مقالات

جعبه

جعبه های کارتنی

5/5 - (1 امتیاز)

از آن جایی که یکی از مهم ترین مراحل تولید و ارائه محصولات در فروشگاه ها، بسته بندی آن است، بد نیست بدانید، یک بسته بندی خوب باید دارای استحکام کافی برای محافظت از محصولات و انعطاف لازم برای شکل پذیری و طراحی خلاقانه باشد. انواع مختلفی از این بسته بندی در بازار موجود است که هر کدام برای محصول خاصی مناسب است و تولید عمده جعبه کارتنی مشکل بسیاری از افراد که به بسته بندی در تعداد بالا و قیمت مناسب نیاز دارند را حل کرده است. در صنعت بسته بندی، جعبه های کارتنی در دسته مرسوم ترین بسته بندی ها قرار دارند. انتخاب جعبه های کارتنی، دلایل مختلفی دارد که در این مطلب به بررسی برخی از این دلایل می پردازیم تا متوجه شویم چرا افراد به خرید جعبه های کارتنی برای محصولات خود علاقه دارند.

دلایل انتخاب جعبه های کارتنی

زمانی که استفاده از یک بسته بندی در بازار در میان فروشندگان و تولید کنندگان افزایش می یابد باید به دنبال دلایل این انتخاب گشت. امروزه محصولات بسیاری را می بینیم که با انواع جعبه های کارتنی مختلف در دسترس کاربران قرار می گیرد. در این جا می خواهیم به ویژگی های مثبت این نوع بسته بندی اشاره کنیم، تا دلیل این میزان از سفارش جعبه های کارتنی را متوجه شویم.

جعبه های کارتنی، دوستدار محیط زیست

در دوره ای که مشکلات محیط زیستی بیداد می کند و انرژی زیادی صرف تولید محصولات جدید می شود، در صورتیکه این تولیدات قابل بازیافت هم نباشند، می توانند تا میلیون ها سال برای زمین خطرات بزرگی ایجاد  کنند. اما تولید جعبه های کارتنی با مواد بازیافت پذیر، برای طبیعت ضرری ندارد. علاوه بر این بسیاری از کارتن ها، از مواد بازیافتی تهیه می شوند و حتی با توجه به این که این بسته بندی ها کاربرد فراوانی دارند، یک بار مصرف نبوده و میزان ساخت جعبه های کارتنی افزایش آنچنانی نخواهد داشت.

جعبه های کارتنی

امروزه بسیاری از افراد، مخصوصا جوانان، دغدغه های محیط زیستی دارند، پس تولید کننده های جعبه های کارتنی می توانند از مزیت بازیافت پذیری محصولات خود استفاده کرده و با بالا بردن کیفیت و تنوع،  فروش خود و برند های مرتبط را افزایش دهند.

طرح پذیری و امکان تولید جعبه های کارتنی خلاقانه

برخی از مواد اولیه مانند پلاستیک با این که انعطاف پذیرند اما برای ایجاد شکل ها و طرح های مختلف با آن باید هزینه بیشتری پرداخت و کارگاه را به دستگاه های مختلفی مجهز کرد. اگر با مقوا و کارتن کار کرده باشید و حتی یک بار  جعبه های مقوایی و کارتونی ساخته باشید، می دانید که این متریال تا چه اندازه ای امکان اجرای طرح های مختلف را فراهم می کنند.

اگر ساخت جعبه های کارتونی خود را به یک شرکت معتبر بسپارید، طراحان حرفه ای می توانند با استفاده از طرح های خلاقانه، بسته بندی های جذاب تری برای شما آماده کنند و از طرف دیگر، یک طراح زیرک با الگوی مناسب، می تواند میزان استفاده از مقوا و کارتن را به کمترین میزان ممکن کاهش داده و در استفاده از مواد اولیه صرفه جویی کرده و هزینه ها را نیز کمتر کند..

