مقالات

اهمیت کارتن سازی

اهمیت کارتن سازی در کسب و کار

Rate this post

صنایع تولیدی مختلف برای بسته بندی محصولات خود به لوازم و ابزار مخصوص نیاز دارند، تا کالا و محصولات تولیدی خود را برای انتقال به بازار های فروش و ارسال برای مشتریان بسته بندی کنند و این بسته بندی باید به گونه‌ ای باشد که ایمنی کالاها را حفظ نموده و در نهایت جلوه های شیک و مناسب در بسته بندی آن ها داشته باشد. اما طبق قوانین و مقررات سازمان های جهانی، لوازم بسته بندی کالاها باید به گونه‌ ای باشد که به محیط زیست نیز صدمه ‌ای وارد نکند. توسعه و رشد کسب و کارهای امروزی با صنایع مختلفی مربوط و گره خورده است. اهمیت کارتن سازی و توجه به کیفیت بسته بندی از جمله اموری می‌ باشند که در راستای توسعه کسب و کار شما و سهولت حمل و نقل آن ها به نقاط مختلف راه اندازی شده است.

می‌ توان کارتن سازی را در زمره صنایعی دانست که تمامی واحد های تولیدی به نوعی با آن در ارتباط بوده و بدون استمداد از آن نمی توانند فعالیت تجاری خود را توسعه دهند. کارتن سازی بدون کیفیت و اصول بسته بندی مناسب نمی تواند اقدام مهمی در راستای توسعه کسب و کار باشد؛ بنابراین در زمان انتخاب یک شرکت مناسب در حیطه کارتن و جعبه سازی باید به ظرافت کاری آن ها توجه نمود.

صنعت کارتن سازی یک صنعت پیشرفته و تخصصی:

صنعت کارتن سازی از جمله مشاغل پر درآمد جهان است که با راه‌ اندازی یک خط تولید می‌ توانید، این کسب و کار را راه اندازی نمایید و بدین طریق کسب درآمد داشته باشید. اما خرید ماشین‌ آلات پیشرفته و به روز جهان تا زمانی که شما با دانش و تخصص این صنعت آشنا نشده اید، نمی تواند هیچ کمکی در راه اندازی خط تولید و تبدیل آن به درآمد و سود دهی به شما داشته باشد؛ چرا که کارتن سازی یک صنعت پیشرفته و کاملاً تخصصی است.

اهمیت کارتن سازی در توسعه صادرات:

صادرات محصول توسط واحد های تولیدی گسترده صورت گرفته و شرکت های کارتن سازی نیز همگام با آن ها برای توسعه تجارت خود اقدام می کنند. توزیع کالاهای صادراتی در مقایسه با توزیع کالاهای داخلی بر طبق اصول پیچیده ‌تری صورت می‌ گیرد و شرکت‌ های مربوطه نیز به این امر واقف هستند. کارتن هایی که برای حمل و نقل محصولات صادراتی انتخاب می‌ شوند،  باید ضخامت مناسبی داشته و از کالاها در مسافت ‌های طولانی محافظت کند. این امر در خصوص کارتن هایی که برای حمل محصولات آسیب پذیر به کار می روند، بیشتر دارای اهمیت است‌. کارتن حمل کالاهای صادراتی باید با بیشترین لایه ممکن تولید شوند. این امر قیمت کالا را افزایش داده اما در خصوص صادرات، صحت و سلامت محصولات مربوطه در اولویت واحد تولیدی قرار دارد.

خرید کارتن مناسب کسب و کار

اهمیت کارتن سازی در توسعه کسب و کارهای داخلی:

فعالیت های تجاری در داخل یک کشور نیز بسیار اهمیت دارند. هیچ گونه تجارت پررونق و پر سودی از همان ابتدای کار با توسعه لازم شروع به فعالیت نکرده است. همین کسب و کارهای داخلی هستند که با رعایت اصول تجارت به بازارهای جهانی راه پیدا می کنند. برای این که فعالیت خود را به بهترین شیوه ممکن انجام دهید، بهترین روش ها را برای ارسال کالا به نقاط مختلف و بازار هدف به کار بگیرید. استفاده از کارتن لمینتی و حتی کارتن دایکات با ضخامت و کیفیت مناسب می تواند بهترین انتخاب باشد. در صورتی که تولیدات خود را به نقاط دور کشور ارسال می کنید، به کارگیری کارتن های پنج یا هفت لایه معقولانه تر است. این کارتن ها ضخامت زیادی داشته و قابلیت بالایی جهت حفظ کالا در شرایط نامساعد را دارند.

