اشتباهات رایج در بسته بندی کالاها برای حمل و نقل – بخش دوم

کارتن بسته بندی

اشتباهات رایج در بسته بندی کالاها برای حمل و نقل – بخش دوم

5/5 - (1 امتیاز)

در بخش نخست مقاله به ۵ مورد از اشتباهات رایج در بسته بندی لوازم اشاره کردیم. در بخش دوم به ۴ مورد نهایی از اشتباهات رایج بسته بندی کالا برای حمل و نقل و اسباب کشی خواهیم پرداخت. با ما در سپیدار کارتن همراه باشید.

٦. برای صرفه جویی در وقت جعبه ها را بیش از حد پر نکنید.

برای آن که پیش از اسباب کشی خانه تان به هم ریخته و غیرقابل سکونت نباشد و در آن واحد در هزینه هایتان صرفه جویی کنید، راهکارهای بسیار خوبی وجود دارد. مهم نیست چقدر در اینترنت راجع به نکات طلایی و بسیار ارزشمند بسته بندی وسایل به هنگام اسباب کشی خوانده و تجربه دوستان خود را به کرات شنیده باشید، بزرگ ترین اشتباهاتی که با هدف کاهش هزینه ها مرتکب می شوید، پایانی ندارند جز به خطر افتادن امنیت و سلامت افرادی که درگیر انجام اسباب کشی هستند و لوازمی که قرار است با خود به خانه جدیدتان ببرید. جوانب امر را با دقت بررسی کنید، اگر به خاطر بی دقتی و درست نبودن روش بسته بندی وسایل حادثه ناگوار و دلخراشی برای لوازم منزلتان رخ دهد، تمام صرفه جویی هایتان به باد می رود و ساعت هایی که صرف بسته بندی اثاثیه تان کرده اید، هدر خواهد رفت. می خواهیم شما را با یک ترفند بسته بندی آشنا کنیم که شما از شر دردسرهای بسیاری مصون می دارد.
برای بسته بندی وسایل سنگین از جعبه های کوچک تر و برای بسته بندی اقلام سبک تر از جعبه های بزرگ تر استفاده نکنید. هیچ گاه عکس این مورد عمل نکنید، چرا که کمر انسان و جعبه های بسته بندی ظرفیت تحملل محدودی دارند. هیچ گاه جعبه های بسته بندی را بیش از حد پر نکنید و برای هر یک از جعبه های خود یک محدودیت وزنی قائل شوید و هیچ گاه اجازه ندهید جعبه هایتان از ٤٠، ٤٥ پوند سنگین تر شوند، مخصوصاً زمانی که مشغول بسته بندی کتاب هایتان هستید.

مطلب پیشنهادی:   بسته بندی ماگ

بسته بندی لیوان

٧. فضاهای خالی درون جعبه های حاوی اثاثیه تان را پر نکنید.

از دیگر اشتباهاتی که سلامت و امنیت وسایل و افراد درگیر در اسباب کشی را به خطر می اندازد، پر نکردن فضاهای خالی درون جعبه هایی است که لوازم شکستنی شما را در دل خود جای داده اند. چنین کاری اشتباه محض است، نه به خاطر این که آن طور که باید و شاید از فضای داخل جعبه هایتان استفاده نکرده اید، به خاطر این که اگر فضاهای خالی درون جعبه های محتوی لوازم شکستنی را ضربه گیر و مواد مناسب پر نکنید، این احتمال وجود دارد که این لوازم با دیگر وسایلتان تماس پیدا کنند و در نتیجه چنین برخورد ناخواسته ای، ترک برداشته، بشکنند و تکه تکه شوند. پس به هیچ عنوان برای خرید ضربه گیرها و مواد پرکننده جعبه های بسته بندی لوازم منزلتان خساست به خرج ندهید! البته می توانید برای پرکردن فضاهای خالی داخل جعبه و ثابت نگه داشتن محتویاتشان از کاغذ بسته بندی یا روزنامه مچاله شده، نایلون حباب دار یا لباس ها و حوله های کهنه و تمیز استفاده کنید. برای آن که ببینید کار بسته بندی لوازم شکستنی را به نحو احسنت انجام داده اید یا نه، می توانید جعبه حاوی وسایل شکستنی را بلند کرده و به آرامی تکان دهید. اگر صدایی از آن بلند شد یا حس کردید لوازم داخل آن تکان می خورند، کار بسته بندی را از سر بگیرید.
مطلب مرتبط؛ نکات طلایی و مهم برای بسته بندی لوازم شکستنی.

٨. اجناسی را بسته بندی کنید که نباید!