مطلب پیشنهادی:   جعبه شکلات

تنوع بالا

هر محصول، با توجه به ویژگی هایی که دارد نیازمند جعبه های کارتنی بسته بندی، متفاوتی نیز می باشد. برخی از کالا ها به جهت حساسیت بالا در آسیب دیدن، نیاز دارند تا در بسته بندی آن ها از کارتن های ضخیم تر و چند لایه با خاصیت ضربه گیری استفاده شود. برخی دیگر مانند مواد خوراکی به کارتن هایی نیاز دارند که با مواد خوراکی ترکیب نشوند. علاوه بر ضخامت و جنس کارتن، اندازه و سایز آن ها نیز مطرح است. استفاده از جعبه های کارتنی این امکان را به تولید کننده جعبه کارتنی می دهد، تا بسته بندی ها را در سایز دلخواه، تولید کند.

تمام این ویژگی های مثبت سبب نشده تا قیمت جعبه های مقوایی و کارتنی بی اندازه بالا باشد و این بسته بندی های در رنج های قیمتی معقول، قابل سفارش می باشند.

در این قسمت اگر می خواهید با انواع جعبه کارتنی مانند، کارتن قهوه ای آماده سایز هفت، کارتن سه لایه قهوه ای، کارتن سفید آماده سایز پنج، کارتن سفید آماده سایز چهار، کارتن قهوه ای آماده سایز سه، کارتن سفید آماده سایز دو، کارتن سفید آماده سایز یک، کارتن سفید آماده سایز نیم و … آشنا شوید به صفحات مورد نظر مراجعه کنید.

انواع جعبه های کارتنی و کارایی آنها

جعبه های کارتونی از چند لایه مقوا تشکیل شده اند که این مقوا می تواند با توجه به مورد استفاده جعبه( کاربرد آن)، از انواع متفاوتی باشد.  جعبه ها را می توان با توجه به ویژگی های مختلف آن ها دسته بندی کرد.

انواع جعبه های کارتنی بر اساس طراحی

همان طور که پیش تر گفتیم، طراح می تواند کارتن ها را با طرح های مختلفی برش داده و تبدیل به جعبه کند. پس جعبه های کارتنی را می توان بر اساس شکل ظاهری دسته بندی کرد و از انواع آن می توان به چهار درب، ته قفلی، زیره رویه، کشویی، کیبوردی، دسته دار و … اشاره کرد.

انواع جعبه های کارتنی بر اساس ضخامت

با توجه به استحکامی که از جعبه انتظار داریم، کارتن ها می توانند ضخامت متفاوتی داشته باشند، پس از لحاظ ضخامت انواع متفاوتی از کارتن، چون کارتن 2 لایه، کارتن 3 لایه، کارتن 5 لایه و کارتن 7 لایه وجود دارد.

جعبه های کارتنی

انواع جعبه های کارتنی بر اساس جنس ورق مقوایی

مقوا ها و کارتن های بسیاری وجود دارند که می توان با آنها جعبه ساخت. تولید کننده جعبه های کارتنی با توجه به سفارش مشتریان می تواند از کارتن لمینتی، کارتن دایکاتی، مقوا گلاسه براق، مقوا گلاسه مات، کارتن اسپتیک و … استفاده کند.

انواع جعبه های کارتنی بر اساس سایز

در این بسته بندی تنوع بسیار زیاد است چرا که با مقوا و کارتن می توان هر سایز جعبه ای که مشتری تمایل دارد را ساخت. اما اگر دوست دارید که با برخی از سایز های متداول جعبه ها آشنا شوید، برخی از آن ها عبارتند از : کارتن جدید پستی قهوه ای سایز پنج، کارتن جدید پستی قهوه ای سایز 2، کارتن جدید پستی قهوه ای سایز 1، کارتن جدید پستی قهوه ای سایز 3 و …

مطلب پیشنهادی:   طرح هایی از جعبه های کارتنی که در نگاه اول تصویر درستی را در ذهن مشتری هک می‌کنند

