مقالات

ساخت جعبه مقوایی

راهنمای جامع طراحی و تولید جعبه مقوایی موج‌دار

1.4/5 - (10 امتیاز)

ساخت جعبه مقوایی ایده‌های برای طراحی حد و مرزی قائل شد. اما بسیاری از تأمین‌کنندگان، خرده‌فروشان و صاحبان کسب و کار از گزینه‌های بیشماری که در انتخاب جعبه پیش رو دارند، بی‌اطلاع هستند. به همین خاطر عزممان را جزم کردیم تا نگاهی دقیق‌تر بر مقوله طراحی و تولید جعبه مقوایی داشته باشیم و راهنمای جامعی ارائه دهیم که 14 نوع مختلف جعبه های مقوایی را در بر می‌گیرد.

در این صورت تأمین‌کنندگان، خرده‌فروشان و صاحبان کسب و کار فرصت می‌یابند تا با در اختیار داشتن اطلاعاتی کامل و همه جانبه در مورد بسته بندی محصولات، جعبه‌ای را انتخاب کنند که تمامی فاکتورهای کلیدی و مهم از قبیل شکل کالا و هدف از تولید آن و نحوه حمل و نقل در آن لحاظ شده باشد. پس با سپیدارکارتن همراه باشید تا ببینید گزینه ایده‌آل برای بسته بندی کالای شما کدام است

طراحی جعبه‌ مقوایی

در ادامه، متداول‌ترین جعبه های مقوایی موج‌دار را از نظر می‌گذرانیم. شاید در نگاه نخست گمان کنید که با یک لیست کامل و بسیار طولانی مواجه هستید اما به خاطر داشته باشید که این لیست تمامی اشکال جعبه های مقوایی را در بر نمی‌گیرد. همواره این امکان وجود دارد که با به خرج دادن کمی خلاقیت یک طراحی جدید و منحصر به فرد برای ساخت جعبه مقوایی ارائه دهید، با این حال می‌توان ادعا کرد که این لیست کامل‌ترین راهنمایی‌ست که تا به حال به صورت آنلاین در دسترس کاربران قرار گرفته است.

جعبه برش‌دار معمولی: یک جعبه با طراحی استاندارد که بخش فوقانی و تحتانی آن برش خورده است.

 

ساخت جعبه مقوایی

جعبه در باز: بخش فوقانی این جعبه‌ها باز بوده و شبیه به یک گل تازه شکفته است.

ساخت جعبه مقوایی

جعبه‌هایی با برش مخصوص: بخش فوقانی و تحتانی این جعبه‌ها به گونه‌ای برش خورده است که بخش‌های برش خورده کاملاً درون هم چفت و محکم می‌شوند.

 

ساخت جعبه مقوایی

جعبه سینی شکل با دیواره بلند: این جعبه‌ها فاقد بخش فوقانی بوده و قسمت جلویی آن به مانند یک پنجره باز می‌باشد.

ساخت جعبه مقوایی

جعبه دیوایدر دار: این جعبه‌ها کاملاً مشابه جعبه‌های برش‌دار معمولی می‌باشند با این تفاوت که درون آن‌ها دیوایدری تعبیه شده است.

ساخت جعبه مقوایی

محفظه 5 پانله یا جعبه ارابه‌ای شکل: یک جعبه تاشو حاوی 5 پانل که ارابه‌ای شکل می‌باشد.

ساخت جعبه مقوایی

جعبه تمام تلسکوپی: این جعبه مستطیلی شکل و کوتاه دارای درپوش مخصوص است.

 

ساخت جعبه مقوایی

جعبه پوشه‌ای یکپارچه: برای ساخت و طراحی این جعبه تنها از یک ورقه مقوایی استفاده شده که بخش‌های مختلف آن تا شده و بر روی هم قرار می‌گیرند.

ساخت جعبه مقوایی

جعبه برش‌داری که کف آن با چسب مهر و موم شده است: یک جعبه برش‌دار معمولی است که بخش انتهایی آن با چسب مهر و موم شده است.

ساخت جعبه مقوایی

جعبه سینی شکل ته بسته و درپوش دار: این جعبه شباهت بسیاری به جعبه‌های Wrap around «لفافه‌دار» دارد با این تفاوت که انتهای آن بسته است.

مطلب پیشنهادی:   ٥ ایده زیرکانه برای داشتن بسته بندی بهتر - اینفوگرافیک

ساخت جعبه مقوایی

جعبه سینی شکل شش گوش و خود نصب: یک طراحی خاص و منفرد که می‌توان جعبه را بر روی یک گوشه تا کرد.

ساخت جعبه مقوایی

جعبه‌ای با کف از هم گسیخته که بخش فوقانی آن به سمت داخل تا می‌شود: بخش انتهایی این جعبه سکوی قهرمانی 3-2-1 را در ذهن بیننده تداعی می‌کند.

