مقالات

کارت ویزیت

بسته بندی با خاطره ای شیرین و فراموش نشدنی، بخش دوم

5/5 - (1 امتیاز)

عناصر به كار رفته در خلق تجربه يك بسته بندي كاملاً اختصاصي و دلنشين كدام است؟

عناصر بسياري را مي‌توان در طراحي بسته بندي منحصر به فرد يك برند و تجربه گشودن آن بسته بندي دخيل دانست. نيازي نيست به تك تك اين موارد جامه عمل بپوشانيد، بررسي كنيد ببينيد كدام يك از اين عناصر براي شما مفيدتر و مؤثرتر بوده و از ديد مشتريانتان ارزشمندترند. از نقطه نظر استراتژيكي انتخاب چند قلم از اين موارد مي‌تواند در رقم زدن تجربه اي به يادماندني نقش بسزايي داشته باشد و سكوي پرتابي براي به موفقيت رسيدن شما باشد. به اتفاق هم به برخي از اين عناصر نگاهي خواهيم انداخت، پس با سپیدارکارتن همراه باشید:

جعبه

بزرگ ترين عاملي كه بايد در نظر بگيريد، جعبه اصلي بسته بندي است. سابق بر اين، جعبه هاي مقوايي دو جداره قهوه اي و سفيد رنگ تنها گزينه هاي موجود بودند. از آنجايي كه اين جعبه ها ارزان قيمت و محكم بوده و وظيفه خود را به نحو احسنت به انجام مي رساندند، براي مدتي بسيار طولاني در صنعت بسته بندي دنيا حكمروايي كرده و سيطره داشتند. جعبه بسته بندي بهترين فرصت را در اختيارتان مي‌گذارد تا مشتريان را حيرت زده كنيد و تجربه اي ماندگار در ذهنشان بيافرينيد، البته اين را هم در نظر داشته كه اين جعبه ها گران قيمت هستند.

كاغذ كادو

با كادوپيچ كردن محصولات خود مي‌توانيد تجربه باز كردن بسته بندي را براي مشتريان رمزآلود و در عين حال هيجان انگيز كنيد. شما مي‌توانيد از كاغذ كادوهايي با چاپ اختصاصي يا كاغذ هاي خوش رنگ و لعاب بهره بگيريد.

مطلب پیشنهادی:   صنعت بسته بندی و انواع رایج آن

پركننده

پيش از اين پركننده هايي از جنس استيروفوم، فوم هاي اضافي، كيسه هاي هوا يا نايلون حبابدار رواج داشت. تمام ساكنين اين كره خاكي از قديم الايام تاكنون با نايلون هاي حبابدار خاطره اي تسلي بخش دارند اما اين نايلون ها از حيث زيبايي ظاهري حرفي براي گفتن نداشته و نمي توانند چيزي بر ارزش هاي برند شما بي افزايند. انواع ديگري از پركننده هاي بسته بندي وجود دارند كه زيبا و چشم نواز بوده و مي‌توانند نظر مثبت مشتريان را به خود جلب كنند، پركننده هايي همچون پوشال هاي كاغذ رنگي و تراشه هاي چوب.

استيكر

مي‌توان به روش هاي مختلفي استيكرها را به كار بست. اگر مي‌خواهيد از كاغذ كادو براي بسته بندي كالايتان استفاده كنيد، مي‌توانيد با يك استيكر منقش به نام و لوگوي برندتان بسته خود را مهر و موم نماييد. استيكرها مي‌توانند شما را از شر هزينه هاي گزاف چاپ طرح اختصاصي بر روي جعبه بسته بندي برهاند. استيكرها بسيار متنوع و نسبتاً ارزان قيمت هستند.

