مقالات

پیش بینی ما از آینده بسته بندی در سال 2020

5/5 - (1 امتیاز)

سال 2019 تغییرات و پیشرفت های بسیاری را به صنعت بسته بندی تزریق کرد. خرده فروشان و مشتریان بیش از هر زمان دیگری با محصولات بسته بندی رابطه برقرار کرده اند.

مشتریان خوب می دانند که از یک بسته بندی چه انتظاری دارند. آن ها از شرکت ها و تولیدکنندگان می‌خواهند بسته بندی هایی سازگار با محسط زیست تولید کنند، از سوی دیگر انتظار دارند تجربه باز کردن بسته بندی هایی که به در منزلشان ارسال شده، خیلی شگفت انگیزتر از زمانی باشد که به فروشگاه های واقعی مراجعه می کنند. در نتیجه با پایان گرفتن سال 2019 شرکت های تجارت الکترونیک باید موارد بسیاری را مدنظر قرار دهند.

پیش بینی ما از تغییرات بسته بندی در سال 2020 به این شرح است.

 به کارگیری بیش از پیش تکنولوژی

ما پیش از این نیز شاهد ظهور بسته بندی های هوشمند بوده ایم و بدون تردید این روند ادامه خواهد داشت. یکی از کاربردهای بسیار محبوب تکنولوژی در این عرصه ردیابی بسته بندی است. بسته بندی یکی از محبوب ترین ابزارهای خرده فروشان برای ردیابی کردن محصولات در طول زنجیره توزیع است. از این طریق می توان در هنگام بروز مشکل، محصولات را خیلی ساده از سطح بازار جمع آوری کرد و برگرداند، این مسئله برای بسته بندی موادغذایی اهیمت بسزایی دارد.
در سال 2020 خرده فروشان بیش از هر زمان دیگری در بسته بندی های خود از تکنولوژی بهره گرفتند. می توان با استفاده از لیبل های هوشمند و QR کدها، مشتریان را عادت داد که برای کسب اطلاعات بیشتر بسته بندی محصول را به خوبی از نظر بگذرانند و بارکدها را اسکن کنند. با این روش می توان بر جنبه های زیبایی یک بسته بندی افزود و در عین حال اطلاعات بیشتری در اختیار مشتریان قرار داد.

 تعامل برقرار کردن با مشتریان

ایده تعامل برقرار کردن با مشتریان از دیگر جنبه های بسته بندی است که در سال 2020 محبوبیت بیشتری به دست می آورد. دستگاه های هوشمند کار تعامل برقرار کردن با مشتریان را برای شرکت ها ساده کرده اند. نرم افزارهای واقعیت مجازی به شما این امکان را می دهند که دستگاه هوشمندتان را مقابل بسته بندی بگیرید و درباره آن اطلاعات بیشتری کسب کنید. ممکن است این اطلاعات مربوط به ارزش موادغذایی محصولات باشد یا سفارش دوباره آن محصول یا تعامل پیچیده‌تر و گزینه های اختصاصی تر را در برگیرد. برای به کار گیری واقعیت مجازی در دنیای بسته بندی گزینه های شما نامحدود است.

مطلب پیشنهادی:   لوازم جانبی بسته بندی های اختصاصی و اصلاح ساختار آن‌ها

از سوی دیگر چاپ دیجیتال به شما کمک می کند تا تجربه مشتریان را بهبود بخشید. بهای چاپ دیجیتال بسیار مناسب است و امکان چاپ در تیراژهای پایین هم وجود دارد، بنابراین می توان راحت تر از قبل برای مشتریان بسته بندی های اختصاصی تولید کرد. این روال در سال 2020 هم ادامه خواهد داشت. اما شما برای اختصاصی کردن بسته بندی هایتان چه خواهید کرد؟

 طراحی بسته بندی

طراحی بسته بندی نیز به مانند صنعت مد و فشن همواره در حال تغییر و تحول است تا پاسخگوی نیازها و خواسته های مشتریان باشد. وقتی درک کنید مشتریان شما چه چیزی را زیبا می دانند و برایشان جالب توجه است، می توانید با کمک بسته بندی هایتان آن ها را جذب کنید. اگر از آخرین باری که طراحی بسته بندی هایتان را تغییر دادید، سال ها می گذرد، در سال 2020 بسته بندی هایتان را به شکلی متفاوت طراحی کنید.

طبق پیش بینی ما طراحی بسته بندی در سال 2020 بدین صورت خواهد بود:

 نوستالژیک و کهنه: درست مثل صنعت موسیقی که افراد به دنبال محصولاتی هستند که حس خوب ایام گذشته را برایشان زنده کند، شما هم می توانید بسته بندی هایتان را به همین سبک و سیاق طراحی کنید.

