لوازم جانبی بسته بندی های اختصاصی و اصلاح ساختار آن‌ها

لوازم جانبی بسته بندی های اختصاصی و اصلاح ساختار آن‌ها

5/5 - (1 امتیاز)

به محض آن که تصمیم‌تان را گرفتید که برای بسته بندی کردن محصولات خود باید از چه سبکی از جعبه های اختصاصی استفاده کنید، زمانش فرا می‌رسد که در میان طیف وسیعی از لوازم جانبی مناسب جعبه مقوایی اختصاصی کند و کاو کنید تا ارزش و کارآیی بسته بندی هایتان را بیشتر کنید. برای اصلاح کردن ساختار جعبه هایتان نیازی نیست مبالغ زیادی هزینه کنید، از سوی دیگر نادید گرفتن آن‌ها هم حرکت هوشمندانه‌ای نخواهد بود.

۱- دریچه

دریچه ها در شکل‌ها و سایزهای متفاوتی موجود بوده و می‌توانید با استفاده از آن‌ها محصول درون بسته بندی را به معرض نمایش بگذارید. با این کار مشتریان‌ را تحت‌تأثیر قرار داده و وسوسه‌شان‌ می‌کنید تا محصولات شما را بخرند، به علاوه مشتریان‌ کنجکاو دیگر نیازی نمی‌بینند که درب جعبه را باز کنند و به داخل آن‌ سرک بکشند، در نتیجه بسته بندی بیش از حد دستمالی نمی‌شود و آسیبی نمی‌بیند.
فروشندگان‌هم می‌توانند از طریق دریچه شفاف روی جعبه محصول درون آن‌ را مشاهده کنند. آن‌ها هر روز این محصول را می‌بینند و در نتیجه تصویر آن‌ در ضمیر ناخودآگاهشان ‌ثبت می‌شود، در نتیجه زودتر متوجه تمام شدن کالا بر روی قفسه‌ها می‌شوند، بنابراین سریع‌تر و راحت‌تربه یاد می‌آورند که باید نسبت به تأمین موجودی این کالا و چیدن آن‌ها بر روی قفسه‌ها اقدام کنند. از سوی دیگر احتمالش بیشتر می‌شود که آن‌ها محصولات شما را به مشتریان‌ خود پیشنهاد دهند.

برای ساخت این دریچه‌ها می‌توان‌ از پلاستیک یا سلولز قابل بازیافت (به دست‌ آمده از خمیر چوب) در انواع متفاوت و ضخامت‌های متغیر استفاده کرد.
می‌توان‌ طرح یا تصویری بر روی این دریچه‌ها چاپ کرد یا از مهرهای فویلی بهره گرفت تا ارزش و جلوه بسته بندی را دو چندان ‌کرد.
می‌توان ‌این دریچه‌ها را بازگذاشت و از پلاستیک و سلولز هم استفاده نکرد، که در این صورت هزینه‌هایتان ‌هم کاهش خواهد یافت.

مطلب پیشنهادی:   کارتن خیار

۲- اینسرت ها

از اینسرت می‌توان ‌برای محافظت از محصول درون کارتن بسته بندی استفاده کرد تا آسیبی متوجه آن‌ نشود.
به علاوه می‌توانید جعبه محصولتان‌ را به یک ویترین زیبا و رویایی تبدیل کنید و به مشتریان ‌نشان‌ دهید که با یک کالای گرانقدر طرف هستند. اینسرت ها به شما اجازه می‌دهند لوازم جانبی یا قطعات اضافی را در زیر محصول اصلی قرار دهید تا در معرض دید نباشد و همه چیز مرتب و عالی به نظر آید.

می‌توانید بر روی این اینسرت ها اطلاعات، دستورالعمل‌ها یا تبلیغاتی را چاپ کنید و کاربری آن‌ها را افزایش دهید.
به علاوه می‌توانید از اینسرت های تقسیم کننده استفاده کرده و محصولات مختلف را از هم جدا کنید و باعث شوید ساختار جعبه تقویت شود تا در حین انبار شدن مشکلی برای آن‌ پیش نیاید.
اینسرت های ایستاده و در بر گیرنده محصول، یک برش قالبی مشخص دارند که دور تا دور محصول پیچیده می‌شود و آن‌ را ثابت و بی‌حرکت نگه می‌دارد. این اینسرت ها را می‌توانید از پلاستیک، مقوا یا هر ماده دیگری که بخواهید، بسازید.