كارت ويزيت و پيشنهادهاي تبليغاتي

حتماً نبايد كارت ويزيت به همان شكل سنتي و قديمي بوده و فقط نمايانگر اطلاعات تماس شركت شما باشد. استفاده از كارت ويزيت يك گزينه و ارزان قيمت براي اضافه كردن نام و نشان و ردپاي برند شما بر روي بسته بندي هايتان تلقي مي‌شود. به عنوان مثال مي‌توانيد كارت ويزيتي بر روي بسته بندي محصولتان بچسبانيد و به آنها بگوييد با ارائه اين كارت در خريد بعدي تخفيف خواهند گرفت، يا يك كارت اضافي هم براي دوستانشان در نظر بگيريد و از اين طريق نام و آوازه برندتان دهان به دهان بچرخد و اسم و رسمي براي خود دست و پا كنيد. مي‌توانيد از فضاي خالي موجود در كارت ويزيت براي نوشتن يك يادداشت يا دستورالعمل كار با محصول بهره بگيريد. گزينه هاي پيش رويتان نامحدود و ارزان قيمت مي‌باشند.

مطلب پیشنهادی:   5 گرایش بسته بندی که در سال 2021 پیشرو و غالب خواهند بود.

رسيد

قرار دادن رسيد به همراه بسته بندي محصول كاملاً رايج و مرسوم است، اما با كمي انديشه و تدبير مي‌توانيد از ميان روش هاي متعدد موجود، بهترين شيوه را براي ارائه رسيد برگزينيد. يك رستوران شيك و باكلاس را در نظر بگيريد كه چقدر با احترام و حساب شده صورت حساب را به دست مشتريان مي‌رسانند. در رستوران هاي مجلل زمان تحويل صورت حساب كاملاً برنامه ريزي شده مي‌باشد و در بهترين زمان ممكن و پس از صرف شام درون يك پوشه زيبا و در بسته در كمال احترام به مشتري ارائه مي‌شود. نحوه و محل تحويل دادن رسيد به مشتري بسيار حائز اهميت است.

يادداشت شخصي

دادن يك يادداشت دستنويس مي‌تواند تأثير بسيار مطلوبي بر روي مشتريان به جا گذارد. در واقع اين حس به فرد دست مي‌دهد كه در پس اين برند اشخاصي واقعي مشغول كارند.

نوار چسب

نوار چسب هاي شفاف، مگه نه؟ اين روزها مي‌توانيد نوار چسب هايي با رنگهاي متنوع و زيبا بيابيد، رنگ هايي كه با برند و لوگوي شما هارموني خاصي ايجاد مي‌كنند.

هديه

با يك هديه كوچك مي‌توانيد مشتريان خود را حسابي سوپرايز كرده و دلشان را شاد كنيد تا يك تجربه بي نظير و دلنشين در ذهنشان ثبت شود. رايان فرنچ، مؤسس GameKlip درون تمامي سفارشات خود شكلات هاي Smarties & Rocket قرار مي‌دهد. اگر در گوگل عبارت اسمارتيزهاي GameKlip را جستجو كنيد، بيش از ٧٠٠٠ نتيجه در پيش چشمتان نمايان مي‌شود كه در تمام آنها مردم از تجربه لذت بخششان صحبت مي‌كنند. بر مبناي حجم متوسط سفارشات و نرخ سودتان مي توانيد يك هديه كوچك و دل انگيز درون بسته بندي محصولات خود قرار دهيد تا تجربه باز كردن بسته بندي براي مشتريانتان شيرين و دلچسب شود.

مطلب پیشنهادی:   تاثیر بسته بندی و کارتن در فروش

نمونه

با توجه به پروفايل و پيشينه خريد مشتري مي‌توانيد نمونه (Sample) محصولاتي را در بسته بندي كالاي خريداري شده توسط او قرار دهيد كه احتمال مي‌دهيد در آينده با مشاهده و شناخت اين محصول جديد نسبت به خريد آن اقدام كند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آدرس کارخانه: تهران، شهرک خوارزمی، فاز۲، بلوار گلستان، ابتدای خیابان بگونیا، پلاک۱۳۶
Call Now Buttonمدیر عامل 09122457636