مطلب پیشنهادی:   خرید مستقیم از کارتن سازی در تهران چگونه است؟

اهمیت کارتن سازی در توسعه کسب و کارهای خانگی:

انواع مختلفی از کسب و کارهای خانگی در تمامی کشور های جهان وجود داشته و از مهم ترین مسائل موجود در این عرصه می‌ توان به عدم سازماندهی کسب و کارهای خانگی اشاره کرد. عدم سازماندهی یک شغل با عدم پیشرفت و توسعه آن همراه بوده و ممکن است شما را برای همیشه در یک سطح پایین نگه دارد. توجه به نحوه ارسال کالا به مشتری و یا تحویل آن به کارفرما بسیار حائز اهمیت است و شما می توانید با استفاده از کارتن های ارزان قیمت و توجه به اصول بسته ‌بندی محصول، اعتبار فعالیت خود را افزایش داده و توجه دیگران را به سمت فعالیت خود جلب نمایید.

اهمیت کارتن سازی در توسعه کسب و کارهای کوچک:

فعالیت تجاری و کسب و کارهای کوچک در سطح یک شهر و استان خاص نیز بدون ارتباط با کارتن سازی و بسته بندی کالا نیست. کسب و کارهای محدود در سطح یک منطقه خاص می‌ توانند با بهره‌ گیری از پیشرفت های صورت گرفته در عرضه بسته بندی محصول و کارتن سازی، کارتن های ارزان تر و مناسب برای حمل محصول و کالا را سفارش دهند. کارتن های ارزان و سبک قیمت مناسبی داشته و هزینه زیادی را به واحد تولیدی تحمیل نمی کنند با این حال کسب و کار شما را جدی تر و اصولی تر می کند. در صورت تمایل می توانید از کارتن های دیگر و یا کارتن های دایکاتی نیز استفاده کنید. برای پیشرفت کسب و کار خود از این اصول اولیه غافل نشوید.

بیشتر بخوانید: بهترین شیوه چاپ در صنعت بسته بندی کدام است؟

اهمیت کارتن سازی در توسعه فعالیت های صنعتی:

فعالیت های صنعتی در دو سطح سنگین و نیمه سنگین فعالیت دارند. شاید تصور کنید، فعالیت‌ های سنگین ارتباط چندانی با کارتن سازی نداشته؛ اما بهتر است بدانید فعالیت ‌های صنعتی سنگین همچون ساخت خودرو برای پخش بسیاری از قطعات غیر سنگین نیاز به حمل کالا با استفاده از کارتن را دارند. قطعات صنعتی در مقایسه با فعالیت‌ های تجاری دیگر سنگین تر بوده و در نتیجه نیاز به کارتن های ضخیم تری دارند. این قطعات که اغلب در هاردباکس ها و یا جعبه‌ های مقوایی بسیار محکم بسته بندی می شوند؛ به همین جهت در کارتن های دایکات و یا چند لایه قرار می‌ گیرند.

اهمیت کارتن سازی در توسعه صنایع آرایشی و بهداشتی:

صنایع آرایشی و بهداشتی در هر سطحی که باشد نمی تواند بدون ارتباط با کارتن سازی و بسته بندی اصولی فعالیت کند‌. شرکت ها و واحد های پخش کننده محصولات آرایشی و بهداشتی اغلب از کارتن های لمینتی برای توزیع استفاده می  کنند. توسعه صنایع آرایشی و بهداشتی با کیفیت بسیار بالا، به بسته بندی و ارسال کالا گره خورده است. توجه واحدهای نظارت کننده بر نحوه ارسال این گونه کالا ها بسیار زیاد بوده و سازمان و موسسات بهداشتی نیز این مراکز را زیر نظر دارند. اگر می خواهید در دنیای تجارت، موارد آرایشی بهداشتی در ایران از سطح رقابتی بسیار بالایی برخوردار است؛ پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته باشید، توجه ویژه به اصول بسته‌ بندی و حمل کالا ضروری است.