برای ساخت اینسرت می‌توان ‌از چوب هلو، وینیل، فوم، خمیر قالبی و پلاستیک هم بهره گرفت. اینسرت ها را می‌توان ‌در رنگ‌ها و درجه‌های مختلف ساخت.
استفاده از اینسرت در طراحی جعبه‌ها کار بسیار هوشمندانه‌ای است، چرا که به مصرف‌کننده اجازه می‌دهد محصول را در فاصله میان ‌هر بار استفاده درون کارتن مقوایی نگهداری کند. به عنوان‌ مثال می‌توان‌ در ساختار بسته بندی بازی‌ها و ابزارآلاتی که متعلقات بسیاری دارند، اینسرت هایی تعبیه کرد.

مطلب پیشنهادی:   جدا کننده مقوایی یا کارتن مقسم

۳- قلاب‌آویز

قلاب آویز یکی دیگر از لوازم جانبی بسیار مفید و کاربردی برای بسته بندی ها است. برای آویزان‌ کردن بسته بندی محصول بر روی ویترین می‌توان‌ از این قلاب آویز استفاده کرد.
برخی از قلاب آویزها از پلاستیک ساخته شده‌اند و می‌توان ‌آن‌ها را با چسب به بسته بندی اصلی محصول چسباند. برخی دیگر از آن ‌در برش قالبی بسته بندی تعبیه شده‌اند؛ پانلی که از پشت جعبه بیرون می‌زند و می‌توان‌ از آن‌ها برای چاپ تبلیغات محصول یا تصاویر گرافیکی جالب توجه استفاده کرد.

۴- جلد

جلد را می‌توان‌ دور جعبه پیچید یا دیگر از جعبه استفاده نکرد و آن‌ را دور محصول پیچید تا یک بسته بندی ساده و بی‌آلایش داشت.
جلدهای تزئینی، جلوه‌های دیداری و زیبایی یک بسته بندی را افزایش می‌دهند، درست همان‌طور که می‌توان ‌با پیچیدن ربان‌ دور یک جعبه هدیه آن‌ را به زیبایی آراست.


اغلب کسب و کارهای نوپا که از لحاظ بودجه در مضیقه هستند، یک جعبه معمولی و غیراختصاصی تهیه می‌کنند و با استفاده از طرح های چاپ شده بر روی این جلدها در هزینه های خود صرفه جویی می‌کنند.

جلدهایی که همچون پازل مکمل یکدیگر هستند، نه تنها کارآیی جعبه را افزایش می‌دهند، بلکه زیبایی ظاهری و ارزش درک شده محصول شما را هم افزایش می‌دهند.

۵- سبک کتابی

سبک کتابی یک فضای خالی و اضافی برای درج تبلیغات یا دستورالعمل در اختیارتان‌ قرار می‌دهد. همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، این سبک از بسته بندی همچون دریچه‌ای باز می‌شود تا محصولی را که در دلش جا خوش کرده، به معرض نمایش بگذارد.

مطلب پیشنهادی:   نحوه اندازه‌گیری سایز یک جعبه

۶- پایه

پایه ها زائده‌هایی هستند که از بخش تحتانی جعبه جلوتر آمده‌اند تا به ثابت و پایدار ماندن بسته بندی کمک کنند. گاهی اوقات محصولی که درون جعبه قرار گرفته یا زیادی سبک است یا بخش فوقانی آن‌ زیادی سنگین است، برای آن‌که جعبه ثابت بایستد و بر روی سایر اجناس درون قفسه نیفتد، می‌توان ‌از پایه استفاده کرد و این مشکل را حل کرد.

به علاوه پایه ها می‌توانند جذابیت‌های ظاهری بسته بندی را افزایش داده و یک جعبه زیبا، شیک و در عین حال جذاب و هوشمندانه را پدید آورد.

۷- نوار مخصوص باز کردن بسته بندی

این نوارها به مصرف‌کنندگآن‌کمک می‌کنند تا درب بسته بندی را خیلی راحت‌تر باز کنند و آن‌ها را از کلافگی نجات می‌دهد.

تغییرات ساختاری متفاوتی را می‌توان‌ در بسته بندی های استاندارد اعمال کرد تا کارآیی و زیبایی ظاهری آن‌ها را افزون کرد.
درست است که مبلغ بیشتری سرمایه‌گذاری می‌کنید اما ارزش افزوده‌ای برای بسته بندی ایجاد می‌کنید که آمار فروش آن‌ها را افزایش می‌دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 info@sepidarcarton.com

دفتر فروش: ۷۷۲۸۹۳۹۰  |  ۷۷۲۸۹۳۹۱  |  ۷۷۸۲۳۱۷۲
خط تلگرام دفتر مرکزی: ۰۹۱۲۲۴۵۷۶۳۶

آدرس کارخانه: تهران، شهرک خوارزمی، فاز۲، بلوار گلستان، ابتدای خیابان بگونیا، پلاک۱۳۶
پیمایش به بالا
Call Now Buttonفروش مستقیم 09128495484