انواع جعبه های کارتنی بر اساس مورد استفاده( کاربرد)

کارتن ها با توجه به این که قرار است به چه منظور استفاده شوند، می توانند انواع مختلفی داشته باشند. برای مثال کارتنی که قرار است برای صادرات استفاده شود و مسیر طولانی را برود با کارتنی که برای قرار گیری در قفسه فروشگاه کاربرد دارد یکی نیست. در این بخش کارتن های متفاوتی چون : جعبه صنعتی مقوایی و کارتنی، کارتن صادراتی، کارتن پستی، هارد باکس و … وجود دارند.

در این قسمت متوجه شدیم که کارتن ها انواع بی شماری دارند و افراد با توجه به نیاز خود می توانند بسته بندی مورد نظر خود را سفارش دهند. توجه داشته باشید که قیمت جعبه کارتنی با توجه به نوع آن می تواند متفاوت باشد.

اگر دوست دارید با مطالب دیگری راجع به بسته بندی هایی که در کارخانه کارتن سازی سپیدار کارتن انجام می شود مانند: بسته بندی مناسب برای فروشگاه آنلاین، چالش های بسته بندی مواد غذایی، انواع گوناگون جعبه های مقوایی، بسته بندی و برچسب زدن محصولات، انواع مختلف مقوا، ویژگی‌ها و کاربرد‌های آن‌، تاثیر جعبه و بسته بندی در افزایش فروش، تاریخچه صنعت مقوا، نكات کلیدی در طراحی بسته بندی مواد غذایی و .. آشنا شوید به صفحات مربوطه مراجعه نمایید.

جعبه های باکیفیت

از چه راهی می‌توان مطمئن شد کارتن‌هایی که شما خریداری می‌کنید جزء کارتن‌های با‌کیفیت می‌باشد: اینکه شما حتما از جعبه های با‌کیفیت استفاده نمایید، یکی از ضروریات و پیش‌نیازهای حمل و نقل و بسته‌بندی موفق می‌باشد. جعبه‌ های کارتنی هم اهمیت خود را دارند و می‌بایستی حتما یک سری ویژگی‌هایی را داشته باشند تا بتوانیم آنها را جزء جعبه‌ های با کیفیت به حساب آوریم. فراموش نکنید که جعبه‌ های حمل و نقل کالاهای شما علاوه بر این که بسته‌ای برای حمل هستند، نشان دهنده هویت و برند تجاری شما هم خواهند بود و این مهم است که شما حتما از انوع با‌‍کیفیت آنها استفاده نمایید.

اما حالا این موضوع مطرح می‌شود که شما از چه راه‌هایی می‌توانید درک کنید که تولید کننده‌ای که با آن کار می‌کنید جعبه‌ های باکیفیت تولید می‌کند؟ آیا راهی وجود دارد که از این موضوع مطمئن شوید؟ خوشبختانه راه‌های زیادی هست تا شما بتوانید تولید‌کنندگان با‌کیفیت را از دیگر تولید‌کننده‌ها تشخیص دهید.

اگر شما هم یکی از استفاده‌کنندگان جعبه‌ های کارتنی هستید در ادامه با ما همراه باشید تا به شما آموزش دهیم چطور می‌توان جعبه‌ های با‌کیفیت را از بی‌کیفیت تشخیص داد؟

مطلب پیشنهادی:   بهترین جنس برای جعبه بسته بندی پستی

جعبه های کارتنی

1 . فرایندی منطقی

هر شرکت معتبری برای فعالیت‌های تولیدی خود یک سری مراحل و جریان‌های کاری دارد که شما باید اطلاعاتی مختصری در مورد این مراحل کسب نمایید. علاوه بر این درباره مراحل طراحی، سفارش و دریافت جعبه‌هایتان هم می‌بایستی اطلاعاتی را کسب نمایید. اگر هم در مورد بخش‌های مختلف دیگر از مراحل تولید سوالاتی را دارید می‌توانید از کارخانه‌ای که با آن در تماس هستید، اطلاعاتی را دریافت نمایید.