اهمیت کارتن سازی در توسعه صنایع غذایی:

مواد غذایی از جمله تولیدات پایدار در یک کشور بوده و ارسال آن به تمام نقاط جهان صورت می ‌گیرد. ارسال بسیاری از مواد غذایی بر طبق استانداردهای خاصی انجام می‌ شود و از کارتن برای حمل راحت تر آن ها استفاده می گردد. محصولات غذایی شامل انواع مختلفی از صیفی جات، حبوبات، میوه، بطری، کنسرو، پاکت و غیره می باشد. این محصولات در مقابل نور آفتاب و رطوبت به شدت آسیب پذیر بوده و ممکن است کیفیت اولیه خود را از دست دهند. کارتن دایکاتی و کارتن مقوایی متداول ترین کارتن بسته بندی مواد غذایی می باشند؛ با این حال می توانید انواع کارتن لمینت را نیز سفارش دهید.

مطلب پیشنهادی:   جعبه کفش

اهمیت کارتن سازی

تجارت و رقابت اقتصادی:

واحد های تجاری در ایران و کل جهان همواره در یک رقابت تجاری قرار دارند که تنها بخش خاصی از آن محسوس بوده و بسیاری از ارکان آن را نمی بینیم. بسیاری از واحد های تجاری ناشناخته در مدت زمان اندکی مسیر پیشرفت را طی کرده و ممکن است فایل های شناخته شده را به حاشیه ببرند. برخی از واحدهای تولیدی شناخته شده نیز مکان و جای مناسبی در عرصه تجارت پیدا کرده و روز به روز بر توسعه و پیشرفت خود می افزایند. پیشرفت های صورت گرفته با اتکا بر اصول خاصی رخ می ‌دهند و بسته بندی کالا با استفاده از یک کارتن مناسب نیز در زمره این اصول قرار دارد. با این حساب بهتر از اصول بسته بندی کالا و ضخامت کارتن حمل آن غافل نگردیم.

صنعت کارتن سازی:

با بررسی اهمیت و کاربرد استفاده از کارتن در بسته بندی محصولات و کالاها شما هم قطعاً به این نتیجه می رسید که فعالیت صنایع کارتن سازی تا چه اندازه در تمامی طعام اهمیت داشته و در واقع این صنعت تا چه اندازه می‌ تواند به سایر صنایع تولیدی کمک کرده و شاید لازم است بگوییم که این صنعت به عنوان نوعی یک تجارت پرسود برای افرادی که قصد راه اندازی کسب و کار و سرمایه گذاری را دارند، شناخته می شود. با راه اندازی یک خط تولید با تکنولوژی های ساختاری متفاوت می توانید کسب و کاری را برای خود راه اندازی کنید؛ چرا که این صنعت علاوه بر سرمایه به دانش، مهارت و تخصص خاص خود نیاز دارد تا به سود دهی برسد.

مواردی که برای خرید و تهیه کارتن بسته بندی باید به آن ها توجه کنید به شرح زیر می باشد:

اول، مزایای زیست محیطی:

با پیشرفت تکنولوژی و به دنبال آن افزایش فرهنگ مردم و اطلاع آن ها از اهمیت محیط زیست استفاده از وسایل تجدید پذیر گسترش چشمگیری داشته از صنعت کارتن سازی نیز از این قافله عقب نمانده و دست به تولید تجربه‌ هایی زده است که قابل بازیافت می باشند. ویژگی که منجر به عدم آسیب رساندن این‌ گونه کارتن ها به طبیعت می ‌شود؛ این است که مواد اولیه آن ها کاملا تجزیه پذیر است. این ویژگی که در ابتدا توسط استارتاپ های مختلف جامعه معرفی شد امروز مورد توجه دوستداران طبیعت نیز قرار گرفته است و به همین دلیل تبلیغات زیادی جهت استفاده از بسته بندی های تجزیه پذیر انجام شده است.

دوم، مزایای چاپ روی کارتن:

اگر برای خرید کارتن مورد نظر خود تولیدی را انتخاب کنید که توانایی چاپ لوگوی شما را روی کارتن داشته باشد، یک مزیت قابل توجهی نسبت به رقبای تان در کسب و کار خود خواهید داشت. بنابراین حتماً این نکته را در هنگام انتخاب تولیدی در نظر داشته باشید.

