مقالات

بسته بندی پایدار

بسته بندی پایدار

Rate this post

انتظار می ‌رود که در سال های آینده بازار جهانی بسته بندی پایدار، رشد قابل‌ توجهی داشته باشد، البته افزایش قوانین سخت‌ گیرانه در کشورهای گوناگون نیز در رشد بسته بندی پایدار بی ‌اثر نمی باشد. به کارگیری تکنولوژی در تولید بسته بندی و بهره گیری از مواد سازگارتر با محیط زیست اقداماتی می باشد که اغلب شرکت‌ های بسته بندی در صنعت کارتن سازی از پیش آن ها را انجام داده اند. به منظور کاهش گازهای گلخانه ای و تأثیرات کربن بر محیط زیست، کارخانه‌های تولیدی بسته بندی های پایدار در حال تولید پلاستیک های قابل تجزیه می باشند. این اقدامات در اغلب کشورها به وسیله ی دولت و سازمان‌های خیریه‌ی حمایت از محیط زیست پشتیبانی می گرد‌د. با بالا رفتن آگاهی جهانی روی مبحث بسته بندی پایدار بسیاری از تولیدی‌ها و کسب ‌و کارها به این سمت کشیده گشتند. تولید کردن بسته بندی پایدار وابستگی کمتری به سوخت های فسیلی دارد؛ به همین جهت تولید گاز گلخانه ای کم می شود.

بسته بندی پایدار چیست؟بسته بندی پایدار چیست؟

پیش ‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۶ بازار جهانی بسته بندی پایدار، نرخ رشد مرکب سالیانه‌ی 5.3 درصد داشته باشد. از جمله دلایل مهم رشد این بازار عبارتند از:

 

  • اول،Amcor Limited شرکت بسته بندی استرالیایی.
  • دوم،Ball Corporation شرکت بسته بندی آمریکایی که اغلب برای تولید قوطی‌ های شیشه‌ ای و فلزی مشهورند و ارزشی بیش از ۱۶ بیلیون دلار دارد.
  • سوم،Crown Holdings شرکت بسته بندی آمریکایی که به تولید قوطی فلزی کنسرو و نوشیدنی معروف بوده و درآمدی حدود ۶۵۸ میلیون دلار دارد.
  • چهارم، International Paper Company بزرگ‌ ترین شرکت تولید کاغذ و خمیر کاغذ در دنیا.
  • و…
مطلب پیشنهادی:   آیا تولید کارتن در مقیاس جهانی رو به افزایش است؟

به علت رشد به کارگیری بسته بندی پایدار بسیاری از صنعت‌ها، به ویژه صنعت بسته بندی به پلاستیک های قابل تجزیه و بیوپلاستیک ها علاقه‌مند شده‌اند که به به کارگیری هر چه بیشتر از بسته بندی پایدار و آگاهی‌رسانی در آسیب‌هایی که برخی پلاستیک‌ ها به محیط زیست وارد می ‌نماید، کمک خواهد کرد.

درباره ی بسته بندی پایدار چه می دانید؟
اگر بخواهیم از مدل های بسته بندی پایدار حرف بزنیم، بسته بندی پایدار به جعبه، ساشه، بطری، ساک، پاکت و غیره طبقه بندی می ‌شود و حق انتخاب زیادی برای انواع کسب ‌و کارها عرضه می کند. از نظر جنس و مواد به ‌کار رفته، پلاستیک، کارتن، کاغذ و آلومینیوم در بیشتر بسته بندی های پایدار به کار خواهد رفت. کاغذ و کارتن تقریباً ۵۵ درصد بازار جهانی بسته بندی پایدار را تشکیل ‌داده و پیش ‌بینی می ‌شود که به کارگیری کاغذ و کارتن در بسته بندی همچنان رو به رشد باشد. همچنین تخمین زده می‌شود که تا سال ۲۰۲۶ نرخ رشد مرکب سالیانه به کارگیری پلاستیک در بسته بندی پایدار چیزی حدود ۰.۵ درصد بوده و موارد دیگر احتمالاً تا ۶.۴ درصد رشد داشته باشند.

آرزوی اروپا برای در دست گرفتن بازار جهانی بسته بندی پایدار:

از نظر جغرافیایی بازار جهانی بسته بندی پایدار به آمریکای شمالی، آمریکای لاتین، اروپا، خاورمیانه و آفریقا طبقه بندی می ‌شود. احتمال دارد در کشورهای گفته شده، اروپا رهبر بازار جهانی بسته بندی پایدار است؛ چرا که کشور های اروپایی در حال حمایت و فعالیت در این بازار می باشند. پیش‌ بینی ‌شده که درصد درآمد مصرفی از بسته بندی پایدار در شرکت‌های اروپایی رشد چشمگیری داشته باشد. آمریکای شمالی نیز در کنار مصرف بالای بسته بندی، رشد محسوسی در بازار بسته بندی پایدار پیدا خواهد کرد. برخی از کشورهای خاورمیانه، آفریقا و مناطق دیگر تا سال ۲۰۲۶ تا حدودی این رشد جهانی را همراهی خواهند کرد.

مطلب پیشنهادی:   بسته بندی های رایج دنیا

بسته بندی پایدار

مطالعات بازار نشانگر آن است که مواردی نیز وجود دارند که می ‌توانند جلوی رشد جهانی بسته بندی پایدار را بگیرند. قیمت بالای مواد خام و همچنین مواد اولیه و دسترسی کم به آن‌ها از جمله دلایلی هستند که با کاهش درخواست برای بسته بندی پایدار، مانع رشد جهانی این بازار گرد‌ند. شرکت ‌های بسیاری نیز وجود دارند که به دلیل هزینه ‌های تولید و کم بودن قوانین دولتی در بهره گیری از بسته بندی های پایدار به این بازار نپیوسته‌اند، البته برخی شرکت ‌ها نیز با وجود امکانات و تجهیزات کافی علاقه‌ای به حمایت از محیط زیست نداشته و یا اطلاعی از آن ندارند. مواد خامی که به منظور ساخت بسته بندی پایدار به کار می رود، بایو فولیکول های مایع، بیو پلیمر ها، الیاف سلولزی قابل بازیافت و یک سری مواد افزودنی که قیمت بالایی داشته و می ‌توانند جلوی رشد بازار بسته بندی پایدار را بگیرند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آدرس کارخانه: تهران، شهرک خوارزمی، فاز۲، بلوار گلستان، ابتدای خیابان بگونیا، پلاک۱۳۶
Call Now Buttonمدیر عامل 09122457636