 ساده گرا: بسته بندی هایتان را به شکلی پیچیده طراحی نکنید. این روزها مشتریان در میان انبوهی از کالاها احاطه شده اند که حواس آن ها را پرت می کند. برای جلب کردن توجه آن ها باید بسته بندی هایتان را ساده نگه دارید.

 شفاف سازی: صداقت و شفاف سازی در رابطه میان شما و مشتریانتان حرف اول را می زند. مشتریان دوست دارند بدانند چه چیزی قرار است بخرند و اگر انتظاراتشان را برآورده نکنید، خوش نامی برندتان آسیب می بیند. از این رو برخی از خرده فروش ها بسته بندی هایی واضح و شفاف تولید کرده اند تا مشتریان بتوانند پیش از خرید نگاهی به محصول موردنظر خود بیندازند.

مطلب پیشنهادی:   نمونه بسته بندی های خاص

 قابل حمل

مصرف کننده مدرن مدام در حال حرکت است. وقتی پای بسته بندی مواد غذایی به میان است، قابل حمل بودن بسته بندی بسیار اهمیت دارد. یک مثال ساده آن را می توان در برنامه سفارش در حال حرکت فروشگاه های استارباکس دید. مشتریان می توانند قبل از رسیدن فروشگاه و از طریق تلفن هوشمند خود مواد غذایی و نوشیدنی خود را سفارش دهند تا خریدی سریع و آسان را تجربه کنند.

با تولید بسته بندی هایی که حمل محصولات را میسر می کند، می توانید تجربه مشتریان را از خرید محصولاتتان بهبود بخشید. بسته بندی های یک بار مصرف از دیگر نمونه های بسته بندی قابل حمل است. با این روش می توانید محصول دلخواه مشتریان را در بسته بندی های موردنیازشان عرضه کنید.

 ماندگار بودن

آسیب نرساندن محصولات به محیط زیست مبحث تازه ای نیست و قرار هم نیست کهنه شود. مشتریان از شما انتظار دارند محصولات خود را در قالب بسته بندی های قابل بازیافت عرضه کنید. تحقیقات نشان می دهند 80 درصد مصرف کنندگان حاضر هستند بابت خرید محصولات قابل بازیافت مبلغ بیشتری بپردازند.

در ادامه به نکاتی اشاره می کنیم که با رعایت آن ها می توانید مشتریان و محیط زیست را راضی و خوشحال نگه دارید.

در وبسایت، تبلیغات و شعارهایتان به مشتریان خود بگویید برای قابل بازیافت بودن محصولاتتان از چه تکنولوژی ها و ابدعاتی بهره گرفته اید.

تا جای امکان تعداد بسته بندی ها و مواد به کار رفته در آن را کاهش دهید.

نظر مشتریان را جویا شوید تا ببینید کدام نوع از بسه بندی ها را ترجیح می دهند.

مطلب پیشنهادی:   کارتن دایکاتی چیست؟

تأمین کنندگان خود را شناسید و بدانید محصولاتتان از کجا می آیند.

اطلاعات مربوط به نحوه بازیافت بسته بندی را بر روی آن درج کنید تا مشتریان بدانند محصولات و بسته بندی آن را چگونه دفع کنند.

با مرکزهای تولید بسته بندی سازگار با محیط زیست همکاری کنید.

از بسته بندی های مقوایی استفاده کنید که ماندگار، قابل بازیافت و تجزیه پذیر هستند.

 اتوماسیون

تجهیزات بسته بندی در 10 سال اخیر فراز و نشیب های بسیاری را پشت سر گذاشته است. اتوماسیون برای شرکت ها این امکان را فراهم کرده که محصولات خود را با قیمت مناسب و خیلی سریع بسته بندی کنند. اگر هنوز برای اتوماسیون خط توزیع خود برنامه ای ندارید، سال 2020 زمان مناسبی برای شروع این کار است.

برای اتوماسیون خط توزیع خود گزینه های بسیاری دارید. ما دستگاه های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک بسیاری داریم که می توانید متناسب با نیاز و خواسته خود از میان آن ها انتخاب کنید. با متخصصین ما تماس بگیرید تا ببینید کدام گزینه برای شما مناسب ترین است.

موفقیت بسته بندی در سال 2020

همان طور که برای سال 2020 آماده می شوید، ما به شما کمک می کنیم تا موفقیت و پیشرفت کسب و کارتان تداوم داشته باشد. سال 2020 سال تغییر است و ما در کنار شما هستیم تا مطمئن شویم که امسال را به راحتی آغاز می کنید و با سود بیشتر به پایان می رسانید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آدرس کارخانه: تهران، شهرک خوارزمی، فاز۲، بلوار گلستان، ابتدای خیابان بگونیا، پلاک۱۳۶
Call Now Buttonمدیر عامل 09122457636