سوم، توجه به اسکلت بندی در هنگام خرید کارتن در تهران:

یکی از مواردی که باید در هنگام خرید کارتن از تولیدی و یا شرکت کارتن سازی به آن توجه کرد، مقاومت جعبه یا به عبارتی دیگر اسکلت بندی آن می باشد. از این رو هر چه وسایل شما سنگین تر و با ارزش تر باشد، کارتن بسته بندی نیز باید اسکلت بندی مقاومت را داشته باشد. در غیر این صورت ممکن است کارتن مورد نظر قادر به تحمل وزن به وسیله شما نبوده و در نهایت منجر به آسیب دیدن آن و ایجاد خسارت مالی زیادی شود.

مطلب پیشنهادی:   دایکات چیست؟ کارتن دایکاتی چه استفاده ای دارد؟

چهارم، ابعاد جعبه عاملی موثر هنگام خرید:

حتما توجه داشته باشید که پیش از سفارش جعبه، به ابعاد آن توجه کنید.

پنجم، انبار کردن محصولات:

از جمله عوامل تاثیرگذار دیگر که در هنگام تهیه کارتن باید آن را مورد بررسی قرار دهید، مقاومت کارتن در برابر سرما و گرما می باشد. ممکن است به دلیل شغل خود مجبور به خرید محصولات و انبار کردن آن برای مدت زمان کوتاه و یا طولانی باشید ، در این صورت حتما باید کارتن هایی را تهیه کنید که به همین منظور تولید شده‌اند. در نتیجه اگر در شغل تان نیاز به انبار کالا ها دارید، کارتن هایی که توانایی محافظت از کالای درون خود را در برابر عواملی مانند سرما، گرما و تابش نور را دارند؛ متناسب با نیاز شما می باشند. این کارتن ها برای انبار کردن اجناس انتخابی عالی بوده و می تواند شما را از نگرانی ‌های مرتبط با انبار کردن محصولات کالا نجات دهند.

کارتن سازی در کسب و کار

انواع کارتن های با کیفیت:

انواع کارتن های با کیفیت مورد استفاده به شرح زیر می باشد:

اول، کارتن های لمینتی:

یکی از انواع کارتن های بسته بندی مقاوم و محکم که اهمیت ویژه ای برای نگهداری کالا دارد، کارتن های لمینتی است. در بین تمام انواع کارتن های بسته بندی جدید، کارتن های لمینتی طرفداران بیشتری دارد.علت آن استفاده از این کارتن ها برای نگهداری کالاهای ویژه یا بسیار گران قیمت است. یکی از ویژگی ‌های ممتاز طراحی و ساخت این کارتن ها چاپ با کیفیت می باشد.

دوم، کارتن بسته بندی چند لایه:

یکی از انواع کارتن های مقاوم و سفت در برابر ضربه کارتن های چند لایه می باشد. این کارتن ها در بین انواع بسته بندی ها اهمیت زیادی دارد. این نوع کارتن دوام خیلی بالایی داشته و به همین علت افراد از آن ها برای جابجایی محصولات بسیار سنگین استفاده می کنند.

سوم، کارتن راه راه:

کارتن های راه راه به اسم کارتن موج دار، تخته فیبر، راه راه و یا تخته ترکیبی نیز معروف بوده و اهمیت زیادی در صنعت بسته ‌بندی دارند. بیشتر افراد آن ها را به اسم جعبه مقوایی قهوه می شناسند. این کارتن ها از زمان نقل مکان به خانه جدید استفاده می شد. تخته فیبر راه را معمولا سه لایه دارد. این داروها عبارتند از یک لایه موج‌ دار که بین دو لایه مسطح خارجی قرار می گیرند. در زبان عام به این نوع کارتن های راه را جعبه های حمل و نقل بسته های اصلی نیز می گویند.

چهارم، کارتن بسته بندی سفت و سخت بوش:

کارتن های بسته بندی بوش اهمیت بالایی برای نگهداری مواد غذایی پودر ها مایعات و مواد نیمه جامد دارند. علت استفاده از این کارتن ها این است که محصول داخل آن سالم باقی می ماند.

پنجم، کارتن های مونو:

طراحی و ساخت انواع جعبه کارتن مونو در شکل ها، الگو ها و اندازه های مختلف صورت می گیرد. رنگ و شکل کارتن بر اساس نوع محصول یا نوع بخش تجاری مربوط به آن انتخاب می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آدرس کارخانه: تهران، شهرک خوارزمی، فاز۲، بلوار گلستان، ابتدای خیابان بگونیا، پلاک۱۳۶
Call Now Buttonمدیر عامل 09122457636