگاه هاي حقيقي، نقاط تماس كمتري براي تحت تأثير قرار دادن و شگفت زده كردن مشتريان در اختيار دارند، بنابراين مي بايست از تمامي راه هاي ارتباطي خود به نحو احسنت بهره گيرند تا خاطره خوبي از برندشان در ذهن مشتريان خلق كرده و حساب خود را از ساير رقبا سوا كنند، در راستاي نيل به اين هدف بايد تجربه اي فراموش نشدني براي مشتريان رقم زنند. از جمله شركت هايي كه تجربه باز كردن بسته بندي را كاملاً جدي گرفته، مي‌توان به TrunkClub اشاره كرد. آنها به جاي استفاده از يك جعبه مقوايي معمولي و استاندارد كه با نوار چسب شفاف مهر و موم شده، تصميم گرفتند يك جعبه اختصاصي و منحصر به فرد براي محصولات خود طراحي كنند، جعبه اي مجهز به دستگيره كه بسيار شبيه به چمدان (trunk) است و يك استعاره بي نظير و مناسب براي اين برند.

زماني كه يكي از چمدان هاي TrunkClub به درب منزلتان مي‌رسد، مي‌دانيد كه قرار است حسابي ذوق زده شده و تجربه اي به يادماندني را  پشت سر گذاريد، لذا براي باز كردن بسته بندي خاص و چشم نواز TrunkClub لحظه شماري مي‌كنيد. كالايي كه خريده ايد در نهايت سليقه و زيبايي درون چمدان چيده شده تا وقتي آن را باز مي كنيد، خاطره خوبي از اين برند در ذهنتان نقش بندد. براي داشتن يك تجربه خاص از برند TrunkClub در تمامي سفارشات دست نوشته اي از طراحان برند وجود دارد كه نحوه انتخاب محصولات را براي مشتري شرح مي‌دهد. يك حركت هوشمندانه براي آن كه به شما حس خاص و مهم بودن دست دهد. كاملاً مشخص است كه اين برند زمان زيادي را صرف انديشيدن به تجربه گشودن بسته بندي محصولاتش كرده تا مشتريان را به وجد آورده و لبخند رضايت را به آنها هديه دهد، اما چرا TrunkClub اين همه خود را به دردسر انداخته و اين مسير طولاني و پر فراز و نشيب را پيموده تا چنين تجربه بي نظيري را در ذهن مشتريان ثبت كند.

مطلب پیشنهادی:   کارتن بسته بندی صادراتی

چرا تجربه بسته بندي برند تا اين اندازه حائز اهميت است؟

مهم ترين عاملي كه يك برند را ماندگار ريشه هايش را استوار مي‌كند، خريد كردن دوباره و دوباره مشتريان از آن برند است. بارها و بارها در اين وبلاگ و جاهاي ديگر اشاره كرده ايم كه ترغيب كردن مشتريان قديمي به تكرار خريد برايتان بسيار ارزان تر از يافتن مشتريان جديد تمام خواهد شد.

اخيراً Dotcom Distribution مطالعاتي انجام داده و دريافته است كه ٥٢ درصد از مصرف كنندگاني كه به صورت آنلاين خريد كرده و با يك بسته بندي زيبا و تحسين برانگيز مواجه شده اند، بار ديگر از اين برند خريد خواهند كرد. آنها پي بردند كه از هر ١٠ مشتري، ٤ نفرشان تصوير بسته بندي منحصر به فرد و محبوبشان را در شبكه هاي اجتماعي به اشتراك مي گذارند.

ماريا هاگرتي مدير عامل Dotcom Distribution مي‌گويد؛ ارزش بسته بندي با كيفيت و مرغوب فراتر از خلق تجربه اي ماندگار در ذهن مشتريان است و مي تواند تأثيرات مطلوبي در فعاليت هاي بازاريابي شما داشته باشد. زماني كه فرد يك بسته بندي متفاوت و چشم نواز را باز مي‌كنند ديگر آنلاين بودن سفارش برايش مطرح نيست و مي‌خواهد تجربه دلنشين خود را در شبكه هاي اجتماعي با ديگران در ميان بگذارد. توصيه هاي آنلاين و به اشتراك گذاشتن اين تجربه در شبكه هاي اجتماعي به وفاداري مشتريان دامن مي‌زند و باعث مي‌شود افراد بيشتري با برند شما آشنا شوند. اساساً مردم دوست دارند در مورد تجربيات خود با ديگران صحبت كنند.

اجازه دهيد بار ديگر TrunkClub را برايتان مثال بزنيم، اگر عبارت بسته بندي هاي TrunkClub را در گوگل جستجو كنيد، هزاران مطلب، تصوير و ويدئو در پيش چشمتان ظاهر مي‌شود. هر يك از اين محتواها به دست يكي از مشتريان خلق و به اشتراك گذاشته شده و كمك مي‌كند تا نام و آوازه TrunkClub در همه جا بپيچد و روز به روز افراد بيشتري با اين برند آشنا شوند.

مطلب پیشنهادی:   ٥ ایده زیرکانه برای داشتن بسته بندی بهتر - اینفوگرافیک

بسته بندی

1 دیدگاه دربارهٔ «بسته بندی، تجربه ای ماندگار از یک محصول و برند»

  1. نگاهتون به بسته بندی دقیقا درست هست. اما میشه این موضوع رو بزرگتر دید. در برندینگ میشه حسی که از بسته بندی محصول به کاربر منتقل میشه و منتبط بر حس برند دید. یعنی بسته بندی محصول و خود محصول باید اون حسی رو منتقل کنند که برند منتقل می کنه.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 info@sepidarcarton.com

دفتر فروش: ۷۷۲۸۹۳۹۰  |  ۷۷۲۸۹۳۹۱  |  ۷۷۸۲۳۱۷۲
خط تلگرام دفتر مرکزی: ۰۹۱۲۲۴۵۷۶۳۶

آدرس کارخانه: تهران، شهرک خوارزمی، فاز۲، بلوار گلستان، ابتدای خیابان بگونیا، پلاک۱۳۶
پیمایش به بالا
Call Now Buttonفروش مستقیم 09128495484