ساخت جعبه مقوایی

جعبه Wrap Around «لفافه‌دار»: مقوای به کار رفته در ساخت این جعبه به جای آن که تا بخورد حول محور خود می‌پیچد.

تولید جعبه مقوایی

 

با خواندن این راهنمای جامع، اطلاعات بسیار خوب و مفیدی در زمینه طراحی جعبه های مقوایی کسب کرده‌اید و تمامی پرده‌های ابهام از پیش چشمانتان به کنار رفته است. با در نظر گرفتن این واقعیت که می‌توان جعبه را دقیقاً به شکل یک محصول طراحی کرد یا به گونه‌ای ساخت که ایده خاصی را در ذهن خریداران تداعی کند و تمامی رنگ‌ها و سبک‌هایی که می‌توان در هنگام طراحی بر روی یک جعبه پیاده نمود، گزینه‌های پیش رویتان بی‌حد و مرز خواهد بود.

نحوه طراحی یک جعبه به المان‌های متفاوتی بستگی دارد که از آن میان می‌توان به نیازها و انتظارات شما، هدف از تولید و ساخت کالا، بودجه بسته‌ بندی و شیوه‌های حمل و نقل و ارسال اشاره داشت. فکر می‌کنید برای طراحی جعبه مقوایی برای محصولات خود ایده جالبی در ذهن دارید؟ اگر پرسشی در این زمینه دارید، با کارشناسان ما تماس بگیرید.

نکاتی که باید درباره طراحی بسته بندی محصولات و طراحی و تولید جعبه مقوایی رعایت کرد.

یکی از چالش های تولید جعبه مقوایی و بسته‌ بندی محصولات این است که چگونه می‌توان جعبه‌ای را تولید کرد که علاوه بر محافظت از محصول در طولانی مدت، از زیبایی و جذابیت خوبی نیز برخوردار باشد. یک بسته‌بندی زیبا با طراحی هوشمندانه خود می‌تواند با جلب نظر مشتریان نقش مهمی را در افزایش روند فروش محصول ایفا کند. نوع بسته‌بندی محصول و طراحی گرافیکی آن می‌تواند حس لوکس بودن و یا برخلاف آن کم ارزش بودن کالا را به مشتری القا کند. علاوه بر زیبایی و جذابیت، بسته‌بندی و جعبه‌ها باید حاوی اطلاعات مهم محصول نیز باشند.

 در نتیجه بسته بندی مناسب برای فروشگاه آنلاین باید دارای اطلاعات کامل محصول مانند تاریخ تولید و انقضا، نکات نگهداری موادغذایی، مواداولیه، مشخصات شرکت تولیدکننده و… باشد. علاوه بر این، محصولات به طریقه های مختلفی بسته‌بندی می‌شوند. برای مثال بسته‌بندی مواد خوراکی با بسته‌بندی کالاهایی مانند لباس و یا کالاهای دیگر متفاوت است و شما باید همواره سعی کنید که از بهترین و مناسبترین بسته‌بندی برای محصول خود استفاده کنید. اگر می‌خواهید خیالتان از بسته‌بندی محصولات راحت باشد، بهتر است این کار را به یک گروه تولیدی جعبه مقوایی باتجربه بسپارید.

با انواع جعبه مقوایی آشنا شوید

شرکت‌هایی که در زمینه تولید جعبه مقوایی فعالیت می‌کنند و تولید کننده جعبه مقوایی هستند، معمولا جعبه‌هایی با ویژگی و کاربردهای متفاوتی تولید می‌کنند که در ادامه به تعدادی از انواع گوناگون جعبه های مقوایی که توسط کارخانه کارتن سازی سپیدار کارتن تولید شده اشاره خواهیم کرد:

مطلب پیشنهادی:   جعبه شکلات - از محافظت و زیبایی

تولید جعبه مقوایی

 با اهمیت بسته بندی در رفتار مصرف کننده بیشتر آشنا شوید

تفاوتی ندارد که شما تولیدکننده و یا عرضه‌کننده کوچک و یا بزرگی هستید، در هر صورت باید با هنر بازاریابی و برندینگ بسته بندی آشنا شوید تا بتوانید فروش خوبی داشته باشید. بیشتر تولید کنندگان بر این باورند که بسته‌بندی یک محصول می‌تواند حتی از خود آن نیز اهمیت بیشتری داشته باشد.

بسته‌بندی مهمترین شکل تبلیغات است و به همین دلیل نقش مهمی را در فروش یک محصول و برند ایفا می کند. بسته‌بندی جذاب و خاص باعث می‌شود که در یاد خریداران بمانید و حتی اگر جعبه‌ی محصولات را به صورتی طراحی کنید که بتوان از آن برای مصارف دیگر نیز استفاده کرد، توانسته‌اید که با هزینه‌ای مناسب برای خود یک تبلیغ همیشگی و تاثیرگذار داشته باشید.