یکی از اشتباهات رایج در بسته بندی لوازم خانه این است که متوجه شوید کارگران حاضر نیستند برخی از اثاثیه تان را با ماشین حمل بار جابجا کنند، چرا که این لوازم طبیعتاً خطرناک و مضر می باشند. نیازی نیست که بگوییم بسته بندی کالاهای غیر مجاز شبکه حمل و نقل ثمری در بر نخواهد داشت جز هدر رفتن وقت و انرژی شما! به طور کلی می توان این قبیل کالاها را در ٤ دسته مرتب کرد؛

  • کالاهای خطرناک؛ مواد قابل اشتعال، خورنده و قابل انفجار که به فرد، ماشین حمل اثاثیه و سایر لوازم دخیل در امر اسباب کشی آسیب وارد می کنند.
  • مواد فاسد شدنی؛ مواد غذایی فاسدشدنی می توانند اوضاع را در حین جابجایی وسایل خانه ناجور کنند و موجب خراب شدن سایر وسایلتان شوند.
  • حیوانات خانگی؛ وظیفه جابجا کردن و صحیح و سالم به مقصد رساندن حیوانات خانگی بر عهده خودتان است.
  • گیاهان؛ در اغلب موارد گل و گیاهان شما به حدی شکننده و حساسند که نمی توانند مشقات اسباب کشی را تاب آورند و از این تغییر مکان جان سالم به در برند. پس بهتر است آن ها را به یک دوست خوب و مطمئنن بسپارید تا به بهترین وجه ممکن از آن ها مراقبت کنند.
مطلب پیشنهادی:   کارتن بسته بندی

٩. آنقدر به حافظه تان اطمینان نداشته باشید که حس کنید نیازی نیست جعبه های بسته بندی لوازم را برچسب بزنید.

شما هم از آن دسته افرادی هستید که بعد از نقل مکان کردن به خانه جدید، کلی از وقت گران‌ بهای خود را صرف زیر و رو کردن جعبه های بسته بندی می کنید تا رختخوابتان را بیابید؟ اگر چنین است به خواندن ادامه دهید!
جالب است بدانید، برخی از اشتباهات رایج و مرسوم در بسته بندی لوازم منزل ریشه در اعتماد به نفس بیش از حد افراد دارد. یکی از نمونه های بارز چنین اشتباهاتی زمانی رخ می دهد که فرد باور دارد حافظه اش همچون کامپیوتر کار می کند و می کوشد تا هرطور شده به خاطر سپارد که درون هر جعبه ای چه لوازمی بسته بندی شده است و گمان می کند برچسب زدن و نوشتن روی جعبه ها کاری عبث و بیهوده است. حتی اگر حافظه قابل ستایشی دارید و مهارت حفظ کردن مطالبتان فوق العاده است، نباید این نکته را فراموش کنید که آشفتگی ها و استرس های پیش از اسباب کشی و رفتن به خانه جدید به حدی است که بر روی ذهن و حافظه تان تأثیر نامطلوبی می گذارد و توانایی های شما را تقلیل می دهد. بله درست است، یکی از اشتباهات رایج در بسته بندی لوازم منزل، برچسب نزدن جعبه هاست. یک ماژیک مشکی بردارید و روی هر یک از جعبه ها با دقت بنویسید که چه چیزهایی درون جعبه است و مقصدش کدام اتاق می باشد، اگر برای حمل آن دستورالعمل خاصی در نظر دارید، آن را هم بنویسید. می توانید جعبه های مربوط به هر یک از اتاق ها را با زدن برچسب های هم رنگ مشخص کنید.

مطلب پیشنهادی:   تاثیر جعبه و بسته بندی در افزایش فروش

این که گمان برید می توانید تمام وسایل خانه تان را خودتان یکه و تنها به نحو احسنت بسته بندی کنید، یک اشتباه محض است که بیش از همه به شما آسیب       می رساند. این که چقدر زمان نیاز دارید تا ماراتن بسته بندی لوازم منزلتان را با موفقیت به پایان برسانید، به شمار اقلامی بستگی دارد که می خواهید با خود به خانه جدید ببرید و میزان آمادگی شما برای این کار که بی تردید بخش اعظمی از زمانتان را در حین اسباب کشی به خود اختصاص خواهد داد.
مهم نیست نسبت به کار دشوار و نفسگیری که پیش رویتان گسترده شده، چه دیدگاهی دارید، بهتر است برای بسته بندی لوازم منزلتان از چند نفر کمک بگیرید. این گونه مطمئن می شوید که تا روز قبل از اسبابب کشی همه وسایل بسته بندی شده و آماده رفتن به منزل جدید هستید. زمانی که به دنبال کمک برای اسباب کشی هستید، نام دوستانتان نخستین کلماتی هستند که در ذهنتان نقش می بندند. اما این اشتباه را مرتکب نشوید و گمان نکنید که خدمات بسته بندی لوازم منزل که توسط شرکت های متخصص این صنعت ارائه می شوند به حدی گران است که از پس آن بر نمی آیید. تحقیق کنید و بهترین و مطمئن ترین شرکت را برای این کار برگزینید تا خیالتان از بابت اسباب کشی و دردسرهای بی شمار آن آسوده باشد.
ما هم برایتان آرزوی موفقیت می کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 info@sepidarcarton.com

دفتر فروش: ۷۷۲۸۹۳۹۰  |  ۷۷۲۸۹۳۹۱  |  ۷۷۸۲۳۱۷۲
خط تلگرام دفتر مرکزی: ۰۹۱۲۲۴۵۷۶۳۶

آدرس کارخانه: تهران، شهرک خوارزمی، فاز۲، بلوار گلستان، ابتدای خیابان بگونیا، پلاک۱۳۶
پیمایش به بالا
Call Now Buttonفروش مستقیم 09128495484