حالا می‌خواهیم شما را با بهترین سوالاتی که می‌توانید از کارخانه بپرسید آشنا نماییم. در واقع از آنجایی که تولید کارتن یک سری مراحل و اصطلاحات تخصصی دارد می‌بایستی شما حتما با این مراحل و اصطلاحات آشنا شوید تا بتوانید مفید‌ترین سوالات را از تولید‌کننده مورد نظرتان بپرسید.

  1. آیا می‌تواند این مورد باشد، آیا شما فیلتر چسب و کنترل فشار الکترونیک (EPC) را منظم چک می‌کنید؟
  2. آیا شما فشار کافی را برای چسب‌ها حفظ می‌نمایید که به دنبال آن سرعت ماشین‌آلاتتان بالا باشد؟
  3. آیا شما وسایل و ماشین‌آلات خود را تمیز نگه می‌دارید؟
  4. آیا شما نرم‌افزارهای تبدیل‌کننده و خطوط شلنگ چسب را به طور منظم بررسی می‌نمایید.

 

2 . پاسخ به سوالات

این طبیعی است که شما هنگام بستن قرارداد با هر تولید‌کننده کارتنی، سوالات زیادی از آنها داشته باشید. در این مرحله شما علاوه بر پرسیدن سوالات خود می‌توانید انتظاراتتان را هم مطرح کنید. قطعا تولید‌کننده‌های حرفه‌ای با‌کمال میل تمام سوالات شما را پاسخگو هستند و راه‌های ارتباطی مختلفی را به شما پیشنهاد می‌دهند که از طریق آنها بتوانید سوالات خود را مطرح نمایید. البته برای مطمئن شدن از کیفیت محصولات تولید‌کننده مورد نظرتان می‌توانید از مشتری‌های سابق و یا کنونی آنها هم سوالاتی را بپرسید تا شما را راهنمایی کنند.

پرسیدن از مشتری‌های قبلی و کنونی آنها مدرک صد درصد معتبری است که می‌تواند کیفیت و یا عدم کیفیت محصولات تولیدی آنها را مشخص نماید. پس از این که شما در مورد نحوه ساخت جعبه سوالاتی مطرح کردید و از کیفیت ساخت تا حدی مطمئن شدید، می‌توانید تعهداتی را از تولید‌کننده دریافت نمایید، مبنی بر این که آنها جعبه‌ای کاملا سفارشی و با کیفیت را مطابق با خواسته‌های شما تولید می‌نمایند. علاوه بر این می‌توانید قبل از بستن قرارداد از قیمت‌های اولیه هم باخبر شوید و همچنین تفاوت قیمت‌ها را در حالت‌های مختلف بررسی نمایید.

منظور از حالت‌های مختلف نحوه طراحی روی جعبه‌هاست این که هر کدام از طرح‌ها و جوهرها چه تفاوت قیمتی خواهند داشت.

برای هر کسب وکاری ضروری است که قبل از انجام هر کاری تمام جوانب آن را بسنجد، این مورد هم مانند فعالیت‌های دیگر است و شما می‌بایستی پس از اطلاع از هزینه‌های تولید جعبه ،هزینه‌های حمل و نقل خود را هم در نظر بگیرید تا بتوانید درک درستی از هزینه‌های خود داشته باشید.

3 . انواع خدمات چاپ

یکی از مشخصه‌های تولید‌کننده‌های با کیفیت این مورد است که آنها از خدمات متنوع چاپ و طراحی استفاده کنند. در این میان استفاده از روش‌های جدید مانند لیتوگرافی و لکسوگرافی هم دیده می‌شود.

جعبه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آدرس کارخانه: تهران، شهرک خوارزمی، فاز۲، بلوار گلستان، ابتدای خیابان بگونیا، پلاک۱۳۶
Call Now Buttonمدیر عامل 09122457636