به همین علت برندهای معتبر همواره برای نوع و حتی رنگ بسته‌بندی محصولات خود اهمیت قائلند و به این طریق مشتریان خود را افزایش می‌‌دهند. علاوه بر این بسته‌بندی می‌تواند در برابر خطرات و ضربه‌ها از محصول شما محافظت کند. همچنین در هنگام بسته بندی و برچسب زدن محصولات به اطلاعاتی که قرار است بر روی آن درج شود، دقت کنید و حتما به مواردی مانند شماره تماس شرکت، آدرس، شبکه‌های اجتماعی و… را بنویسید تا خریداران بتوانند به راحتی با شما درارتباط باشند.

مطلب پیشنهادی:   کارتن در دار و ترفندهای جدید بسته‌بندی

تولید جعبه مقوایی اختصاصی چه مزایایی دارد؟

تفاوتی ندارد که شما می‌خواهید سفارش جعبه مقوایی را در چه مدلی دهید، زیرا تولید جعبه مقوایی اختصاصی و بسته‌بندی مقوایی می‌تواند مزایای بسیار زیادی برای شرکت شما داشته باشد:

  • وزن جعبه‌های مقوایی کم بوده و بنابراین بعد از قرار گرفتن محصولات در آن و هنگام حمل و نقل به مشکل نخواهید خورد.
  • یکی دیگر از مزایای جعبه‌های بسته‌بندی مقوایی، توانایی آن‌ها در مقاومت به ضربه بوده و بنابراین در هنگام جابجایی محصول دچار خرابی یا شکستگی نخواهد شد.
  • به راحتی می‌توانید هر اطلاعات یا تصویری را که می‌خواهید بر روی جعبه محصول درج کنید.
  • این جعبه‌ها قابل بازیافت هستند و بنابراین انتخاب بهتری در مقایسه با جعبه‌های پلاستیکی هستند.
  • برخی از جعبه‌های مقوایی نسبت به آتش‌سوزی مقاوم هستند.
  • جعبه‌های مقوایی علاوه بر محافظت در برابر ضربه، محصول شما را تا حد زیادی از افزایش یا کاهش دما در امان نگه‌ می‌دارند.
  • امروزه جعبه‌ها و بسته‌بندی‌های مقوایی بعلت قیمت پایینی که دارند، بسیار در میان فروشندگان و تولید کنندگان محبوب واقع شده‌اند. مواد اولیه بسته‌های مقوایی بسیار ارزان قیمت بوده و از لحاظ اقتصادی نیز بصرفه هستند و شما می‌توانید با قیمتی مناسب آن‌ها را تهیه کنید.
  • جعبه‌های مقوایی کاملا انعطاف پذیر و قابل تغییر هستند و به‌راحتی و با کمک کارهایی مثل برش دادن یا چسباندن می‌توانید آن‌ها را به هرحالتی که مدنظر دارید دربیاورید.

تولید جعبه مقوایی

قیمت تولید جعبه مقوایی به چه مواردی بستگی دارد؟

عوامل مختلفی وجود دارد که می‌تواند باعث افزایش یا کاهش قیمت تولید جعبه مقوایی و طراحی جعبه شود. به عنوان مثال نوع متریال و مواد استفاده شده برای ساخت جعبه مقوایی بسته‌بندی مثل چسب و یا نوع مقوا، نوع محصولی که قرار است در داخل جعبه قرار بگیرد، سایز و ابعاد جعبه، نوع طراحی کارتن و… می‌تواند بر روی قیمت تولید و چاپ جعبه مقوایی تاثیر بگذارد. همچنین باید اشاره کرد که اگر به طور مستقیم به کارخانه تولید جعبه مقوایی تهران مراجعه کنید و خرید جعبه مقوایی خود را از آنجا انجام دهید، می‌توانید قیمت مناسب‌تری خرید خود را انجام دهید.

کارخانه تولید جعبه مقوایی تهران بعنوان تولید کننده جعبه‌های مقوایی و با راه‌اندازی خط تولید جعبه مقوایی اقدام به ساخت و تولید جعبه‌های مقوایی با طرح‌های مختلف برای مصارف متفاوت کرده است. اما بهتر است بدانید که با توجه به مزایا و تاثیراتی که یک جعبه مقوایی زیبا می‌تواند بر افزایش فروش شما و جلب نظر مشتریان داشته باشد، نسبت به سایر بسته‌بندی‌ها می‌تواند انتخاب مقرون‌به‌صرفه‌تری برای عرضه محصولات محسوب شود.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آدرس کارخانه: تهران، شهرک خوارزمی، فاز۲، بلوار گلستان، ابتدای خیابان بگونیا، پلاک۱۳۶
Call Now Buttonمدیر عامل 09122457636