انواع جعبه های لمینتی

انواع جعبه های لمینتی

5/5 - (1 امتیاز)

در انواع بسته بندی و ساخت کارتن و جعبه نوعی جعبه تولید می‌شود که از لحاظ محافظت برای کالاهایی که می‌بایست از آب و یا نور دور نگه داشته شوند، بسیار مناسب می‌باشد. جعبه لمینتی یک نوع جعبه خاص برای محافظت‌های ویژه است. در انواع جعبه لمینتی گزینه های محافظتی از جمله دوری از آب، دوری از نور مستقیم، محافظت از فشار و شکنندگی در نظر گرفته می‌شود. از آن جایی که لمینت ساختار اصلی این نوع از جعبه ها را تشکیل می دهد، کالاهایی که نسبت به این عوامل آسیب پذیر هستند به خوبی با این جعبه ها قابل حمل و نگهداری می باشند.

 

لمینت چیست ؟

قبل از آشنا شدن با جعبه های ساخته شده از لمینت بهتر است با پوشش لمینت آشنا شویم. لمینت یک پوشش یا یک لایه محافظ لوکس است که می توان آن را بر روی محصولات چاپی نیز به کار برد. لمینت قادر است مقوای خشک و مات را به یک صفحه براق و شفاف تبدیل کند. اعمال چاپ بر روی لمینت بر جذابیت آن می افزاید. بیشتر جعبه های لمینتی برای کالاهای لوکس به کار گرفته می شوند. علاوه بر خاصیت لوکس بودن، این لایه محافظ قادر است کالا را در برابر پارامتر های مختلف مانند نور و آب محافظت کند. ورق های لمینت از ترکیبات کاغذ و پلاستیک تشکیل شده اند. کاغذ های فشرده و تیره رنگ در مقداری مشخص آب خیس می خورند و در رزین هایی مانند فنل و ملامین قرار می گیرند و همچنین با دیگر رزین های شیمیایی مخلوط شده و کاغذ لمینت را به وجود می آورند این کار سبب می شود که یک ورقه سخت تشکیل شود. برای تولید این کاغذ ها شفاف نیاز به ماشین آلات خاص و ویژه این کار است. خطوط امولوسیون کاغذ، ماشین آلات خشک کننده و خنک کننده نیز از ملزومات تولید کاغذ های لمینت است. در مرحله نخست کاغذ های تولید شده در رزین خیس می خورند تا به خوبی رزین را به خود جذب کنند سپس زمانی که کاغذ از مواد رزین اشباع شد، در ماشین آلات مخصوص این کار خشک می شوند تا لایه لمینتی آن ها تثبیت شود. در نهایت کاغذ ها به اندازه مورد نظر برش خورده و آماده ساخت جعبه لمینتی می شوند.

مطلب پیشنهادی:   آماده کردن ایستگاه بسته بندی برای تعطیلات

انواع جعبه های لمینتی

همان طور که گفته شد لمینت یک لایه براق است که بر روی کاغذ یا جعبه سفارسی چاپ می شود. لمینتی که بر روی کاغذ یا مقوا پوشش داده می شود یک فیلم PET می باشد که کاغذ به آن انباشته شده است و سپس به جعبه لمینتی تبدیل می شود. جعبه های لمینتی دو نوع دارند. لمینت براق و لمینت مات. لمینت براق جلوه بیشتر و بهتری دارد و می تواند یک جعبه سفارشی با آن تولید کرد. این جعبه لمینتی که براق و شفاف است علاوه بر فرآیند پوشش لمینت از یک لاک الکل UV نیز تشکیل شده اند. جعبه هایی که از لمینت براق استفاده می کنند مقاوم تر و مستحکم تر هستند. از آن جایی که در روند تولید لمینت براق فشرده سازی نقره نیز به کار گرفته می شود، کاغذ ها و جعبه های  لمینتی براق بسیار محکم تر هستند. نوع بعدی لمینت، لمینت های مات است که این حالت نیز طرفداران خود را دارد. لمینت مات نیز می تواند یک روش آسان تر و کم هزینه تر در تولید جعبه لمینتی باشد. در این مدل از لمینت ها کیفیت کار لوکس تر و سفارشی تر می باشد و از رنگ ها و پالت های متنوع تری می توان استفاده کرد. انعطاف پذیری در لمینت های مات بیشتر است. به طور کلی می توان گفت جعبه لمینتی یک گزینه برای کالاهایی است که نیاز به عرضه لوکس تر و یا نگهداری ویژه تری نسبت به سایر کالاها دارند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 info@sepidarcarton.com

دفتر فروش: ۷۷۲۸۹۳۹۰  |  ۷۷۲۸۹۳۹۱  |  ۷۷۸۲۳۱۷۲
خط تلگرام دفتر مرکزی: ۰۹۱۲۲۴۵۷۶۳۶

آدرس کارخانه: تهران، شهرک خوارزمی، فاز۲، بلوار گلستان، ابتدای خیابان بگونیا، پلاک۱۳۶
پیمایش به بالا
Call Now Buttonفروش مستقیم 09128495484